Kiikaroiva naapuri

yksityisyys kunniaan

Asun kaupungissa kerrostalossa. Vastapäisessä talossa asuu mies, joka viettää päivät parvekkeella kiikaroiden. Talon vieressä on kyllä minimaalisen pieni puisto, eli saattaahan hän bongailla vaikka lintuja. Olen kuitenkin alkanut epäilemään muuta. Istun kesällä itsekin paljon parvekkeella (ilman kiikareita tosin) ja välillä häiritsee todenteolla tuo vastapäinen ukko. Välillä hän kääntää kiikarit selvästi tähän taloon päin, josta ei luulisi lintuja tai muita eläimiä löytyvän. Paitsi joo, minun kissani ikkunalaudalla, mutta ei toisten ikkunoita ole lupa kiikaroida.

Kysymys siis kuuluu, mitä tehdä? Pitääkö vaan mennä aina sisälle ja laittaa verhot kiinni kun alkaa häiritsemään, vai voiko asialle tehdä jotakin? Pitäisikö mennä miehen parvekkeen alle kysymään, että mitä ukko kiikaroit? Ahdistavaa ja ällöttävää ajatella, että joku katselee kun istun rauhassa omalla parvekkeellani.

54

6225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • shakaali luettu

Lainaa kiikarikivääriä (vaikka ilmakivääri koska ei se tiirailija sitä tutki kuitenkaan kovin tarkkaan) ja ala kiikaroimaan sillä aina takaisin kun tyyppi tuijottaa...

Samalla voit alkaa arvailla kuinka kauan harrastaa vastaantuijottelua kun teet vielä "latausliikkeitä" tms.

• grgbwrgw

Minä kirjoittaisin jonkun lapun johon kirjoittaisin: "Mitä vahtaat?"
        Laittaisin tämän lapun sitten esim. parvekkeeni ikkunaan kiinni. Jos vastapäätä oleva ukko tosiaan sattuu sinun parvekkeellesi kiikaroimaan, saattaa hän hyvässä lykyssä nähdä tekstin.

Tai sitten voisit hankkia myös kiikarit. Aina kun ukko näyttää kiikaroivan sinuun päin, ota kiikarit esille, ja kiikaroi häneen päin!

• Binoculars

Juu ja tämän jälkeen pihasi on täynnä poliiseja aseistuksineen päivineen valmiita käymään kylässä.... LOL mikä neuvo ???

• mnbvbnm

Takaikkuna on selvästi näkemättä, eli sivistyksessä on aukko.

• fotari ...
        grgbwrgw kirjoitti:

Minä kirjoittaisin jonkun lapun johon kirjoittaisin: "Mitä vahtaat?"
        Laittaisin tämän lapun sitten esim. parvekkeeni ikkunaan kiinni. Jos vastapäätä oleva ukko tosiaan sattuu sinun parvekkeellesi kiikaroimaan, saattaa hän hyvässä lykyssä nähdä tekstin.

Tai sitten voisit hankkia myös kiikarit. Aina kun ukko näyttää kiikaroivan sinuun päin, ota kiikarit esille, ja kiikaroi häneen päin!

Kiikarille hyvä korvike on myös kamera :) kuka sitä tietää, toimiiko vai ei. Osta kirpparilta joku toimimaton iso vanha filmijärkkäri pitkällä putkella... Tai vaikka tekisit "kameran" jostain pahvilootasta ja parista vanhasta kaljatölkistä, mustaa ja harmaata akryyliväriä pintaan. Sillä vaan zoomailemaan, ei tule edes syytettä salakuvaamisesta jos selviää, että käsissä onkin tyhjä kaljatölkki

• hehe jäit kii

Hanki muuta tekemistä kuin kotona oleminen: Sillä kotonahan sinäkin olet päivät pitkät ja kyttäät sitä naapurias kun kerran tiedät, mitä tämä tekee päivät pitkät!
      Ja jos tosiaan on noin kuin kerroit, ilmoita poliisille, ehkä nämä menevät tiedustelemaan, että mitä se mies puuhaa tai sitten saat heiltä tiedon, että "antaa sen nyt tehdä mitä se tekee! tai "kiikaroi takas"!

• taas jätetään hullut

Yksityisyys kunniaan!
      Ääliöhyypiö pistää merkille ihmisten ruokaostoksetkin, muijansa kanssa kännipäissään möykkää parvekkeeltaan sitten illalla "uusia perunoita ja tonnikalaa vetää" - no, katos vaan, mitäs ääliöhyypiölle kuuluu mitä kukakin vetää - enpähän ainakan vedä viinaa ja hillu kännissä joka suuntaan ja möykkää. Miten kummassa ihmiset pitävät tuollaisia ääliöhyypiöitä ok-tyyppeinä ja vielä menevät niitten juttuihin mukaan - että joo, kai tässä pidetään kylillä jotakuta muuta kuin ääliöhyypiötä vähemmän fiksuna!

Hullu toi äijä on! Mutta kattokaas vaan kun ei terkkarin tädit tee mitään sen äijän hoitamiseksi!

• lisäys ........

Lisätään vielä: No, terkkarit tädit on varmaan sen ääliöhyypiön ryyppykavereita, eli nehän vaan nauraa tollasten ääliöhyypiöiden mukana!

• ....................

Erittäin tyypillisiä yrityksiä yrittää synnyttää ahdistusta (eli siirtää sitä pois itsestään), ei sitten vähääkään omaperäisyyttä näissä ressukoissa. Kysy poliisilta, mitä talojen kiikaroinnista laissa sanotaan. Ehkä sieltä joku joutaa käymään ukon juttusilla ja sille tulee huonot housuun. Nynnyjä nämä molemmat esimerkkiparit tietysti ovat. Sunkin ostokset on varmasti nähnyt kaupan kassan lisäksi moni muukin. Näistä pelleistä taas ei ole kiinnostunut kukaan edes sen vertaa, että kyttäisi. Tyhjää on elämä joskus. Mene mielessäsi vain oikein lähelle näiden töpeksijöiden kalloja ja näe, miten kovasti siellä yritetään ja toivotaan, että onnistuttaisiin luomaan oikein mahtava ja salaperäinen vaikutelma. Silti takana ei ole muuta kuin kyyläsilmäpari, joka on sattunut näkemään jotain triviaalia. Naurattaa, kun hämäys ei onnistu, vaan kaikki on täysin läpinäkyvää. Näitä harmittaa, kun ne epäilee, että niistä itsestään voidaan päätellä vain mitä. Siksi huomiota pitäisi saada kääntymään toisiin. Avuton esitys, tosin.

• utelias....

Eikö tää vastaa sitä kaupungilla istuskelua ja ihmisten katselua?

• haha!!!

Kiikaroimisesta tuli mieleen: Vantaajoen varressa on puutarhapalstoja siellä sun täällä, onnellisimmilla on omat yhdistyksen saunatkin. No, siinä sitten kun yksityissauna on, niin voi lauantai-iltapäivisin nauttia vaikka ilkosillaan saunauinneista siinä vantaanjoen varrella ja vastarannalla äijät kaljapulloineen kiikaroivat, on sitä tietysti joskus ollut jollain ihka oikeakin kiikarit että saa paremmat näkymät joen yli (leveyttä varmaan alle 10 m) - hah. Että sellaisia rysänperiä - ei kai ne akat ole siirtäneet persuksiaan jo maakuntaankin... Alkaa jutut eräälläkin wilkmannin pojalla olemaan sitä luokkaa!

Tervemenoa wilkmannin parempi kuin vuokrataloasukas vaikka sinne vantaajoenvarteen kiikaroimaan ja keskustelemaan ittensä esittelemättä jättäneen äijän kanssa vaikka mimmoisista rakennusasioista!

Muistakaa kiikarit, näkyy rysän perille asti!

• vedä päähäs!

eikös siinä ollut kundilla taas revennyt kaljapullo päästään, että siitähän sitten lähti eukonkantoansa harjoittelemaan - ei se varman paljon paina se sellainen 89 syntynyt eukko!

KAKAROITTEN JUTTUJA!

VEDÄ EUKKOS VÄRKKI PÄÄHÄS!
      JA ALAKERRAN TYYPEILLE SAMAT TERVEISET!

PAREMMAT KUIN VUOKRATALOASUKKAAT!

• wfwfewg

Olet mielisairas.

• kiitos samoin sulle!
        wfwfewg kirjoitti:

Olet mielisairas.

En tosiaankaan ole! Mutta sinä varmaankin olet sinnepäin kallellaan, jos kaikenlainen älytön pelleily ja täysin ääliömäisyyksien levittely on ok!

Se siitä!

Mitenkäs se mielisairaus sitten ilmenee - mistä niin päättelet!

Että sillai!

Katos nämä kaljapullon päitten repeämiset (niin ettet vaan ole niitä, jotka niistä ensin laukoivat siellä Helsingissä) nehän ovat herrasväen omia juttujaan - mitäs siitä!

Ääliö! Että joo!!! Kaikenlaista pelleilyä sitä saakin harrastaa ja päähän vielä taputetaan!

Että terveiset sinulle, menehän sinne Kellokoskella taas, olet kai lomilla?

• oopa hyvä!
        wfwfewg kirjoitti:

Olet mielisairas.

Kerros diagnoosi kanssa, sanohan pelle nyt se vielä, mikäs es onkaan se diagnoosi?
        Katsos, kun ei diagtnoosia aseta lääkärikään, niin mitenkäs sinä!

ÄÄLIÖ! Se ei toki ole mielisairautta, että ei hyväksy ihan kaikkea pelleilyä ja manipulatiivista kieroutta, jota kyllä eräät osaavat harrastaa!

Eikä toki tervettä ole sekään että istuu kiikaroimassa vanhojen akkojen peräpäitä! Jotenkin perverssiä ainakin minun mielestäni!

• just just
        oopa hyvä! kirjoitti:

Kerros diagnoosi kanssa, sanohan pelle nyt se vielä, mikäs es onkaan se diagnoosi?
        Katsos, kun ei diagtnoosia aseta lääkärikään, niin mitenkäs sinä!

ÄÄLIÖ! Se ei toki ole mielisairautta, että ei hyväksy ihan kaikkea pelleilyä ja manipulatiivista kieroutta, jota kyllä eräät osaavat harrastaa!

Eikä toki tervettä ole sekään että istuu kiikaroimassa vanhojen akkojen peräpäitä! Jotenkin perverssiä ainakin minun mielestäni!

Miten niin perverssiä? Eikö sitä mies saa nauttia vaikka vanhojen akkojen muodoista ja ilkialastomuudesta? Eikös jokainen vartalo ole kaunis? Mitäs siitä vaikka siinä sitten vaikka rupeis näppejä kuumottaan ja vähän itteänsä näpelöitsisi. SItten vaikka jossain mutkassa tekis mieli puun takana omia vehkeitään esitellä. Ei - ei siinä ole mitään pahaa, harmi vaan kun jotkut ilmoittavat noinkin terveistä touhuista poliisille niin sitten se saattaa tulla ja hakee pois, vaikka olis ihan terveestä kyse?

Tarpeet ne on jokaisella! Vai mitä? Sinullakin tulla tänne kirjoittelemaan "olet mielisairas".

• pen a

Mitä huudat. Muistitko ottaa lääkkeet.

• Muuten vaan utelias

Missäs kaupunkissa ja talossa, kuulostaa samalta kaupunkilta ja samalta talolta missä mä asun.?

• 8+20

• 7,5x50

mikä laki kiikaroinnin kieltää?en oo koskaan kuullutkaan sellasesta laista.kiikaroi takasin,ja näytä sille jotain,ehkä sekin näyttää sulle...sairas ykssilö...

• 5+8

Taidat tosiaan kytätä muiden tekemisiä aivan selvästi. Kannattaa tehdä päivisin muutakin kuin kytätä... hanki vaikka työpaikka.

• hissukka*

Itse kiikaroin joskus merenrannalla vastapäiselle rannalle ja saariin mutta noin yleisesti ottaen kyttääjät ovat ärsyttäviä.
      JOkaisessa taloyhtiössä niitä riittää,tässäkin.Täytyy oikein laskeskella,milloin voi mennä ulos,ettei törmää erääseen pariskuntaan,jotka työkseen vahtii ja kyselee minne meet,mistä tuut jne.
      Että se on kiusallista,haluis olla ihan rauhassa eikä selitellä kellekkään.Naapurin rva sanoikin kerran et pitäis tulla katsomaan millaista sulla on.
      Ja eräskin nainen kiertelee talon silloin tällöin,tuijottelee parvekkeille tutkien toisten elämää.Itse asuu sopivasti kulmassa,kaikki ikkunat kolmeen suuntaan joten yhteys on varma,mikään ei jää näkemättä.

• Niinpä niin.

Kävelet kadulla silloin sinua saattaa matkan aikana katsella kymmenet vastaantulijat joista et ärsyynny,mutta jos vastapäisestä talosta sinua katselee yksi ihminen,ärsyynnyt suunnattomasti ja kirjoittelet jopa nettiin. Eikö olekin vähän outoa käytöstä?

• Yksityisyyssuojaa

Ei kaupungilla tai kadulla vastaantulijoita katsella oikeastaan ollenkaan, vain silmäillään nopeasti. Kyllä sielläkin alkaa ärsyttää, jos joku oikeasti kyttäämällä kyttää. Lisäksi siellä tietää, että kaikki katsovat ja näkevät, joten kun menee ihmistenilmoille, on varautunut.
        Omassa kotonaan ihminen haluaa omaa rauhaa ja yksityisyyttä. Jos nyt päivän aikana haluaa vaihtaa paidan nopeasti, niin on ahdistavaa ajatella, että joku kiikaroi toisesta talosta. Eikä aina jaksa liattaa verhoja eteen vain lyhyeksi ajaksi, tai mennä vessaan vaihtamaan tai muuta.

Näyttäytyminen on hauskaa silloin tällöin, mutta näyteikkunassa ei kukaan halua asua!

• joopa joo

Ja itse olet joku kyylääjä vai? Kotona ollaan kuitenkin omissa oloissa, jolloin ei välttämättä haluta tuntemattomien kyttäävän. Vai voisitko itse kuvitella asuvasi lasitalossa?

Itseäni ärsyttäisi jos joku päivät pitkät kyyläisi ikkunoista sisään.

• ,,,,,

OSTA VAIKKA LEIKKIKIIKARIT JA AINA KUN ÄIJÄ KATSELEE SUA PÄIN. TEE VÄLITTÖMÄSTI SAMA TAKAISIN.
      ÄLLÖTTÄVÄÄ KYTTÄÄMISTÄ.
      TOINEN MITÄ ITSE TEKISIN ON SE KUN HUOMAAN ETTÄ ÄIJÄ KATSOO VETÄISIN VERKOT NOPEALLA TEMMOLLA KIINNI ET SE TAJUUU JA NÄKEE.
      SÄLEVERHOT ON HYVÄT PITÄÄ RAOLLAAN JOS SUL NE ON.
      KOETA PÄRJÄTÄ IJÄN KANS. YÄK

• Liisa.

Kiikaroivat äijät ovat ihan reppanoita. Apua ne tarvii. Keksit jonkun kivan tavan vastata hänelle, vaikka laitat A-4 tai A-3:n kokoiselle paperille kirjoitetun viestin, että "kiikari pois tai kohta tulee poliisi", tai että "vaihda jo hyvä mies kalsareita". Kiikarilla vastaan katsominen olisi kanssa hyvä keino, kuten joku on jo ehdottanut.

• Lex Telescope

Laittaa paperilapulle pölkkykirjaimin paksulla tussilla tekstin:

-------------------------------------
        | Rikoslaki 24. luku 6 pykälä |
        | Jos jatkat kiikarointia |
        | niin teen rikosilmoituksen. |
        ------------------------------------

Jos äijä sitten jatkaa kiikarointia niin teet rikosilmoituksen.

Kiikarilla on muuten varsin ikävä katsella kirkkaita valoja kuten laserpointtereita tai kameran salamavaloa. Jos kamerassa ei ole teleobjektiivia niin sillä ei voi salakatsella...

• grh...

vastaa hirvikiväärillä,siis kiikarikivääri..sillä se loppunut ennenkin.

• kiikarit on

Mikäs kiikaripoliisi sinä olet? Soita poliisille, niin puhuvat järkeä sinulle.

• Lex Telescope

Kiikaroinnista rikoslaissa sanotaan näin (Rikoslain 24. luku 6 pykälä) http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001

6 § (9.6.2000/531)
      Salakatselu

Joka oikeudettomasti teknisellä laitteella katselee tai kuvaa

1) kotirauhan suojaamassa paikassa taikka käymälässä, pukeutumistilassa tai muussa vastaavassa paikassa oleskelevaa henkilöä taikka

2) yleisöltä suljetussa 3 §:ssä tarkoitetussa rakennuksessa, huoneistossa tai aidatulla piha-alueella oleskelevaa henkilöä tämän yksityisyyttä loukaten,

on tuomittava salakatselusta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.

Yritys on rangaistava.

======================================================

Asuntoanne kiikaroiva naapuri tekee siis rikoksen.

• sadsgadsfg

Lapun kirjoittaminen on hyvä idea, tekstiä tyyliin Hankin vasta uudet piilolinssit, voisitko joskus puhdistaa hampaanvälisi?

• pata kattilaa soimaa

Minulla oli itselläni tapa kiikaroida naapureiden tekemisiä ja tekemättäjättämisiä... no eipä aikaakaan kun satuin kerran sitten valovahvistinkiikarillani huomaamaan, että ei helskutti - vastapäisestä n. 50 metrin päässä olevasta huoneistosta sojotti kaukoputki suoraan minun asuntoon...kyllä minä sanon, että ei tuollainen kyttääminen ole mistään kotoisin...että oikein kaukoputkella!!!

• hihiihhiiiiiiiiiiii

mää rupeisin vähentää vaatteita :b :b

• Ku ukausiasitten

Tota noin. Voin avata kiikaroijille ovet eikun ikkunat vatsani kuvaamiseen. Silloin ne tietää vatsani paremmin kuin lekurit. Ja siis ne on tolvania, Siis lääkärit. Voi voi.Ja olen kovasti ihastunut jos joku on navastani kiinnostunut. Haluaisin nähdä toki napani youtubessa. Olen siis herra narsissos. Ja jos joskus erektiokin sattuisi, olisin ihmeissäni. Sehän olisi ihme!

Minua saa ihan vapaasti tirkistellä. Ja odottaa ihmettä. Ja pettyä. En muista koska penikseni kuolleista nousi viimeksi.

• Harmaakalju

Saattahan hän bongailla lintuja. Okei. Voit toki tehdä ilmoituksen poliisille. Ja lehdessä lukee, että oli epäilys että poliisi tarkkaili jotakin joka mahdollisesti tiirailee tyttöjä. Siis vastapäisestä talosta. Muttei varmasti. Tota rehellisesti sanottuna jos olet ns hyvännäköinen, kerrot minulle heti osoitteesi. Tietenkin vain siinä tapauksessa, että olet ns vapaa?

Minä en ole ikärasisti! Kaikki 16 ja ja 160 vuoden välillä käy jos kemiat käy! Se tarkoittaa himokasta sukupuolielämää.

