saanko armahduksen väsymykseen?

hennaliina

asiaa on kovin vaikea selittää, mutta musta tuntuu etten saisi olla väsynyt. kaikki alkoi 3 vuotta sitten. siihen mahtuu siis ensimmäinen raskaus ja vaikea synnytyspelko, sukupolvenvaihdos, jossa maatila siirtyi miehelleni, tilan asuinrakennuksen home ja sienikasvustot, virallisten papereiden hoito rakennusluvasta kilpailutukseen. hometalon "remontti" (vanhaa jäi vain hirsirunko. kattokin lähti ja uutta pinta-alaa tuli 2/3) viimeisellä raskausviikollakin olin vielä tukkimetsässä auttamassa taloon tulevan puutavaran korjaamisessa. vauva syntyi, laitokselta suoraan sahalle ja lautapinolle, vauva huusi ekat 3kk naama punaisena, talon rakentaminen, uusi raskaus, esikoinen alkoi 9 kuisena yskiä joka yö niin että oksensi (jatkui puoli vuotta, välissä sairaalareissu RS) yskä loppui kitarisaleikkaukseen. mies rakennuksella iltaan asti, minä ja vauva sielä myös vauvan nukkuma-aikaan asti (tätä kesti 1,5v) kävin 5kk palkkatöissä synnytysten välissä, vanhan asunnon myynti, muutto uuteen keskeneräiseen taloon toisen vauvan laskettuna päivänä, esikoisen kehitysviiveet (nyt 2v 4kk ja sanoo vain yhden sanan jonka oppi muutama päivä sitten) toinen synnytys, herätykset olleet esikoisen toimesta aina 05-06.30 ja nukkumaan menee ysin jälkeen. esikko ei myöskään syö itse. talo edelleen vaiheessa ja appivanhemmat sekaantuvat joka asiaan. kakkonen ei viihtynyt 7 kuukauteen kuin sylissä.
saanhan olla väsynyt!! saanhan?
mielialalääkkeet tasoittaneet vitutuksen ja kiukkuisuuden, mutta väsyä ne ei korjaa.

3

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyssykkä

      "hennaliina", kyllä varmasti saat olla väsynyt. Miten ihmeessä ollenkaan jaksat? Etkö voisi pyytää joltain läheiseltäsi apua arjen pyörittämisessä edes niin kaun, kun talonne on valmis?

      Sinun pitäisi edes yksi yö saada jossain kunnolla nukuttua. Olet uskomattoman sinnikäs, mutta et Sinäkään kone ole. Voi harmi, kun täältä käsin en voi auttaa. Älä hyvä ihminen aja itseäsi loppuun, kun on vain yksi elämä. Onko isovanhemmat lähistöllä? Voisivatko he auttaa Teidän tilanteessa nyt?

      Jos ei ole "oma apu" lähellä, niin ota rohkeasti yhteys kuntaasi, että saisit jotain apua. Sinnikäs olet, pienten äiti.

      • hennaliina

        kiitos armeliaisuudesta! nyt lapset nukkuu ja mansikkamaa kutsuu, mutta anopin ei tartte kuvitellakaan, että koko maan noukkisin ja keittelisin mehuiksi ym. jotain rajaa sentäs :D


      • nyssykkä
        hennaliina kirjoitti:

        kiitos armeliaisuudesta! nyt lapset nukkuu ja mansikkamaa kutsuu, mutta anopin ei tartte kuvitellakaan, että koko maan noukkisin ja keittelisin mehuiksi ym. jotain rajaa sentäs :D

        Tsemppiä hennaliina!

        Anoppi saa hoitaa itse marjat mehuiksi jos enempiä haluaa. Tee vain sen verran, kuin jaksat ja itse tarvitsette. Voimien mukaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1505
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe