Mistä kertoo se, että työkaveri valittaa päivittäin vatsakipuja. Lisäksi ei uskalla syödä mitään koko työpäivän aikana, koska wc-tiloja ei ole käytettävissä.
Hänellä on diabetes.
Päivittäinen valitus
12
100
Vastaukset
- skuudibuu
Ai niin. Imodium on jokapäiväisessä käytössä.
Eli onko tämä "normaalia" diabeetikoille, että vatsa on kipeä yötä päivää eikä nukkuminenkaan luonaa? - huoh.
Ei ole normaalia. Työtoverillasi on ilmeisesti myös joku muu sairaus diabeteksen lisäksi. Imodiumin päivittäinen käyttö ei ole myöskään normaalia.
Mikä se sellainen työpaikka on, jossa ei ole wc-tiloja?
Onko kyseessä 1- vai 2-tyypin diabetes? - skuudibuu
Metsätyöstä on kysymys. En tiedä tyypistä, koska työnantajan mukaan kenenkään sairauksista ei ole sopivaa kysellä.
- os..
Työnantajasi on väärässä. Jos joku haluaa puhua sairauksistaan, häntä pitää auttaa.
Jatkuvat vatsakivut eivät ehdottomasti ole terveyttä. Sekään ei ole tervettä, jos vatsaa painaessa tuntuu kipua. Terveen ihmisen vatsa ei tunne kipua, vaikka sitä painetaankin. - os..
os.. kirjoitti:
Työnantajasi on väärässä. Jos joku haluaa puhua sairauksistaan, häntä pitää auttaa.
Jatkuvat vatsakivut eivät ehdottomasti ole terveyttä. Sekään ei ole tervettä, jos vatsaa painaessa tuntuu kipua. Terveen ihmisen vatsa ei tunne kipua, vaikka sitä painetaankin.Lisään tähän vielä, että vatsakipuihin voisi olla hyvä juoda vettä runsaasti.
- skuudibuu
os.. kirjoitti:
Työnantajasi on väärässä. Jos joku haluaa puhua sairauksistaan, häntä pitää auttaa.
Jatkuvat vatsakivut eivät ehdottomasti ole terveyttä. Sekään ei ole tervettä, jos vatsaa painaessa tuntuu kipua. Terveen ihmisen vatsa ei tunne kipua, vaikka sitä painetaankin.No minua lähinnä kiinnostaisi tietää, että mitä diabeetikolle tulisi tehdä, jos hän vaipuu koomaan (?), mutta en saa kysellä mitään työnantajan määräyksestä.
- huoh.
skuudibuu kirjoitti:
No minua lähinnä kiinnostaisi tietää, että mitä diabeetikolle tulisi tehdä, jos hän vaipuu koomaan (?), mutta en saa kysellä mitään työnantajan määräyksestä.
No silloin soitat hätänumeroon, kerrot tilanteen ja noudatat sieltä saamiasi ohjeita.
- 2+2
skuudibuu kirjoitti:
No minua lähinnä kiinnostaisi tietää, että mitä diabeetikolle tulisi tehdä, jos hän vaipuu koomaan (?), mutta en saa kysellä mitään työnantajan määräyksestä.
Kysy työnantajalta etukäteen ohjeet, mitä tehdä, jos työkaverisi menee työpäivän aikana tajuttomaksi. Pyydä ohjeet kirjallisina ja allekirjoitettuina. Jos et saa kysellä työkaverilta, varmasti saat kysellä työnantajalta työturvallisuuteen olennaisesti liittyvää ohjeistusta.
- skuudibuu
2+2 kirjoitti:
Kysy työnantajalta etukäteen ohjeet, mitä tehdä, jos työkaverisi menee työpäivän aikana tajuttomaksi. Pyydä ohjeet kirjallisina ja allekirjoitettuina. Jos et saa kysellä työkaverilta, varmasti saat kysellä työnantajalta työturvallisuuteen olennaisesti liittyvää ohjeistusta.
Tämän asian suhteen työnantaja on ehdoton eli aiheesta ei saa enää keskustella ollenkaan, kun on kerran kysytty ja kielto siihen saatu.
Diabetes ja sairaudet ovat kuulemma niin henkilökohtaisia ja herkkiä aiheita, että on ahdistelua kysyä edes etukäteistoimintaohjeita. - os..
skuudibuu kirjoitti:
Tämän asian suhteen työnantaja on ehdoton eli aiheesta ei saa enää keskustella ollenkaan, kun on kerran kysytty ja kielto siihen saatu.
Diabetes ja sairaudet ovat kuulemma niin henkilökohtaisia ja herkkiä aiheita, että on ahdistelua kysyä edes etukäteistoimintaohjeita.Työnantajasi näyttää puhuvan typeryyksiä ja laittomuuksia. Voit kysyä vaikka poliisilta tai ammattiyhdistyksestä, onko tuollaiset puheet laillisia. Vastaus on varmaan, ettei ketään ihmistä voi kieltää auttamasta toisia ihmisiä. Täytyy kysyä diabeetikon omaa mielipidettä.
Muutamat diabeetikot tarvitsevat sokeria, jos verensokeri laskee liian alas. Korkea verensokeri (n. 20mmol) ei yleensä tunnu missään. Sen huomaa vain mittaamalla.
Jotkut ihmiset sanovat tuntevansa sen.
- 15+4
Diabeettisen neuropatian yksi muoto on diabeettinen ripuli. Tästä voisi olla kysymys. Tämä kuten yleensäkin kaikki diabeteksen liitännäissairaudet ovat seurausta pitkään vaikuttaneista korkeista verensokereista.
- 15+4
Diabetesliiton keskustelutaululla on näköjään aiheeseen sopiva ketjukin.
http://keskustelu.diabetes.fi/index.php?topic=1873283.0
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761715
- 108977
- 87834
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19663- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45508Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;191453- 26439