Elikkäs ois perheen kasvamisen takia hakusessa kunnon tila-auto ei mitään 7 hengen nipponeita tai saksalaisia niihin mahtuu perhe mutta ei tavarat.
Eli kumpi olisi parempi voja 2.4 manuaali vai 3.3 automaatti, kumpi on luotettavampi ja mitä autoa ostettaessa olisi otettava huomioon. Ai niin hakusessa on käytetty n. 3000-4000€ hinta haarukassa oleva voja tai grandi.
Kiitoksia vastauksista.
tila-auto hakusessa chrysler
4
190
Vastaukset
- gvgvgv
3.3 grandi ehdottomasti.
- testaajan sana
Voikku on mukava ja letkeä auto, mutta jos laitat painotusta luotettavuudelle niin kierrä tuo merkki kaukaa.
- -99 Grand
Automaattivaihteistoa pidetään ongelmallisena ja onhan niistä kallista laatikkoremonteista saanut lukea tälläkin palstalla. Eli käytettyä ostettaessa laatikon toimintaan, öljyjen väriin/hajuun ja huoltohistoriaan on syytä kiinnittää enemmän huomiota.
3.3 V6 on ongelmaton, vanhanaikainen ja janoinen moottori. Tosin maantiekäytössä sen kulutus on lähes siedettävä. 2.4:stä ei ole kokemusta.
Ruostumisen suhteen nämä eivät ole ihan kammottavia. Paikka jonka tutkisin tarkemmin tätä ajatellen on niinkin yllättävä kuin vasen takalokarin kaari. Siinä on ilmeisesti jotain rakenteellista koska oikealla puolella näyttävät kestävän paremmin.
Tuon hintaluokan voyaan pitää suhtautua hiukan harrasteauton asenteella. Jos sähköpuolelta hajoaa jotain, voi vianmääritys olla tuskallisen hankalaa ja varsinkin boksit ovat kalliita. Muu tekniikka on hyvin perinteistä ja melko korjaajaystävällistä. Näissä on aika paljon tyyppivikoja joista laatikkoa lukuunottamatta selviää yleensä foorumeita lueskelemalla. Yksi Voyagerin etu on se, että se on tosi yleinen auto USA:ssa ja vertaistukea löytyy.
Minulla ei ole kahden vuoden aikana ollut luotettavuusongelmia. Ainoa yllättäen tullut vika on pari viikkoa sitten tapahtunut kallistuksenvaimentimen hajoaminen, ameriikan patarauta murtui siitä kohdasta johon koiranluu tulee kiinni. Nyt odottelen osia (143€) ja korjaan kun ehdin. Ajaahan sillä voi vielä kunhan muistaa mitä on rikki.
Vähemmän yllättäviä vikoja ovat olleet kallistuksenvaimentimen koripuslien kulahtaminen (hyvin tyypillinen vika, kolahtelee montuissa mutta mitään väljää ei tunnu missään) ja vuoden välein katsastukseen vaihdetut raidetangon päät. Itse huoltamalla ja korjaamalla rahaa on palanut 26tkm aikana tekniikan puolelle noin 800 sisältäen isossa huollossa tehtävät työt. Pajalle ei ole tarvinnut viedä muuten kuin ilmastoinnin täyttöhuoltoon.
Jos haluat lastenvaunut kyytiin, tarvitset Grandin. Lyhyt riittää jos viisipaikkainen kelpaa mutta seitsemänpaikkaisena sen tavaratila on auttamattoman lyhyt. - Karsbe
Ostin juuri vanhan -95 vojan 3.3 se.Kaikki autot tarvitsee huoltoa ja aina voi itsekkin tehdä jotain korjauksia/huoltotoimenpiteitä.Polttoaineenkulutuksesta en tiedä muuta kuin 10-12l varmaan huitelee.Ainakaan ei ole pääomakuluja kun vanhalla köröttelee.Polttoaine on tietysti kallista. Siitä voikin kiittää viherpiipertäjiä ja verottajaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1415948
Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san4282933- 1482887
- 262294
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv202161- 761441
Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä131182Kun ei numeroa
niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍101112- 531030
- 87972