Onko kellään altaassa FA 2000 UV suodatinta?
Siinä samassa on suihku, suodatus ja UV. Kierrättää vettä 2000 l/h.
Riittääkö tälläinen suodatin allassubstraattia ja Zeolithiä, jos otan altaaseen muutaman kalan. Allas on n. 3m x 3m. Ja syvä ehkä keskeltä n. 50 cm.
Millasia suodatinjärjestelmiä teillä muilla on, jos teillä on kaloja altaassa?
Suodattimet altaaseen
1
160
Vastaukset
- leluja Suomessa
Nämä valmiit suodattimet lupailee putsata vaikka 7000L altaan mutta todellisuudessa tuon saa jakaa vähintään puolella.
Kyllähän ne kierrättää mutta sama paskainen vesi tulee tuutista ulos.
Teimme itse kvartsihiekasta ja muovitynnyristä suodattimen ja vasta nyt alkaa hiukan kirkastua vesi. Eli tynnyrin alaosaan pari poistoliitintä, että vesi pääsee tynnyristä ulos. Pitää olla riittävän suuret poistot muuten tynnyri "räjähtää". Yläkautta vesi menee pumpulla tynnyriin.
Pohjalle muutamat suuret kivet (tyyliin salaojitus) sitten jotain ritilää ettei hiekat pääse valumaan pohjaan asti. Tärkeää on myös, että tämä hieno hiekka on jossain pussissa, ettei pääse valumaan lampeen. Etsinnässä on tiheä verkko, joka kestää vettä ja painetta hajoamatta ihan alkuunsa.
Aika matala on tuo altaasi eli kuumenee kesällä tosi helposti ja siten levänmuodostus on melko varmaa.
Meillä on alunperin tuollainen olikos se joku biopressure 7000. Eikä se ole kuin lelu. Pitää tilata ulkomailta kunnon vermeet tai sitten tehdä näitä tynnyri/laatikko virityksiä. Aquaweb on ihan ok palsta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882