Jemima:
"Todelliset uskonnolliset johtajat ovat kuitenkin niitä, jotka asettuvat julmuuden ylipappeja vastaan. Näillä uskonnollisilla johtajilla ei usein ole minkäänlaista asemaa, mutta asettuminen pahoja puheita ja vihan lietsomista vastaan ja vetoaminen sovinnon ja anteeksiannon puolesta kertoo korkeasta etiikasta.
Se tekee heistä itsestään usein myös sijaiskärsijöitä."
http://p2.foorumi.info/keskusteluavanhoillislestadiolaisuudesta/viewtopic.php?p=37764#37764
Jemima on vl-vastavoima
11
211
Vastaukset
- Kaivattu vastalause
- AP oikeassa
Tarvittais uusi Luther, uskonpuhdistus ry:llä.
- En allekirjoita
Enemmän Vuokon kirjoitukset on pahentaneet kuin parantaneet. Se esim. oli ikävää kun V.I. kirjoitti aivan kuin pilkkamielellä lapsi-asiasta.
"Sitä on ikäänkuin velvoitettu kasvattamaan Jumalan kansaa omalta osaltaan. Jumala tekee työtänsä, kasvattaa laumaansa vl-vanhempien kautta. Ja siinä työssä ollaan työssä jaloimmassa."- VeeÄllä
Valitettavasti netissä on hyvin paljon puhujia, pappeja ja muita vanhoillislestadiolaisina esiintyviä ihmisiä, joita en ainakaan itse koe uskonveljikseni ja -sisarikseni, jos perusteena on pelkästään se, mitä olen lukenut heidän sanoneen tai kirjoittaneen.
Hajaannusta odotellessa. Ikävää sellaista! - VeeÄllä
VeeÄllä kirjoitti:
Valitettavasti netissä on hyvin paljon puhujia, pappeja ja muita vanhoillislestadiolaisina esiintyviä ihmisiä, joita en ainakaan itse koe uskonveljikseni ja -sisarikseni, jos perusteena on pelkästään se, mitä olen lukenut heidän sanoneen tai kirjoittaneen.
Hajaannusta odotellessa. Ikävää sellaista!Esim. JA, AP, VI, HR, KS, PA, JH, LH, jne.
- Tää on tätä
VeeÄllä kirjoitti:
Hajaannusta odotellessa. Ikävää sellaista!Vanhoillislestadiolaisuudessakin alkaa olla pian katto korkealla ja seinät kaukana toisistaan. No ainahan liikkeen eliittiin kuuluvilla on ollut omat säännöt ja luvallista se mikä ei tavis vl:lle ole luvallista.
- Marja R-nen
Tää on tätä kirjoitti:
Vanhoillislestadiolaisuudessakin alkaa olla pian katto korkealla ja seinät kaukana toisistaan. No ainahan liikkeen eliittiin kuuluvilla on ollut omat säännöt ja luvallista se mikä ei tavis vl:lle ole luvallista.
Oulun Herättäjäjuhlissakin Rauhanyhdistys vuokrasi tilojaan tapahtumalle.
Rahalla saa ja hevoselal pääsee!!
Vuokko Ilola kirjoitti tästä hyvin
http://www.kotimaa24.fi/blogit/article/?bid=351&id=18575
- Tälle palstalle osui
Tuo A.P:n kirjoitus kuvasi osuvasti tämän palstan vihanlietsojia ja mustamaalaajia. Täällä on väkivaltaisia tyyppejä lietsomassa vihaa vanhoillislestadiolaisuutta kohtaan.
- Siis tarkoitatko?
Tarkotatko oikeen totta että Antti Pentikäinen on vihanlietsoja?
- 2+3=6
Siis tarkoitatko? kirjoitti:
Tarkotatko oikeen totta että Antti Pentikäinen on vihanlietsoja?
Luetun ymmärtämisessä vaikeuksia?
- Krista 22v
"Vanhoillislestadiolaisuudessakin alkaa olla pian katto korkealla ja seinät kaukana toisistaan."
Näinhän meillä on ollut ennen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella273019No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760