Toisinaan Legacysta(2010) on ikäänkuin vääntö poissa, kun kiihdyttää. Auto palaa muutaman kilometrin jälkeen normaaliksi ja vääntö on taas tallella.
Juuri käytettiin 75000 huollossa etuajassa, koska hiukkassuodattimen valo syttyi ja tehot kateissa. Huollossa todettiin, että hiukkassuodatin onkin ok, mutta moottoriöljyt "huonolaatuiset". Tehonpuutokset jatkuvat vieläkin.
Onko kenelläkään kokemuksia?
Legacy diesel hyytyilee
65
12179
Vastaukset
- "forre"
Monessa dieselissä tuottaa erg-venttiili ongelmia.
- Porin insinööri
Ei ole kokemusta.
- vetoneli
Tiistaina pitäisi tämänkin piinan selvitä. Toivottavasti huoltomiesten herkät kätöset ovat iskussa.
- kivicci
Löytyikö Legacyn hyytymiseen syytä?
- Outback D 2008
Tuo erg-venttiilin jumittaminen teki itselläni samat oireet
- legacy2010
Saman kaltaisia ongelmia 2010 Legacyssä. Maantienopeuksilla 4-6 vaihteilla auto alkaa täristää eikä vastaa kaasuun. Tätä kestää hetken jonka jälkeen kaikki palautuu normaaliksi. Hiukkassuodattimen valo vilkkuu vähän väliä ajossa ja aina on edessä huoltokeikka. Ne "huonolaatuiset" öljyt on tästäkin vaihdettu, mutta ongelma ei sillä korjaantunut.
- Outback 2010
Outbackissä 60 000km huollon jälkeen hiukkassuodattimen merkkivalo syttynyt 3 kertaa. 1. kerran, kun ajettu 65000km, 2. kerran, kun ajettu 68 000km Käynyt huollossa 2 kertaa, ei osattu tehdä muuta kuin vaihdettu öljyt suodatin ja nyt ollut korjaamolla hiukkassuodattimen merkkivalon syttymisen vuoksi 3. kerran jo viikon, mittarissa 70 000km. Tarkistin öljyn määrän, kun valo syyttyi toisen kerran ja öljyn pinta oli 4cm yli ylämerkin. 3. kerran kun valo syttyi öljyn pinta oli 5cm yli ylärajan.
Polttoainetta pääsee öljyn sekaan ja nostaa öljyn pintaa >öljyä pääsee hiukkassuodattimeen mutta korjaamo ei tiedä mitä pitäisi tehdä?
65000km huollossa kehuttiin, että nyt on autoon asennettu uusi päivitys!
- Vesikö paras voide
"öljyn pinta oli 5cm yli ylärajan"
Täh, tarkoititko cm vai mm?- Outtback 2010
5cm
Tänään sain auton taas takaisin. Ohjeena sain korjaamolta aja n. 100km ja tarkista öljyn pinta.
Vaihdettu öljyt, suodatin ja päivitetty polttoaine suuttimet. - Vesikö paras voide
Outtback 2010 kirjoitti:
5cm
Tänään sain auton taas takaisin. Ohjeena sain korjaamolta aja n. 100km ja tarkista öljyn pinta.
Vaihdettu öljyt, suodatin ja päivitetty polttoaine suuttimet.Jos pidetään ns. "valistuneena arviona", että moottorin öljytikun ala- ja ylämerkin välinen ero on noin litra, niin tuo 5cm tuntuu aika paljolta. Paljonkohan sitä polttoainetta siellä öljyn seassa sitten onkaan?
- vetoneli
Kiitoksia kokemuksien jakamisesta.
Korjaamo epäilee myös minun autoni kohdalla, että polttoainetta pääsee öljyn sekaan. Öljyn määrä siis lisääntyy itsekseen.
Nyt on tarkoitus ajaa 800km ja palauttaa auto tarkastukseen öljyn määrän ja laadun suhteen. Tässä vaiheessa kenelläkään huollossa ei ole ollut minkaanlaista käsitystä ongelman syystä tai alkuperästä. Täytyy vain toivoa, että ongelma selviää, koska hyytyily tuntuu jatkuvasti pahenevan.
Kertokaa ihmeessä, jos jonkun autoon löytyy parannus. Voin sitten informoida huoltoa.- kiisselilegacy
Vetoneli, oletko huomannut että hyytymisiä tapahtuisi useammin näin kesäkeleillä? Minulla Legacy hyytyilee myös, mutta selvästi enemmän kesällä, talvi meni ihan muutamalla tapauksella.
- vetoneli
kiisselilegacy kirjoitti:
Vetoneli, oletko huomannut että hyytymisiä tapahtuisi useammin näin kesäkeleillä? Minulla Legacy hyytyilee myös, mutta selvästi enemmän kesällä, talvi meni ihan muutamalla tapauksella.
Nyt kun kysyit, niin tajusin, että talvi mentiin vähemmällä hyytymisellä. Homma on selkeästi pahentunut kesällä. Hyvä huomio.
Auton keskikulutus(5,4l) on välillä noussut(6,2l) aivan yllättäen ja palannut sitten takaisin normaaliin. Ajotapa ei ole vaihdellut.
- jkllln,
Täytyy sanoa, että on paska tuo diisseli. Onnex sain vaihdettua oman kiisselin cvt bensaan.
- jopas nyt
Heh.auto vesirattaisiin,hyvä kauppa..
- legacy2010
Tarkastin kokemustenne perusteella öljyn määrän ja olihan se minullakin korkealla, reilusti yli ylärajan.
- Subaru on paras
Turbon vaihto edessä...takuuseen?
- Sabaro on paras
"Saparo laatuun voi luottaa."
Maksa itte vaihtos!
- Subaru on paras
On noita turbovikoja Audeissakin sen käsittämättömän sähkövikalistan lisäksi.
- vetoneli
Polttoaineputket menee vaihtoon. Katsotaan auttaako se?
Nämä takuukorjaukset ovat aika kinkkinen juttu. Ongelma on ilmeisesti tiedostettu jo maahantuojallakin. Hitaasti edetään. - subarulainen
Meillä kans toi polttoaineen kulutus heittelee n.1l/100km elikkä 5.8l....6.8l/100km ja alavääntö onneton sammuilee keskelle risteystä. Elikkä kun ajaa risteykseen pysähtymättä ja painaa kakkosella kaasua, menee vähän matkaa ja sammuu, oon meinannu jäädä alle, nykyisin vaihdan aina ykköselle. Ohjelmat on jo ajettu uusiksi ei parantunut. Tais olla viimeinen subbe diesel meillä.
- Valehtelijathirteen heti
Voi mikä pelle esittää subaru sammuilee kesken risteyksen buahaa ei usko kokaan . Tiedätkö edes miä on risteys hah!
- vetoneli
Eipäs menekään putket vaihtoon. Maahantuojan mukaan vika on sittenkin ohjelmistopäivityksessä, joka saa hiukkassuodattimen degeneroimaan liian usein. Tästä johtuu nykiminen ja öljynpinnan nousu.
Uutta päivitystä odotellessa ainut apu on öljyjen jatkuva vaihto.
Ongelma on tiedostettu jo Euroopassa ja uutta päivitystä kaiketi suunnitellaan. - kiisselilega2010
Voi POIJJAAAAAAAAAAAT! Tervetuloa kerhoon. Tänään meni järki sen viimeisen kerran. Lähestulkoon joka päivä: Kylmällä autolla -> tasaisella vauhdilla esim 40-50kmh auto nykii ja pysähtyessä ja siitä liikkeelle lähtiessä saattaa ravistaa ihan helvetisti. Kun auto on lämmin ja varsinki jos on ilmastointi päällä niin tuo hiukkaspöntön regenerointi lähtee vielä nopeammin päälle. Ja tänään kun oli taas vähän lämpöisempi päivä niin voi jumal**ta s**tana mikä nykimistä ja rykimistä piti taas auto kun on samaan aikaan ilmastointi ja regenerointi päällä. Soitin maahantuojalle. Kunhan soittaa takas niin saatan sanoa jotaki ei niin kaunista. Kerran vaihdettiin pönttö takuuseen eli viime syksynä ja se toimi viime talven yli ihan ok, sitte kun alkoi kuumat kelit ja ilmastointi käytössä niin JIPIII! eiköhän tuo räkäpönttö vaihteeksi alkanut oireilla. Voi s**tana että on surkea auto... On sitte niin vasemmalla jalalla tehty tämä dieselimoottori että ei huonompaa oo olemassakaa. 4-5 kertaa huollossa tämän takia ja yhtä kertaa lukuunottamatta (pöntön vaihto) levitellään käsiä että ei voi mitää. Softapäivitystä pitäis odotella. V*TUT!!!!! Tähän on tultava ratkaisu ja vähä äkkiä! Jos on jotaki ideoita mitä vois tsekata tai JOS SAATTE OMANNE KUNTOON niin olkaa kovin ystävällisentuttavallisia ja kirjoittakaa että mitä tehtiin ja missä ja toimiiko. Sitte vois saada tätä asiaa eteenpäin.
Yritän saada vauhtia tähän hommaan. Ja vastailen tänne kunhan saan maahantuojan kiinni- Sabarot kippuroi
Saparo laatuun voit luottaa vai miten se menikään.
Subaruhan ei sutta tee tiedettiin 2010 kun uutta tiisseliä kehuttiin.... - Ex-Subarukuski
Kun Subaru diesel Legacy vm 2008 meni moottori paskaksi 30 tkm jälkeen (takuuseen siis meni vaihto), vaihdoin kiesin toiseen merkkiin, enkä japsiin ainakaan.
Kyllä saksalainen osaa...
- ketvrp'
vaihtamalla paranee
- kypsää kauraa
Valitettavasti tuo vaihtamalla paranee on ainoa apu. Meillä oli diesel OB ja mulla meni hermot kun huollossa levitellään käsiä eikä voida asialle mitään. Kyllä ärsyttää kun ostaessa myyjä pilkkasi euroautoja. Nyt on ihan hiljaa kun ei omaa vikapesää saada selvitettyä. Auto vaihtui ja merkki myös. Ei tule enää subarua meille eikä autoa jossa on hiukkassuodatin. Voi p*rkl kun vieläkin sylettää!
- kkllllkk
Sähköpostia kannattaa maahantuojalle laittaa, itse en ole kertaakaan saanut henk. koht. puhelimen päähän, eikä ole soitettu takas. Mullakin ongelmia riitti ton kiisselin kanssa, mutta ei edellisen kaltaisia. Nämä ongelmat alkaa olla senlaajuisia, että ryhmäkanne ainut ratkaisu ongelmaan. Varsinainen kuluttajansuojahan on onneton. Voimia....
- Vemppu-x
Mulla lienee poikkeustapaus-Subaru kun ei ole vm2011 Diesel Outbackissa huolia ollut (kop-kop). Oikein helteisellä kelillä tekee joskus tasakaasulla jonkunlaista nypytystä tai paremmminkin tuntui että kone ei osannut päättää vetääkö vai ei mutta ei mitään niin vakavaa että ostokrapulaa olisi ilmaantunut... Ja tuokin tuntui vähenevän sitä mukaa kun niitä ilmeni = ohjaus oppi jotain uutta tms.
Liekö kone yliherkkä öljyille tai jotain joka sitten voisi avittaa tuossa ongelman syntymisessä. Itse tein ekan öljynvaihdon 5tkm ja laitoin jotain Motulia mitä kyseisen merkin maahantuoja suositteli. Nyt 15tkm huollossa merkkiliikkeessä tuli mitä lie tullutkaan öljyä = odottellaan miten niillä skulaa vai vaihdanko takaisin Motuliin. - en suosittele enää..
Sama ongelma ja odotellaan "päivitystä"...........
Jenkeistä sai perämoottorin korjauskäsikirjan 2 viikossa, miksei japanista saada päivitystä kuukausissakaan.
--- Yrittääkö Subarun maahantuoja edes oikeasti ?
Eiköhan pilata subben maine kerralla ja levitetä totuus autolehtien palstoilla ( TM Tuulilasi Moottori.... ) Näinollen eivät ainakaan saa myytyä näitä subaruja enää kellekkään.
Ainoa keino maahantuojalla olisi nyt nostaa iso maha kirjoituspöydän takaa ja viitsiä nähdä se pikkuinen vaiva, että hoitaisivat asian, olkoon se sitten hiukkassuodattimen vaihto, ohjelmapäivitys tai mikä tahansa. Ei pitäisi tänä päivänä olla mahdotonta - Hei kuussakin on käyty !- Outback
Ilmeisesti maahantuoja ja tehdas ei todellakaan tiedä missä mättää.
Eihän kukaan tuotteensa mainette tahallaan pilaa. Mutta maahantuojan tapa reagoida asiakkaiden ongelmiin on HANURISTA. Täysin ammattitaidotonta ja Subarun ostajaa kyykyttävää. Ei mitään tiedotetta ole lähetetty maahantuojan toimesta ongelma(jätteen) Subarun omistajille. Merkkiliikkeiden jälkimarkkinoijat, ent. korjaamopäälliköt, yrittävät tehdä sen minkä pystyvät rauhoittaakseen asiakkaita. Korjaamot eivät yksinkertaisesti ole saaneet ohjeita maahantuojalta, kuinka vika korjataan.
Kun vika ilmenee niin auto parkkiin, hinausauto vara-auto paikalle Firman piikkiin ja matka jatkuu,KIITTI.
- subisubi
Ongelma on tiedostettu Subarulla ja uusi ohjelma tulossa. Mikäli jälleenmyyjät ei sitä tiedä niin niitä voi vähän valaista asiasta. Ennen uutta päivitystä ei kannata vedättää tai muutenkaan ajaa pienillä kierroksilla, vaan hieman enemmän kierroksia koneeseen.
- kiisselilega2010
Onko siitä tietoa että on tosiaan tulossa nyt suurinpiirtein heti vai onko vasta tekeillä? Soittelin maahantuojalle ja kyllä siinä kolme varttia meni rattoisasti rupatellessa ja lopputulos oli se että toisen osapuolenki mielestä dieseli on P*SKA! ei kuulemma muista että koska viimeksi joku olis soittanu että bensa vehkeessä olisi jotain vikaa. On ne kuulemma hätäkokoustanu japanissa asian tiimoilta mutta mitä p*rkele sitte kestää yhden softan tekeminen?
- Diesel riskiostos
Nyt ainakin menettivät yhden asiakkaan. Olin hieromassa kauppoja Outbackista Oulun Erwolla, mutta taitaa olla viisainta pitää näpit erossa näistä dieseleistä.
- tojo trolli
Diesel riskiostos kirjoitti:
Nyt ainakin menettivät yhden asiakkaan. Olin hieromassa kauppoja Outbackista Oulun Erwolla, mutta taitaa olla viisainta pitää näpit erossa näistä dieseleistä.
Mistähän ostoon oisit rahat saanut?
- Diesel riskiostos
tojo trolli kirjoitti:
Mistähän ostoon oisit rahat saanut?
Ei ollut muuten mikään trolli. Rahat kyllä löytyy ja lisää tulee koko ajan.
- kari a
Diesel riskiostos kirjoitti:
Ei ollut muuten mikään trolli. Rahat kyllä löytyy ja lisää tulee koko ajan.
Yleensä täällä ei kehuskella lompakon paksuudella,rahamiehet kun eivät näitä palstoja lueskele.
Oma on pelannut ja voin toki kertoa ettei auto vanhene kovin käsissäni,mikäli korjaamolla jatkuvasti laukottaa.
Yksi diesel Forre ajettu 105.000,ei vikoja.
Outback,kytkin vaihdettu takuuseen heti 8000 km:n kohdalla,päivän työ.
Muita ongelmia ei ole ollut nyt mittarissä 32.000.
- just joo
Näinköhän?
Kumma kunn kuitenkin jatkavat maahantuontia,kenen kanssa keskustelit?
Taitaa olla taas Tojo-teron juttuja. - OB2008
hyvin todennäköinen ERG-venttiili ongelma
- Porin insinööri
Minun Justussa ei tuota EGR-venddiliä ole.
- vain valitusta
Toinen D.Outback ajossa.Nykyinen m.2011.Ei kertakaikkiaan mitään vikaa missään vaiheessa.Ajo pääsääntöisesti maantieajoa.Ei nykimisiä eikä muitakaan ongelmia.Huippuauto maantiellä.
- subaruonperseestä
"vain valitusta" herralle tiedoksi että tuu saatana itse kokeilemaan niin tiedät! Voi olla vaikka kymmenen samanlaista autoa ja vain osassa on vikaa. Jotta jos sun auto toimii niin onneksi olkoon vain. Tää on kuitenki muutama joidenka EI TOIMI!
- Outback
Nyt Ob pelittää. Vaihdettu takuuseen hiukkassuodatin ja muita tingeltangeleita. Kulutus matka ajossa alle 6 ja kiihtyy todella hyvin.
Tarkistakaa aina huollon jälkeen onko koneeseen laitettu diiselin vai bensakoneen öljyt. Väärät öljyt pilaavat hiukkassuodattimen ja se ei enää puhdistu.
Nyt mennään eikä meinata. - fasfasfaga
Entäs kun pönttö seuraavan kerran menee tukkoon kenties takuun jälkeen?
- wee oo viis
TM Mitsubishi ASX 1,8DID käyttötesti. Liekö sama ongelma kyseessä kun öljyt Subaruun lisääntyy ja käyntihäiriöitä?
"moottoriin ruiskutetaan ylimääräinen polttoaineannos jonka pitäisi palaa pakoputkessa ja hiukkassuodattimessa. Näin ei kuitenkaan tapahdu täydellisesti ja osa polttoaineesta joutuu moottoriöljyn joukkoon nostaen öljytasoa"
Vähän huolettaa jos tuota hiukkassuodatinta ei saada puhtaaksi ilman että jompikumpi hajoaa, joko moottori tai suodatin.
Luulisi tehtaan tietävän tuolaisen ongelman lennosta ilman pällistelyjä kuukausitolkulla. - Outback 2011
wee oo viis kirjoitti:
TM Mitsubishi ASX 1,8DID käyttötesti. Liekö sama ongelma kyseessä kun öljyt Subaruun lisääntyy ja käyntihäiriöitä?
"moottoriin ruiskutetaan ylimääräinen polttoaineannos jonka pitäisi palaa pakoputkessa ja hiukkassuodattimessa. Näin ei kuitenkaan tapahdu täydellisesti ja osa polttoaineesta joutuu moottoriöljyn joukkoon nostaen öljytasoa"
Vähän huolettaa jos tuota hiukkassuodatinta ei saada puhtaaksi ilman että jompikumpi hajoaa, joko moottori tai suodatin.
Luulisi tehtaan tietävän tuolaisen ongelman lennosta ilman pällistelyjä kuukausitolkulla.Ei vieläkään mitään ongelmia.Hiukkas/muitenkaan suodattimien kanssa.Muistutan
että "Nyky tiiselit" ei ole tarkoitettu nakkariajoille. Kaikissa merkeissä ongelma on jos ei ajata riittävän pitkää matkaa.Meillä 180 km.Päivässä. - wee oo viis
Outback 2011 kirjoitti:
Ei vieläkään mitään ongelmia.Hiukkas/muitenkaan suodattimien kanssa.Muistutan
että "Nyky tiiselit" ei ole tarkoitettu nakkariajoille. Kaikissa merkeissä ongelma on jos ei ajata riittävän pitkää matkaa.Meillä 180 km.Päivässä.Mikäli näin on ja se on tiedossa niin miksi sitä ei kerrota selvästi jo autoa ostaessa?
Kyllä tuon pitäisi olla ohjelmointiasia hyvinkin selkeästi, tai sitten diesel ei toimi koskaan normaalikäytössä. Tästä taas tullaan siihen että kyseinen tuote on myyty harhaanjohtamalla väärään käyttöön, ja kukas tästä on vastussa? -ei ainakaan ostaja.
Kyllä moni muu merkki saa dieselinsä toimimaan lyhyemmässäkin ajossa.
- High octane
Tämä nyt ei koske pelkästään Subarua, vaan kaikkia autoja.
Kyllähän se näin on, että autot käy bensiinillä ja työkoneet naftalla. Suomen käsittämätön veropolitiikka on johtanut siihen, että porukka tankkailee hanskat kädessä halvemmin verotettua diisseliä bensiinin sijaan.
Tässähän on ideana se, että vähennetään CO2 päästöjä, kun diisselissä on parempi hyötysuhde, ts. pienempi kulutus. No, samalla kun Porvoossa tislataan diisseliä, sivutuotteena syntyvä bensiini laivataan jenkkeihin missä jenkkipatukat tankkaavat sen edullisesti kasikoneisiinsa. Ei sitä "ekoystävällisen" dieselin valmistuksen yhteydessä tulevaa bensiiniä suinkaan kaadeta takaisin kiven silmään. Eli CO2 päästöä ei ole olemassakaan, jos se ei synny Suomessa.
Näinhän se maailma pelastuu!
Tämä johtaa siihen, että verotuksella suositaan dieselautoilua, joka aiheuttaa merkittävästi syöpää aiheuttavia pienhiukkaspäästöjä kaupunkehihin. No, eipä hätiä! Tehdään EURO normeja, liekö tuo viitonen vai kuutonen jo menossa, ja määrätään pakollisiksi nokilekoihin joku hiukkaskeräin ja syötetään jo kertaalleen poltetut, likaiset pakokaasut EGR:n kautta takaisin moottoriin. Näissä nykydieselien ongelmissa korjataan tätä viisaiden päättäjien kauraa - eivät nuo umpinaisilla suodattimilla olevat dieselit - merkistä riippumatta - sovellu hyvin Suomen olosuhteisiin, etenkään pätkäajoon.
Onneksi tuo dieselin hinta nousee, toivottavasti bensiinin kanssa samalle tasolle. Nykyinen hintaero on jäänne menneisyydestä, ajalta jolloin dieseliä käytettiin vain ammattiajossa ja kuorma-autoissa. Tähän asti kenelläkään ei ole ollut poliittista uskallusta luopua siitä, kun nykyään joka toisella vähänkin ajavalla on pihassaan uusi nakuttaja tämän veroedun vuoksi. Nykybensakoneet eivät paljon häviä dieselille hyötysuhteessa, niin pihejä ne ovat; eli verotuksella ei minusta pitäisi suosia mitään polttoainetta toisten kustannuksella.
Jos minulla olisi uusi, suljetulla suodattimella oleva diesel, ottaisin siitä ensimmäiseksi sen suodatinpöntön ja poraisin auki. Lisäksi se EGR venttiili menisi tukkoon välittömästi. Mutta koska en kehtaisi ajella nokipilviä pöläyttävällä dieselillä muutenkaan, ajelen bensiinillä. No, kohtahan nuo EURO hiukkasnormit laajennetaan bensiiniautoihinkin, ja itsekin pääsen ehkä nauttimaan seuraavan autoni kanssa tämmöisistä ongelmista....- 6+20
Liekö samaa vikaa 2.0D Forestereissa?
Forester 2.0d Ohjekirja sanoo:"Hiukkassuodattimen syttyessä on autoa ajettava vähintään 60km/h,kierrokset 1800-2500rpm,4.5.6.vaihde,vähintään 15min,ei nopeita kiihdytyksiä.Kun kaikki noki on palanut,varoitusvalo sammuu"(Sivu3-33)
Ja lisää:"Nokea ei polteta :jos autolla ajetaan alle 15k/h,jos autolla ajetaan ilman että se on kunnolla lämmennyt,kun moottori käy pitkään tyhjäkäynnillä."(Sivu8-4)
Varoitusvalon tarkoitus on ilmoittaa miten ajajan tulee toimia. - 6+20
6+20 kirjoitti:
Liekö samaa vikaa 2.0D Forestereissa?
Forester 2.0d Ohjekirja sanoo:"Hiukkassuodattimen syttyessä on autoa ajettava vähintään 60km/h,kierrokset 1800-2500rpm,4.5.6.vaihde,vähintään 15min,ei nopeita kiihdytyksiä.Kun kaikki noki on palanut,varoitusvalo sammuu"(Sivu3-33)
Ja lisää:"Nokea ei polteta :jos autolla ajetaan alle 15k/h,jos autolla ajetaan ilman että se on kunnolla lämmennyt,kun moottori käy pitkään tyhjäkäynnillä."(Sivu8-4)
Varoitusvalon tarkoitus on ilmoittaa miten ajajan tulee toimia."Hiukkassuodattimen merkkivalon syttyessä...
- Hondamies
6+20 kirjoitti:
Liekö samaa vikaa 2.0D Forestereissa?
Forester 2.0d Ohjekirja sanoo:"Hiukkassuodattimen syttyessä on autoa ajettava vähintään 60km/h,kierrokset 1800-2500rpm,4.5.6.vaihde,vähintään 15min,ei nopeita kiihdytyksiä.Kun kaikki noki on palanut,varoitusvalo sammuu"(Sivu3-33)
Ja lisää:"Nokea ei polteta :jos autolla ajetaan alle 15k/h,jos autolla ajetaan ilman että se on kunnolla lämmennyt,kun moottori käy pitkään tyhjäkäynnillä."(Sivu8-4)
Varoitusvalon tarkoitus on ilmoittaa miten ajajan tulee toimia.Ilmankos....minä jo ihmettelin, että mikä sille naapurin Sabaromiehelle tuli kun kurvas pihaan mutta ei ehtinyt moottori sammua kun kurvas äkkiä takas baanalle. Näytti ajavan lähistön moottoritiellä päättömästi eessuntaassun kahden liittymän valoa.
Nyt tajusin että sillähän sytty se valo niin se rupes toimimaan. Missas kyllä iltauutiset, mutta tärkeintä on Sabaroauton hyvinvointi, ei oma...
- tjoooo
Entäs jos sattuu hitaampi eteen ajetaanko yli?
- 6+20
Kirjassa neuvotaan hiukkassuodattimen merkkivalon syttyessä siirtymään kaikkia liikennesääntöjä noudattaen tielle,jolla tarvittavan hiukkaspolton voi suorittaa.Kun kaikki noki on palanut,varotusvalo sammuu ja kaikki ok.
- Nokikeppinen
6+20 kirjoitti:
Kirjassa neuvotaan hiukkassuodattimen merkkivalon syttyessä siirtymään kaikkia liikennesääntöjä noudattaen tielle,jolla tarvittavan hiukkaspolton voi suorittaa.Kun kaikki noki on palanut,varotusvalo sammuu ja kaikki ok.
Entä jos on kellonaikaan sovittu tapaaminen tai juna lähtee, lentokone jättää?
Vielä tulee päivä että autoa pitää työntää 50 metriä päivässä että saastekuorma
ympäriltäsi hajaantuu ja maailma pelastuu.
ps. veljpojan Nissan Qashqai jättää myös polttamatta
.Ei kertaakaan polttanu edes takuuaikana. No loukku meni tukkoon ,tietty.
Maahantuoja venkoile mutta teki ilmatteeks pakkopolton huollossa.
Kuinkahan terveellistä sekin koneelle (turbolle) on paikallaan ,ilman lisätuuletinta.
Öljyt pitää sitten myös heti vaihtaa regeneraation jälkeen. - 6+20
Nokikeppinen kirjoitti:
Entä jos on kellonaikaan sovittu tapaaminen tai juna lähtee, lentokone jättää?
Vielä tulee päivä että autoa pitää työntää 50 metriä päivässä että saastekuorma
ympäriltäsi hajaantuu ja maailma pelastuu.
ps. veljpojan Nissan Qashqai jättää myös polttamatta
.Ei kertaakaan polttanu edes takuuaikana. No loukku meni tukkoon ,tietty.
Maahantuoja venkoile mutta teki ilmatteeks pakkopolton huollossa.
Kuinkahan terveellistä sekin koneelle (turbolle) on paikallaan ,ilman lisätuuletinta.
Öljyt pitää sitten myös heti vaihtaa regeneraation jälkeen."Entä jos on kellonaikaan sovittu tapaaminen tai juna lähtee, lentokone jättää"
Tuon täytynee ottaa huomioon jo autoa ostettaessa;bensa vai diesel.
"Ei kertaakaan polttanu edes takuuaikana. No loukku meni tukkoon ,tietty."
Silloin auto on ohjelmoitu uudelleen?
http://www.carpower.fi/hiukkassuodatin.html
Kun tuhkaa kertyy 20g,alaa poltto.(katso alalinkki 7.6.6)
http://www.transeco.fi/files/368/Polttoainelaadun_vaikutus_dieselhenkiloauton_hiukkassuodattimen_toimintaan_(DPF)_diplomityo.pdf - Nokikeppinen
6+20 kirjoitti:
"Entä jos on kellonaikaan sovittu tapaaminen tai juna lähtee, lentokone jättää"
Tuon täytynee ottaa huomioon jo autoa ostettaessa;bensa vai diesel.
"Ei kertaakaan polttanu edes takuuaikana. No loukku meni tukkoon ,tietty."
Silloin auto on ohjelmoitu uudelleen?
http://www.carpower.fi/hiukkassuodatin.html
Kun tuhkaa kertyy 20g,alaa poltto.(katso alalinkki 7.6.6)
http://www.transeco.fi/files/368/Polttoainelaadun_vaikutus_dieselhenkiloauton_hiukkassuodattimen_toimintaan_(DPF)_diplomityo.pdfKiitti vinkistä.
Tuuppaan tuo veljpojan sähköpostiin.
Jotain tommosta se on suunnitellukin jos se Nisu vielä keppostelee.
Hyvä joulut!
- vetoneli
Nyt on uusi päivitys laitettu koneeseen. Oli ilmeisesti sellainen juuri saapunut, kun vein autoa huoltoon. Toivottavasti tilanne nyt korjaantuu ja ensi kesä sujuu vain normihuoltojen merkeissä.
- kiisselilega2010
terveppä terve kaikille pitkästä aikaa. Vihdoinki pääsin subarusta eroon ja ongelmat loppui kun vaihtoi mitsun outlanderiin.
Subarusta sen verran että takuuasiat tuntuu olevan saatanan vaikeita ja kuluttajaviraston ja lakimiehen uhkailulla kahden hiukkassuodatin vaihdon jälkeen vaihtoivat vielä sen kytkimen mikä aiheutti järkyttävää rytkytystä liikkeelle lähtiessä.
EI IKINÄ ENÄÄ SUBARUA.
"ansaittu luottamus" - JA VITUT! - gghjjj
Onhan näissä maahantuojan takavalotakuu, kun myyjän takavaloja ei enää näy takuu raukeaa. Oliko kuningaskuluttajassa juttua näitä lauenneista dieseleistä?
- subaruuuu
noniin vika löyty ja maahantuoja oli ihmeissään. kutsu japanista asti insignjöörin katsomaa mikä mättää.
turbohan se sitten oli ja v''''tu ei meinannu edes takuuseen laittaa. oli kuulemma
ennekin ollut vastaavia tullut eteen. eli kun auto lämpenee ja alkaa
nykimään ni turbo vaihtoo. ei ole väliä onko ajettu 10 000km vai 60 000 kuulemma
normaaalia subarussa ,että silleen. kävin 6 kertaa huollossa tämän takia enne kuin selvis ja voin sanoa että viimenen subaru meidän firmassa samoin kuin viimesen kerran laakkosen ja metro auton asiakas - elämä opettaa
On kokemusta, kilahti palasiksi koko diisseli.
- Elämä ei näköjään op
Pukkaa rekkari niin tarkistan tietosi todenperäisyyden.
- Elämä ei näköjään op
Elämä ei näköjään op kirjoitti:
Pukkaa rekkari niin tarkistan tietosi todenperäisyyden.
No,missä se rekkari viipyy??
Noita amispoikia taas puhumassa konerikoista,mollaamaan pystyy kuka tahansa,perusteettakin.
- PuSe
Ei tarvitse rekkaria. Riittää kun käy Subaru -foorumilla lueskelemassa asiasta. Samoin englantilaisella foorumilla. Liekö kaikki amiksia ja keksineet saman asian....
Myös Ruotsissa ovat todenneet, ja Skandinavian maahantuojakin myöntänyt, että Subarun dieselmoottorissa on suunnittelu- ja toteutusvirhe joka hajottaa moottorin alle sadantuhannen ajossa. Omallani on nyt ajettu n. 50 tkm joten eiköhän tuo kohta poksahda ja alkaa sen maksajan etsiminen....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275