en enään jaksa..

henni92

Hei, en tiedä sopiiko tää viesti nyt tälle palstalle mut laitan sen nyt kuitenkin tänne.. Elikkäs asun yhdessä yhden "hyvän kaverini" kanssa..Tää henkilö on pahasti peliriippuvainen,vaikka kieltääkin sen aina,itseltään ja muilta. Tiedän olevani liian kiltti tätä henkilöä kohtaan ja hän käyttää minua vaan hyväkseen mutta en siltikään osaa/halua päästää irti hänestä. Periaatteessa tää henkilö on paras ystäväni, olemme tunteneet jo vuosia ja hän tietää minusta kaiken ja hän ymmärtää minua hyvin..
Mutta en kuitenkaan jaksa tätä tilannetta enää. Eli tää henkilö ei käy missään töissä, eikä muutenkaan jaksa tehä mitään. Kun hän saa kelasta ja sossusta rahaa, hän pelaa ne heti. Ja aina on vaikka mitä keksittyjä juttuja,kuinka sossusta ei nyt muka tullutkaan rahaa tässä kuussa ja ties mitä paskaa..Ja kun sossuun soittaa niin kukaan ei muka vastaa yms.. Sitten mun pitää aina ostaa meille ruuat, kun tällä kaverillani ei oo koskaan rahaa enkä voi häntä nälkäänkään tappaa..
Tää kaveri siis pelaa mitä tahansa, nettipokeria ym pelejä netissä, pelikoneita kaupoissa ja niin edelleen. Hän on varastanut tililtäni rahaa vaikka kieltääkin sen ja on ottanut nimelläni pikavippejä. Hänen omat luottotietonsa ovat menneet ja pian on myös minunkin kun ei mulla ole rahaa maksaa niitä pikavippejä takasin kun elätän meitä molempia. Olin ennen töissä mutta sitten en jaksanut enää kun kaikki tuntuu niin turhalta ja merkityksettömältä.
Itsekiin elän tällä hetkellä sossun tuella mutta oon kyllä ajatellut töihin menemistä.Minun pitää myös aina käydä kaupassa kun ei tää kaveri jaksa. Kerran se sitten lupasi mennä ja annoin sille 150 euroa, ja takas tää kaveri tuli monen tunnin päästä vaan vähän ostoksia mukanaan. joku oli kuulemma varastanut suurimman osan rahoista.
Oon niin kyllästynyt tähän. Kaveri on joskus oikeesti pahoillaan ja lupaa mennä töihin ja maksaa minulle kaiken takasin. joskus se sitten saattaa antaa mulle vähän rahaa,mutta se ei paljoo lohduta kun se on mulle velkaa tuhansia euroja.
Mulla oli ennen kaikki suht. hyvin ennekuin muutettiin yhteen. Olin koulussa(joka ei tosin ollut mun juttuni, jonka takia sen keskeytin) ja sen ohella olin töissä. Mulla oli ihan kivasti rahaa ja sen sellaista. Tiesin kyllä että kaverini on peliriippuvainen mutta ajattelin että samapa tuo kunhan ei mun rahoihin koske. Niin kuitenkin kävi.
Nyt kaikki on mennyt ihan pilalle, luottotiedot on menossa ja rahaa ei pahemmin ole. Olen joutunut varastamaan ruokaa meille ja oon jäänyt siitä myös kiinni.. Lisäksi käytän silloin tällöin huumeita, ja ostan huumeita myös kaverilleni kun en mä yksin halua vetää..Oon niin väsynyt tähän paskaan, en tiedä ees miksi kirjotin tänne. Kaikki varmasti sanoo että mun pitä'ä päästää irti kaveristani, mutta kun se ei ole niin yksinkertaista.. Koska tää henkilö on mulle kaikesta huolimatta niin tärkeä :S joooh ei mulla muuta.

2

306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saman kokenut

Jätä se, hän ei parane, ikävä kyllä

• kotijellona

Ei kuulosta hyvältä. Peliriippuvuudesta pääsee eroon vain ajatuksiaan muuttamalla.

Kaverisi ongelmat ovat paisuneet liian suureksi ja se alkaa vaikuttamaan jo omaan hyvinvointiisi. Siksipä sun kannattaa ottaa etäisyyttä.

Jos olet koukussa, niin hae ihmeessä apua! Voit auttaa myös kaveriasi, ainakin myöhemmin, kunhan olet saanut oman elämäsi ruotuun. Mikään ei ole oman terveyden menettämisen arvoista, ei ainakaan tuollainen ystävyys.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      108
      4711
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3443
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2400
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      49
      1524
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1423
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1246
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1162
    8. 164
      1050
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1048
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen