Yamarin vaihtoon

11+++22

Kertokaas AMT omistajat oletteko olleet tyytyväisiä veneisiinne. Uutta pitäisi saada alle ja 200 DC kiinnostaa. Yamarin on perusOK, mutta yksityiskohdat mättää sen verran että nyt vaihtuu merkki.

18

3344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+2

      Olen ollut tyytyväinen omaan AMT 200 DC veneeseeni. Ei valittamista ja suosittelen.

    • Jorma6

      mikäs Yamariini malli sulla on?

      AMT on hieno sisältä mutta ota selvää myös ajo-ominaisuuksista ettei tule pettymystä siinä suhteessa.
      Y 64 DC:tä olisi paljon tarjolla joten varmaan saa hintaa poljettua ja uudessa Y 65 DC:ssä on korjattu ne vähäisetkin puutteet jotka kuusnelosessa oli.

      • Alkup 11+++22

        Alkup: Tällä hetkellä on Yamarin 56 CC. Isompaa pitäisi saada alle, kun nälkä kasvaa ajaessa. 14 2 puhuu laadusta, olen itse ollut pettynyt Yamarinin laatuun. Kerran kelissä meinasi "ohjaamo" tippua syliin, sai alkaa kiinnittämään ohjaamon ympäri kulkevan kaiteen muttereita ja pultteja melkoisessa aallokossa. Toisena esimerkkinä Yamarinin umpisurkeat lokeroiden kiinnitysmekanismit. Kolmantena esimerkkinä hanskalokeron suojamuovi, jätin sinne alkuun plotterin muka lukkojen taakse mutta kerran huomasin että muovisen suojakannen saa taivutettua kädellä auki ilman avainta - joopa. Jne. Lisäksi muutama huoltomies kehuu AMT:tä ja ovat kertomansa mukaan lopettaneet Yamarinin takuukorjaukset, koska huonon laadun vuoksi näitä veneitä ei saa korjattua vaan via toistuu nopeasti uudestaan ja tällöin kiukkuiset asiakkaat laittavat vian korjaajien kontolle.


    • 14+2

      Ennen AMT 200 DC:ni ostoa kävin katsastamassa sekä koeajamassa Yamarinin 64 DC:n. Mitat ja ajo-ominaisuudet samaa luokkaa (eroa ei juuri huomaa ajossa) mutta Yamarin häviää sisältä 100-0. Yamarin mm. sijoittaa kemiallisen WC:n peräpenkin alle, AMT:ssa se on asiallisesti katseilta suojassa keulassa. AMT:n avotila on parempi kun Yamarinin, en usko että 65 DC muuttaa asiaa ihmeellisesti. Lisäksi Yamarinin laatu on huonompi kuin AMT:n, kokemusta on molemmista merkeistä.

      Ei mikään ihme että AMT:ta tulee koko ajan enemmän ja enemmän vastaan pääkaupunkiseudulla, se vaan on hyvä vene. Yamarin on myös hyvä vene, mutta laadussa AMT menee selkeästi edelle. Yamarinin pitäisi saada pienet yksityiskohdat kuntoon tai lujitemuovipuolella asiakkaat menevät muualle.

      • kolikonkääntöpuoli

        AMT on huonompi ajaa, mikä toodettu kaikissa vertailuissa. Hakkaa, rymisee ja kitisee enemmän, tasaisempi pohja. Vähän pienempi ja kevyempi, mikä näkyy myös siinä että avotila on pienempi. Ei ole vaikea todeta kun on tuollainen keulakkain laiturissa. Ruotsalaislehden vertailussa (jonka y64 voitti kuten venemestarinkin vertailun jne.) AMT:stä petti tuoli aallokossa ja koeajaja oli onnellinen henkiriepunsa säilymisestä. En ole kuullut kuusnepassa vastaavasta ongelmasta.

        Kuka tahtoo paskoa DC:hen, kun harva viitsii tehdä sitä 9m matkaveneeseenkään? Taitaa olla aloittelijan juttuja.

        Toinen asia on merkittävästi laiskempi kone AMT:ssä jos 150-heppaisista puhutaan.


      • tsoikka
        kolikonkääntöpuoli kirjoitti:

        AMT on huonompi ajaa, mikä toodettu kaikissa vertailuissa. Hakkaa, rymisee ja kitisee enemmän, tasaisempi pohja. Vähän pienempi ja kevyempi, mikä näkyy myös siinä että avotila on pienempi. Ei ole vaikea todeta kun on tuollainen keulakkain laiturissa. Ruotsalaislehden vertailussa (jonka y64 voitti kuten venemestarinkin vertailun jne.) AMT:stä petti tuoli aallokossa ja koeajaja oli onnellinen henkiriepunsa säilymisestä. En ole kuullut kuusnepassa vastaavasta ongelmasta.

        Kuka tahtoo paskoa DC:hen, kun harva viitsii tehdä sitä 9m matkaveneeseenkään? Taitaa olla aloittelijan juttuja.

        Toinen asia on merkittävästi laiskempi kone AMT:ssä jos 150-heppaisista puhutaan.

        Ettet nyt vaan erehtynyt Aquadorin testistä, jossa kuvaamasi laatu-ongelmat ilmenivät 21 walk aroundissa vuonna 2010? AMT-testeissä kehutaan kaikissa laatua, lujaa tekoa jne. joissa osat ja tarvikkeet pysyvät paikoillaam, toisin kuin esim. viime vuoden Yamarin 56 HT testissä jossa laatu sai kaikkea muuta kuin kehuja.

        AMT 200 DC avotila on kaikissa testeissä todettu Yamarin 64 DC:n avotilaa isommaksi, vaikkakin 64 DC on ulkomittojen mukaan isompi.

        AMT 200 DC:n vanhaa pohjaa on verrattu testeissä. Vene on mennyt Yamarin 64 DC:n kanssa rinta rinnan sijoilla yksi ja kaksi. Vene on aina todettu hyväksi ja johdonkumaiseksi ajaa, runkoäänet ovat makuasia. 2010 AMT 200 DC:ssä tuli lisää pituutta ja leveyttä kulkua vakauttamaan, näitä testejä uudesta pohjasta ei sitten olekaan vielä ollut esillä.

        150 HV Honda vie AMT 200 DC:tä 43 solmua. Yamarin 64 DC ei samaan yllä Yamaha 150 HV:lla. Hondaa pidetään luotettavuuden perikuvana, siitä osoituksena mm. Hondan 5 v takuu, mitä Yamahaan ei saa edes pyytämällä. Oletkos katsonut merellä ympärille, Honda tulee voimalla ja on yleistynyt vauhdilla viimeisen parin vuoden aikana.

        Kun ollaan naisten kanssa liikenteessä, vessa on ehdoton. Ei ole väliä onko se oma WC-tila suihkun kera, kunhan on WC ja lisäksi yksityisyyttä. Yamarin 64 DC:ssä ei tätä ole avotilaan sijoitettuna, AMT:ssä kaikki toimii ja naiset viihtyy.

        Jos pitäisi valita AMT 200 DC tai Yamarin 64 DC, mikään ei tällä hetkellä puolla Yamarinin valintaa - vaikka sekin hyvä vene on ellei huomioida merkin tämän hetkisiä laatuongelmia ja vanhahtavuutta.


      • pilkka omaan nilkkaa
        tsoikka kirjoitti:

        Ettet nyt vaan erehtynyt Aquadorin testistä, jossa kuvaamasi laatu-ongelmat ilmenivät 21 walk aroundissa vuonna 2010? AMT-testeissä kehutaan kaikissa laatua, lujaa tekoa jne. joissa osat ja tarvikkeet pysyvät paikoillaam, toisin kuin esim. viime vuoden Yamarin 56 HT testissä jossa laatu sai kaikkea muuta kuin kehuja.

        AMT 200 DC avotila on kaikissa testeissä todettu Yamarin 64 DC:n avotilaa isommaksi, vaikkakin 64 DC on ulkomittojen mukaan isompi.

        AMT 200 DC:n vanhaa pohjaa on verrattu testeissä. Vene on mennyt Yamarin 64 DC:n kanssa rinta rinnan sijoilla yksi ja kaksi. Vene on aina todettu hyväksi ja johdonkumaiseksi ajaa, runkoäänet ovat makuasia. 2010 AMT 200 DC:ssä tuli lisää pituutta ja leveyttä kulkua vakauttamaan, näitä testejä uudesta pohjasta ei sitten olekaan vielä ollut esillä.

