Mieltä askarruttaa otsikossa mainittu ongelma. Kun fullhd-videokameran liittää hdmi-johdolla tietokoneeseen, kuvaa ei tule. Kameran asetukset ovat ok. Onko niin, että kannettavan hdmi-reikä antaa koneesta signaalia/kuvaa vain ulospäin telkkariin ja erilliseen näyttöön, mutta ei ota kameran lähettämää signaalia koneeseen ja kuva ei sen takia näy?
Pitäisikö tietsikkaan asentaa jokin ohjelma tätä varten, vai onko se vain tietsikan asetuksista ja käyttäjästä kiinni, ettei kuvaa kulje kamerasta koneen näytölle?
Kamerasta saa kyllä videot ja valokuvat ulos koneelta nähtäviksi, kun kytkee sen usb-johdolla tietokoneeseen. Kamerassa valmiina olevaa Intelli-kuvaohjelmaa ei tarvitse asentaa tietokoneelle, jotta otokset näkyisi. Kuva on hyvä ja tarkka, joten siinä ei olle ongelmia.
Molemmat laitteet ovat uusia ja kannettava on merkiltään Toshiba Satellite ja kamera Samsung HMX-Q10.
Videokamera + hdmi-johto + kannettava = ei kuvaa
7
1999
Vastaukset
- trololololololololol
Voi hyvää päivää kyllä se pitäisi tajuta itse että läppärin HDMI portti on sitä varten että saadaan toiseen HDMI näyttöön kuva, eli ei ole läppärissä kuules nyt mitään HDMI in. Läppäreissä on vain HDMI out. Huomaa kyllä että olet vasta-alkaja
- Vasta-alkaja
Kiitos selventävästä vastauksestasi, joka myös selvensi asennettasi muita ihmisiä kohtaan. Onnea valitsemallasi tiellä.
- Kakkelimies
Vasta-alkaja kirjoitti:
Kiitos selventävästä vastauksestasi, joka myös selvensi asennettasi muita ihmisiä kohtaan. Onnea valitsemallasi tiellä.
Oli joo aika törkeätä tekstiä, mutta tuollaista virhettä ei ihan jokaiselle tapahdu.
- jackkron
Hyvin harvoissa läppäreissä on HDMI sisäänmenoa. Itse asiassa ei muistu mieleeni yhtäkään jossa tuollainen ominaisuus olisi. Sama on pöytäkoneitten kanssa ja tuollainen ominaisuus pitää hankkia erillisellä kortilla.
-J-- jackkron
Lisäys vielä.
Pikaisen etsinnän jälkeen, ei löytynyt yhtään konetta jossa olisi HDMI in.
Eli syy tähän on varmaan koska USB ja FireWire liitännät, joita yleensä käytetään videokameroissa, ovat jo digitaalisia. Tällöin kuvan laatu on jo yhtä hyvää kuin HDMI:ssä.
Videon editoimiseen ja tallentamiseen PC:lle tarvitset ohjelman (esim. Pinnacle Studio 15 jota käytän itse) ja mieluusti FireWire liitännän. Tällöin ohjelma itse ohjaa videokameraa. En tosin ole kokeillut toimiiko tuo ominaisuus myös USB:llä, sillä kamerassani on vain FireWire.
-J- - Vasta-alkaja
jackkron kirjoitti:
Lisäys vielä.
Pikaisen etsinnän jälkeen, ei löytynyt yhtään konetta jossa olisi HDMI in.
Eli syy tähän on varmaan koska USB ja FireWire liitännät, joita yleensä käytetään videokameroissa, ovat jo digitaalisia. Tällöin kuvan laatu on jo yhtä hyvää kuin HDMI:ssä.
Videon editoimiseen ja tallentamiseen PC:lle tarvitset ohjelman (esim. Pinnacle Studio 15 jota käytän itse) ja mieluusti FireWire liitännän. Tällöin ohjelma itse ohjaa videokameraa. En tosin ole kokeillut toimiiko tuo ominaisuus myös USB:llä, sillä kamerassani on vain FireWire.
-J-Kiitos hyvästä ja opastavasta vastauksesta.
Intelli-ohjelmallakin pystyy tallentamaan sekä tekemään jotain videoihin ja kuviin liittyvää, ja pitääkin ensin perehtyä siihen. Nälkä kasvanee syödessä ja ehkä sen jälkeen on vuorossa mainitsemasi Pinnacle Studio 15. - Koklaile ekana
Vasta-alkaja kirjoitti:
Kiitos hyvästä ja opastavasta vastauksesta.
Intelli-ohjelmallakin pystyy tallentamaan sekä tekemään jotain videoihin ja kuviin liittyvää, ja pitääkin ensin perehtyä siihen. Nälkä kasvanee syödessä ja ehkä sen jälkeen on vuorossa mainitsemasi Pinnacle Studio 15.Lataa kokeiluversio ja kokeile Pinnaclea ensin, luultavasti tykkäät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693