Suomalaisen on vaikea tottua käyttämään julkista liikennettä! Suomalainen tulee ja alkaa oven välissä etsiä sitä lippua jonka pitäis olla siellä kassissa tai sitten kun se on tyhjä aletaan kaivaa kukkaroa.Tämän jälkeen kukkarossa on vain 50eur tai pankkikortti no selitä sitten että HSL ohjeessa on että kuljettaja ei ole velvollinen ottamaan 50 euron rahaa ja pankkikortit ei buscomissa käy.Farssin makua eikö?Tämän jälkeen alkaa taskujen kaivaminen ja kolikoiden laskenta siellä oven välissä ..lopulta noin minuutin laskemisen jälkeen on summa kasassa ja ei kun lippua kehiin.Tämä vain on realismia jota nähdään tuola liikenteessä ja se vie vuositasolla aivan HELVETISTI MUIDEN MATKUSTAJIEN AIKAA!!!!Miksi kouluissa ei aleta ja työpaikoilla opettamaan kuinka näissä julkisissa kuljetaan? Menkää esim katsomaan seuraavalla Tallinnan matkalla kuinka Virossa homma pelittää siellä on totuttu kulkemaan julkisilla samoin Tukholmassa.Miksi me metsäläiset ollaan kuin olisimme yksin tässä maailmassa?Sitten puhutaan suureen ääneen kuinka Helsinki on osa eurooppaa joo kyllä mutta porukat on kuin pystymetsästä! VARATKAA TASARAHA JA VOIMASSA OLEVA LIPPU KUN SEURAAVAKSI ASTUTTE JULKISIIN KUSKI JA MATKUSTAJAT KIITTÄÄ JO ETUKÄTEEN!
VARAA TASARAHA TAI LIPPU VALMIIKSI JO ENNEN BUSSIIN TULOA!
60
565
Vastaukset
- tyyyyyt
Tavallinen tarina se vaan on niin
- Miten on
Onko pipo liian kireällä?
- dani k
ei mutta matkustajilla on kun myöhästyvät töistä
dani k kirjoitti:
ei mutta matkustajilla on kun myöhästyvät töistä
Jos oikeasti joku matkustaja tekee aikataulunsa niin tiukaksi että myöhästyy töistä sen takia että jollain pysäkillä(1-2 pysäkkiä/lähtö korkeintaan) kestää minuutin kauemmin kuin toisella nii saa kyllä kysyä itseltään että pitäisikö jotain muuttaa omassa elämässään. Voitte etsiä tältä foorumilta kirjoitukseni siitä kuinka kauan yhdellä sivulla seisotaan pysäkeillä keskimäärin, miettikää asiaa sen jälkeen uudelleen... minä en ole yhdeltäkään lähdöltä myöhästynyt sen takia että palvesin matkustajia, vaikka sitten sen minuutin muutamalla pysäkillä...
- etanakin ehtii
helbkuski kirjoitti:
Jos oikeasti joku matkustaja tekee aikataulunsa niin tiukaksi että myöhästyy töistä sen takia että jollain pysäkillä(1-2 pysäkkiä/lähtö korkeintaan) kestää minuutin kauemmin kuin toisella nii saa kyllä kysyä itseltään että pitäisikö jotain muuttaa omassa elämässään. Voitte etsiä tältä foorumilta kirjoitukseni siitä kuinka kauan yhdellä sivulla seisotaan pysäkeillä keskimäärin, miettikää asiaa sen jälkeen uudelleen... minä en ole yhdeltäkään lähdöltä myöhästynyt sen takia että palvesin matkustajia, vaikka sitten sen minuutin muutamalla pysäkillä...
ilmankos helbin bussit on aina myöhässä jos on tarvetta jutustella ym voi ottaa palvelulinjan!
etanakin ehtii kirjoitti:
ilmankos helbin bussit on aina myöhässä jos on tarvetta jutustella ym voi ottaa palvelulinjan!
hyvin luettu...
- valiti valiti
valiti valiti valiti valiti valiti.........
- jhvee
Tynnyrissäkasvaneen matkustajan on vaikea tajuta että joukkoliikenteessä pitää ottaa huomioon muutkin. Vasta eräänkin nulikan suusta tuli kuljettajalle hyvin nenäkkääseen tyyliin: " Vähä vaikee näyttää kännykkä lippuu ku on puhelimessa ETTÄ...."
Eli kuskin ja muiden matkustajien olisi pitänyt odottaa hänen puhelunsa loppuun ja vasta sitten hän tulee pois oven välistä ja bussi voi lähteä. - nii se on
Suomalainen on hidas ja kuvittelee että hän on yksin maailmassa.Minä näen että metsästä on bussipysäkille kuitenkin lyhyt matka joten oppikoulu on vielä pahasti kesken.Joukkoliikenteessä matkustus on vielä oppimatta ja ehkä vuonna 2100 on homma mennyt jakeluun?
- EKI RUUHKASTA
ASIAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
- valiti valiti valiti
On teillä pojat vaikeeta on on...
- n.m.jjj
Valiti valiti sinullekin. Jos et ole huomannut, tämä on joukkoliikenteeseen liittyvä mielipide/keskustelupalsta. Siksi täällä on ihmisillä lupa purnata epäkohdista. Sinullakin, mutta koita tälle palstalle löytää se epäkohta joukkoliikenteestä, älä toisista kirjoittajista.
Ja etten olisi kaltaisesi, heitän mielipiteen juuri siitä joukkoliikenteestä. Kyllä, olen samaa mieltä monen ketjuun kirjoittaneen kanssa. Kuljettajarahastus on eräs suurimpia ongelmien aiheuttajia, sillä vieläkän ei esim. Stadin metsäläiset osaa maksaa dösässä ilman vartin pituista showta. - hidskaan mummo
n.m.jjj kirjoitti:
Valiti valiti sinullekin. Jos et ole huomannut, tämä on joukkoliikenteeseen liittyvä mielipide/keskustelupalsta. Siksi täällä on ihmisillä lupa purnata epäkohdista. Sinullakin, mutta koita tälle palstalle löytää se epäkohta joukkoliikenteestä, älä toisista kirjoittajista.
Ja etten olisi kaltaisesi, heitän mielipiteen juuri siitä joukkoliikenteestä. Kyllä, olen samaa mieltä monen ketjuun kirjoittaneen kanssa. Kuljettajarahastus on eräs suurimpia ongelmien aiheuttajia, sillä vieläkän ei esim. Stadin metsäläiset osaa maksaa dösässä ilman vartin pituista showta.ei käytä varttia maksamiseen. Kyllä tuo tapahtuu ihan vaan muutamissa kymmenissä sekunneissa. Te pipotiukat olette vaan olevinanne niin saakelin pätsiä, ettei matkustajien palvelu kuulu teille.
- ......
hidskaan mummo kirjoitti:
ei käytä varttia maksamiseen. Kyllä tuo tapahtuu ihan vaan muutamissa kymmenissä sekunneissa. Te pipotiukat olette vaan olevinanne niin saakelin pätsiä, ettei matkustajien palvelu kuulu teille.
Näkee ettet tajua hevon humppaa aiheesta. Yhdellä linjakierroksella voi olla esim. 45 pysäkkiä. Laske itse jos osaat, mitä tapahtuu jos niistä joka kolmannella tulee 20 sek. viivytys.
...... kirjoitti:
Näkee ettet tajua hevon humppaa aiheesta. Yhdellä linjakierroksella voi olla esim. 45 pysäkkiä. Laske itse jos osaat, mitä tapahtuu jos niistä joka kolmannella tulee 20 sek. viivytys.
Tässäpä sinulle pari esimerkkiä, mieti siitä kuka ei tajua ja mitä. Nämä pysäkeillä viipymis ajat katsottu helmi-laitteen kellosta, siitä kun ovijarruin varustettu auto pysähtyy, siihen kun auto taas liikkuu! Linja h14,suunta 2, klo 7.29; pysäkkiajat: 8,8,49,18,7,14,19,18,10,14,12,10,20,12,13,12,8,14, 15,10,10,10,8ja 9 sekuntia, yhteensä 328 sek. eli 5min.28sek., k.a. 13,66 sekuntia! Suunta 1, klo 8,18; 12,24,30,37,30,20,10,70,6,10,17,9,10,11,10,9,9,9,1 2,10,10,10,11,10,10,11ja 12 sek., yhteensä 429 sek. eli 7min.9 sek., k.a. 15.88 sekuntia! Ja autona Helb 231, pysäkkijarruilla.Linja H51, klo. 8.29 Hankasuontieltä, 29 pysäkillä käyntiä, yhteensä 5min.26s., k-a. 11,24 sekuntia/pysäkki. Matka-aika tasan 55 min. Auto 69, Scania Ikarus E94, pysäkkijarruin! Onko tämä pysäkkitoiminta nyt mielestänne suurin hidastava tekijä kaupunkiliikenteessä? Ja lisäksi se että monet väittävät (Hsl mukaanlukien) että pysäkkijarru ja hitaat ovitoiminnot hidastavat yhdellä sivulla matka-aikaa vielä n. 5-10 minuuttia,ei minun laskutaidon mukaan ainakaan ole mahdollista! Ja tuo keskiarvo ei muutu vaikka linja olisi eri. Kokonais aika tietysti lisääntyy hieman, esim. h52:lla 50 pysäkkiä suuntaansa(kaikilla ei tosin ikinä pysähdytä).Ne pysäkit eivät ole laskuissa mukana, pienentäisi keskiarvoa vielä reilusti!
- jouko8657
Olen 100%:sesti samaa mieltä kanssasi. No nythän ne suunnittelevat Koko valtakunnallista bussilippua, mutta vasta sunnittelevat, ja kauankohan se ottaa aikaa. Olen ajanut bussia Ruotsissa ja nyt tiedän, että Södertäljessä ja Tukholmassa ei enää kuskin tarvitse rahastaa ollenkaan, lippu ladataan korttiin. Ja sama käytäntö pitäisi tulla Suomeenkin se säästäsi monelta ongelmalta bussikuskin. Helsingin ongelmathan johtuvat kun yöllä liput ovat kalliimpia niin sitten aletaan siitä rähinöimään ja melakka on valmis. Itse henkilökohtaisesti pidän koko systeemiä vanhan aikaisena ja miksi tätä ei kehitetä siihen suuntaan, että kuskin ei tarvitsisi rahastaa ollenkaan. Se nopeuttaisi olennaisesti linjalla aikataulussa pysymisessä. Ja kassan kanssahan on oltava tarkkana ettei joudu kuskiparka itse maksumieheksi.
- Scaniaki
Mä olen sun kans samaa mieltä että stadin ja pk seudun systeemi on keskiajasta.Me rahastetaan ja leikitään näitä kassalaskuleikkejä joissa voit hävitä jos et ole tarkkana.Tilitykset rassaa kun niissä palaa omaa aikaa (vuositasolla monta tuntia).HSL:n uusituksista merkittävin olisi se että kuljettajat ei myy enää lippuja vaan ne voi ostaa etukäteen myyntipisteistä!KAIKKI VOITTAA!
- kuljetuksesta...
Kyllä myös asiakaspalvelu kuuluu kuljettajalle ja lipunmyynti on asiakaspalvelua parhaimmillaan. Monet niin suomalais kuin ulkolaiskuljettajatkin luulevat selvästi, että pelkästään bussin ajaminen on se homma (vain ja ainoastaan). EI! kyllä siihen työhön sisältyy muutakin kuten lipunmyyntiä ja neuvontaa jne. Se on osa sitä työtä jos haluaa työn jossa vain ajetaan jotain masiinaa niin kannattaa valita joku toinen liikenne alan ammatti.
Tietysti se olisi fiksua matkustajalta katsoa sopiva raha valmiiksi jo kotoa lähtiessään jos tietää, että maksaa matkansa käteisellä/kolikoilla. On siihen ihan loogisiakin syitä miksei aina sopivaa rahaa olekaan varattuna. Jos vaikka asuu muualla Suomessa ei välttämättä tiedän hesan käytäntöjä tai kulkee pääasiassa omalla autolla. Ne jotka säännöllisesti liikkuu julkisilla kuten busseilla, heillä on pääasiassa matkakortti jossa kautta tai arvoa. Se tulisi aika kalliiksi maksaa rahalla jos tietää liikkuvansa säännöllisesti julkisilla töihin opiskelemaan jne.- bussis
Me voidaan tietty palvella ja neuvoa ihan vaikka joka pysäkillä ollaanhan työssä tuntipalkalla.Mitä tulee matkustajiin niin pian alkaa kuulumaan miksi ollaan myöhässä ym. Taas jos tullaan lähtölaituriin vaikka 5 minuuttia myöhässä (juuri näiden "rahojen etsijöiden ja lippujen kaivajien takia) sillä jos näitä tulee neljäkin reissuun ja jokaisen takia menee minuutti se että jäät valoihin kun ne kerkiää vaihtuu ollaan myöhässä(ilman omaa syytä).Tämä on HSL liikenteen arkea josta pitäis päästä jotta homma kulkis.HSL vois laittaa ilmaisnumeron infoa varten.
bussis kirjoitti:
Me voidaan tietty palvella ja neuvoa ihan vaikka joka pysäkillä ollaanhan työssä tuntipalkalla.Mitä tulee matkustajiin niin pian alkaa kuulumaan miksi ollaan myöhässä ym. Taas jos tullaan lähtölaituriin vaikka 5 minuuttia myöhässä (juuri näiden "rahojen etsijöiden ja lippujen kaivajien takia) sillä jos näitä tulee neljäkin reissuun ja jokaisen takia menee minuutti se että jäät valoihin kun ne kerkiää vaihtuu ollaan myöhässä(ilman omaa syytä).Tämä on HSL liikenteen arkea josta pitäis päästä jotta homma kulkis.HSL vois laittaa ilmaisnumeron infoa varten.
Haluatko kertoa missä valot vaihtuu erikseen punaiseksi sen mukaan että olet muka myöhässä? En ole vielä moisiin törmännyt... Olen mitannut(helmin sekuntikellolla)kolmella eri linjalla, kolmella eri autolla, pysäkillä viipymisajat/sivu. Keskimääräinen pysäkillä oloaika KOKO SIVULLA yhteensä 5-7 minuuttia! Yhdellä pysäkillä keskimäärin 13 sekuntia!! Ja tässä jo mukana kaikki rahojen etsijät ym. Tarkemmat tiedot löytyvät tältä foorumilta, otsikkoa en enää muista... ette voi helvetti tosissaan väittää että pysäkillä olon takia ollaan myöhässä kun se juuri on tärkein osa joukkoliikennettä, otetaan ja jätetään matkustajia!! Kesälomani jälkeen, 22.8. takaisin töihin, mittaan liikennevaloissa seisotun ajan, kerron sitten missä se aika oikeasti kuluu, MATKUSTAJISTA RIIPPUMATTA ja ILMAN OMAA SYYTÄ!!!
- kaasua kuski!
helbkuski kirjoitti:
Haluatko kertoa missä valot vaihtuu erikseen punaiseksi sen mukaan että olet muka myöhässä? En ole vielä moisiin törmännyt... Olen mitannut(helmin sekuntikellolla)kolmella eri linjalla, kolmella eri autolla, pysäkillä viipymisajat/sivu. Keskimääräinen pysäkillä oloaika KOKO SIVULLA yhteensä 5-7 minuuttia! Yhdellä pysäkillä keskimäärin 13 sekuntia!! Ja tässä jo mukana kaikki rahojen etsijät ym. Tarkemmat tiedot löytyvät tältä foorumilta, otsikkoa en enää muista... ette voi helvetti tosissaan väittää että pysäkillä olon takia ollaan myöhässä kun se juuri on tärkein osa joukkoliikennettä, otetaan ja jätetään matkustajia!! Kesälomani jälkeen, 22.8. takaisin töihin, mittaan liikennevaloissa seisotun ajan, kerron sitten missä se aika oikeasti kuluu, MATKUSTAJISTA RIIPPUMATTA ja ILMAN OMAA SYYTÄ!!!
Hei pahvi sulla on varmaan kaupungin erikoisemmat ajosarjat kun pystyt "palvelemaan" joka sekoilijaa ja pysyt vielä aikataulussa? Helbin ukot käy lentokusella elielin parkissakin kun ei oo aikaa edes peruuttaa bussia parkkiin vaan pitää jättää se oven eteen käymään.Teidän bussit on aina tiellä kun pitäis mennnä edes salittua NOPEUTTA JOKA MUUTEN ON 50KM/T EIKÄ 40KM/T MANSKULLA AINA KANSALLISMUSEOLLE SAAKKA!
kaasua kuski! kirjoitti:
Hei pahvi sulla on varmaan kaupungin erikoisemmat ajosarjat kun pystyt "palvelemaan" joka sekoilijaa ja pysyt vielä aikataulussa? Helbin ukot käy lentokusella elielin parkissakin kun ei oo aikaa edes peruuttaa bussia parkkiin vaan pitää jättää se oven eteen käymään.Teidän bussit on aina tiellä kun pitäis mennnä edes salittua NOPEUTTA JOKA MUUTEN ON 50KM/T EIKÄ 40KM/T MANSKULLA AINA KANSALLISMUSEOLLE SAAKKA!
Ja juuri sinunlaistesi takia ne ajoajat kiristyvät entisestään... Tosin olen niin monet kerrat lähtenyt sinunlaistesi hätähousujen kanssa samaan aikaan Elieliltä, seurannut päätöntä menoa Ruskeasuolle asti, pysäkeiden ja liikennevalojen välillä aina karkaavat minulta mutta silti Ruskeasuolla ollaan samaan aikaan... Ja arvaa kummassa kyysissä mukavampi istua? :)
- iha rajoituste mukaa
helbkuski kirjoitti:
Ja juuri sinunlaistesi takia ne ajoajat kiristyvät entisestään... Tosin olen niin monet kerrat lähtenyt sinunlaistesi hätähousujen kanssa samaan aikaan Elieliltä, seurannut päätöntä menoa Ruskeasuolle asti, pysäkeiden ja liikennevalojen välillä aina karkaavat minulta mutta silti Ruskeasuolla ollaan samaan aikaan... Ja arvaa kummassa kyysissä mukavampi istua? :)
Minäpäs ajan ihan normaalisti ja olen kuitenkin jo kahvilla kun "sininen etana" vasta tulee purkulaituriin ja kuitenkin oltiin ruskiksen risteyksessä samaana aikaan.
iha rajoituste mukaa kirjoitti:
Minäpäs ajan ihan normaalisti ja olen kuitenkin jo kahvilla kun "sininen etana" vasta tulee purkulaituriin ja kuitenkin oltiin ruskiksen risteyksessä samaana aikaan.
Ja missäs käyt kahvilla jos näet milloin toinen tulee purkulaituriin? Tuskin taukoparkissa ainakaan... Liioittelun voi taas jättää pois...
- Kumma juttu
Muualla maailmalla ei rahasteta mutta Suomessa vastustetaan muutosta viimeseen asti. Kuinkahan paljon tähän rahanpyöritykseen käytetään euroja?
- scaniaki kerro
mikä sä olet vaatimaan tasarahan matkustajalta? Miksi sulla on vaihtokassa? Sun tehtävä on rahastaa matkustaja siitä rahasta minkä tarjoo. (20€ max), mutta jopa 50.n voi vaihtaa jos ja kun repussa useimmiten kuitenkin tuo vaihtooen edellyttämä määrä on olemassa. Mikä vitun kuningas tai jumala sä olet kun moisia aloituksia edes teet? Sä olet asiakaspalveluammatissa, jonka toimenkuvaan kuuluu rahastus. Sulla ei oo mihinkään niin kiire, ettet voi esim. 0€ antaa takas, kun se vie aikaan vain 5-10 sek.
- lis. edelliseen
korjaus tähän #Sulla ei oo mihinkään niin kiire, ettet voi esim. 0€ antaa takas, kun se vie aikaan vain 5-10 sek.# (Tuossa piti olla 10€ antaa takas) joku "ammattilainen" olisi varmaan kohta änkyröinyt, että kui 0€ voi antaa takas..
- Scaniaki
Kukaan ei vaadi mutta fiksu varaa tasarahan valmiiksi.Mitä tulee tuohon 50euron rahaan niin sitähän ei ole pakko edes ottaa jos osaat lukea HSL aikataulukirjaa esim?Markkojen aikaan jos joku olis tullu ostaa 300mk kertalippua olis koko bussi nauranu ja kysyny onko tää piilkokameraa?.Me rahastetaan ihan normaalisti ja minä esim annan aina kolikoita takaisin jotta niitä sitten riittää seuraaviksi kerroiksi (palvellen näin asiakasta)..Minä luulen että sinulla on( nim scaniaki kerro) tuo ajatus hiukan hakusessa kun et ymmärtäny mistä tässä oli oikeastaan kysymys.Kysymys oli saada ajatusta matkustukseen ja vauhtia rahstukseen sillä se on suurin ajankulu yhdessä sekaisin olevien liikennevalorytmien kanssa.Suomalaiset ovat vain niin hitaita ja kaupunkikulttuuri on liian nuorta jotta homma toimis.Tämä sama ilmiö näkyy myös esim kauppojen,pankkien ja huoltiksien kassoilla jossa nysvätään ja jonoja muodostuu.Lopuksi voin sinulle sanoa että ei tässä tasavallassa mitään kuninkaita olla ihan tavallisia duunareita vaan!
- Mihael Sviddu
Täs kukaan mitään vaadi mut luulis et oma järki sanoa jotain.Minä en ota 50 eurosta vastaan vaikka laukku oistäys rahaa..ai miksikö? Siksi että et voi olla varma onko raha aito kun meillä ei oo niitä koneita joita kaupan kassalla on! Menköön nää urpot kouluun tonne Tallinnaaan katsomaan miten julkisia käytetään.
scaniaki emme elä markka-aikaa. Tuo 50€ on harvinaisuus , jota harvoin le vastaan linjoilla. Jopa 20 alkaa olla satunnainen vastaantulija. Mutta antaako tuo kolikoiden antaminen sulle jonkin henkisen orgasmin, ja miten niiden antaminen jouduttaa rahastamista ja siten linjan hoitoa niin, ettei muut matjkustajat kärsi toimenpiteestä? Ts. sinä omalla toiminnallasi viivytät matkantekoa enemmän, kuin matkustaja joka mahdollisesti tarjoo sulle satunnaisesti 10-50€ rahaa! Olisiko sun hieman syytä päivittää asennoitumistasi työhösi ja sen edellyttämään ajatteluun.
Vai antaako moinen käytös ja asennoituminen jonkinlaisen jumalallisuuden aspektin, joplla sitten kerskua taukopaikalla . Sorry, mutta en todellakaan ymmärrä tuollaista asennoitumista. Ei ihme jos ammattikuntaamme kohtaan koetaan selkeästi negatiivisuutta ja siten myös mahdollisesti ammattia ajatelleet nuoret, eivät uskalla alalle tulla..- Käri Ahara
Kähärän poika on vaan niin yksinkertainen että ei osaa lukea edes painettua tekstiä.Tsadin kunti ihan jämpti on nii.
- ei osata vaihtaa ...
Jumbon kauppakeskuksen pysäkillä niitä 20 € on lähes jokaisella maksavalla
Tämä varmaan ensimmäinen kerta kun olen kähärän kanssa samaa mieltä!! :D Paitsi että kyllä niitä 20:siä tulee varsinkin tilipäivinä linjasta riippuen. Ja 50:setkin otan vastaan jos se vaihtokassan tilasta riippuen on mahdollista, nopeammin sujuu kaikki eikä siitä minulle mitään haittaa ole. :D Joskus menee joillakin liian pitkälle tuo pilkun nussiminen, maalaisjärkeäkin saa käyttää...
- Käri Ahara
Mitäpä jos saat väärennetyn 50 ja tilitysautomaatti sylkee sen ulos.Menee muuten omaan piikkiin.(Helbin suurilla palkoilla se ei haittaa)ILM?
helbkuski, kyllä me olemme olleet monestikkin samaa mieltä, vaikka esitämme sisällöllisesti samanlaisen asiamme eritavoin. Oletkin niitä ainoita tällä palstalla kävijöitä, joilla on asioihin selkeä ja rakentava ote. Suurin osa on sellaisia joille ei valitettavasti mikään ole hyvin, eivätkä osaa arvostaa edes omaa työtään.
Toki noita 20.ä ja jopa 50.ä joskus tulee, mutta melkoisen hyvin mun mielestä matkustajat joko ovat varanneet tasa-rahan, tai sitten käyttävät tuota matkakorttiaan. Olen ehdottoman samaa mieltä, että ns. maalaisjärkeä saa ja jopa pitää käyttää. Myös niiden jotka ovat jo 4-6 polven stadilaisia. ;)
jk. kohta kelo palaa, niin että rätisee..... :DAriKähärä kirjoitti:
helbkuski, kyllä me olemme olleet monestikkin samaa mieltä, vaikka esitämme sisällöllisesti samanlaisen asiamme eritavoin. Oletkin niitä ainoita tällä palstalla kävijöitä, joilla on asioihin selkeä ja rakentava ote. Suurin osa on sellaisia joille ei valitettavasti mikään ole hyvin, eivätkä osaa arvostaa edes omaa työtään.
Toki noita 20.ä ja jopa 50.ä joskus tulee, mutta melkoisen hyvin mun mielestä matkustajat joko ovat varanneet tasa-rahan, tai sitten käyttävät tuota matkakorttiaan. Olen ehdottoman samaa mieltä, että ns. maalaisjärkeä saa ja jopa pitää käyttää. Myös niiden jotka ovat jo 4-6 polven stadilaisia. ;)
jk. kohta kelo palaa, niin että rätisee..... :DSe on totta ettei noita 20:ä ja 50:ä todellakaan riesaksi asti tule. Ei minulla ole matkustajista mitään valittamista, ihmiset ovat erilaisia. Oikealla asenteella selvitty ilman stressiä kohta 16 vuotta ja enää n.26 vuotta jäljellä ;D
Käri Ahara kirjoitti:
Mitäpä jos saat väärennetyn 50 ja tilitysautomaatti sylkee sen ulos.Menee muuten omaan piikkiin.(Helbin suurilla palkoilla se ei haittaa)ILM?
Se on sitten varmaan oma vikani, eikö? Eipä ole vielä osunut kohdalle 16 vuoteen... Jos yksi väärennetty seteli urani aikana tulee niin en todellakaan menetä yöuniani...
- Nyt tulee seteleitä
Helb voitti linjan missä tulee 10-20 kakskymppistä ja muutama viiskymppinen päivässä. Ei ainakaan kaikille voi antaa vaihtorahoja kolikoina tai loppuu vaihtorahat.
- mikä linja se on
minkä HELB voitti, missä tulee 20-50 € seteleitä reppu täyteen?
mikä linja se on kirjoitti:
minkä HELB voitti, missä tulee 20-50 € seteleitä reppu täyteen?
h15. Ja h14B on ollut ainba kesällä kun risteilyalukset tulevat Hernesaareen. Ja syysliikenteen alusta tulee lisää kun lentokenttälinjat alkaa. Miksi jonkun pitää aina kyseenalaistaa tälläiset asiat mistä toisella on oikeasti kokemusta? Mielipidekysymykset on eri juttu, niistä voi olla eri mieltä...
- liioittelua!
helbkuski kirjoitti:
h15. Ja h14B on ollut ainba kesällä kun risteilyalukset tulevat Hernesaareen. Ja syysliikenteen alusta tulee lisää kun lentokenttälinjat alkaa. Miksi jonkun pitää aina kyseenalaistaa tälläiset asiat mistä toisella on oikeasti kokemusta? Mielipidekysymykset on eri juttu, niistä voi olla eri mieltä...
helb kuskilta ehkä pientä liioittelua ja "kokemuksen" suurentelua. 14 B vakio käyttäjänä, en ole kyllä huomannut, että noita seteleitä juurikaan käytetään ko. linjalla. Eikä linjan toiminnot ole mitenkään kärsineet (aikataulullisesti)joistain seteleiden käytöistä. Selityksen makua , kuten sanotaan....
liioittelua! kirjoitti:
helb kuskilta ehkä pientä liioittelua ja "kokemuksen" suurentelua. 14 B vakio käyttäjänä, en ole kyllä huomannut, että noita seteleitä juurikaan käytetään ko. linjalla. Eikä linjan toiminnot ole mitenkään kärsineet (aikataulullisesti)joistain seteleiden käytöistä. Selityksen makua , kuten sanotaan....