• Tipuja tankilla

Harmaakarjun vastaus oli hauska ja herätti minunkin kiinnostukseni. Eiköhän lähdetä porukalla kiikaroimaan. Tuohan se selitys varmaan on, että joku naku tai vähäpukeinen nuori nainen esittelee itseään parvekkeella.
        Onhan noita lähes nakuja jopa katukuvassa kesällä, että ihan hävettää heidän puolestaan.
        Tytöt sitten palstoilla valittavat, että hävyttömät vanhat miehet heitä katselevat!!
        Tottakai ja lupa on ja minäkin katson ja saatan jopa sormella (etu) osoitella kaverillekin, että katsos! Se on heidän oma valintansa jos jopa uima-asussa tulevat tankkaamaan, eivät taatusti voi kieltää jos itse esiintyvät julkisilla paikoilla.
        Hauskaa ja on ne muutkin huomanneet, kerran koko bensa-aseman kahvilla istuvat kollit olivat katsomassa ulos, osa nurinpäin tuoleissaan kun tipu tankkasi.

• Mutta ei kaikille so
        Tipuja tankilla kirjoitti:

Harmaakarjun vastaus oli hauska ja herätti minunkin kiinnostukseni. Eiköhän lähdetä porukalla kiikaroimaan. Tuohan se selitys varmaan on, että joku naku tai vähäpukeinen nuori nainen esittelee itseään parvekkeella.
        Onhan noita lähes nakuja jopa katukuvassa kesällä, että ihan hävettää heidän puolestaan.
        Tytöt sitten palstoilla valittavat, että hävyttömät vanhat miehet heitä katselevat!!
        Tottakai ja lupa on ja minäkin katson ja saatan jopa sormella (etu) osoitella kaverillekin, että katsos! Se on heidän oma valintansa jos jopa uima-asussa tulevat tankkaamaan, eivät taatusti voi kieltää jos itse esiintyvät julkisilla paikoilla.
        Hauskaa ja on ne muutkin huomanneet, kerran koko bensa-aseman kahvilla istuvat kollit olivat katsomassa ulos, osa nurinpäin tuoleissaan kun tipu tankkasi.

Tuo on oikeaa elämää,Ken korokkeelle nousee on siellä katsottavana.Eihä naiset tekis nuin jos toivoisivat,että kukaan katso?.

• 2+13

Muistakaa että jos olette 30-> niin vastapuolen ikä pitää muistaakseni sitten olla vähintään 17.. ;) muuten voipi tulla sanktiota.

• Kelailen

Jaa-aa. Tunnetko tyypin? Tosin kutsut häntä ukoksi, niin et välttämättä tunne Jos tunnet, asia varmaan selviää.. Tuskin kukaan tirkistelee jos sanot ettet tykkää siitä.

Tuntemattomallehan ei tule niin sanotuksi. Jos olet "tarpeeksi" kurvikas , kaikki naapurit seuraavat sinua. Siis pulujen ja muiden lintujen lisäksi. Joko kateellisina tai himokkaina. Niin minuakin kesäisin vaikka olen olematon ukko olematon. Kesä on pelastukseni. Siis naiset käyvät kuumina helteellä. Tosin en ymmärrä mistä. Mahtavasta keskivartalostani vai härskistä voin hajusta? Sille minä haisen helteellä. Ihan tosissaan. Tota joku nelikymppinen osaa olla kateellinen kun 70-otinen erittäin rintava nainen on minusta aidosti ihastuksissaan. Siis rintava seitsenkymppinen. Okei. Ei minulla ole mitään sitä vastaan että minusta pidetään.

Päinvastoin. Minähän pidän kaikista jotka minusta pitävät.Tosin on vaikea sanoa mitään siihen, että Helmi kuulemma sanoi, että olen hänen miehensä. Siis sen alle viisikymppisen mukaan. Siis en sanonut mitään siihen. Siis kun se kuulosti kateellisen puheelta. Kummallista on, että minua vanhemmat naiset käyvät minuun kuumina. Olen kai gentlemanni työnjohtajani sanoja mukaillen.

Pitää uskoa. Minua ei saa kuin iskemällä minut. Ja paskaa saa. Siinä pitää olla rohkea nainen. Suulas suomeksi. Minä tulen vastaan Ja persettäni puristellaan. Pientä vauvan persettäni. .Mutta en koskaan ala juttua iskurepliikillä. Naisen pitää olla hyvin suupaltti. Siinä ei keskinkertaisuus pärjää. Siinä pitää osata suomea erinomaisesti.Viikonloppupaskanpuhuminen ei riitä. Pitää olla enemmän kuin nollaharakka. Timo on vitsi. Sielunsa myynyt perse. Pelkkä vitsi.

Ehkä timo viisastuu vanhetessaan niin kuin muutkin. Minäkin huomasin vanhetessani, että naiset pitävät minusta. Vain naiset.Tosin se on 50 prossaa suomalaisista ... Ja kun niiden ikähaarukka on alle 50 vuotta ... jotka minusta pitävät.

Tietenkään en pidä jutta jurppilaisen ajatuksista, mutta kurvit ovat makuuni. Siis jutan kurvit.

Ehdokkaana Almi on jotain muuta kuin nollaniinistö.

Paljon enemmän kännissä ja paljon enemmän selvin päin kuin niinistö Siis niinistö on vanha setä. Okei on minullakin vanhoja setiä. Kaikki niistä on niinistöä parempia.

En kunnioita ketään heistä. En kunnioita ketään. En isääni jne. Minä inhoan kaikkia. Ainoastaan äitini pitää minusta koska ymmärtää hevosenleikkiäni. Oke. i Palefacea jolla on kalpea naama. Kitaransoitossa Pale on on nolla minuun verrattuna. Se ei oo mun setä vaan yongsteri. Siis vitsi. Leikisti. Okei. Pale osaa soittaa ja on jangsteri, Siis ikä merkitsee tosiaan jotain. Mutta ei sitä mitä on aikoja sitten koettu. Siis sen joutuu joka ikävuosi kokemaan.

Kaiketi, Paha juttu. Mitä kirjoitustaidolla tekee jos siitä ei ole enempään? Siis minä osaan suomea mutten täyttää Kelan lappuja.

• Yesman

Kelan lappuihin tarvitaan paskanpuhumisen neroja. Tai paskanpuhumisen virkamiehiä.

• Telescope VS Goggles

Onkohan kateuteen ja luulosairauteen lääkkeitä apteekissa?

Minä omistan kiikarin, ja toisinaan joudun katsomaan niitä parvekkeeltani kun perkule paljaalla silmällä ei vaan näe toiselle puolen kaupunkia, ja joudun katsomaan siihen suuntaan jossa on kerrostalo, matalempi ja siis sen ylitse kaupungille, kun välillä siellä sattuu ja tapahtuu, esimerkiksi kerran roihusi talo liekeissä korkeilla lieskoilla.. Toisen kerran järjetön mälli kahden auton kanssa, Ja sitten toki lintuja , Olen pahoillani jos naapuritalossa joku kuvittelee että vakoilen heitä, heidän elämäänsä. En toudellakaan ole kiinnostunut jonkun yksityisyydestä, se saa luvan olla rauhassa maailman tappiin asti. Sinun pitää mennä oven taakse ja ilmoittaa asiasi, eli kuvittelet hänen kiikaroivan sinua ja haluat sen loppuvan, sen sijaan että kirjoitat nettiin
      karseen romaanin, ja saat tukun vastauksia hirvikivääreistä ties mihin ! Käytä maalaisjärkeäsi.

• Bongaillen

Aika erikoista, mutta eihän sitä voi kieltääkään. Jos häiritsee pahasti, niin tietysti sitten verhot eteen.
      Ehkä katselee oravia tai lintuja, tai sitten joku seksikäs pimatsu on lähiasunnossa keikistelemässä ja esittelemässä sulojaan. Sillaill paha jutska, että sinulla ei ole sitten mahdollista nähdä :-)
      Tuohon tilanteeseen varmaan tulee talvella muutos, ei pakkasessa enää varmaan istu ja katsele.

• mk

Suomessa kyllä laki kieltää kiikarilla katsimisen kerrostalon parvekkeelta toisen talon ikkunoista sisään ja otappa valokuva kiiakroijasta siten että hän jyyri kiikaroi taloanne päin ja sitten rikosilmoitusta tekemään niin loppuu kiikarointi lyhyeen. Toiseksi siiihen talon isännöitsijään yhteiys tästä henkilösta ja todisteet valokuvan muodossa ja niin edelleen. Kyllä se siitä rauhoittuu kun laitat asiat rullaamaan. lkikirjasta kopio siitä kohden missä kiikarointi kielletään ja laittat sen kiikaroijan poistilaatikkoon niin asia voi korjaantua.

• tööttö

Asun rivitalossa, jota vastapäätä on vanhan pariskunnan omakotitalo. Äijä tykkäsi muutamia vuosia sitten kiikaroida minua ja talomme päädyssä asuvaa nuorta naista. Minä teippasin ikkunaan lapun "lopeta jo vanha mies" ja naapurini "sairas pervo". Loppui kiikarointi siihen paikkaan, mutta yhä tuppaa pihamaalle "puutarhahommiin" jos olemme ulkona, auringonottoa bikineissä ei viitsi edes harkita. Harmittaa koko kääkkä, mutta minkäs teet kun eihän toista voi kieltää tulemasta pihahommiin.

• psykiatri

Tee ilmoitus sosiaalitoimistolle kiikaroijasta, vaikuttaa paranoidiselta.

• jamppa vaan

Osta tai jos jo on tuollainen 20cmx20cm peili, suuntaa se valmiiksi ukon parvekkeelle, kun seuraavan kerran kiikaroi parvekettasi niin näytä tehokkaalla halogeeni tai muulla erittäin valotehoisella lampulla peiliin, on siinä ukolla hauskaa kun silmät häikäistyy kun peili heijastaa kiikarin läpi silmiin?
      Huom.kiikari myös vahvistaa heijastusta....

• Lintuharrastaja...

Hei! menepä miehen ovelle ja kysy hänen motiivejaan kiikarointiin? Se on suorin ja reiluin tapa.

Itse tarkkailen parvekkeelta ja ikkunoista lintuja. Laitoin vastapäisten kerros- ja rivitalojen ilmoitustaululle tiedotteen juuri väärinkäsitysten välttämiseksi. Jos mies tarkkailee lintuja, hänen kuuluisi kertoa siitä.

Joskus katson minäkin vastapäiseen taloon päin, koska JUURI se kadoksissa oleva yksilö (LINTU) istuu sen talon katolla!!
      Muutoin ei ketään saa tuijotella, jos miehellä on noin sairas hupi niin ilmoitus isännöitsijälle!

• Luuwitonen

Pirttikoppeloa kuitenkin kyyräät, älä edes yritä jallittaa kiero kiikaroija, kyllä sinulaisesi kiero masokisti tunnistetaan, vai lintuja, PERVO!

• Tipuliinu

Se on meidän iskä ja se on kova lintubongaaja. Se on tänä kesänä nähny, ihan meiän parvekkeelta vain, aattele, ainakin viis viskisieppoo, kolme pyryharakkaa, neljä kanaa, yhden vanhan kurpan, kaks munahaukkaa ja haahkan!

• heitä kaikki vaatteet pois ja mitä se sitten katselee

• Vanha luuska

Se on imartelevaa naista kohtaan, jos häntä kiikaroidaan tai jos hänet otetaan väkisin. Silloin nainen tietää olevansa kiihottava. Turha valitus pois, ketjun aloittaja, nauti saamastasi huomiosta kun vielä olet nuori!

• 8

Tyyppi on tietysti poliisi salaisissa tehtävissä vahtaamassa vaarallisia vankikarkureita!

• Anonyymi

Pälä pälä....mitään järkeä kommentoinneissa, mutta salakatselu (kiikareilla yms..) on rikos. Rikoksesta seuraa rangaistus jne..

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      67
      6113
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      132
      5455
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      463
      3375
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      109
      1747
    5. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      376
      1266
    6. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      32
      1159
    7. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      67
      1071
    8. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      46
      956
    9. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      110
      922
    10. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      52
      889
    Aihe