Moralistit Kaustby

Miksi Näin ?

Huvittaa vaan kun tuolla kylällä jauhetaan paskaa muista ihmisistä. 100%tin varmuudella tiedän, että nuo jotka hoitaa toisten asioita, niin niillä itsellään ei ole puhtaat jauhot pusissa. Miksi näin ?

41

1472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjooojaaja

      En oikeen ymmärrä viestin tarkoitusta. Kumma kun en itsestä kuule ikinä mitään paskapuheita. se taitaa olla ihmisestä itsestään kiinni mitä tahtoo kuulla.

    • Ei savua ilman tulta

      Niin, kukapa sitä haluais kyliltä kuulla, että oma äiti on jakorasia :)

    • saman havainnut

      Ehkä tuolla moralisoimalla peitellään omia syntejä? Niinhän sitä sanotaan, että kun yhdellä sormella osoittaa muita, neljä sormea osoittaa itseen päin. Kaustisellahan tämä on suorastaan kansanperinnettä, mutta ei näköjään katoavaa sellaista. Muistan takavuosina kun eräs toisten arvostelija ja vakaasti moraalinen uskovainen perheenisä, kristillisen avioliiton ja uskollisuuden puolestapuhuja jäi rysän päältä kiinni etelänmatkalla naapurin rouvan kanssa. Matkan jälkeen piti vähän pienempää suuta. :)

      Tästä on kauan, mutta muistot nousivat tämän kirjoituksen jälkeen pintaan.

      • Tahratut jauhot

        Ei maailma tai Kaustinen mihinkään ole muuttunut.
        Joskus päällepäin kunniallinen, siveä, lainkuuliainen ja kaikinpuolin terveellisenoloinen perhe-elämä on pelkkää kulissia.
        Omia syntejä paikataan lapsia "ruoskimalla". Vaaditaan heiltä huippusuorituksia opiskeluissa, töissä ja varsinkin harrastuksissa omaa sairasta luontoa peitelläkseen ja tahraista kilpeä kiillottaakseen.
        Lapset pidetään tiukassa kurissa ja nuhteessa, vaikka omat housut ei pysy jalassa edes työpaikalla tai "lenkillä" .
        Turvaseksikin on omissa irtosuhteissa täysin tuntematon käsite, vaikka luulisi teinien vanhemmilla olevan jonkinlainen käsitys tautien leviämistavoista.


      • Turkistarhaaja

        Babtisti vai virallinen evankelinen?


      • Nahanpuru
        Tahratut jauhot kirjoitti:

        Ei maailma tai Kaustinen mihinkään ole muuttunut.
        Joskus päällepäin kunniallinen, siveä, lainkuuliainen ja kaikinpuolin terveellisenoloinen perhe-elämä on pelkkää kulissia.
        Omia syntejä paikataan lapsia "ruoskimalla". Vaaditaan heiltä huippusuorituksia opiskeluissa, töissä ja varsinkin harrastuksissa omaa sairasta luontoa peitelläkseen ja tahraista kilpeä kiillottaakseen.
        Lapset pidetään tiukassa kurissa ja nuhteessa, vaikka omat housut ei pysy jalassa edes työpaikalla tai "lenkillä" .
        Turvaseksikin on omissa irtosuhteissa täysin tuntematon käsite, vaikka luulisi teinien vanhemmilla olevan jonkinlainen käsitys tautien leviämistavoista.

        Kaustisella on tapana kettujen ja minkkien tultua nahoitetuksi mennä naimaan Pattajalle - oikein porukalla. Tästä voisi Yleisradio tehdä matkareportaaši.

        Tuohon tautitilanteeseen pitäisi puuttua. Ei se Vetelin Tunkkari aivan kaikkeen pysty. kun oma elämäntapa on vallan siivoton.


      • Kiinalaiset maksaa
        Turkistarhaaja kirjoitti:

        Babtisti vai virallinen evankelinen?

        Tuliko keväällä monta milliä tilille? joko on golf osake Bahamalta hankittu?


    • kai se niin on

      En tiedä miksi niin on, mutta tuntuu olevan oikein kaustislainen perisynti. Ja kateus. Kai se sitten on ympäri Suomen niin, näillä isommilla paikoilla vain ei tunneta niin jokaista, että voisi puhua pahaa.

    • Omatunto kolkuttaa?

      Kannattaa muuttaa Perhoon. Siellä voi tehdä mitä haluaa.

      • Mitä vainko?

        Voiko siellä rakastaa lapsia, koiria ja hevosiakin?


    • hertu

      Muualta olen Kaustiselle tullut miehen perässä, ja huomannut että naiset ovat erittäin tympeitä ja epävarmoja sekä kateellisia muualta tulevalle naiselle. ja kaiken laista puhutaan :D miehistä jäänyt vain erittäin hyvä maku (mieheni ystävistä yms.), asiallisesti juttelevat/tervehtivät, keskittyvät omiin asioihin ja muutenkin suhtautuvat elämään rennosti

    • Viuluton + hevoseton

      Miten kaustislaiset suhtautuvat ihmiseen, joka ei soita viulua tai muuta kansansoitinta, eikä käy raveissa? Joutuuko tästä syystä esimerkiksi koulu- tai työpaikkakiusatuksi? Onko suhtautumisessa eroa sen mukaan, onko kyseinen henkilö paikkakuntalainen tai muualta muuttanut?

      • Näin kai saa ilostaa

        En omista viulua enkä hevosta, mutta pidän ratsastamisesta ja hanurini on kovassa käytössä. Miehet suhtautuvat ....hmmmm.... sanoisinko innokkaasti, mutta naiset ovat todellakin tympeitä ja kateellisia, vaikka olen itsekin syntyperäinen. Työpaikkaa vaihdan useasti, mutten suinkaan kiusaamisen vuoksi. Vaihtelu vain virkistää.


      • live and let...
        Näin kai saa ilostaa kirjoitti:

        En omista viulua enkä hevosta, mutta pidän ratsastamisesta ja hanurini on kovassa käytössä. Miehet suhtautuvat ....hmmmm.... sanoisinko innokkaasti, mutta naiset ovat todellakin tympeitä ja kateellisia, vaikka olen itsekin syntyperäinen. Työpaikkaa vaihdan useasti, mutten suinkaan kiusaamisen vuoksi. Vaihtelu vain virkistää.

        en soita viulua, enkä tykkää hevosista. Aina olen saanut hyvää kohtelua sekä miehiltä että naisilta. Valitettavasti pahansuopia ja kateellisia ihmisiä on jokapaikassa. Paljon Suomea kiertäneenä olen myös pannut merkille sen, että idän ihmiset ovat erilaisia kuin lännen, puhumattakaan etelän ja pohjoisen ihmisten eroista. Kaikkien kans tulee toimeen, omasta asenteesta on paljon kiinni.


      • mm&mm

        Wanahana Kaustislaisena sanoisin että on lähinnä urbaania legendaa, on se ehkä ollut joskus sota-aikoina niin. Kaustinen on muuttunut valtavasti maailmankyläksi missä on väkeä joka lähtöön, automobilisteista elämäntapa taiteilijoihin. Elämän taide.
        Aikoinaan oli kyllä huumoriheitto että aidon Kaustislaisen mitta on viulu,hevonen ja mersu.


      • Paavo Lipponen

        Miten Kaustisella suhtaudutaan synnynnäiseen sosialidemokraattiin? Ovatko nuo valtuuston sosialidemokraatit vain eräänlaisia suojeltavia liito-oravia näön vuoksi?


      • Tuohon tapaan
        Paavo Lipponen kirjoitti:

        Miten Kaustisella suhtaudutaan synnynnäiseen sosialidemokraattiin? Ovatko nuo valtuuston sosialidemokraatit vain eräänlaisia suojeltavia liito-oravia näön vuoksi?

        Eihän Kaustisen valtuustossa ole kuin yksi sosialidemokraatti. Edellisellä valtuustokaudella ei ollut yhtään, joten suhtautuminen tähän ainokaiseen oli varsinkin alkuvaiheessa sekä kiinnostuneen uteliasta että lutuisen huolehtivaista aivan kuin kysymyksessä olisi tosiaan joku eläinharvinaisuus.


    • Vintturi viis

      Mitä kakkaa? Kaustislaiset ovat pääsääntöisesti mukavaa sakkia.Helposti lähestyttäviä ja ystävällisiä. En oo istunut konstassa tai pelimannissa,niin en tiedä mimmosia oovat kännissä. Raveissa käyn ja soitinkin pysyy hyppysissä,ei kuitenkaan viulu. Itestä se on kiinni,miten tulee kohdelluksi. Antaessaan saa.

      • Mukavia oovat, mutta

        riippuu kuitenkin vähän siitäkin mitä antaa ja kenelle.
        Siinä voi mukavistakin ihmisistä tulla todella vittumaisia. Sen jälkeen sitä saa kunnon kohtelua ystävällinen antaja ja silloin on turha itkeä, jos kylillä jauhetaan paskaa. Se on kyllä ihan itse ansaittua.


    • Sinäkin huvitat

      Yleensähän kylän ihmisten puheet vaivaavat vain niitä, jotka ovatkin jotain todella väärää tai typerää tehneet ja itse myös tietävät sen.
      Jolla on omatunto puhdas ja moraali kunnossa, ei tarvi tuollaisia edes murehtia.

      • Huviako vaan?

        "Jolla on omatunto puhdas ja moraali kunnossa, ei tarvi tuollaisia edes murehtia. "

        Niinhän sitä luulisi ja niinhän sen pitäisi olla! Mutta kun ei ole. Joskus henkilökemiat eivät vain kohtaa tai kertojalla on itsellään luurankoja kaapissa, hän yrittää hyökkäyksellä peitellä sitä ja mustamaalta toista ennen kuin tämä ehtii kertoa pelättyä totuutta! Tuntuu tuo oman pesän likaisuuden peittely olevan pääasia.

        On myös helpointa edetä elämässä painamalla toista! Itse ei tarvitse mitään ansiokasta tehdä, jos saa jalkojensa alle painettua toisen yhtä hyvän! Silloinhan jää itse ainoaksi... Mitä sitten jos vähän valheella?!

        Veteliläisille kansanparantajille on juuri näin tehty.


      • Pois muuttanut

        "Yleensähän kylän ihmisten puheet vaivaavat vain niitä, jotka ovatkin jotain todella väärää tai typerää tehneet "

        Järkyttävää hurskastelua - ja niin perin kaustislaista! Juuri tuo on niin kammottavaa, oikeutetaan mitä tahansa lainvastaistakin, työpaikkakiusaaminen, herjaaminen ja toisten asioiden nokkiminen juuri sillä, että toiset ovat "tehneet jotain todella väärää". Itse ollaan tietenkin niitä, jotka on oikeutettu arvostelemaan muita. Mikä on tässä elämässä väärää ja mikä on oikein, sen on vain aito kaustislainen oikeutettu määrittelemään. :)

        Eikö jokaisen, joka omasta mielestään on niin moraalinen ihminen, huolehtia vain omista synneistään ja jättää ne muiden oletetut synnit rauhaan, kun niillä ei ole mitään todellisuuspohjaa muuta kuin moralisoijien omissa turhautuneissa ja taantuneissa aivoissa, jota ei ole edes koulutuksella kehitetty.

