Big Busterissani on Yamaha 50 hp detol trimmillä ja jo n. 22 v vanha. Kone toimii vielä moitteettomasti, mutta ottaen huomioon iän, vähäisen huollon ja käytön merivedessä, olen vaihtamassa uudempaan käytettyyn. Nyt vain ei tahdo löytyä moottoreita ilman venettä.
Tietääkö joku hyvän käytettyjen perämoottoreiden liikkeen? Ajattelin 2-tahtista, mutta kannattaisiko hankkia sittenkin 4-tahtinen (painavampi, hiljaisempi, tarkempi huoltojen suhteen...)?
Yamaha 40-50 hp
2
183
Vastaukset
- Kkskskkkkkk
Jos vanha toimii moitteettomasti, ei mitään järkeä vaihtaa toiseen käytettyyn! Aja nykyinen loppuun ja sitten päivitystä. Käytetyt koneet voivat olla aivan mitä vain, suht tuore kone voi olla loppuun ajettu jos on ollut aktiivisella uistelijalla. Tai eräs tuttu ostin käytetyn moottorin varastetun tilalle, kone ei toiminut moitteettomasti ja lopulta selvisi että moottori oli edellisellä omistajalla uponnut ja vakuutusyhtiö oli korjauttanut pienellä budjetilla.
- pattiinpa ottaa
Itse vaihdoin vuonna -03 70hv 2t.johnsonini vm.-88 vuoden -01 70hv.4t suzukiin.
syynä oli kaksarin kova kulutus,vaikka ajoa oli aika vähän vaihdoin kuitenki nelariin.Väliraha oli kuitenki aikas kova,kun vertaa polttoaine säästöihin minun ajoillani alle 50 tuntia kesässä.
No tänä keväänä se nelarilla ajo loppui lyhyeen,aikaisemmin ei ollut minkään laisia ongelmia ja olin tyytyväinen moottorin vaihtoon.
Vika, johon ajot loppui on moottorin syöpyminen puhki pakokanavasta öljypohjaan!!! Se oli sen koneen loppu se!
7 kesää se merivettä kesti,mielestäni se on aika vähän moottorin hintaan nähden.Ja kun vanhoja jopa -60 lukuisia koneita on vielä merikäytössä,eikä ole vielä syöpynyt puhki.
Arvatkaapa ostinko uuden nelitahdin vai vanhan kaksarin veneen perään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1084711Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293443No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452400- 491524
- 361423
- 381246
- 141162
- 1641050
- 271048
- 6954