Miksi seurakuntie ei tarvitse maksaa ehtoollisella tarjotuista kirkollisviinistä veroja valtiolle? Siis kirkko on ainut instanssi, joka ei maksa alkoholiveroa vaikka tarjoavat seurakuntalaisille alkoholia. Minusta on törkeetä, että Räsänen puhuu tämän puolesta, että kirkolla on oikeus verotusvapaaseen alkoholiin, mutta yksittäinen ihminen maksaa kuitenkin kohta haittaverona alkoholista tai ylipäätänsä kaikesta ihan helvetisti. Tämäkö on tätä kristillisten ajamaa hyvinvointipolitiikkaa?
Minusta olisi vain hyväksyttävää, ettei baareissakaan tarvisi maksaa enää veroa siitä yksittäisestä alkoholiannoksestaan, kunnei seurakuntienkaan tarvitse mitään veroja moisesta maksella. Vedotaan pieneen määrään? Saahan sitä baareissakin pienen jallun?!? :)
Kirkollisviinit eivät tuo verotuloja Suomelle
11
73
Vastaukset
- harmaata taloutta?
Plus sitten tämä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9563785 - judstaer
En osaa pitää ehtoollisella saatua fingerporillista alkoholin nauttimisena. Sakramentti ja ravintola-annos ovat kaksi kovin eri asiaa.
- AntiChrisu
Eikös ne kirkon tarjoamat viinit ole alkoholittomia eli ei siis tarvetta verollekaan, vai tarjoileeko kirkko alkoholia alaikäisille ja niillekin jotka taistelevat alkoholismi nimistä sairautta vastaan?
Muutenkin viinan verottaminen on sairasta. Olen sitä mieltä että kirkon ei tule jatkossakaan joutua maksamaan viinaveroja. Meidän muiden kannalta tämä
on yhdentekevää, koska minäkään en maksa Suomeen viinaveroja vaan Viroon.- Kirkollisviinit...
Kirkollisviinissä on alkoholia, mutta tarjolla on myös alkoholiton vaihtoehto.
Kumma ettei sinun mielestäsi kirkon tarvitse veroa maksaa, vaikka muiden tarvitsee. - AntiChrisu
Kirkollisviinit... kirjoitti:
Kirkollisviinissä on alkoholia, mutta tarjolla on myös alkoholiton vaihtoehto.
Kumma ettei sinun mielestäsi kirkon tarvitse veroa maksaa, vaikka muiden tarvitsee.Kenenkään ei tulisi joutua maksamaan viinaveroa ja ainoastaan hölmöhän sitä maksaa, aina voi tehdä viinat itse tai hakea virosta puoli-ilmaista juotavaa.
Kirkon saama viinavcro etu on todellakin minimaalinen. Puhutaan muutamista prosentin sadasosista verrattuna kirkon budjettiin. AntiChrisu kirjoitti:
Kenenkään ei tulisi joutua maksamaan viinaveroa ja ainoastaan hölmöhän sitä maksaa, aina voi tehdä viinat itse tai hakea virosta puoli-ilmaista juotavaa.
Kirkon saama viinavcro etu on todellakin minimaalinen. Puhutaan muutamista prosentin sadasosista verrattuna kirkon budjettiin.Alkoholismiin kuolee ihmisiä vuosittain satoja ja se aiheuttaa sairautta, joiden hoitoon yhteiskunta joutuu käyttämään verovaroja. Viinan hintaa tulee siksi nostaa.
AntiChrisu kirjoitti:
Kenenkään ei tulisi joutua maksamaan viinaveroa ja ainoastaan hölmöhän sitä maksaa, aina voi tehdä viinat itse tai hakea virosta puoli-ilmaista juotavaa.
Kirkon saama viinavcro etu on todellakin minimaalinen. Puhutaan muutamista prosentin sadasosista verrattuna kirkon budjettiin.Kyse on vain periaatteesta ja sitiä, että kirkko suositaan monella eri tavalla ja näistä suosimisista tulee suuri hyöty kirkolle. Kirkkoa ei saa suosia sen vuoksi, että usealla suomalaisella puuttuu arvostelu- ja aloitekyky...arvostelukykyä tarvitaan siihen, että huomaataan asian olevan perseestä ja aloitekykyä siihen, että ymmärretään erota tuollaisesta kioskista.
- AntiChrisu
ateisti1982 kirjoitti:
Alkoholismiin kuolee ihmisiä vuosittain satoja ja se aiheuttaa sairautta, joiden hoitoon yhteiskunta joutuu käyttämään verovaroja. Viinan hintaa tulee siksi nostaa.
Siinähän nostat, kyllä minä tuen mielelläni heimokansaa tuolla rannan toisella puolen.
Näköjään viinavero on asia joka yhdistää sekä uskovaisia että kukkahattuateisteja. - Mikrofonimies
AntiChrisu kirjoitti:
Siinähän nostat, kyllä minä tuen mielelläni heimokansaa tuolla rannan toisella puolen.
Näköjään viinavero on asia joka yhdistää sekä uskovaisia että kukkahattuateisteja.Humalaisten käytös on lisäksi häiritsevää huutoa ja ei ihme että jos joku humalainen huutaa yöaikaan niin joku vihainen mies laittaa kommandopipon päähän ja menee pieksemään humalaisen. Tällaisen tapauksen nähnyt ja hiljenihän se humalainen suunsoittaja mutta viina sen teki ja humalaista pitää aina ymmärtää kuin pikkulasta että siltä täystolkku puuttuu. Pitää sen humalaisenkin pettymyksiään saada purkaa kun kerran on viinaa saanut ja huudatuttaa.
Itse kannatan viinan kieltolakia ja tuomiot Floridan osavaltion mukaiset. Lun sairas isäni kuolee ( tarvitsee apuani ) niin lähden Suomesta pois protestina vankien saamille tuomioille. Olosuhteeet vankilassa ovat palveluineen ruhtinaalliset ja tuomiot ovat lyhyitä. Televiota voi katsoa niin paljon kuin haluaa ja kanavavalikoimaa riittää katselukortilla 24h useilla kanavilla ja pelikonsolilla pelailevat 46 tuuman televisioista grand theft autoa.
- rrnynyn
kirkkoviinien oltava israelilaista tai suomalaista viiniä!
Suosi suomalaista ja kehity kierrätysasiassa.
Seuraava annos sopii jopa täysraittiille.
Nauttikaamme: http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappilan_hätävara
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj232436- 1301672
- 631476
Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m261271KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.351156- 1171134
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r741119Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p571047Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(571010Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31980