kuinka idioottimainen on tämä kuopion keskustan katujen kaksisuuntaistaminen.
Paloauto jäi jumiin kauppakeskus Minnan kohdalla. Minne menet, kun oma kaista on tukossa ja vastaan tulee autoja.
Ennen vanhaan paloauto olisi vaihtanut kaistaa ja matka olisi jatkunut.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Minna_Canthin_katu_(Kuopio)
Entä kun joku heittää henkensä kun apu on myöhässä. Kenen on vastuu?
Tänään oli hyvä esimerkki Minna Canthin kadulla
29
748
Vastaukset
- Muallikko
Kuinka kyseinen tilanne selvisi, vai vieläkö siellä ollaan vartomassa? Toivottavasti toinen paloauto pääsi palopaikalle.
- autokouluun mars
Eikös Kuopiossa osata kulkea kaksisuuntaisilla kaduilla, jos auto tulee vastaan. Eivät taida kuopiolaiset tietää, että ovat velvollisia väistämään syrjään vaikka jalkakäytävälle ja antamaan tietä hälytysajoneuvoille. Kun molemilla puolilla väistetään vähän, niin siitä välistä paloautokin mahtuu.
- dslasdklasdklöiopiop
Minnan kohdalla on autoja parkissa kadun varrella. Miten vedät jalkakäytävälle? Lisäksi Kuopion kadut ovat kapeita. Sopivana ruuhka-aikana ambulanssi tai paloauto on motissa. Siinä odottelevat ruuhkan purkautumista.
- ,,,..,.,.,.,.
dslasdklasdklöiopiop kirjoitti:
Minnan kohdalla on autoja parkissa kadun varrella. Miten vedät jalkakäytävälle? Lisäksi Kuopion kadut ovat kapeita. Sopivana ruuhka-aikana ambulanssi tai paloauto on motissa. Siinä odottelevat ruuhkan purkautumista.
Oikeissa kaupungeissa tiedetään ja osataan tuo tien antaminen. Aina sieltä löytyy jokin tila missä voi antaa tietä eikä nuo Kuopion kadut erityisen kapeita ole. Ei tarvitse kuopiolaisten lailla kysellä päivänselvää asiaa netissä. Kuopion liikenteessä on muutenkin erityisen paljon joustamattomuutta "minulla on oikeus ja minä itse - asennetta", niin ramppien ajamisessa kuin vaikka markettien parkkialueilla.
- autoilijainen
,,,..,.,.,.,. kirjoitti:
Oikeissa kaupungeissa tiedetään ja osataan tuo tien antaminen. Aina sieltä löytyy jokin tila missä voi antaa tietä eikä nuo Kuopion kadut erityisen kapeita ole. Ei tarvitse kuopiolaisten lailla kysellä päivänselvää asiaa netissä. Kuopion liikenteessä on muutenkin erityisen paljon joustamattomuutta "minulla on oikeus ja minä itse - asennetta", niin ramppien ajamisessa kuin vaikka markettien parkkialueilla.
On ne kadut sen verran kaposia että jos vastaan tulee isompi perheauto, liikenne toiseen suuntaan seisoo. Näin on monella kadulla..
- :D
,,,..,.,.,.,. kirjoitti:
Olipas taas asiantuntevuutta uhkuva kommentti :D
- kfklfklfkldfklöfkdlö
,,,..,.,.,.,. kirjoitti:
Koeta ajaa vakka satamakatua pitkin. Puiston kohdalla on molemmin puolin katua pysäköity autoja. Keskellä katu on yksi kaista jota ajetaan ensin toiseen suuntaan ja sitten toiseen suuntaan.
- ,.,.,.l,.,.,.
:D kirjoitti:
Olipas taas asiantuntevuutta uhkuva kommentti :D
Tuo kommentti vasta tietävä olikin ja niin paljon tietämystä autoilusta osoittaakin =)
- ,,,.l,.,.,
kfklfklfkldfklöfkdlö kirjoitti:
Koeta ajaa vakka satamakatua pitkin. Puiston kohdalla on molemmin puolin katua pysäköity autoja. Keskellä katu on yksi kaista jota ajetaan ensin toiseen suuntaan ja sitten toiseen suuntaan.
Kertokaa nyt kuopiolaiset kuinka tuossa tilanteessa teette takananne tai edessänne olevan hälytysajoneuvon kanssa. Mikä siis on täkäläinen käytäntö ?
Saa viimeisetkin puutalot palaa, sydänsairaat menehtyä sekä lapset hukkua vai - ,,.,.l....
Eiköhän paloautot ja ambulanssit tiedä paikan ja mahdollisuuksien mukaan aja toista reittiä.
- ijdijafi
No satamakadulla vika ei ole kadun kapeudessa vaan siinä että siinä on se pysäköinti sallittu. En ymmärrä miksi.....
- :D
,.,.,.l,.,.,. kirjoitti:
Tuo kommentti vasta tietävä olikin ja niin paljon tietämystä autoilusta osoittaakin =)
Omiin mielipiteisiin perustuvien "stereotypioiden" viljely on juuri sitä autoilun ydinosaamista :D
- tööttöötpiip
,,,..,.,.,.,. kirjoitti:
Paskat ne missään muissakaan kaupungeissa sen parempia ovat, vaikka tuo hourupää yrittää muuta mussuttaa. Tuo MäkKaiveri tietysti painaa autossaan olevaa turboboost nappia ja hyppää muiden autojen yli tietä antaakseen...
Se tehdään mikä pystytään, ja jos olet jumissa niin ettei ole mitä tehtävissä, niin sitten olet ja täts it. Ja sitten kun voi jotain tehdä helpottaakseen tilannetta niin sitten tehdään. - justiinsa noin
tööttöötpiip kirjoitti:
Paskat ne missään muissakaan kaupungeissa sen parempia ovat, vaikka tuo hourupää yrittää muuta mussuttaa. Tuo MäkKaiveri tietysti painaa autossaan olevaa turboboost nappia ja hyppää muiden autojen yli tietä antaakseen...
Se tehdään mikä pystytään, ja jos olet jumissa niin ettei ole mitä tehtävissä, niin sitten olet ja täts it. Ja sitten kun voi jotain tehdä helpottaakseen tilannetta niin sitten tehdään.Näin on. Taitaa muistella sitä maaseutua, missä saa ajaa 25 km että tulee yksi auto vastaan..
- ,.,.,.,.,..
justiinsa noin kirjoitti:
Näin on. Taitaa muistella sitä maaseutua, missä saa ajaa 25 km että tulee yksi auto vastaan..
Näin kesäaikaan mökkitiellä tulee kyllä jopa 25 autoa 25 kilometrillä. Tännän kävin mökiltä taas lähimmällä vähän isommalla kylällä eli Kuopiossa ja nuo kommentit joustamattomuudesta ramppiajossa ja parkkipaikoilla toimimisessa olivat taas niin kuopiolaisia. No näillä liikennemäärillä se vielä käy. Ei se ole ongelma, kun Kuopiossa muistaa muiden joustamattomuuden. Eivät meinaan Kuopiossa ottaa vastaan myöskään tätä kohteliasta ajoa vaan jäävät seistä jököttämään.
Jumihan tulee kun joustamattomasti ajetaan Kuopiossa siihen tarvitaan pelkästään kaksi autoa. - lösdflöfklöflöfsdlök
,.,.,.,.,.. kirjoitti:
Näin kesäaikaan mökkitiellä tulee kyllä jopa 25 autoa 25 kilometrillä. Tännän kävin mökiltä taas lähimmällä vähän isommalla kylällä eli Kuopiossa ja nuo kommentit joustamattomuudesta ramppiajossa ja parkkipaikoilla toimimisessa olivat taas niin kuopiolaisia. No näillä liikennemäärillä se vielä käy. Ei se ole ongelma, kun Kuopiossa muistaa muiden joustamattomuuden. Eivät meinaan Kuopiossa ottaa vastaan myöskään tätä kohteliasta ajoa vaan jäävät seistä jököttämään.
Jumihan tulee kun joustamattomasti ajetaan Kuopiossa siihen tarvitaan pelkästään kaksi autoa.Pahimpia Kuopiossa ovat jostain syystä naiskuskit ja volvolla ajavat.
- 7t8ybuiknmouhjuoilk
lösdflöfklöflöfsdlök kirjoitti:
Pahimpia Kuopiossa ovat jostain syystä naiskuskit ja volvolla ajavat.
äkkirikastuneita nousukkaita volvoämmät. Töykeä juppikäytös oli ehkä coolia 80-luvulla mutta se oli jo n. 25 vuotta sitten, naisilla on hidas sytytys...
- tsäppädäppä
,.,.,.,.,.. kirjoitti:
Jumihan tulee kun joustamattomasti ajetaan Kuopiossa siihen tarvitaan pelkästään kaksi autoa.Varsinkin kun ne kaksi autoa voivat olla esim. turisteja vaikkapa tsadista tai stadista, mutta Kuopiolaisten piikkiinhän se menee... Mut tuolla MäkKaiverillahan onkii autossaan identiteettitutka, jolla se skannaa että ne ovat kuopiolaisten autoja...
- ,,,,ll...kklk
tsäppädäppä kirjoitti:
Varsinkin kun ne kaksi autoa voivat olla esim. turisteja vaikkapa tsadista tai stadista, mutta Kuopiolaisten piikkiinhän se menee... Mut tuolla MäkKaiverillahan onkii autossaan identiteettitutka, jolla se skannaa että ne ovat kuopiolaisten autoja...
Lokakuun sadekelillä Kuopiossa sitä vasta turisteja onkin ... Tottakai ovat turisteja, kuopiolaiset kulkevat hevosella ja pussihousuissa jalkapatikassa =)
- ,,..,l..,.,ll
7t8ybuiknmouhjuoilk kirjoitti:
äkkirikastuneita nousukkaita volvoämmät. Töykeä juppikäytös oli ehkä coolia 80-luvulla mutta se oli jo n. 25 vuotta sitten, naisilla on hidas sytytys...
Kuopiolaisilla on tuo ämmämäisyys verissä =)
- Oli kesä oli mopo
,,,,ll...kklk kirjoitti:
Lokakuun sadekelillä Kuopiossa sitä vasta turisteja onkin ... Tottakai ovat turisteja, kuopiolaiset kulkevat hevosella ja pussihousuissa jalkapatikassa =)
No hyvähän tuo on, kun noita ongelmia kerta on vaan lokakuussa sadekelillä. Nautitaan nyt kesästä vailla huolia murheita sitten. Turistit sitten lokakuussa toilailee, onneksi paikalliset on joustavia ja ymmärtäväisiä.
- oekfoweok
Kaksisuuntaistaminen on hyvä juttu, vaatii toki aikaa ennenkuin siihen totutaan. Olihan se nyt saatana älytöntä että sai kiertää koko kaupungin yksisuuntaisilla ennenkuin johonkin paikkaan pääsi.
- .-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
Ennen oli helppoa liikkua Kuopiossa, kun joka toinen katu oli toiseen suuntaan ja joka toinen toiseeen suuntaan. Helposti pääsi paikasta A paikkaan B.
- ,,.,......,,,,,
Kävin autokouluni 30 vuotta sitten Kuopiossa ja vasta pari vuotta sitten oli muutettu ensimmäisen kerran katujen ajosuuntia. Voi vaan sanoa, että jo oli aikakin. Vanhasta muistista sitä tälläinen satunnainen vierailijakin olisi osannut silmät kiinni ajella. Silmät kiinni tuntuvat paikalliset aina Kuopiossa ajavan.
- klfdklöfdsöfdklöfdöf
,,.,......,,,,, kirjoitti:
Kävin autokouluni 30 vuotta sitten Kuopiossa ja vasta pari vuotta sitten oli muutettu ensimmäisen kerran katujen ajosuuntia. Voi vaan sanoa, että jo oli aikakin. Vanhasta muistista sitä tälläinen satunnainen vierailijakin olisi osannut silmät kiinni ajella. Silmät kiinni tuntuvat paikalliset aina Kuopiossa ajavan.
Ennen oli vasemmalle kääntyminen helpompaa. Nykyään vasemmalle kääntyvä tukkii kaistan kun jää odottamaan vastaantuleviä. Nähnyt tapauksia, että autojono on useamman korttelin pituinen tämän kääntyvän auton takana.
Ennen vanhaan vasemmalle käännyttiin vasemmalta kaistalta ja oikeaa kaistaa pääsi ajamaan suoraan tai kääntymään oikealle.
Kuopion yksisuuntaiset kadut olivat nerokas keksintö jonka jotkut tuhosivat. - ,,,.....,,,,...,
klfdklöfdsöfdklöfdöf kirjoitti:
Ennen oli vasemmalle kääntyminen helpompaa. Nykyään vasemmalle kääntyvä tukkii kaistan kun jää odottamaan vastaantuleviä. Nähnyt tapauksia, että autojono on useamman korttelin pituinen tämän kääntyvän auton takana.
Ennen vanhaan vasemmalle käännyttiin vasemmalta kaistalta ja oikeaa kaistaa pääsi ajamaan suoraan tai kääntymään oikealle.
Kuopion yksisuuntaiset kadut olivat nerokas keksintö jonka jotkut tuhosivat.Mikään ei muuttua saa =)
- iejijer
Ennen oli kaikki niin hyvin kun ei saanu ajaa kuin yhteen suuntaan, ja leipäkin maistu leivältä...nykyään enää ei.....byhyy......
- Auta iejijer
Mutta kun minä oon menossa sinne yhteen suuntaan, niin mitä teen kun haluankin mennä sen jälkeen toisaalle. Ja leipäkin jäi ostamatta kun eksyin suunnassa , per****
- Naiskuski, ei Volvoa
Mutta koska keskustan katujen ajosäännöt muuttuvat jatkuvasti, kannattaisi porukan pitää silmät auki liikenteessä. Vituttaa kun äijät tulee kolmion takaa eteen mentaliteetilla "tästä on aina ajettu näin"...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all271941Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔571779- 361494
- 771200
- 521079
Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin
Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j231075- 54920
- 49893
- 24884
Keskisarjan puheet
Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?178879