        Kannattaa tosiaan itse tehdä edes kerran elämässään jotain moraalitonta ja mukavaa, niin ei tarvi jäädä itkemään ja surkuttelemaan ainakaan sen oman, elämättömän elämän takia, joka tuli tuhlattua surkeassa tuppukylässä.


      • Tuhlari tuppukylästä
        Pois muuttanut kirjoitti:

        "Yleensähän kylän ihmisten puheet vaivaavat vain niitä, jotka ovatkin jotain todella väärää tai typerää tehneet "

        Järkyttävää hurskastelua - ja niin perin kaustislaista! Juuri tuo on niin kammottavaa, oikeutetaan mitä tahansa lainvastaistakin, työpaikkakiusaaminen, herjaaminen ja toisten asioiden nokkiminen juuri sillä, että toiset ovat "tehneet jotain todella väärää". Itse ollaan tietenkin niitä, jotka on oikeutettu arvostelemaan muita. Mikä on tässä elämässä väärää ja mikä on oikein, sen on vain aito kaustislainen oikeutettu määrittelemään. :)

        Eikö jokaisen, joka omasta mielestään on niin moraalinen ihminen, huolehtia vain omista synneistään ja jättää ne muiden oletetut synnit rauhaan, kun niillä ei ole mitään todellisuuspohjaa muuta kuin moralisoijien omissa turhautuneissa ja taantuneissa aivoissa, jota ei ole edes koulutuksella kehitetty.

        Kannattaa tosiaan itse tehdä edes kerran elämässään jotain moraalitonta ja mukavaa, niin ei tarvi jäädä itkemään ja surkuttelemaan ainakaan sen oman, elämättömän elämän takia, joka tuli tuhlattua surkeassa tuppukylässä.

        Mitähän niin moraalitonta ja mukavaa teit, että jouduit pois muuttamaan???


      • M&M

        Pätee varmasti joka kuntaan ja kaupunkiin.


      • Pois muuttanut
        Tuhlari tuppukylästä kirjoitti:

        Mitähän niin moraalitonta ja mukavaa teit, että jouduit pois muuttamaan???

        Muualla, vapaassa ja sivistyneessä maailmassa se mitä tein on pelkästään mukavaa, normit täyttävää ja asiallista. Mutta Kaustisen keskustateokraattisessa diktatuurissa kaikki mikä on mukavaa, on tietenkin automaattisesti myös moraalitonta, joten kaikki mukava pitää yrittää pitää salassa. Kaustilaisen perinteen mukaan kellään ei saa olla mukavampaa kuin itsellä. Ja kun oma elämä on väistämättä näivettynyttä ja katkerankuivaa ilottomuutta, on tämä rima helppo muiden ylittää ja ylittää samalla myös se raja, mitä moraalittomana pidetään. Moraalitonta kaustislaisen moraalinormien mukaan on esimerkiksi vaikka onnellisuus ja hyvä mieli ja ei-uskiskeskustalaisuus.

        Pois muutin ihan sen takia, ettei tarvitse oksentaa joka aamu kun näkee samat nurinpäinkääntyneet hapansilakkanaamat kylänraitilla.


      • ritolatiimi

        aivan ja ketä loppujen lopuksi kiinnostaa paskaakaan mitä joku kaustislainen hänestä ajattelee ?


    • ai ku pääsin kuitaan

      "Tuntuu tuo oman pesän likaisuuden peittely olevan pääasia.

      On myös helpointa edetä elämässä painamalla toista!"

      se on totta olen joka työpaikassakin edennyt painamalla pomoa...en ymmärrä miksi haukutaan, olen päässyt varsin pitkälle, pesä lähteeä puhtaaksi suihkussa...

    • Hottelmallan Hoito3

      Milläpä se Nainen muuten urallaan etenis . Pesän jako on hieno homma ja
      kuuluu tähän jatkuvankasvun aikakauteen .
      Moralisoimaan en ala kun en tiedä teinkö akkaa duunatessa isonkin synnin.
      Luiskahti anaaliin mutta annoin mennä vaan . Teki Gudaa !

      • Kissanminttu

        Aromipesä antaa hyvät maut.


    • Issesseen kotona

      Minä en ainakaan puhu pask..aa kestään, koska istun aina issesseen kotona, ja juon JALOVIINAA..Välillä harrastan turvaseksiä, tietenkin isesseen. Eipä voi kyläläiset osoittaa minua sormella, ja sanoa että tuo on se joka laittoi sen raskaaksi.

      • Hiekkaa silimille

        Kyllä kotonaki kerkiää pahuutta tekhen, ko muut on vain liesus.


    • 100 % vaiti

      Minäkin tiedän jonkin verran asioita, vaan empä kerro

      • Sen erestään löytää

        Jotku vaikeneeki vasta sitte ku on jääneet housut kintuisa kiinni. Ylypiällä on vain p***anen loppu.


      • saantia oli kyll
        Sen erestään löytää kirjoitti:

        Jotku vaikeneeki vasta sitte ku on jääneet housut kintuisa kiinni. Ylypiällä on vain p***anen loppu.

        Sain varattua, vituttaako?


    • ritolatiimi

      Valtuustokameraa ei taaskaan ole osattu kaustisella pitää päällä... vai olisko, ettei olla haluttukkaan ? ei näy ku minuutti tallenteesa, hyvin on leikattu muu kokous pois.. Kyllä tuo kukitus on tärkiä, mutta olisko tuosa kokouksesa ollu muutaki asiaa joka olis kuntalaisia kiinnostanu ? kepu ainakin näytti, ettei omaa mielipirettä saa valtuutettu sanua mihinkään. voi kissan paska mitä pelleilyä heti alussa taas.

      isot ihimiset istuu ja mylvii yhteen äänehen 15 kertaa sen mitä joku on jossain käskeny. tai onko mahollista, että keskustan äänestäjät on osannu valita 15 eri ikäistä ja eri aloilla toimivaa ihmistä, jotka on kaikesta just samaa mieltä eikä kellään oo mitään sanottavaa mistään...
      kyllä laitetaan äänestäjän mieli matalaksi heti ensimmäisesä kokouksesa. sama paska jatkuu kaustisella taas neljä vuotta. Ei vaikuttanu mitään vaikka vaihettiin uusia valtuutettuja keskustan porukkaan. kuntapamput sai valtaa kepun äänestyksellä taas tosi rutosti lisää.

      • No yllättikö?

        Mitä muuta voit KePulta odottaa?
        KePu pettää, aina.


    • Muuhalle asumaan.

      Kyllä minunkin asioita on kyläläiset hoitanut, kuullostaa vaan, että paremmin kuin minä itse. Tämä kylä on liian pieni "läävä" todelliselle elämälle. Jos minulla olisi perhe jossa on alaikäisiä lapsia, niin en asuisi täällä enää sekuntiakaan.

    • Tyhmät ihmiset

      Jos tätä paikkaa pitää kuvailla niin voisin sanoo että toiselle kumarrat ja toiselle näytät persettä.. Kateellisia ja pintakoreita ihmisiä.

      • Katkera muttei kade

        Toiset ne esittelee sitä p****ttä useammallekki, eikä se siitä näytä kuluvan. Maine vähän saa kolhuja, mutta ei se pintakoreaa juurkaan haittaa.


    • Hupsista 3

      Käykääpä lukemassa muiden kuntien keskusteluja !
      Sama valivali vali löytyy , menkää minne tahansa . Vainoharhaset kuvittelee
      muita kiinnostavan mitä ootta touhannu . Mehän vaan nauretaan teiän kännisekoiluille
      Akat käy välill vieraissa ja äijät törttöilee muuten vaan pilinsä perässä .

      Elämä On !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2896
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2450
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2049
    5. 171
      1862
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1856
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      134
      1546
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe