Omituisiako olemme?

exhipit

Olemme 55 ja 56 aviopari. Normaaleja työssä käyviä maalla asuvia ihmisiä.
Ongelmamme on se ettemme löydä ystäviä joiden kanssa viihtyisimme. Kyllähän meillä on porukkaa käynyt, tuntuu kuitenkin siltä että hengenheimolaisia
ei löydy. Kaikki ikäisemme ovat jo kauan sitten siirtyneet humppalinjalle tai
alkoholisoituneet niin pahasti, ettei seuranpidosta tule mitään.
Itse kuuntelemme edelleen rokkia, heviä ja bluesia, klassistakin joskus. Luemme paljon ja käymme mielellämme taidenäyttelyissä. Emme seuraa salkkareita, emmekä lue juorulehtiä.
Tuntuu että kaikki ikäisemme tutut ja naapurit ovat juuri päinvastaista ihmis-
tyyppiä.
Sellaista aitoa hauskanpitoa ja yhdessäoloa ei synny jos ei ole yhteisiä harrastuksia tai puheenaiheita. Pidämme hyvästä ruoasta ja viinistä, ja olisi
mukavaa seurustella samanlaisten ihmisten kanssa. Olemme kuitenkin
tavallisia duunareita, eli korkeammin koulutetut tuttavamme kokevat meidät
rahvaanomaisiksi.
Onko kukaan muu kokenut vastaavaa, vai onko samanhenkisiä ystäviä löytynyt?
Nuorempana oli helpompaa, tuntui että kaikkien kanssa synkkasi hyvin ja
kaikki olivat samanhenkisiä. Voihan se vika olla meissäkin, kun emme ole
antaneet itsemme muuttua valtavirran mukana.

31

156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noo vähän sama homma täällä ja eipä juuri ystäviä ole mutten niitä kaipaakkaan, olen yksin ja lasteni seurassa viihtyvä. En siis etsiskele aktiivisesti muuta seuraa. Harrastuksenikin ovat sellaisia, ettei niissä juuri ystäviä tule.

Salkkareita tai Kauniita ja rohkeita en ole ikinä katsonut, ohjelmao ovat suorastaan ällöttäviä. Musiikkimakuni on laidasta laitaan mutta enemmän hevi ja rokkipitoista tai sitten jotain nättiä poppia. En pidä haitarimusiikista enkä käy lavatansseissa tai kapakassa.

Olen siis sopeutunut tähän "tyhjänpäiväiseen" elämääni.

• Ette ole mitenkään omituisia, vaan nykyajalle tyypillisiä omien mieltymysten mukaan eläviä ihmisiä. Ruoka ja viini ovat tämän päivän trendijuttuja, eikä siinä ole mitään omituista. TV on täynnä ruokaan liittyviä ohjelmia. Muita pinnalla olevia valtavirtoja on sisustus ja puutarha. Käsityö on selvästi nouseva terndi ja se oli pitkään kalkkismainen harvojen harrastus.

Humppa on suomalaisten perinteinen kestosuosikki. Monet tutut pitivät siitä jo nuorena, ja musikkimaku on jokaisen oma asia. Kirjallisuuskin on niin laaja alue, että harvoin suosikit ja luetut tärppäävät yksiin tuttujen kanssa. Koulutuksistani toinen on taiteen alalta, mutta ymmärrän silti hyvin, että taide ei ole kaikkien juttu, eikä tarvitse ollakaan. Mielestäni erilaisuus on nimenomaan rikkautta, ja erilaiset ihmiset tuovat vaihtelua ja virikkeitä minunkin ajatusmaailmaan.

Vietin eilen monta tuntia kyläilemässä sellaisten ihmisten seurassa, joiden kanssa minulla ei ole kovinkaan paljon yhteistä. Se oli oikein virkistävää vaihtelua omalle laatuseuralleni. Toisessa paikassa oli melkoista perehtyneisyyttä sotahistoriaan, mikä ei ole minua koskaan erityisemmin kiinnostanut. Kyllä taas yleisivistys karttui. Melkein lainasin yhden kirjan, mutten sittenkään. Iltapäivälehti oli pöydässä, humppalevyjä hyllyssä ja itsemaalattuja tauluja seinällä. Omanlaisiaan ainutkertaisia yksilöitä hekin.

Mitäköhän tuo valtavirran mukaan meneminen loppujen lopuksi on? Kuinka paljon tiedämme niistä ihmisistä, joiden seurassa emme vietä aikaa.

• Minulla on käynyt mäihä. Olen samanhenkinen kuin sinä ja puolisosi, mutta minun kaverini ovatkin n. 10 vuotta itseäni nuorempia ja ystävistä ja kavereista ei ole puutetta. Olemme juuri järkkäämässä eräälle paluumuuttajalle bileitä ja porukkaa tulee parikymmentä. Kaikki samaa jengiä.

On erittäin valitettavaa, että ette ole löytäneet omaa jengiänne, mutta jospa se löytyisikin vähän kauempaa kuin aivan kulmilta?

• Mikä se lieneekään, että itse omasta mielestään on aina sama. Se sama kuin nuorenakin. Minä en puolestani tiedä yhtään -ainakaan uskottavasti- humppalinjalle siirtynyttä vanhaa rock-ihmistä. Olen huomannut sensijaan nuorena omaksutun musiikimaun seuraavan läpi elämän kuin seepralla raidat.
      Miten yht´äkkiä voisi alkaa tykkäämään Matista ja Teposta kun ei ole heistä ennenkään tykännyt? Teidän kanssanne samanhenkisiä on paljon. Koska viimeeksi kävitte festareilla? Siellä olisi varmaan helpompi tutustua muihin samanhenkisiin.

• exhipit

Eipä ole käyty festareilla, johtunee enimmäkseen yhteensopimattomista
        lomapäivistä. Kukonhiekka Bluesissa käytiin Erja Lyytistä katsomassa.
        Keitelejazzissa olisi ollut Jethro Tull ja paljon muuta, mutta taas iski työvuorot.
        En minäkään tunne ketään joka rockista Mattiin ja Teppoon olisi vaihtanut,
        mutta jonkunlaista lamaantumista olen havainnut. Esim. vanhojen vinyylien
        hävittäminen on mielestäni kertoo henkisestä tylsistymisestä.
        Yhteiskunnallisissa ja poliittisissa asioissa ihmiset heiluvat kuin tuuliviirit,
        harvoin kohtaa henkilöitä jotka edelleen seisoisivat nuoruutensa ihanteiden
        takana

• Vapauttavaa elää omien mieltymystensä mukaan ilman sosiaalisia paineita.
      Eikö vaan?

Nuorilla tuntuu kaveripiiri olevan tärkeä eivätkä erilaiset elämänkokemukset ole vielä muokanneet ihmisiä.

Ilmeisesti ikääntyessämme tulemme itsekkäämmiksi?
      Laatu on määrää tärkeämpää.

Riippunee myös elinkumppanista.
      Meillä on kotona muutama harva ystäväksi kokemamme henkilö ja tuttavia enemmän.

Toisaalta, esimerkiksi Espanjassa olemme kahdestaan olleet pisimmillään 3kk hakeutumatta Suomi-Seuraan vaikka niiden pesäpaikka on 5:n minuutin kävelymatkan päässä.

Tuttavissamme on jokunen norjalainen ja svedu sekä tietenkin lähitienoon palvelualan ihmisiä joiden kanssa on muodostunut välitön, pokkuroinnista vapaa suhde.

Muutaman suomalaiskontaktin jälkeen olemme pitäneet suumme kiinni kuullessamme suomea.
      Toki joukossa on ollut jokunen "tavallinenkin".

Ainoa siellä ystäväksemme luokiteltu mamma kuoli muutama vuosi sitten.
      Varsinkin vaimoni viihtyi, ikäerosta huolimatta, hänen seurassaan.
      Kerrankin mammat juuttuivat parvekkeellemme haastamaan.
      8-tuntia!!!
      Minä kävin välillä kaupungilla.
      Tarjoilin mammoille viiniä.
      Katselin telkkua.
      Tarjoilin lounaalta jääneitä sardiineja kylminä.
      Tarjoilin viiniä.
      Jne.
      8 tuntia! Minusta se oli viihtymistä.

• Eräs345

Ihmetyttää joskus ylläpidon kriteerit viestien poistamisen suhteen.
        Kirjoitin tähän ketjuun viestin, joka ei sisältänyt kiroilua, panettelua,
        tai mitään muutakaan arveluttavaa. Ainoa rikokseni lienee, että laitoin
        mukaan sähköpostiosoitteeni, mahdollisia yhteydenottoja varten.
        Viesti poistettiin melko välittömästi.
        Tuolla 60 palstalla kaupataan seksipalveluja puhelinnumeron kera,
        eikä viestiä poisteta. Mistähän on kysymys? Kertokaa te jotka olette
        kokeneempia tällä palstalla.

• sillä siisti
        Eräs345 kirjoitti:

Ihmetyttää joskus ylläpidon kriteerit viestien poistamisen suhteen.
        Kirjoitin tähän ketjuun viestin, joka ei sisältänyt kiroilua, panettelua,
        tai mitään muutakaan arveluttavaa. Ainoa rikokseni lienee, että laitoin
        mukaan sähköpostiosoitteeni, mahdollisia yhteydenottoja varten.
        Viesti poistettiin melko välittömästi.
        Tuolla 60 palstalla kaupataan seksipalveluja puhelinnumeron kera,
        eikä viestiä poisteta. Mistähän on kysymys? Kertokaa te jotka olette
        kokeneempia tällä palstalla.

taitaa siellä olla eri sefu kuin täällä ja näin ollen paikalla eri aikoihin. Oletko kokeillut poistopyyntöä viesteihin jotka haluat sieltä pois?

Koskaan ei voi tietää kuka jakelee ja kenen sp-osoitteita tai puhelinnumeroita, hyvä että poistetaan mahdollisimman pian.

• tii-na-...
        sillä siisti kirjoitti:

taitaa siellä olla eri sefu kuin täällä ja näin ollen paikalla eri aikoihin. Oletko kokeillut poistopyyntöä viesteihin jotka haluat sieltä pois?

Koskaan ei voi tietää kuka jakelee ja kenen sp-osoitteita tai puhelinnumeroita, hyvä että poistetaan mahdollisimman pian.

oot muuten ihan oikeessa että näillä puh numeroilla ja sähköpostiosoitteilla voi tehdä kiusaakin jollekkin eipä oo tullu tollanen mieleenkään ihan asiallista että pyydetään poistoon aikas paljon oon ollu tuolla kuuskyt palstalla en nyt kumminkaan viime viikkoina enkä oo kumminkaan seksipalveluiden kauppaajaan siellä törmänny.

• Eräs345
        tii-na-... kirjoitti:

oot muuten ihan oikeessa että näillä puh numeroilla ja sähköpostiosoitteilla voi tehdä kiusaakin jollekkin eipä oo tullu tollanen mieleenkään ihan asiallista että pyydetään poistoon aikas paljon oon ollu tuolla kuuskyt palstalla en nyt kumminkaan viime viikkoina enkä oo kumminkaan seksipalveluiden kauppaajaan siellä törmänny.

Kyllä se on siellä vieläkin.

• tii-na-...
        Eräs345 kirjoitti:

pikkusen selailin mutta eipä osunu silmiin seksipalveluiden tarpeessa en ole olisin vaan kattonu onko siellä joku toinenkin leikkijä hatsansaan lisäks =)))))

• Hei oikeesti!
        Eräs345 kirjoitti:

Otatko sinä kaikki höpötykset ja lirkunlarkut totena. Nyt sun oma mielikuvituksesi on asialla. Ne on kuule isojen poikien ja tyttöjen pikkutuhmaa huulen heittoa, ei sen ihmeempää. Mitä sä oikein kuvittelet ihmisistä?

• tii-na-...
        Hei oikeesti! kirjoitti:

Otatko sinä kaikki höpötykset ja lirkunlarkut totena. Nyt sun oma mielikuvituksesi on asialla. Ne on kuule isojen poikien ja tyttöjen pikkutuhmaa huulen heittoa, ei sen ihmeempää. Mitä sä oikein kuvittelet ihmisistä?

minäkö no en koskaan ota tosissani ja eiks toi mun kirjoituskin sen jo kerro kaikistahan voi kuvitella mitä vaan mutta niistä jotka tuntee niin ei tartte kuvitella kun tietää =)))))

• Hei oikeesti!
        tii-na-... kirjoitti:

minäkö no en koskaan ota tosissani ja eiks toi mun kirjoituskin sen jo kerro kaikistahan voi kuvitella mitä vaan mutta niistä jotka tuntee niin ei tartte kuvitella kun tietää =)))))

Ei sulle, kun eräs345:lle, ettei kaikki oo aina sitä miltä näyttää. Täällä netissä tosikko menee helposti halpaan.

Ennenvanhaan 1970-luvulla nuorilla miehillä oli hupina kirjoittaa kaverien nimissä ilmoituksia kirjeenvaihto- tai johonkin "ruuvi etsii mutteria" -palstalle. Nykyään samaa jäynää harrastetaan netissä. Naapurin teinipoikaa kiusattiin antamalla hänen puhelinnumeronsa johonkin gay-henkiseen yhteyteen. En yhtään ihmettelis, jos opiskelijapojat tarjoisvat kaverin puhelinnumeroa mummopalstoille, ja sitten kyselisivät hihitellen koululla, että onko puumat ahdistelleet.

• eräs345
        Hei oikeesti! kirjoitti:

Ei sulle, kun eräs345:lle, ettei kaikki oo aina sitä miltä näyttää. Täällä netissä tosikko menee helposti halpaan.

Ennenvanhaan 1970-luvulla nuorilla miehillä oli hupina kirjoittaa kaverien nimissä ilmoituksia kirjeenvaihto- tai johonkin "ruuvi etsii mutteria" -palstalle. Nykyään samaa jäynää harrastetaan netissä. Naapurin teinipoikaa kiusattiin antamalla hänen puhelinnumeronsa johonkin gay-henkiseen yhteyteen. En yhtään ihmettelis, jos opiskelijapojat tarjoisvat kaverin puhelinnumeroa mummopalstoille, ja sitten kyselisivät hihitellen koululla, että onko puumat ahdistelleet.

Tämä ei ole se pointti, vaan se että minun asiallinen viestini sensuroitiin, mutta
        tätä ei.

• 5+11
        eräs345 kirjoitti:

Tämä ei ole se pointti, vaan se että minun asiallinen viestini sensuroitiin, mutta
        tätä ei.

tuntuu jotenkin oudolta että valitat täällä jos jotain ei poisteta jollain toisella palstalla?

puhelinnumerot ja sp-osoitteet ovat s24 sääntöjen mukaan kielletty.

• eräs345
        5+11 kirjoitti:

tuntuu jotenkin oudolta että valitat täällä jos jotain ei poisteta jollain toisella palstalla?

puhelinnumerot ja sp-osoitteet ovat s24 sääntöjen mukaan kielletty.

Viestini poistettiin tältä palstalta, ja sitä kummeksuin alun perin. Eiköhän
        pistetä piste nyt tälle höpinälle.

• Hei oikeesti!
        eräs345 kirjoitti:

tätä ei.

OK. Täällä luuraa kyllä ihka oikeita tosikoitakin, jotka löytävät ihan mistä vaan, vaikka leikin laskusta, seksipalveluja tai jotain epäilyttävää. Kun nimimerkkisi ei ole tuttu, niin kommenttisi yhdennäköinen pätkä jonkun toisen aikaisempaan kirjoitukseen johti virheelliseen intuitioon.

Näky siellä 60 ssa oleen joku numero tarjolla. Viestiä ei ole ilmeisesti huomattu poistaa. Eihän seriffikään jokaista viestiä lue, ja jos kukaan ei ilmoita asiatonta viestiä, niin sinnehän se jää. Julkisesti levitetyistä puhelinnumeroista ja sähköpostiosotteista ei voi koskaan tietää, ovatko ne asialinjalla. Rekisteröidyt nimimerkit voivat kirjoitella keskenään gallerian kautta.

• Apulaistarkastaja

Saako mummo olla renttu, tänään klo. 11.49

• Apulaisenapulainen

Heh, näin se mainos leviää palstalta palstalle ilman massapostausta :)))

• tii-na-...
        Apulaisenapulainen kirjoitti:

Heh, näin se mainos leviää palstalta palstalle ilman massapostausta :)))

jos mummo kysyy saako se olla renttu tänään kello ykstoistanelkytyhdeksän tekeeks se siitä vielä massapostauksen ;)))))

• hoputiiti
        tii-na-... kirjoitti:

jos mummo kysyy saako se olla renttu tänään kello ykstoistanelkytyhdeksän tekeeks se siitä vielä massapostauksen ;)))))

en taida viitsiä rautalangasta taittaa =DDDDD

• tii-na-...
        hoputiiti kirjoitti:

en taida viitsiä rautalangasta taittaa =DDDDD

oot sää nyt ihan tosissas vai oonko mää tyhmä :o

• Apulaisenapulainen
        tii-na-... kirjoitti:

oot sää nyt ihan tosissas vai oonko mää tyhmä :o

Rautalankamalli:

60 palstan avaus saako mummo olla renttu ja siellä viesti mikä on kirjoitettu 11.49, sieltä se numero löytyy.

vastaus kysymyksiiji: joo

• Apulaisenapulainen kirjoitti:

Rautalankamalli:

60 palstan avaus saako mummo olla renttu ja siellä viesti mikä on kirjoitettu 11.49, sieltä se numero löytyy.

vastaus kysymyksiiji: joo

tonhan mää tiesin jo eka lukemalla apulaistarkastajan tekstistä muu oli vastausta sun massapostauksees ja vitsillä näin se rautalankanka vääntyy multakin vaikka tosissas ootkin ja mua tyhmänä pidät ;))))))

• sipsinhipsi

Juu. Olette omituisia.

• exhipit

Tätä oletimmekin. Löytyisiköhän muita omituisia kaveriksi. Onko omituinen
        erikoisen synonyymi? Voidaanko sanoa esim. "Juhlamokka nyt omituistarjouksessa"?

• sipsinhipsi
        exhipit kirjoitti:

Tätä oletimmekin. Löytyisiköhän muita omituisia kaveriksi. Onko omituinen
        erikoisen synonyymi? Voidaanko sanoa esim. "Juhlamokka nyt omituistarjouksessa"?

Jokainen joka kertoo omista tavoistaan tavoittelee erikoisuutta ja haluaa saada vastukseksi juurikin sen, että "olet".

Mitä nyt vielä pitäisi sanoa? Että ei, te olette niin tavallisia.

• exhipit
        sipsinhipsi kirjoitti:

Jokainen joka kertoo omista tavoistaan tavoittelee erikoisuutta ja haluaa saada vastukseksi juurikin sen, että "olet".

Mitä nyt vielä pitäisi sanoa? Että ei, te olette niin tavallisia.

Tässä tapauksessa kyse ei ole siitä, että haluaisimme olla erikoisia.
        Päinvastoin, haluamme olla taviksia. Taviksetkin ovat kaikki omalla tavallaan
        persoonia, kyselinkin tässä sitä, että löytyykö muita meidän kaltaisia ihmisiä.
        Tässä iässä monet ihmiset mummoontuvat ja pappaantuvat, ja unohtavat
        oman persoonallisuutensa, ja uppoutuvat tavismaisuuteen.

• Tuttua on.Me emme enää haekaan ystäviä.Rokkia tanssitaan jossain ulkoilmakonserteissa kaksin ja eletään omaa elämäämme.Mitä toi "rahvaanomaisuus" tarkoittaa?Me eletään kaikkein vapainta aikaa mun nuoruudesta lähtien.Pukeutua saa niinkuin tahtoo ja oman persoonansa tuoda esiin.Mä ainakin pidän kiinni siitä,että on yks hailee mikä on trendi,en noudattele enää mitään vaan elän viimeinkin vapaasti!Vai että vulgääriä?Minä kun en sellasista hienostelevista teeskenteliöistä välitä.Paikalleen jämähtäneitä,höh!

• Olen kiinnittänyt huomiotani samaan asiaan. Meilläkään ei ole ikäisiämme ystäviä. Ystävämme ovat meitä huomattavasti nuorempia tai vanhempia. Meillä on yli 80v ystäviä ja 35-45v ikäisiä. Itse olemme 53 ja 59v.

En ole asiaa kuitenkaan miksikään ongelmaksi ajatellut mutta totuus on kuitenkin, että että viihdyn paremmin 83 vuotiaan ja 35vuotiaan seurassa. Samoin myös aika erikoista varmaan, että työnantajani on hyvä ystäväni ja miehenikin ystävä ja me vietämme yhteisiä kesälomapäiviäkin....

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      209
      2718
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      52
      1916
    3. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      419
      1548
    4. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      153
      1493
    5. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      366
      1412
    6. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1288
    7. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      25
      1276
    8. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1216
    9. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      60
      1058
    10. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      23
      948
    Aihe