Hei!
Olen yksinhuoltajana 15-vuotiaille kaksostytöille. Molempien murkkuikä alkoi noin 13 ikävuoden paikkeilla ja painajaismainen murkkuikä tuntuu senkun jatkuvan:) Meillä on koettu alkoholin käytöt,tupakan poltot ynnä muut murkkuiän lieveilmiöt kertaa kaksi. Luin tuossa odottavien kaksosäitien juttuja ja voin lohdutuksena sanoa,että nauttikaa vauva- ajasta,se on ihan leppoisaa aikaa murkkuikään verrattuna:). Onko täällä muita murkkukaksosten vanhempia ja miten teidän hermot on kestänyt:)? Toki teinit osaavat olla hurmaaviakin( ainakin jos tarvii saada äipältä rahaa):) Kauanko teidän nuorten murkkuikä on kestänyt? Tuntuu että kaksosilla se olisi päättymätön ajanjakso...
Kaksoset teini-iässä
6
767
Vastaukset
- uupunut äiti
niinpä minäkin muistelen kaiholla aikaa, kun meidän kaksospojat olivat pieniä taaperoita (nyt 11v). helppoa se varhaislapsuus oli tähän verrattuna, kun koulusta tulee tuplasti huonoja uutisia ja muita sotkuja saa selvitellä aina kaksi kertaa. murrosikää en uskalla vielä edes ajatella...
- alkup.
Sitten toivotan sulle rutkasti jaksamista. Kenties murkkuikä menee rauhallisesti,ainakin toivomme niin:)
- pastori silli
alkup. kirjoitti:
Sitten toivotan sulle rutkasti jaksamista. Kenties murkkuikä menee rauhallisesti,ainakin toivomme niin:)
Helpolla ei murkusta pääse,ainakaan kaikki.
Muistan vieläkin ne ajat 20v taaksepäin vaikka olen jo 5 mummu.
Tsemppiä koitoksiin kyl se siitä....kuitenkin
- pavi71
Minulla on juuri pari päivää sitten täyttäneet kaksospojat ja huolena on koulunkäynti. Kilttejä poikia ovat siinä mielessä, että vielä ei ole tupakka tai alkoholi ollut kuvioissa ja kylille meno ei ole kiinnostanut. Mutta pojillahan tulee murrosikä tyttöjä myöhemmin. Kääk!
Se minua tässä pelotta, että mitä tulevaisuus tuo tullessaan...
Pojat ovat eriluonteisia. Toinen on sellainen filosofi. Kysyy sellaisia asioita, että äiti saa raapiä päätään ja vastata, että katoppa googlesta ku mä en kyllä osaa tuohon vastata... :) Eli hyvä juttu, että on kiinnostunut vähän vaikeimmistakin asioista.
Toinen poika taas on sellainen seikkailija. Jos hän sais päättää niin elämähän olisi rentoa ja hauskaa kavereitten kanssa olemista ja pleikat sun muut ois vahvasti kuvioissa. Tokihan ne tuohon ikään kuuluu mutta jos koulu ei suju niin...
Eli tämä nykymaailman elektroniikka on kyllä mielestäni liian koukuttavaa. Olen kyllä vanhempana sellainen, että otan kyllä kännyt ja muut pois jos ei läksyt hoidu. Se vaan on mennyt siihen, ettei se siltikään oikein suju.
Toinen kyllä huolehtii läksyistään mutta tämä seikkailija haluaa aivan muuta.
Että tämmöstä!- pavi71
Siis pieni tarkennus edelliseen... 15 vuotta täyttivät ;)
- ..........
Kaksi 16 vuotiasta poikaa on. Kun he olivat vauvoja oli paljon helpompaa. Siinä kun menivät yläasteelle toiselta tuli koko ajan viestiä että hänen pitää vaihtaa luokkaa koska hän riehuu liikaa ja 14-15 ikäisinä he alkoivat juomaan ja polttamaan. Ja koko ajan oli pikkusiskon kimpussa. Nyt on hieman rauhoittunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa109868"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 73633
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483