Missäs vaiheessa väitin että seteleiden käyttö vaikuttaisi aikatauluihin? Ja niinkuin mainitsin, 14B:llä tulee seteleitä Hernesaaren päätepysäkiltä, sieltä voi tulla kerralla kyytiin 50 japanilaista joista puolet maksaa seteleillä. Sitä et varmaankaan huomaa 14B:n käyttäjänä,kuljettajana sen huomaa. Eli sinultakin kyseenalaistamista....
- kehityskehittyy
Ei se mitään, nyt sallittua on lapsen syöttäminen bussiin noustessa. Ei haittaa vaikka vähän kestäisikin...........................................................asiakan on aina oikeasssa! Sallitaanko picnik seuraavaksi, koska kuljettajien ohjeessa ei sitä ole kielletty..
- Bussilla rennosti
Mikä kiire on valmiissa maailmassa. Perille kyllä kerkeää. Tällä Joensuun seudulla ei pidetä kiirettä. 8 vuotta sitten olin opiskelijana ja maanantaiaamun paikallinen ruuhkabussi oli aina 15 minuuttia myöhässä. Ei kukaan ollut tietääkseni valittanut. Opiskelijana tein illalla työkeikkaa ja 17 km matkan tein busilla ja maksoin käteisellä. Talvella ei kukkaroa kaivella ulkona.125 kilometrin kotimatkalla oli etukäteen ostettu opiskelijalippu ja talvella erällä matkalla oli maaseudulla tie erittäin liukas ja oli lähellä ettei menty kylki edellä. Toki myöhästyttiin mutta hengissä selviäminen on tärkeämpää.
- kuskisi
joo älä tule tänne.stadissa lienee 4 min jokerilla vuoroväli. ihmiset. juoksee kun mielipuolet dösään. keulan edestä, punasia päin, täällä ei niin väliä hengissä säilymisestä. pää asia et yritetään ehtiä.
kuskisi kirjoitti:
joo älä tule tänne.stadissa lienee 4 min jokerilla vuoroväli. ihmiset. juoksee kun mielipuolet dösään. keulan edestä, punasia päin, täällä ei niin väliä hengissä säilymisestä. pää asia et yritetään ehtiä.
Jokerilla lyhimmillään 2 min. vuoroväli syysliikenteen alusta :)
- Liukuva työaika
Mikähän se on näissä rösäjutuissa kun minuutista on kiinni?
Minusta tuntuu että se on se penkillä istuva asiakas kun nostaa pultin jos joku ei osta lippua niinkun hän aamukikuissaan istuu töihin mennessä.
Itse kuljen junalla ja olen monesti huomannut miten kuski jaksaa oottaa minua junaan ja kiitos siitä kuskeille, myöskin konnari ei ikinä valita vaikka maksan satasella matkan.
Enite tuntuu minusta häiritsevän se kun junat tulee kymmenenminutin välein ja aina pitää juosta siihen vaikka kuinka voisi mennä siihen seuraavaan.
Musta tuntuu että nämä kuskit sun muut jotka meitä palvelee ei nosta pulttia siitä miten asiaks maksaa matkansa koska ymmärtää asiakspalvelun, eniten se tuntuu häiritsevän pikkutärkeitä matkustajia kun laskevat jotain minuutin matkan maksaamisia. - Väärennetty raha
Niitä väärennettyjä 50 euron seteleitä on aina joskus liikkeellä ja kuskeilla ei ole laitteita millä voi tarkistaa rahan aitouden.
Jos erehtyy ottamaan vastaan väärää rahaa niin edessä on yksi tai useampi käynti poliisilaitoksella.
Sillä ei ole mitään merkitystä millä rahalla maksaa jos ajattelee siihen kuluvaa aikaa. Ongelma on siinä että vaihtorahat ei riitä jos isoja seteleitä tulee paljon.
85 euron pohjakassasta ei kovin montaa 50 euro seteliä voi ottaa vastaan.
Minulle on joskus tarjottu 7 viiskymppistä samalla lähdöllä.- Ilmainen neuvo
Esittäkää työnjohdolle, että bussien oveen tai muuhun selkeään paikkaan laitetaan tarralappu, jossa vähintään kolmella kielelä esim. venäjä, englanti ja saksa kerrotaan mikä raha on sovelias eli max tuo 20€. Ei ole iso kustannus mutta poistaa turhaa vaikeutta rahastuksen suhteen.
- Pieni summa.
Höh en ole kuulut että jos kuski saa väärennetyn viiskympisen joutuu hän ite maksamaan erotuksen, eli jos niitä väärennettyjä tulee yksi vuoteen niin ei kai se nyt kuskin kontolle mee.
- Iso vaiva
Yhtiö maksaa mutta kuski joutuu kuulusteluihin. Ihan vaan kokemuksesta tiedän kun meillä sattui vastaava tapaus.
- jaffa4
Voi luoja, kyllä tää on niin amerikkalaista meininkii( siellä afot,mexot yms. käyttää julkisii) karjavaunuosasto kulkee omissaan ja joskus normaali yksityisautoilija poikkeaa mukaan niin helvetinmoinen meteli jos ei oo pientä, pitäkää karja vankkurinne, jos ei oma auto liiku niin otetaan taksi, ei tarvii nyrpistellä kenenkään naamoja kun taskussa ei oo hiluja ; D
- Nolo Sika
Eiköhäs kuule Suomen TÖRKEÄN YLIHINTAISET liput sisällä sen palvelun/vaihtorahat siinä kuskin tiskillä, jos hinta olisi esim 1€ niin silloin voisi ollakin tasaraha, esim Skotlannissa on halpa bussilippu, rahat (kolikot ja setelit) tiputetaan luukusta, kuski näkee ne lasin läpi, ja polkimella ne putoo lippaaseen, ei ole pakko olla tasarahaa, mutta ei sitlä vaihtorahaakaan tule
Suomessa taas kun joudun käyttämään ylihintaista bussia, niin kun astun sisälle, niin kaiekssa rauhassa kaivan lompakon taskusta, ja otan sieltä vitosen, kympin tai kaksikymppisen, riippuen mikä nyt on siinä esillä.
Eli sitä saa mitä tilaa, kun lipun hinnassa on 50% palvelumaksua, niin miksi emme saisi käyttää palvelua?- ei junalla tullut
missä noita idiootteja oikein kasvaa. palvelumaksua täh. jos sä maksaisit oikeasti ite matkas, niin lippujen hintojen täytyis tuplaantua.
- dfgfd dfg
ei junalla tullut kirjoitti:
missä noita idiootteja oikein kasvaa. palvelumaksua täh. jos sä maksaisit oikeasti ite matkas, niin lippujen hintojen täytyis tuplaantua.
Siis maktan todellinen kustannus on noin 1€ voittoineen
Maksan matkasta 2,5€
Joten enkös ole tuohon 1,5€/kerta sisältyvään "lisämaksuun" oikeutettu saamaan myös palvelua? senverranhan maksan ylimääräistä joka reissuta dfgfd dfg kirjoitti:
Siis maktan todellinen kustannus on noin 1€ voittoineen
Maksan matkasta 2,5€
Joten enkös ole tuohon 1,5€/kerta sisältyvään "lisämaksuun" oikeutettu saamaan myös palvelua? senverranhan maksan ylimääräistä joka reissutaMiten tuon matkan hinnan laskit?
- grtwg rehr
helbkuski kirjoitti:
Miten tuon matkan hinnan laskit?
Siis matka niin että käytetään tasarahaa (ei palautusta) tai valmista lippua kustantaa noin 1 euron
Nyt maksamme matkasta 2,5€
Mun laksujen mukaan maksan siis palvelusta 1,5€ eli juuri siitä että kaivan lompakon kaikessa rauhassa taskusta, ja maksan seleillä, ja saan vaihtorahat - Juurikin näin
grtwg rehr kirjoitti:
Siis matka niin että käytetään tasarahaa (ei palautusta) tai valmista lippua kustantaa noin 1 euron
Nyt maksamme matkasta 2,5€
Mun laksujen mukaan maksan siis palvelusta 1,5€ eli juuri siitä että kaivan lompakon kaikessa rauhassa taskusta, ja maksan seleillä, ja saan vaihtorahattotta, kyllä 1,5€ palvelulisää asiakasta kohden oikeuttaa maksamaan vaikka jokaisen 20 euron setelillä
Samaten jos huoltoasemalla maksetaan kahvista 1,8€ "lisämaksua" kannttaa aseman palveluita käyttää koko 2 euron edestä, tähän malliin
http://www.youtube.com/watch?v=6f-2mqoTQVs
- hmmmmmmmmmmmmm
Tää on tätä kuljettajat koittakaa kestää
- Pent ti
Ja taas köyhillä on kiire jonnekin.
Mikä teitä tsadin vajakkeja vaivaa??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei833789Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071812- 1091125
- 991095
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate165875- 42846
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57801Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g61780Huono grilli kokemus
Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll22751