RKPstyle on Kokoomuksen style?

sakumatias

"Suomenruotsalaisuuden inhottavuus näyttää viettävän riemujuhlaansa tässä vieraskirjassani. Kun asiaa ei ole, niin käydään henkilööni - juuri sitä, mistä olen lukuisia kertoja kirjoittanut eri yhteyksissä; suomenruotsalaiset ovat iloisia, ystävällisiä ja kohteliaita tasan niin kauan kuin heitä silittää myötäkarvaan. Mutta kaikki sivistys karisee salamannopeasti, kun tulee puhe suomenruotsalaisten itselleen hallimista etu- ja erioikeuksista - kiintiöistä, pakkoruotsista, verovapaista miljardien eurojen säätiöistä, keinotekoisesta virallisesta kaksikielisyydestä, Ahnevanmaan valtionavuista, ALV-vapaudesta, jne. Silloin alkaa sataa herjaa, solvausta, loanheittoa, hekumointia kuolemallani, jne.
Juuri sen takia tarvitsemme muutamia rohkeita itsensä likoon panevia ja omalla nimellään kirjoittavia kertomaan suomalaisille, millaista kyytä he povellaan elättävät.
Se työ on alkanut tuottaa tulosta kuten näimme vastikään eduskuntavaaleissa. Kyllä tästä hyvä tulee!"

2

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ywwyyywwywywywywyywy

Kopsattua palstoilta#
      Minä: "Kielivarannon kannalta järkevintä on, että kielten opiskelussa tehdään työnjako: kaikille pakollisen ruotsin sijasta toiseksi opiskelijan kannalta vieraaksi kieleksi on säädettävä valinnainen [pakko]kieli - -."

rautaako?: "Ihan validi pointti, mutta varsinainen ongelma tällä hetkellä on että vaikka pakollista toista kotimaista on vähennetty viimeisen 20 vuoden aikana niin nuorison kielivaranto on supistunut! Ranskaa ja saksaa luetaan, kirjoitetaan ja osataan paljon vähemmän nyt kuin 20 vuotta sitten vaikka silloin oli enemmä pakollista toista kotimaista. Joten kielvarantoongelma ei kytkeydy ainakaan ensisijaisesti toiseen kotimaiseen."

Pontti on varsinaisesti se, että poliitiset kellokkaamme ovat antaneet ruotsin kielelle monopoliaseman pakkokielenä ja sellaiselle kielelle, jolle sitä monen monien kyselytutkimusten mukaan ei haluta antaa. Kansan enemmistö ja sen nuoriso haluavat itse valita pakkokielensä tarjolla olevista kielistä. Niin tehden kielivaranto luonnostaan monipuolistuu koko kansan tasolla. Sinulle, rautaako?, se ei tietenkään sovi. Haluat ilmeisesti, että kaikki opiskelevat kolmea, neljää itselleen vierasta kieltä.

rautaako?: "- - inhimillinen ihmiskäsitysenkin mukaan se [vajaa 0,3 miljoonaa] on täysin riiittävä määrä."

Mihin se on riittävä? Tarkoitatko, että se on riittävä määrä enemmistön pakkoruotsittamiselle? Onko se määrä ja 5 miljoonalle säädetty tolkuton tuhlaus pakkoruotsin hyväksi muiden kielten kustannuksella jopa itsestäänselvyys sinulle ja peräti perustuslaissa säädetty ja yleisistä ihmiskäsityksistä johdettavissa?

Toistaiseksi Suomessa on pienellä vähemmistöllä ylittämätön ja ylivertainen etuoikeus maailmassa: enemmistön itselleen säätämä vähemmistökielipakko. Kuuluuko se mielestäsi vähemmistön ihmiskäsityksen mukaan jopa vähemmistön ihmisoikeuksiin?

• otototottotootototo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4294
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      100
      3740
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3429
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3010
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2498
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2429
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2202
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      1836
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      14
      1625
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      33
      1612
    Aihe