Lappalanjärvi

yksi kysyvä

Onko Lappalanärven rannalla, Hautalantie , oleva epävirallinen nudistiranta yksityisellä vai kaupungin alueella?

33

5237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toiveen esittänyt

      jonkinlainen tiedotekyltti ko.rantaa lähestyttäessä olisi paikallaan, jotta lapset osaisivat väistää paikan

    • lappajärvinen

      Lappalanjärvestä mieleen Lappajärvi, suuren meteoriitin iskeydyttyä maahan. Meteoriitin törmäyksestä on kauan.
      Alue oli silloin lähempänä päiväntasaajaa. Mannerlaattojen mukana Suomi siinä mukana on ajautunut pohjoisemmaksi.

      Oletettavasti törmäysaikoina, 60-70 milj. vuotta sitten suuret liskoeläimet elivät fennoskandian alueella.
      Vielä Kouvolan seutua vastaavan matkan päässä Lappajärvestä kaikki sikäläinen elämä tuhoutui.

    • ???

      Mitä väliä sillä on, että kenen alueella?

      • yksi kysyvä

        Jonkinlainen tiedotekyltti olisi hienoa, jotta ei tahattomasti eksy paikalle, eritoten lapset. Olisi kohteliasta. Rannan omistava taho: Uskoisin, että olisi huomaavaista merkitä alue esim. juuri kyltein. Eikö vain?


      • ei saa!!!kielletty
        yksi kysyvä kirjoitti:

        Jonkinlainen tiedotekyltti olisi hienoa, jotta ei tahattomasti eksy paikalle, eritoten lapset. Olisi kohteliasta. Rannan omistava taho: Uskoisin, että olisi huomaavaista merkitä alue esim. juuri kyltein. Eikö vain?

        pistäppä yksikin kyltti niin kappas kappas kun rupeaa kiinnostamaan kaikki kielletty.
        ja kaikkihan meistä kelteisillään tänne on pulpahettu siitä niinsanotusta lisääntymiselimestä että mitäs pahaa siina nakurannassa sitte pitäs olla ettei sitä jälkipolvet saa nähä.


      • toiveen esittänyt
        ei saa!!!kielletty kirjoitti:

        pistäppä yksikin kyltti niin kappas kappas kun rupeaa kiinnostamaan kaikki kielletty.
        ja kaikkihan meistä kelteisillään tänne on pulpahettu siitä niinsanotusta lisääntymiselimestä että mitäs pahaa siina nakurannassa sitte pitäs olla ettei sitä jälkipolvet saa nähä.

        eipä sitä saa olla kelteisillään varmaan kuntopolullakaan.... oli se pahaa tai ei. Toivottavasti nakuilut hoidetaan muualla kuin ns. yleisillä alueilla


      • Mukaan!
        toiveen esittänyt kirjoitti:

        eipä sitä saa olla kelteisillään varmaan kuntopolullakaan.... oli se pahaa tai ei. Toivottavasti nakuilut hoidetaan muualla kuin ns. yleisillä alueilla

        Jos se jää pelkkään nakuiluun, hihiih... ;D


      • Kiellettyä?
        toiveen esittänyt kirjoitti:

        eipä sitä saa olla kelteisillään varmaan kuntopolullakaan.... oli se pahaa tai ei. Toivottavasti nakuilut hoidetaan muualla kuin ns. yleisillä alueilla

        Tarkistappa tietosi. Suomen laki ei kielletä alasti uimista. Alasti saa olla missä tahansa, jos sitä ei tee sukupuolisiveyttä loukkaavalla tavalla, niin, että se on omiaan aiheuttamaan pahennusta. (ei tarkoita samaa, kuin se, että aiheuttaa jossain ihmisessä pahennusta. Lainkohtaa tulkitaan tapauskohtaisesti tilanteen, olosuhteiden yms... mukaan) Jos kaikki julkisilla paikoilla tapahtuva alastomuus laskettaisiin sukupuolisiveyttä loukkaavaksi, niin poliisihan voisi tehdä ratsioita uimahallien saunatiloihin. Suomalaiset on saunakansaa ja alastomuus suomen luonnossa, rauhallisella rannalla tuskin on tarpeeksi pahennusta herättävää ollakseen laitonta, jos siihen ei sisälly mitään provosoivaa käyttäytymistä, kuten pyörimistä lasten keskellä tai suoranaista itsensä esittelyä. Jokamiehen oikeudetkin sitäpaitsi sen sanoo, että luonnon vesissä saa uida ja peseytyä. Missään ei kerrota millainen uima-asun tulee olla tai tarviiko sitä käyttää lainkaan. Ja tuo peseytyminen on aika vaikeaa housut jalassa ;) Mutta joo... kyllähän siihen kyltin voi minun puolestani laittaa, niin tietää sitten ainakin ihmiset varautua, mutta yhtä hyvin sitä voisi laittaa samanlaisen plakaatin lähes kaikille suomen rannoille...

        Ps. Itse en ole kyseisellä rannalla koskaan uinut


      • Kesämökitön
        Kiellettyä? kirjoitti:

        Tarkistappa tietosi. Suomen laki ei kielletä alasti uimista. Alasti saa olla missä tahansa, jos sitä ei tee sukupuolisiveyttä loukkaavalla tavalla, niin, että se on omiaan aiheuttamaan pahennusta. (ei tarkoita samaa, kuin se, että aiheuttaa jossain ihmisessä pahennusta. Lainkohtaa tulkitaan tapauskohtaisesti tilanteen, olosuhteiden yms... mukaan) Jos kaikki julkisilla paikoilla tapahtuva alastomuus laskettaisiin sukupuolisiveyttä loukkaavaksi, niin poliisihan voisi tehdä ratsioita uimahallien saunatiloihin. Suomalaiset on saunakansaa ja alastomuus suomen luonnossa, rauhallisella rannalla tuskin on tarpeeksi pahennusta herättävää ollakseen laitonta, jos siihen ei sisälly mitään provosoivaa käyttäytymistä, kuten pyörimistä lasten keskellä tai suoranaista itsensä esittelyä. Jokamiehen oikeudetkin sitäpaitsi sen sanoo, että luonnon vesissä saa uida ja peseytyä. Missään ei kerrota millainen uima-asun tulee olla tai tarviiko sitä käyttää lainkaan. Ja tuo peseytyminen on aika vaikeaa housut jalassa ;) Mutta joo... kyllähän siihen kyltin voi minun puolestani laittaa, niin tietää sitten ainakin ihmiset varautua, mutta yhtä hyvin sitä voisi laittaa samanlaisen plakaatin lähes kaikille suomen rannoille...

        Ps. Itse en ole kyseisellä rannalla koskaan uinut

        En tiedä peseytyyvätkö vai eivät, mutta samalla rantaviivalla, melko lähellä uima-asuisia aikuisia ja lapsia on alastomia miehiä kylläkin kuljeskellut kelteisillään. Ehkä ei ole kiellettyä, mutta ei oikein sopivaakaan. Voihan olla että nykyään tilanne on toinen tuolla rannalla ja kaikilla uima-asut.


      • "vanhoillinen"
        Kesämökitön kirjoitti:

        En tiedä peseytyyvätkö vai eivät, mutta samalla rantaviivalla, melko lähellä uima-asuisia aikuisia ja lapsia on alastomia miehiä kylläkin kuljeskellut kelteisillään. Ehkä ei ole kiellettyä, mutta ei oikein sopivaakaan. Voihan olla että nykyään tilanne on toinen tuolla rannalla ja kaikilla uima-asut.

        Onkohan totta mitä luin Suomi24:stä, kohta: seksi, nudismi ja naturismi, sieltä: valkealan nakuranta. Jos, niin laittakaa vaan niitä kylttejä. Ei hyvää mainosta paikkakunnalle. Eikö naturismin pitäisi olla muuta kuin mitä tuolla kirjoitetaan?


      • "Kiellettyä?"
        "vanhoillinen" kirjoitti:

        Onkohan totta mitä luin Suomi24:stä, kohta: seksi, nudismi ja naturismi, sieltä: valkealan nakuranta. Jos, niin laittakaa vaan niitä kylttejä. Ei hyvää mainosta paikkakunnalle. Eikö naturismin pitäisi olla muuta kuin mitä tuolla kirjoitetaan?

        Ei todellakaan edusta naturismia... Tietysti vain yksittäistaaus ja yhden ihmisen kirjotus suomi24 palstalla. Olisi hyvä, jos tällä alueella olsi yksi ranta, jossa voi rauhassa olla vähän vapaammin kellon ajasta huolimatta, kun kesämökkiäkään ei ole. (vaikka se tosiaan onkin laillista, niin en nauti erityisemmin siitä, että olen paheksunnan kohteena). Sääli, jos tuo valkealan ranta on täysi homojen dogging mesta :( (Ei siis kyseistä vähemmistöä vastaan mitään, mutta homo tai hetero, niin seksipuuhat julkisella rannalla menee jo siihen julkiseen sukupuolisiveyttä loukkaavaan toimintaan)

        Pidän alasti uimisesta, kuten suurin osa suomalaissta, mutta en ole sillä tavalla nudisti, että minulle olisi se yhteisöllisyys yms. tärkeää. Ei minua sinänsä häiritse, jos joku näkee minut alast, mutta en siitä erityisesti nauti. Alasti uiminen vaan on vapauttavaa, uimahousut tuntuu ärsyttäviltä ihoa vasten ja ovat sitäpaitsi epähygieeninen keksintö. Valitsen itse aina sellaisen paikan missä aiheutan uimisellani mahdollisimman vähän häiriötä. Menen se verta kauas muista ihmisistä tai vähintään kysyn, että häiritseekö...


      • "Kielletty?"
        Kesämökitön kirjoitti:

        En tiedä peseytyyvätkö vai eivät, mutta samalla rantaviivalla, melko lähellä uima-asuisia aikuisia ja lapsia on alastomia miehiä kylläkin kuljeskellut kelteisillään. Ehkä ei ole kiellettyä, mutta ei oikein sopivaakaan. Voihan olla että nykyään tilanne on toinen tuolla rannalla ja kaikilla uima-asut.

        No ei se lapsi siitä kärsi, jos alastoman ihmisen näkee. Onhan se porukka nakuna siellä uimahallin saunassakin ja samalla tavalla se alasti uiminen kuuluu tähän kultturiin, kuin alasti saunominenkin. Tekeekö se vesi ja raitis ilma ihmisen ihosta jotenkin seksuaalisemman asian, kuin mitä se olisi kuumassa huoneessa? Tuossa toisessa ketjussa kerrottu tapaus sen sijaan tekee ja, jos meininki on tuota jatkuvasti, niin sitten asia on eri... Julkista seksiä erityisesti lasten silmien alla (tai paikassa, jossa niitä lapsia voi suurella todennäköisyydellä saapua paikalle) on väärin. (Tai siis onhan sitä nyt varmaan yksi, jos toinenkin harrastanut seksiä vaikkapa öisellä hiekkarannalla, niin ettei ketään ole ollut paikalla tms... Mutta, jos omaa seksiään pitää esitellä toisille, niin sen voi tehdä nykyään vaikka netissä, niin ettei kukaan joudu väkisin "uhriksi")


    • "kiinnostunut"

      sijaitseeko kyseinen "nakuranta" siellä uimaranta kyltin kohdalla vai latupirtin pysäköintialueen kohdalla vai jossain siltä väliltä?

      • klnbiä

        Mä en ainakaan ole koskaan nähny yhtään naku-uimaria siellä kaupungin omistamalla pitkällä ranta-alueella. Vaik kylhän sinne mun puolest mahtuis, ku tilaa on ja harvoin on ihan täyttä...


      • hikiselkä
        klnbiä kirjoitti:

        Mä en ainakaan ole koskaan nähny yhtään naku-uimaria siellä kaupungin omistamalla pitkällä ranta-alueella. Vaik kylhän sinne mun puolest mahtuis, ku tilaa on ja harvoin on ihan täyttä...

        En tiedä kenen omistama ranta on, mutta Hautalantienvarrella rannassa olen alastomia nähnyt. Voi olla että kirjoittelu on vähentänyt nakuporukkaa.


      • Anonyymi

        Latupirtillä ja kyllä siellä on nudisteja ja jos yrittää mennä uikkarit päällä ni häätävät pois. Törönranta, joka on ennen latupittiä, siellä on uimapukuinen porukka.


    • Huihaiheieikauhee

      Siis kääk,kauheaa ! Jossain metsän keskellä rannalla on alastomia ihmisiä!!!!
      Mihin on maailma mennyt ??..

      • vaatteellinen

        liekö pelkkä alastomuus sitä kääk-kauheaa. Olettaisin, että se muu toiminta mitä siellä kirjoitetaan tapahtuvan


      • Mamma76
        vaatteellinen kirjoitti:

        liekö pelkkä alastomuus sitä kääk-kauheaa. Olettaisin, että se muu toiminta mitä siellä kirjoitetaan tapahtuvan

        Sinne heti! Bongailemaan ISOmunaisia miehiä! =)


      • kääääääääääkkkkkkkk
        vaatteellinen kirjoitti:

        liekö pelkkä alastomuus sitä kääk-kauheaa. Olettaisin, että se muu toiminta mitä siellä kirjoitetaan tapahtuvan

        kääk kääk.... kerotko minullekin missä ja milloin on kirjoitettu siitä muusta toiminnasta ??


    • hikiselkä

      Muusta toiminnasta luin suomi24:stä ja sieltä: Seksi ja sieltä nudismi ja naturismi.
      Kirjoitukset on poistettu aivan lähipäivinä sieltä.
      Sellainen toiminta ei kyllä sovi millekään nudistirannalle. Joku lie pyytänyt poistamaan kirjoitukset, halunnut ilmeisesti suojella rannan mainetta.
      Hyvä, että epäkohtiin kuitenkin puututaan.

      • homoranta

        ei siis ole lähelläkään nudistirantaa.
        mikä tätä yhteiskuntaa vaivaa,äijät nuolee toisiaan joka nurkalla ja lesbot ei enää ole juurikaan kauhistus....tässähän kohta hetero on helisemässä.


    • Anonyymi

      Kyllä siellä on isokalusia joskin miehiä joilla ei seiso. Missä nuoret kullin heiluttajat ovat ja oppipojat paikalle nauttimaan hyvästä hoidosta.

      Vanhoja mammoja ei paikalle kaivata ja mammat voi voidella piirakkaans akotona voilla ja leipoa pullia, lol.

      • Anonyymi

        Ensi kesänä tiukkapilluiset muija vaan paikalle, jos kiinnostaa isomunaisten miesten seura ja miten isoa kalua käsitellään ja pillua käytetään. Sama Lappalanjärven toiselle puolelle etelärannan hiekkasärkille.


      • Anonyymi

        Käykö siellä nuoria muijia, jotka ovat ison kullin tarpeessa? Onko kukaan päässyt kimpassa nussimaan näitä muijia? Käyvätkö myös Lappalanjärven hiekkasärkillä?


    • Anonyymi

      Huomenna vois mennä nusasee

      • Anonyymi

        Tuutko laittaan mua ryppäriin torstaina? Terveisin Tonavan Ori


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuutko laittaan mua ryppäriin torstaina? Terveisin Tonavan Ori

        Sompasella on myös hyvä paikka lutkutella. Sieltä saa oikein kunnon päällikkö herkku mitteria! Tiedoksi Tonavan Orille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sompasella on myös hyvä paikka lutkutella. Sieltä saa oikein kunnon päällikkö herkku mitteria! Tiedoksi Tonavan Orille

        Erityisen pahat henkiset vammat jäi joillekin paperityömiehille kevään lakosta. Yleensä olen optimisti, mutta heidän kohdallaan ei taida olla toivoa paluusta entiseen. Siitäkään huolimatta, ettei sen entinenkään henkinen tila niin häävi ollut.


    • Anonyymi

      kyllä minä kehtaan siellä alasti uida milloin vaan ja olen lihava ja pienimunainen 50v mies.

    • Anonyymi

      16 vuotiaan tytön pillun imeminen lappalan rannalla on parasta kesässä terv. 50vuotias mies

    • Anonyymi

      Löytyykö nuoria, tiukkoja muijia, jotka haluaa tyydyttää pillunsa pitkäkullisen miehen kanssa? :)

    • Anonyymi

      täällä löytyisi normaalikullinen iso mies 155kg/181cm/44v.
      unohtakaa tuo äskeinen kynäniska. sillä on ainakin helppo heittää keihästä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe