TSH 6.02 ja T4V 18.1

Elikkäs tommoset arvot sain eilen lekurilta (tk). Sanoi että sulla on vaan vähän laiskasti toimiva kilpirauhanen. Vuoden päästä uudestaan kokeisiin. Vertailun vuoksi arvot puoli vuotta sitten; tsh 4.32 ja t4v 15.9. Pahimpana oireena hiustenlähtö ja toisaalta väsymys. Vähän offtopicina, liittyykö vajiksen hiustenlähtöön päänahan kutiamista? Olen mies ja juuri täyttänyt 21 vuotta, ruumiinrakenteeltani hoikka. Kyllähän tämä pistää vähän .ituttamaan kun mitään konkreettista ei tapahdu, koetta vaan kokeiden perään. Auttaiskohan tuo yksityisellä käynti sitten mitään näillä arvoilla, kun kerta selviä oireitakin on?
8164
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 8

Vanhimmat

Sulla on kyl tuo tsh yläkantissa. Mene jollekkin toiselle lekurille.Että mua ottaa päähän tollaset lääkärit ! :/

Äänestä

Pyydä yksityiseltä resepti thyroxiniin, koska noilla arvoilla ja hiusten lähtö ym. olet selkeästi vajaalla. Ota labratulokset mukaan, saat ne tulostettuna hoitajalta.

Äänestä

Juu hoitoon ilman muuta noilla arvoilla. Tk-lääkärit. *** on se hianoo soittaa pianoo.

Äänestä

miulla oli kanssa päänahan kutinaa ja hilsettä ennen lääkitystä. minulla johtui päänahan kuivuudedta molemmat. miulla auttoi pikkasen että kynsillä hellästi hieroi päätä parantaa verenkiertoa ja laitoin ruokaöljyä päähän ennen hiustenpesua, tosin mie olen nainen.
mie oon pari vuotta sinua vanhempi ja ihan hirvee tauti on tää, ei päälle parikympisenä pitäs olla olo kuin mummolla.. kannattaa mennä yksityiselle jos vaan mahollista miun hoito muuttu heti kun menin sisätautilääkärille. hoitaja väitti viime kokeista että THS oli hyvä ja parin minuutin inttämisen jälkeen se olikin 3.7... tosi tietävää porukkaa terveyskeskuksessa

Äänestä
  • Niinpä, tk tai paremminkin arvauskeskus. Taitaa olla aikalailla harvinainen vaiva miehillä tää vajaatoiminta? No jaa, maanantaina yksityiselle kattomaan mitä sanovat..

    Äänestä

Kannattaa yksityiselle soittaessa kysyä onko siellä joku kilpirauhasista tietävä töissä, esim. sisätautilääkäri tms. ja varata sellaiselle aika. Tosin ei kaikki sis.lääkäritkään ole aina perillä kilppariasioista niinkuin pitäisi, ainakaan julkisen puolen.

Äänestä

Varaa aika pk-seudulta Mehiläisestä. Ainakin alkukirjaimilla AV on asiantuntemusta.

Äänestä

Kamalan korkealla TSH, yksityiselle vaan reippaasti :) .
Mulla on ainakin päänahan kutinaa ja hilseilyä, tiedä sitten johtuuko kilpirauhasen vajaatoiminnasta vai ei.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


kyllästynyt.. kirjoitti:

Elikkäs tommoset arvot sain eilen lekurilta (tk). Sanoi että sulla on vaan vähän laiskasti toimiva kilpirauhanen. Vuoden päästä uudestaan kokeisiin. Vertailun vuoksi arvot puoli vuotta sitten; tsh 4.32 ja t4v 15.9. Pahimpana oireena hiustenlähtö ja toisaalta väsymys. Vähän offtopicina, liittyykö vajiksen hiustenlähtöön päänahan kutiamista? Olen mies ja juuri täyttänyt 21 vuotta, ruumiinrakenteeltani hoikka. Kyllähän tämä pistää vähän .ituttamaan kun mitään konkreettista ei tapahdu, koetta vaan kokeiden perään. Auttaiskohan tuo yksityisellä käynti sitten mitään näillä arvoilla, kun kerta selviä oireitakin on?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu