nytten tarvitsen ammattilaisten apua! kumman te valitsisitte
-canon 550d
vai
-nikon d5100
tarkoitus olisi luontokuvata ,mutta kyllä sisätiloissa ja hämärässäkin tulee kuvailtua....
NIKON D5100 VAI CANON 550D... ON PAHA!
8
448
Vastaukset
- RR Nikkor VR
Canonin kenno on liian tiukassa, elikä pixeleitä liikaa.
- HaittaaOn
Juttu mennee lähinnä niin ettei kennon pikseleistä oo muuta kun haittaa ellei
oo rahaa ostaa sen erottelukykyyn soveltuvia objektiiveja = kalliimpia kun se
kitti suttu mikä siinä paketissa mukana.
- epo97
mutta onko siitä jotain haittaa...
- RR Nikkor VR
Riippuu siitä mitä kuvaat ja eriton teetkö kuvistasi suurennoksia. (rakeisuus)
Yleensä ottaen, jonkinmoinen suhde on laskettu, 12 mpix riittää mainiosti, optiikan valinta on tärkeämpi seikka. - vaihto ehto
Valitsisin sen kumpaan käy se objektiivi jolla aion kuvata. Kummallakin saa ihan yhtä hyviä tai huonoja kuvia, mutta canonin obiskat käyvät vähän heikosti nikoniin ja nikonin taas toimivat vain manuaalisena canonissa. Eli katso ekana budjetille sopiva lasi ja osta siihen sopiva runko.
- ehkä nikon+mikki
http://snapsort.com/compare/Canon_EOS_550D-vs-Nikon-D5100
itse olen vuoden pohtinut. esim dpreviewissä kyllä viispuokin kuva on terävämpi kuin nikonin se testitaulu...
ja onko haittaa jos autom tarkennusmoottori puuttuu......tosi hankala valinta saman hintasiakin... - kjfweejfkf
Ei oikein kannata panna niin suurta painoa yhdelle rungolle, kuin koko järjestelmälle.
Tarkennusmoottorin puuttuminen rajoittaa käytettävien objektiivien määrää. Jos objektiivissa ei ole tarkennusmoottoria ei se tarkenna ko. rungossa ollenkaan. - Molempi parempi
En voi vastata ammattilaisena, koska en ole sellainen.
Itse olen järkkäripuolella filmiajan canonisti mutta digiajan nikonisti. Silti voin tunnustaa langenneeni eilen Canon-kiusaukseen kun Rajala myi PowerShot S100 -pokkaria tarjouksessa pilahintaan. Nyt on siis kauhun tasapaino saavutettu aktiivikäytössä olevassa kuvauskalustossakin.
Noista kahdesta järkkäristä ottaisin ilman muuta Nikon D5100:n.
77 pistettä vs. 59 pistettä:
http://snapsort.com/compare/Canon_EOS_550D-vs-Nikon-D5100
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211861
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1431741Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561562Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671382Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771375- 1511326
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191055