MRI löydöksenä vanha,lievä pikkuaivoinfarkti.Pysäytti maailmani muutama viikko sitten.Infarktin iäksi arvioitiin aina 3kk taaksepäin lapsuuteen saakka.Asia ei tule koskaan selviämään.Ikää n.30 vuotta minulla.En ole infarktia huomannut,vaikkakin kovat pääkivut alkoivat vaivata tänä keväänä.Neurologit ovat kahta mieltä,voiko nykyinen pääkipu olla jäänteenä tuosta,toinen sanoo ehdottomasti ei ja toinen sanoo en tiedä.Pää on kipeä toispuoleisesti päivittäin,samalta puolelta kuin infarkti löydettiin.
Aiheuttajaa on etsitty sydämestä,kaulavaltimoista,monia verikokeita,hyytymistekijätkin normaalit.Mitään ei tunnu löytyvän ja jäljelle jää stressi.Voiko aiheuttaa,neurologi sanoi että voi.mene ja tiedä. Erilaisia neurologisia oireita olen saanut myös,kukaan ei tiedä mistä ne johtuvat.
En halua katsella tilastoja uusiutumisista jne,mutta tuntuu että jättivät tuuliajolle,eivät ottaneet vakavasti asiaa,kun atas oma maailmani tuntuu kaatuvan.Vertaistukea kaipaisin kovasti.Tämä tuli niin puskan takaa koko asia.
On vaikea elää oireiden ja etenkin pääkivun kanssa,kun pelko uusiutumisesta kytee koko ajan.
Pikkuaivoinfarkti nuorella iällä,olenko ainoa?
3
1213
Vastaukset
- AVH44v
Tässä yhden aivoinfarktin läpikäyneen Mian blogi
http://01102006.blogs.fi/
ja vertaistukea kannattaa hakea AVH:läisten omalta keskustelupalstalta
www.avh.palaios.com
Terveisin aivoverenvuodon saanut 44v - Viivi
Eikö todellakaan ole vireämpää foorumia kuin tuo? Onko AVH niin harvan kohdalle osuva? Jos vertaa esim ms elämänmakuiseen foorumiin.
- LK
Siis jos on vanha infarkti niin sehän ei ole niinkun akuutti ongelma. Ne sen aiheuttamat ongelmat (mitä ei ilmeisesti ollut) ilmenivät silloin, ei sen nyt tällä hetkellä pitäisi mitään uutta aiheuttaa. Eikä sen syytä oikein voi selvittää.
Toki se että aivoissa on napsahtanut niin on aika rankka muistutus siitä että voi kuolla minä hetkenä hyvänsä eikä sille oikein voi minkään Mutta se pätee kyllä oli aikaisempia infarkteja tai ei. Muistutus omasta kuolevaisuudesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302508Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231909En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101650- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231405- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101358