406 vm. -96 1.8i 16v Mistä löydän polttoainepumpun releen?

jami406

Hei,

Elikkäs tällaista ongelmaa olisi minulla. Yhtenä iltana jätin autoni normaalisti parkkiin tiensivuun, autossa ei mitään ongelmia. Aamulla kun olisi pitänyt lähteä töihin niin kappas auto ei lähtenytkään käymään, starttasi kyllä hyvin, mutta polttoainepumppu ei lähtenyt pyörimään. Siitä vedin johtopäätöksen että vattu nyt se sitten hajos ja kävin ostamassa uuden ja vaihdoin tilalle, mutta eipä auttanutkaan ja samalla tuli kokeiltua kaapeleilla että pyörikö vanhapumppu -> pyörii eli ei siinä vikaa ollutkaan.

No kävin ostamassa yleismittarin ja aloin selvittelemään että tuleeko virtaa edes pumpulle, no ei, mutta bensan korkeus juttuun tulee. No sen jälkeen aloin katselemaan sähkökaaviota ja selvittelemään mahdollista vikaa. Mittailujen tuloksena oli että virtaa ei tule ja nyt ongelmaani eli mistä löydän tuon Himskatin releen? Olen kuluttanut pari tuntia sen etsimiseen mutta ei ole löytynyt. Voisiko joku olla ystävällinen ja neuvoa minua?

Vai olisiko mahdollista että käynnistyksen estolla olisi jotain tekemistä asian kanssa? Esto on ohitettu eli liitin on otettu irti ja on toiminut moitteettomasti.

Kiitoksia paljon heille, jotka viitsivät vastata.

11

4835

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jami406

      Löysin releen, mutta nyt jää arvoitukseksi onko vika oikeasti releessä..

      • jami406

        Onko ketään käynyt liikkeessä purkauttamassa käynnistyksenestoa, kun koodi estoon on tuntematon? Ja mitä tuo toimenpide mahtaa tullu kustantamaan?


      • jami406
        jami406 kirjoitti:

        Onko ketään käynyt liikkeessä purkauttamassa käynnistyksenestoa, kun koodi estoon on tuntematon? Ja mitä tuo toimenpide mahtaa tullu kustantamaan?

        Eipä ollut releessä vikaa, vaan päälle menneessä käynnistyksenestossa. Tästä viisampana kohti uusia haasteita.


      • tiedoton0

        jami406 tai joku muu! miten sait käynnistyksen eston pois/ohitettua??


      • paavalii

        Vain uudella sirulla, joita suutarit värkkää käden käänteessä!


      • örvelö234
        paavalii kirjoitti:

        Vain uudella sirulla, joita suutarit värkkää käden käänteessä!

        1996 mallisessa 406:ssa ei ole mitään siruja vaan näppäiltävä ajonestokoodi.


      • tiedoton0

        pösö 406 2.0hdi -00 mistä löydän ton kaksoisreleen ja ruiskupumpun releen!?? kiitokset näin etukäteen jos joku osaisi auttaa!


    • mistäs löysit releen?, aattelin vaan kun itselläni on 2.0 16v -96 ja nyt kuukauden sisällä ei lähtenyt käyntiin jos auto on seissyt esim. yli yön. hyvin starttaa mutta ei mitään eloo, mutta jos vaikka esim. puolen tunnin päästä kokeilen uudestaan niin hyvin käynnistyy, voisiko olla rele tai jokin muu, tämä vika on toistunut nyt 3 kertaa.

      • jami406

        Relevialta se voisi vaikuttaa, itsellä teki kanssa muutaman kerran tuolla tavalla, että ei lähtenyt käyntiin, Starttasi kyllä hyvin, mutta käyntiin ei lähtenyt vaan hiemna aikaa piti odotella.

        Onko sinun autostasi käynnistyksenesto ohitettu?

        Löysin releen apumiehen puolelta moottoritilasta. Siitä boxista, jossa on myös se jonkinmoinen pösön tietokoneohjanyksikkö. Rele on kaksoisrele eli on kooltaa samaa luokkaa kuin kaksi relettä olisi laitettu yhteen. Minulla ainakin liitin oli enimmäksi osaksi musta, liittimessä oli myös liukuva punainen kiinnitin osa. Voiko tätä vaikeammin enään kuvailla.

        Aina voi tietysti mitata yleismittarilla, tuleeko virtaa polttoainepumpun sulakkeelle. Jos tulee rele toimii..


    • RMB54

      On myös muistettava näissä ensimmäisissä 406:ssa, kun joutuu avaamaan ja sulkemaan käynnistysestonäppäimen luukkua, johtosarja nitkuu poikki eikä auto käynnisty.

      • KaksiEriLohkoa

        21 vuotta on omassani jo nitkutettu ja vielä toimii.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3269
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2278
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1504
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1345
    Aihe