        150 HV Honda vie AMT 200 DC:tä 43 solmua. Yamarin 64 DC ei samaan yllä Yamaha 150 HV:lla. Hondaa pidetään luotettavuuden perikuvana, siitä osoituksena mm. Hondan 5 v takuu, mitä Yamahaan ei saa edes pyytämällä. Oletkos katsonut merellä ympärille, Honda tulee voimalla ja on yleistynyt vauhdilla viimeisen parin vuoden aikana.

        Kun ollaan naisten kanssa liikenteessä, vessa on ehdoton. Ei ole väliä onko se oma WC-tila suihkun kera, kunhan on WC ja lisäksi yksityisyyttä. Yamarin 64 DC:ssä ei tätä ole avotilaan sijoitettuna, AMT:ssä kaikki toimii ja naiset viihtyy.

        Jos pitäisi valita AMT 200 DC tai Yamarin 64 DC, mikään ei tällä hetkellä puolla Yamarinin valintaa - vaikka sekin hyvä vene on ellei huomioida merkin tämän hetkisiä laatuongelmia ja vanhahtavuutta.

        Just näin, vuoden 2010 HT-testissä nimen omaan Yamarin 56 HT:ssä särkyi penkki kelissä, muutenkin muut merkit menojaan.


      • toinenpölhö
        tsoikka kirjoitti:

        Ettet nyt vaan erehtynyt Aquadorin testistä, jossa kuvaamasi laatu-ongelmat ilmenivät 21 walk aroundissa vuonna 2010? AMT-testeissä kehutaan kaikissa laatua, lujaa tekoa jne. joissa osat ja tarvikkeet pysyvät paikoillaam, toisin kuin esim. viime vuoden Yamarin 56 HT testissä jossa laatu sai kaikkea muuta kuin kehuja.

        AMT 200 DC avotila on kaikissa testeissä todettu Yamarin 64 DC:n avotilaa isommaksi, vaikkakin 64 DC on ulkomittojen mukaan isompi.

        AMT 200 DC:n vanhaa pohjaa on verrattu testeissä. Vene on mennyt Yamarin 64 DC:n kanssa rinta rinnan sijoilla yksi ja kaksi. Vene on aina todettu hyväksi ja johdonkumaiseksi ajaa, runkoäänet ovat makuasia. 2010 AMT 200 DC:ssä tuli lisää pituutta ja leveyttä kulkua vakauttamaan, näitä testejä uudesta pohjasta ei sitten olekaan vielä ollut esillä.

        150 HV Honda vie AMT 200 DC:tä 43 solmua. Yamarin 64 DC ei samaan yllä Yamaha 150 HV:lla. Hondaa pidetään luotettavuuden perikuvana, siitä osoituksena mm. Hondan 5 v takuu, mitä Yamahaan ei saa edes pyytämällä. Oletkos katsonut merellä ympärille, Honda tulee voimalla ja on yleistynyt vauhdilla viimeisen parin vuoden aikana.

        Kun ollaan naisten kanssa liikenteessä, vessa on ehdoton. Ei ole väliä onko se oma WC-tila suihkun kera, kunhan on WC ja lisäksi yksityisyyttä. Yamarin 64 DC:ssä ei tätä ole avotilaan sijoitettuna, AMT:ssä kaikki toimii ja naiset viihtyy.

        Jos pitäisi valita AMT 200 DC tai Yamarin 64 DC, mikään ei tällä hetkellä puolla Yamarinin valintaa - vaikka sekin hyvä vene on ellei huomioida merkin tämän hetkisiä laatuongelmia ja vanhahtavuutta.

        Vi båtägaren vertailussa irtosi penkki AMT200:sesta, sanottiin että tämä on tulos kun on liian kiire tehdä veneitä.

        AMt avotilassa on kätsyjä yksityiskohtia mutta se on pienempi, turha väittää muuta. Yhä vieläkin tuommoinen on keulakkain veneeni kanssa. Vene on pienempi, 150 kiloa kevyempi, melkein 15 cm kapeampi ja etenkin pohjakulma on pienempi. Verrataan siis saman vuosikerran veneitä. 2010:iä voi verrata 65:een, joka on vastaava malli. Tutustu 65:hen rohkesasti, turha tehdä aivottomia oletuksia amt-fanilasit päällä, kuten aiemmissa viesteissäsi teet.

        Vapaastihengittävistä nelareista jammu on vahvimpia ja kiihtyy parhaiten suzukin kanssa, hondassa on melkein puoli litraa pienempi sylinteritilavuus. Se pääsee pienemmässä veneessä (AMT200) melkein samaan kuin jammu isommassa (64) . Kiihtyvyys on jopa tässä pienemmässä veneessä heikompi. Sekin näkyy vibåtägaren vertailusta. Hondan hyviä puolia on kaikkein hiljaisin joutokäynti ja pitkä takuu. itse olen saanut myrkyillä 43,2 solmua GPS (y64 150), myrkyittä menee 44 ylös trimmattuna ja ballistic potkurilla.

        Summa summarun: AMT on pienempi, rumempi ja huonompi ajaa, mutta siinä on pari kivaa niksiä. Ulkonäöllisesti en tykkää halvasta
        taivuttamattomasta sivu-ikkunasta avotilassa, joka Y:ssä on taivutettua lasia.

        Itse retkeilen ja matkailen kahden naisen kanssa, eikä kellään tulisi mieleeni kusta tai paskoa DC:hen.

        Alaikäisten virtuaaliveneilijöiden AMT fanikerho voi tänä helteisenä lauantai-iltana jatkaa tästä. Itse en ole netissä ollutkaan kuukauteen, vaan vesillä. Olisin voinut keskustella asiallisestikin, mutta vastaan keskustelussa vallitseevalla typeryystasolla.


      • tsoikka
        toinenpölhö kirjoitti:

        Vi båtägaren vertailussa irtosi penkki AMT200:sesta, sanottiin että tämä on tulos kun on liian kiire tehdä veneitä.

        AMt avotilassa on kätsyjä yksityiskohtia mutta se on pienempi, turha väittää muuta. Yhä vieläkin tuommoinen on keulakkain veneeni kanssa. Vene on pienempi, 150 kiloa kevyempi, melkein 15 cm kapeampi ja etenkin pohjakulma on pienempi. Verrataan siis saman vuosikerran veneitä. 2010:iä voi verrata 65:een, joka on vastaava malli. Tutustu 65:hen rohkesasti, turha tehdä aivottomia oletuksia amt-fanilasit päällä, kuten aiemmissa viesteissäsi teet.

        Vapaastihengittävistä nelareista jammu on vahvimpia ja kiihtyy parhaiten suzukin kanssa, hondassa on melkein puoli litraa pienempi sylinteritilavuus. Se pääsee pienemmässä veneessä (AMT200) melkein samaan kuin jammu isommassa (64) . Kiihtyvyys on jopa tässä pienemmässä veneessä heikompi. Sekin näkyy vibåtägaren vertailusta. Hondan hyviä puolia on kaikkein hiljaisin joutokäynti ja pitkä takuu. itse olen saanut myrkyillä 43,2 solmua GPS (y64 150), myrkyittä menee 44 ylös trimmattuna ja ballistic potkurilla.

        Summa summarun: AMT on pienempi, rumempi ja huonompi ajaa, mutta siinä on pari kivaa niksiä. Ulkonäöllisesti en tykkää halvasta
        taivuttamattomasta sivu-ikkunasta avotilassa, joka Y:ssä on taivutettua lasia.

        Itse retkeilen ja matkailen kahden naisen kanssa, eikä kellään tulisi mieleeni kusta tai paskoa DC:hen.

        Alaikäisten virtuaaliveneilijöiden AMT fanikerho voi tänä helteisenä lauantai-iltana jatkaa tästä. Itse en ole netissä ollutkaan kuukauteen, vaan vesillä. Olisin voinut keskustella asiallisestikin, mutta vastaan keskustelussa vallitseevalla typeryystasolla.

        Laitetaan nyt vielä faktat kuntoon, ulkonäkökysymykset jätetään jokaisen omaan harkintaan.

        Vi Båtagare 2/11 on verrannut AMT 200 DC:tä paljon suurempaa venettä vastaan Euroopan suurimmalta venevalmistajalta. AMT 200 DC vei ylivoimaisen voiton, laatu ja kaikki muu oli AMT:ssä kohdillaan eikä irtoilevia penkkejä ollut. Laitatko sen artikkelin, missä väittämäsi asiat tapahtuu nimen omaan AMT 200 DC:lle. Nyt ei puhuta muista malleista eikä merkeistä.

        >>AMt avotilassa on kätsyjä yksityiskohtia mutta se on pienempi, turha väittää muuta. Yhä vieläkin tuommoinen on keulakkain veneeni kanssa

        Onpas huvittava väite. Eli vertaat peräaalloissa keinuvia veneitä laiturissa ja väität Yamarinin avotilaa tämän perusteella isommaksi vaikka kaikissa testeissä mittaukset ja tulokset puhuu isomman AMT:n avotilan puolesta. Jep jep, sinun täytyy olla oikeassa ja kaikkien muiden väärässä.

        >>Itse retkeilen ja matkailen kahden naisen kanssa, eikä kellään tulisi mieleeni kusta tai paskoa DC:hen.

        Yo. voi vetää sen johtopäätöksen, että veneilet ilmeisesti Aurojoen rannassa laiturissa kiinni sen sijaan, että tekisit pidempiä matkoja (kertoo luottamuksestasi venettäsi kohtaan). Jos veneellä tehdään pidempiä matkoja (esim. ajetaan päivän aikana pääkaupunkiseudulta Ahvenanmaalle), on käytettävä vessa aivan oleellinen varuste.

        Kannattaa muuten katsoa YouTubesta linkki, jossa Evinrude upottaa Yamahan vetokisassa. Kertoo moottorin ominaisuuksista, vastaavaa ei ole käynyt muille merkeille.

        Summa on edelleen, ettei mikään puhu vanhahtavan Yamarin 64 DC:n valinnan puolesta, vaikka sekin on mielestäni ihan hyvä vene. Odotellaan lisäksi uusia testejä uusitusta AMT-pohjasta. Voipi olla, että AMT 200 DC ja Yamarin 65 DC kilpailee tästä edespäin rinta rinnan ja sinun Yamarin 64 DC:n jälleenmyyntiarvo tippuu kuin lehmän häntä markkinoilta poistuvana mallina joista muut ajavat ohi. Jokin syyhän siihen täytyy olla, että Yamarin esitteli samaan kokoluokkaan uusitun veneen - mieti sitä!


      • Sebbi
        tsoikka kirjoitti:

        Laitetaan nyt vielä faktat kuntoon, ulkonäkökysymykset jätetään jokaisen omaan harkintaan.

        Vi Båtagare 2/11 on verrannut AMT 200 DC:tä paljon suurempaa venettä vastaan Euroopan suurimmalta venevalmistajalta. AMT 200 DC vei ylivoimaisen voiton, laatu ja kaikki muu oli AMT:ssä kohdillaan eikä irtoilevia penkkejä ollut. Laitatko sen artikkelin, missä väittämäsi asiat tapahtuu nimen omaan AMT 200 DC:lle. Nyt ei puhuta muista malleista eikä merkeistä.

        >>AMt avotilassa on kätsyjä yksityiskohtia mutta se on pienempi, turha väittää muuta. Yhä vieläkin tuommoinen on keulakkain veneeni kanssa

        Onpas huvittava väite. Eli vertaat peräaalloissa keinuvia veneitä laiturissa ja väität Yamarinin avotilaa tämän perusteella isommaksi vaikka kaikissa testeissä mittaukset ja tulokset puhuu isomman AMT:n avotilan puolesta. Jep jep, sinun täytyy olla oikeassa ja kaikkien muiden väärässä.

        >>Itse retkeilen ja matkailen kahden naisen kanssa, eikä kellään tulisi mieleeni kusta tai paskoa DC:hen.

        Yo. voi vetää sen johtopäätöksen, että veneilet ilmeisesti Aurojoen rannassa laiturissa kiinni sen sijaan, että tekisit pidempiä matkoja (kertoo luottamuksestasi venettäsi kohtaan). Jos veneellä tehdään pidempiä matkoja (esim. ajetaan päivän aikana pääkaupunkiseudulta Ahvenanmaalle), on käytettävä vessa aivan oleellinen varuste.

        Kannattaa muuten katsoa YouTubesta linkki, jossa Evinrude upottaa Yamahan vetokisassa. Kertoo moottorin ominaisuuksista, vastaavaa ei ole käynyt muille merkeille.

        Summa on edelleen, ettei mikään puhu vanhahtavan Yamarin 64 DC:n valinnan puolesta, vaikka sekin on mielestäni ihan hyvä vene. Odotellaan lisäksi uusia testejä uusitusta AMT-pohjasta. Voipi olla, että AMT 200 DC ja Yamarin 65 DC kilpailee tästä edespäin rinta rinnan ja sinun Yamarin 64 DC:n jälleenmyyntiarvo tippuu kuin lehmän häntä markkinoilta poistuvana mallina joista muut ajavat ohi. Jokin syyhän siihen täytyy olla, että Yamarin esitteli samaan kokoluokkaan uusitun veneen - mieti sitä!

        Testien perusteella AMT 200 DC on todettu laadukkaaksi veneeksi ja hyväksi ajaa kyseiselle veneelle soveltuvassa kelissä, eli noin metriseen tai vähän yli aallokkoon asti. Venettä menee esim. Norjaan jossa kelit saattavat olla koviakin. Mm. Vene-lehti (kuten muutkin) kehui venettä erittäin sporttiseksi, jopa räyhäkkääksi 150 hv Hondan moottorilla. Hyvä valinta kaikin puolin.


    • kalajannu

      oletko katsonut amt-veneiden kotisivuja, siellä testituloksia vene-lehdistä.

      • alkup 11+++22

        Olen katsonut testit ja siksi aloinkin kiinnostumaan AMT veneestä. Testien lisäksi haluan kuitenkin kuulla vielä veneiden omistajien kommentteja ennen vaihtoa.


      • rekku2
        alkup 11+++22 kirjoitti:

        Olen katsonut testit ja siksi aloinkin kiinnostumaan AMT veneestä. Testien lisäksi haluan kuitenkin kuulla vielä veneiden omistajien kommentteja ennen vaihtoa.

        Tsekkaa myös kansainväliset testit, mm. vi båtagare ja UK testit. AMT 200 DC saa kehuja.


      • puollan

        Kannattaa lukea Motor Boats Helmikuu 2011, jossa venettä kehutaan kovasti. Siinä mm. laatu ja ajo.ominaisuudet saivat kehuja, myös Hondan 150 hv vei neljää testaajaa 40 solmun nopeudella.


      • Veienilijä
        puollan kirjoitti:

        Kannattaa lukea Motor Boats Helmikuu 2011, jossa venettä kehutaan kovasti. Siinä mm. laatu ja ajo.ominaisuudet saivat kehuja, myös Hondan 150 hv vei neljää testaajaa 40 solmun nopeudella.

        Mitä ihmeen merkitystä sillä on, kulkeeko vene 35 vai 43 solmua. Ton kokoisella veneellä voi/pystyy ajelemaan noita vauhteja aika harvoin.


      • jaskaWP
        Veienilijä kirjoitti:

        Mitä ihmeen merkitystä sillä on, kulkeeko vene 35 vai 43 solmua. Ton kokoisella veneellä voi/pystyy ajelemaan noita vauhteja aika harvoin.

        Pointti ei tainnut olla siinä, vaan siinä että 200 DC kestää erinomaisesti kuormaa eikä muutama aikuinen lisäkuorma tunnu oikein missään. Tämä kokemuksella.


    • jokkekk

      Kipparin lehdessä AMT 200 BR sai kovasti kehuja mm. ajettavuudestaan. Muut jopa isommat suomalaiset kilpasiskot jäivät taakse.

    • Anonyymi

      Itse omistanut nyt yhden kesä amt200br ja siirryin yamarin 68 sta. Noita ei voi verrata keskenään, mutta ei mitään huomautettavaa amt sta. Mulla 135 hondan kone ja huiput alkukesästä 47s. Ihan riittävästi. Nyt loppukesästä enään 41s. 10m/s vastatuuleen 20s ilman, että alkaisi pelottamaan. Kevythän tuo on eli pitää ottaa ajossa huomioon versuns 1500kg veneeseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      16
      2148
    2. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      84
      2088
    3. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1387
    4. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      10
      1216
    5. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      146
      1178
    6. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      81
      1163
    7. Aatteleppa ite!

      Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      249
      886
    8. Omalääkäri hallituksen utopia?

      Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      173
      864
    9. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      63
      844
    10. Onko se ikä

      Alkanut haitata?
      Ikävä
      59
      821
    Aihe