tila-auto hakusessa chrysler

Vojavojavoja

Elikkäs ois perheen kasvamisen takia hakusessa kunnon tila-auto ei mitään 7 hengen nipponeita tai saksalaisia niihin mahtuu perhe mutta ei tavarat.

Eli kumpi olisi parempi voja 2.4 manuaali vai 3.3 automaatti, kumpi on luotettavampi ja mitä autoa ostettaessa olisi otettava huomioon. Ai niin hakusessa on käytetty n. 3000-4000€ hinta haarukassa oleva voja tai grandi.

Kiitoksia vastauksista.

4

179

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gvgvgv

3.3 grandi ehdottomasti.

• testaajan sana

Voikku on mukava ja letkeä auto, mutta jos laitat painotusta luotettavuudelle niin kierrä tuo merkki kaukaa.

• -99 Grand

Automaattivaihteistoa pidetään ongelmallisena ja onhan niistä kallista laatikkoremonteista saanut lukea tälläkin palstalla. Eli käytettyä ostettaessa laatikon toimintaan, öljyjen väriin/hajuun ja huoltohistoriaan on syytä kiinnittää enemmän huomiota.

3.3 V6 on ongelmaton, vanhanaikainen ja janoinen moottori. Tosin maantiekäytössä sen kulutus on lähes siedettävä. 2.4:stä ei ole kokemusta.

Ruostumisen suhteen nämä eivät ole ihan kammottavia. Paikka jonka tutkisin tarkemmin tätä ajatellen on niinkin yllättävä kuin vasen takalokarin kaari. Siinä on ilmeisesti jotain rakenteellista koska oikealla puolella näyttävät kestävän paremmin.

Tuon hintaluokan voyaan pitää suhtautua hiukan harrasteauton asenteella. Jos sähköpuolelta hajoaa jotain, voi vianmääritys olla tuskallisen hankalaa ja varsinkin boksit ovat kalliita. Muu tekniikka on hyvin perinteistä ja melko korjaajaystävällistä. Näissä on aika paljon tyyppivikoja joista laatikkoa lukuunottamatta selviää yleensä foorumeita lueskelemalla. Yksi Voyagerin etu on se, että se on tosi yleinen auto USA:ssa ja vertaistukea löytyy.

Minulla ei ole kahden vuoden aikana ollut luotettavuusongelmia. Ainoa yllättäen tullut vika on pari viikkoa sitten tapahtunut kallistuksenvaimentimen hajoaminen, ameriikan patarauta murtui siitä kohdasta johon koiranluu tulee kiinni. Nyt odottelen osia (143€) ja korjaan kun ehdin. Ajaahan sillä voi vielä kunhan muistaa mitä on rikki.

Vähemmän yllättäviä vikoja ovat olleet kallistuksenvaimentimen koripuslien kulahtaminen (hyvin tyypillinen vika, kolahtelee montuissa mutta mitään väljää ei tunnu missään) ja vuoden välein katsastukseen vaihdetut raidetangon päät. Itse huoltamalla ja korjaamalla rahaa on palanut 26tkm aikana tekniikan puolelle noin 800 sisältäen isossa huollossa tehtävät työt. Pajalle ei ole tarvinnut viedä muuten kuin ilmastoinnin täyttöhuoltoon.

Jos haluat lastenvaunut kyytiin, tarvitset Grandin. Lyhyt riittää jos viisipaikkainen kelpaa mutta seitsemänpaikkaisena sen tavaratila on auttamattoman lyhyt.

• Karsbe

Ostin juuri vanhan -95 vojan 3.3 se.Kaikki autot tarvitsee huoltoa ja aina voi itsekkin tehdä jotain korjauksia/huoltotoimenpiteitä.Polttoaineenkulutuksesta en tiedä muuta kuin 10-12l varmaan huitelee.Ainakaan ei ole pääomakuluja kun vanhalla köröttelee.Polttoaine on tietysti kallista. Siitä voikin kiittää viherpiipertäjiä ja verottajaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6484
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3352
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2676
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2308
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1861
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      357
      1822
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1600
    8. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1452
    9. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1448
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1423
    Aihe