Kaksoset teini-iässä

loppumaton murkkis..

Hei!

Olen yksinhuoltajana 15-vuotiaille kaksostytöille. Molempien murkkuikä alkoi noin 13 ikävuoden paikkeilla ja painajaismainen murkkuikä tuntuu senkun jatkuvan:) Meillä on koettu alkoholin käytöt,tupakan poltot ynnä muut murkkuiän lieveilmiöt kertaa kaksi. Luin tuossa odottavien kaksosäitien juttuja ja voin lohdutuksena sanoa,että nauttikaa vauva- ajasta,se on ihan leppoisaa aikaa murkkuikään verrattuna:). Onko täällä muita murkkukaksosten vanhempia ja miten teidän hermot on kestänyt:)? Toki teinit osaavat olla hurmaaviakin( ainakin jos tarvii saada äipältä rahaa):) Kauanko teidän nuorten murkkuikä on kestänyt? Tuntuu että kaksosilla se olisi päättymätön ajanjakso...

6

612

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uupunut äiti

      niinpä minäkin muistelen kaiholla aikaa, kun meidän kaksospojat olivat pieniä taaperoita (nyt 11v). helppoa se varhaislapsuus oli tähän verrattuna, kun koulusta tulee tuplasti huonoja uutisia ja muita sotkuja saa selvitellä aina kaksi kertaa. murrosikää en uskalla vielä edes ajatella...

      • alkup.

        Sitten toivotan sulle rutkasti jaksamista. Kenties murkkuikä menee rauhallisesti,ainakin toivomme niin:)


      • pastori silli
        alkup. kirjoitti:

        Sitten toivotan sulle rutkasti jaksamista. Kenties murkkuikä menee rauhallisesti,ainakin toivomme niin:)

        Helpolla ei murkusta pääse,ainakaan kaikki.
        Muistan vieläkin ne ajat 20v taaksepäin vaikka olen jo 5 mummu.
        Tsemppiä koitoksiin kyl se siitä....kuitenkin


    • pavi71

      Minulla on juuri pari päivää sitten täyttäneet kaksospojat ja huolena on koulunkäynti. Kilttejä poikia ovat siinä mielessä, että vielä ei ole tupakka tai alkoholi ollut kuvioissa ja kylille meno ei ole kiinnostanut. Mutta pojillahan tulee murrosikä tyttöjä myöhemmin. Kääk!
      Se minua tässä pelotta, että mitä tulevaisuus tuo tullessaan...
      Pojat ovat eriluonteisia. Toinen on sellainen filosofi. Kysyy sellaisia asioita, että äiti saa raapiä päätään ja vastata, että katoppa googlesta ku mä en kyllä osaa tuohon vastata... :) Eli hyvä juttu, että on kiinnostunut vähän vaikeimmistakin asioista.
      Toinen poika taas on sellainen seikkailija. Jos hän sais päättää niin elämähän olisi rentoa ja hauskaa kavereitten kanssa olemista ja pleikat sun muut ois vahvasti kuvioissa. Tokihan ne tuohon ikään kuuluu mutta jos koulu ei suju niin...
      Eli tämä nykymaailman elektroniikka on kyllä mielestäni liian koukuttavaa. Olen kyllä vanhempana sellainen, että otan kyllä kännyt ja muut pois jos ei läksyt hoidu. Se vaan on mennyt siihen, ettei se siltikään oikein suju.
      Toinen kyllä huolehtii läksyistään mutta tämä seikkailija haluaa aivan muuta.
      Että tämmöstä!

      • pavi71

        Siis pieni tarkennus edelliseen... 15 vuotta täyttivät ;)


    • ..........

      Kaksi 16 vuotiasta poikaa on. Kun he olivat vauvoja oli paljon helpompaa. Siinä kun menivät yläasteelle toiselta tuli koko ajan viestiä että hänen pitää vaihtaa luokkaa koska hän riehuu liikaa ja 14-15 ikäisinä he alkoivat juomaan ja polttamaan. Ja koko ajan oli pikkusiskon kimpussa. Nyt on hieman rauhoittunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      83
      1918
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      246
      1865
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      95
      1605
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      111
      1423
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1151
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1120
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      952
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      948
    9. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      104
      909
    10. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      876
    Aihe