Päivittäinen valitus

skuudibuu

Mistä kertoo se, että työkaveri valittaa päivittäin vatsakipuja. Lisäksi ei uskalla syödä mitään koko työpäivän aikana, koska wc-tiloja ei ole käytettävissä.

Hänellä on diabetes.

12

100

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skuudibuu

      Ai niin. Imodium on jokapäiväisessä käytössä.

      Eli onko tämä "normaalia" diabeetikoille, että vatsa on kipeä yötä päivää eikä nukkuminenkaan luonaa?

    • huoh.

      Ei ole normaalia. Työtoverillasi on ilmeisesti myös joku muu sairaus diabeteksen lisäksi. Imodiumin päivittäinen käyttö ei ole myöskään normaalia.

      Mikä se sellainen työpaikka on, jossa ei ole wc-tiloja?

      Onko kyseessä 1- vai 2-tyypin diabetes?

    • skuudibuu

      Metsätyöstä on kysymys. En tiedä tyypistä, koska työnantajan mukaan kenenkään sairauksista ei ole sopivaa kysellä.

      • os..

        Työnantajasi on väärässä. Jos joku haluaa puhua sairauksistaan, häntä pitää auttaa.
        Jatkuvat vatsakivut eivät ehdottomasti ole terveyttä. Sekään ei ole tervettä, jos vatsaa painaessa tuntuu kipua. Terveen ihmisen vatsa ei tunne kipua, vaikka sitä painetaankin.


      • os..
        os.. kirjoitti:

        Työnantajasi on väärässä. Jos joku haluaa puhua sairauksistaan, häntä pitää auttaa.
        Jatkuvat vatsakivut eivät ehdottomasti ole terveyttä. Sekään ei ole tervettä, jos vatsaa painaessa tuntuu kipua. Terveen ihmisen vatsa ei tunne kipua, vaikka sitä painetaankin.

        Lisään tähän vielä, että vatsakipuihin voisi olla hyvä juoda vettä runsaasti.


      • skuudibuu
        os.. kirjoitti:

        Työnantajasi on väärässä. Jos joku haluaa puhua sairauksistaan, häntä pitää auttaa.
        Jatkuvat vatsakivut eivät ehdottomasti ole terveyttä. Sekään ei ole tervettä, jos vatsaa painaessa tuntuu kipua. Terveen ihmisen vatsa ei tunne kipua, vaikka sitä painetaankin.

        No minua lähinnä kiinnostaisi tietää, että mitä diabeetikolle tulisi tehdä, jos hän vaipuu koomaan (?), mutta en saa kysellä mitään työnantajan määräyksestä.


      • huoh.
        skuudibuu kirjoitti:

        No minua lähinnä kiinnostaisi tietää, että mitä diabeetikolle tulisi tehdä, jos hän vaipuu koomaan (?), mutta en saa kysellä mitään työnantajan määräyksestä.

        No silloin soitat hätänumeroon, kerrot tilanteen ja noudatat sieltä saamiasi ohjeita.


      • 2+2
        skuudibuu kirjoitti:

        No minua lähinnä kiinnostaisi tietää, että mitä diabeetikolle tulisi tehdä, jos hän vaipuu koomaan (?), mutta en saa kysellä mitään työnantajan määräyksestä.

        Kysy työnantajalta etukäteen ohjeet, mitä tehdä, jos työkaverisi menee työpäivän aikana tajuttomaksi. Pyydä ohjeet kirjallisina ja allekirjoitettuina. Jos et saa kysellä työkaverilta, varmasti saat kysellä työnantajalta työturvallisuuteen olennaisesti liittyvää ohjeistusta.


      • skuudibuu
        2+2 kirjoitti:

        Kysy työnantajalta etukäteen ohjeet, mitä tehdä, jos työkaverisi menee työpäivän aikana tajuttomaksi. Pyydä ohjeet kirjallisina ja allekirjoitettuina. Jos et saa kysellä työkaverilta, varmasti saat kysellä työnantajalta työturvallisuuteen olennaisesti liittyvää ohjeistusta.

        Tämän asian suhteen työnantaja on ehdoton eli aiheesta ei saa enää keskustella ollenkaan, kun on kerran kysytty ja kielto siihen saatu.

        Diabetes ja sairaudet ovat kuulemma niin henkilökohtaisia ja herkkiä aiheita, että on ahdistelua kysyä edes etukäteistoimintaohjeita.


      • os..
        skuudibuu kirjoitti:

        Tämän asian suhteen työnantaja on ehdoton eli aiheesta ei saa enää keskustella ollenkaan, kun on kerran kysytty ja kielto siihen saatu.

        Diabetes ja sairaudet ovat kuulemma niin henkilökohtaisia ja herkkiä aiheita, että on ahdistelua kysyä edes etukäteistoimintaohjeita.

        Työnantajasi näyttää puhuvan typeryyksiä ja laittomuuksia. Voit kysyä vaikka poliisilta tai ammattiyhdistyksestä, onko tuollaiset puheet laillisia. Vastaus on varmaan, ettei ketään ihmistä voi kieltää auttamasta toisia ihmisiä. Täytyy kysyä diabeetikon omaa mielipidettä.

        Muutamat diabeetikot tarvitsevat sokeria, jos verensokeri laskee liian alas. Korkea verensokeri (n. 20mmol) ei yleensä tunnu missään. Sen huomaa vain mittaamalla.
        Jotkut ihmiset sanovat tuntevansa sen.


    • 15+4

      Diabeettisen neuropatian yksi muoto on diabeettinen ripuli. Tästä voisi olla kysymys. Tämä kuten yleensäkin kaikki diabeteksen liitännäissairaudet ovat seurausta pitkään vaikuttaneista korkeista verensokereista.

      • 15+4

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe