Minkä takia elätte?

leeatuulia

En tiijä onks tää nyt ihan oikea palsta tälle, mutta oon miettinyt jo jostain opiskeluajoista lähtien, että minkä takia ihmiset elävät? Mikä on se syy, joka saa jaksamaan maapallolla taaplaamista?

Mikä on teijän elämän tarkotus, merkitys, intohimo?

Hyvinä aikoinahan sitä tuntee, että elämä on ihanaa. Sitä ei sillon tarttee mitään syytä, koska elämä ittessään on ihan riittävä syy siihen, että on täällä ja nyt, elää. Kuitenkin aina elämä ei oo pelkkää auringonpaistetta.. Mikä sillon saa jatkamaan?

Osaatteko sanoo sen asian, joka pitää teijät täällä, saa olemaan onnellisia, tuntemaan ittensä tärkeeks ja tarpeelliseks? Tuntemaan, että elämällä on jotain merkitystä? Vai onko sellasta ees olemassa? Ehkä syytä ei tarttee, vaan riittää ihan että elää ja on..

127

827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeile googlettaa pari lyhyttä sanayhdistelmää:

      eksistentiaalinen kriisi

      logoterapia Viktor Frankl

      • V E Frankl'in kirja

        "Ihmisyyden rajalla" on paras lukemani kirja tuossa aiheessa.


      • itse kysyit

        Jeesuksen ansiosta...! Jumala on pitänyt huolta.


      • Ei, vaan

        Frank Lake

        Re-evaluating counseling


      • turrrrrrrrrrrrrrnu
        itse kysyit kirjoitti:

        Jeesuksen ansiosta...! Jumala on pitänyt huolta.

        vastaa kaikki heikot. helppo on turvata olemattomaan kun oma ei riitä


      • Intian Erkki
        itse kysyit kirjoitti:

        Jeesuksen ansiosta...! Jumala on pitänyt huolta.

        Mikä jeesus ? Missä Intialainen jeesus asustaa ! Kerro


    • Kylmät kädet

      Tämä on Maailman vanhin kysymys. Mikä on elämän tarkoitus?

      • Muuta kantakuvaa ja elämäsi muuttuu merkitykselliseksi. Sitä ei kaikki ole tajunnut. Mutta Franklinilla on siihen heittää erittäin hyviä ajatuksia.


      • Jumalakin on vain yksi kantakuvista. Kun Jumalasi tuottaa ahdistusta elämääsi, muuta jumalkuvaasi, kantakuvaa Jumalasta, jotka kaikki voidaan katsoa olevan Jumalasta lähtöisin, koska muuten niitä ei olisi, elämäsikin muuttuu.


      • Väärin,

        maailman vanhin kysymys on: Mistä saataisiin ruokaa?


      • Kylmät kädet
        Väärin, kirjoitti:

        maailman vanhin kysymys on: Mistä saataisiin ruokaa?

        Korjaan, maailman vanhin FILOSOFINEN kysymys.


    • AINOA ISO TARKOITUS

      ON ELÄMÄN JATKAMINEN.

      Vakaa V Väinämöinen.

      • Tuo on yksi kantakuvista. Kun alkaa ahdistamaan oma lapsettomuus, sitä on syytä muuttaa.


      • Tiedoksi, että

        Kalevalan mukaan V.V. Väinämöinen ei koskaan jatkanut sukuaan!


      • 3152
        Tiedoksi, että kirjoitti:

        Kalevalan mukaan V.V. Väinämöinen ei koskaan jatkanut sukuaan!

        Miten toi nyt liittyy mihinkään?


      • ipulaine

        Aivan oikein. Elämällä ei ole mitään tarkoitusta . Se on syntynyt itsestään ja kuolee johonkin. Toivottavasti ei ihmisen tyhmyyteen. Kaikkien pitäisi jo tietää että kysymys ei ole jumalista siksi elämään pitää suhtautua vakavasti ja suojella elinympäristöä josta elämä on täysin riippuvainen.Niinpä mm kaupungit pitää tyhjentää jotta elämämme voi jatkua. Liikaahan meitä on.


    • jeps,

      Haluan maksaa veroja ja lainoja isolla korolla, jotta rikaat paskiaiset voivat elää onnellista elämää kuolemaansa saakka, kunnes joutuvat helevettiin.

      • "Anna keisarille se, mikä keisarille kuuluu." Se on vain metallia. Sielusi on sinun. Ketä lie quottaan ... juuri nyt en muista.

        Olihan perunat maassa? Mulla ainakin osa jo kukkii nätisti, vaikken kikkaillut edes itujen kanssa, vaan heitin ne sellasenaan tossa toukokuun lopulla maahan. ;)


      • Pakana.

        Helvettiä ei ole joten tuo on turha toive. Asiat pitää hoitaa reaaliajassa.


    • strge

      Taas nähdään miten itsekeskeinen ihminen onkaan. Muotoile mieluummin kysymyksesi "minkä takia elämää on"?

      Ikuisuuskysymys mihin ei vieläkään ole saatu kuin yksilövastauksia.

      Mielestäni ihminen on luotu turvaamaan elämänmuodot maapallolla. Valitettavasti tehtävä on menossa erittäin pahasti pieleen.

      • Ehkä sen on tarkoituskin mennä pieleen, aivan kuin dinosaurusten. Ehkä olemme omalla tavallamme aikakautemme dinosauruksia. Elämän on oltava enemmän kuin ihminen.


    • Tarkkailevaetsijä

      Aivan. Itsekin ihmettelen lähes joka päivä, mikä on tämän kaiken tarkoitus. Luontoa tarkastelemalla selkeä trendi on: lisääntyminen. Kaikki haluaa lisääntyä. Kukat, kasvit, kalat, yms yms. Toisaalta miksi lisääntyminen olisi elämisen tarkoitus, tuntuu oudolta. Miksi pitää lisääntyä? Mikä sen tarkoitus on? Jotta ei kuoltaisi sukupuuttoon? Miksi se olisi tärkeää?

      Itse koen, ettei itselläni ole mitään tarkoitusta. Tarkoituksenani on olla hankkimatta lapsia, joten ainakin se elämäntarkoitus on poissa laskuista. Olen kuitenkin kiinnostunut tarkkailemaan ja tutkimaan tätä kaikkeutta. Haluan tietää mitä tämä kaikki on. Ehkä en saa koskaan tietää, ehkä saan.

      • Sinun elämäntarkoituksesi lienee zen, tie.


      • 12345678987654321

        Kysymys "Mikä on elämän tarkoitus?" voidaan ymmärtää monella eri tapaa. Se voi tarkoittaa sinun henkilökohtaisen elämäsi tarkoitusta, että minkä vuoksi elät? Se voidaan ymmärtää myös siten, että miksi Jumala loi meidät tänne tai miksi olemme täällä? Sitten kysymystä voidaan ajatella biologiselta kannalta, mikä olisi eliölle kannattavaa? Lisääntyminen on vastaus tähän kysymykseen, se jatkaa eliön geenejä eikä se kuole sukupuuttoon. Ensimmäiseen kysymykseen voi löytyä vastaus, mutta se on jokaisen itse etsittävä. Toiseen kysymykseen ei ole vastausta, sillä Jumalaa ei ole olemassa ja meidän olemassaolollamme ei ole niinkään tarkoitusta, elämä syntyi alunperin puolivahingossa.


    • Minä olen tarkoitus

      Onttoja lainasanoja kantakuva ja zen. Ei riitä mihinkään.

      Elämällä ei ole mitään tarkoitusta, ei edes lisääntyminen.

      On vain suuri tyhjyys, koettakaa tulla sen kanssa toimeen.

      • Jos saat elämällesi merkityksen siitä, että sillä ei ole mitään tarkoitusta -- mikäs siinä eläessä.


    • Tyhjyyden filosofiaa

      No ei sen kanssa nyt noin hyvin tarvitse toimeen tulla ;)

      • Ihme trippi

        Hengissä selviäminen vois olla aika hyvä, tai kuoleman odottelu ? Että koskas tää jutska niinku loppuu ?


      • Iisi biisi
        Ihme trippi kirjoitti:

        Hengissä selviäminen vois olla aika hyvä, tai kuoleman odottelu ? Että koskas tää jutska niinku loppuu ?

        Mut tolla avauksen tehneellä "Leeatuulialla" on kyllä munat, tosin pikkaraiset sellaiset.


      • Iisi biisi kirjoitti:

        Mut tolla avauksen tehneellä "Leeatuulialla" on kyllä munat, tosin pikkaraiset sellaiset.

        Voisko ne olla sarjassa?


    • Ei mikään.

      Mikä sen pahan tappas?

    • 645646545

      Elämän tarkoitus on löytää onni. Yleensä ei tiedä missä se on ja minkä kulman takana se piilottelee, mutta sitten kun sen löytää niin siinä se on.

      Vanhemmat ihmiset ymmärtää ja näkee elämän eritavalla. Heidän onni käsityskin on yleensä aika erinlainen kuin nuoremmilla.

      • Ei ... itse tarkoitus, on elämän tarkoitus. Elämän tehtävänä on löytää itsensä.


      • Jännä juttu muuten

        Ihminen on äärimmäisen kehittynyt eläin, ja se lisääntyy ja levittää geeniperimäänsä aivan eri tavalla kuin mikään muu eläin. Ihminen on niin älykäs, että kykenee kyseenalaistamaan fyysisen lisääntymisviettinsä. Siksi evoluution kehittyessä ihmisen tunteet ovat vahvistuneet, ja tämä "rakastuu" sopivaan vastakkaisen sukupuolen edustajaan. Ihmisen elämän tarkoitus on jatkaa sukuaan "löytämällä onni" eli rakkaus. Tosin onni voi tulla muutenkin, ja nykyään ihminen harrastaa paljon irtosuhteita. Näissä tapauksissa henkilöt harrastavat vain seksiä, ilman suurempia tunteita. Siksi ihmiselle on kehittynyt harvinaisen vahva orgastisen mielihyvän tunne seksin yhteydessä. Tästähän nämä irtosuhteet johtuvat, ja ihminen lisääntyy myös tällä tavoin. Mutta elämän tarkoitus on - tavalla tai toisella - levittää geeniperimää, jotta ihmiskunta ei kuolisi sukupuuttoon.


    • 9+12

      Elämän tarkoitus on elää elämä. Ei se ole sen suurempi mysteeri.

    • No juu,

      tälläne homma nyt jätkäpojalle osalleen sattu, nii on koitettava tehä se loppuu asti. Siinähä sitä on jo enemmän kun riittävästi.

    • Niin.

      Does anybody know, what we are living for? Tiijättekö työ minkä tautta myö elettään? Näin kysyi jo laulaja, homoseksuaali ja ihminen Freddie Mercury aikoinaan, kun hän sai tietää kuolevansa AIDSiin. Hänen kohdaltaan vastaus oli tämä: Me elämme lykkiäksemme muita homoseksuaaleja pyllyvakoon ja saadaksemme siitä AIDSin johon kuolemme. Se oli hänen elämänsä tarkoitus.

    • käskirjlinnradalifta

      Elämän tarkoitus on 42

      • 12412342113254312412

        Linnunradan käsikirja liftareille :D
        Kun kysymys on epäselvä, on turha odottaa selvää vastausta.


    • vanha ja vakaa

      elämän tarkoitus on kehittyminen. Ihminen jälleensyntyy lukemattomia kertoja ja kehittyy lopulta jumalaksi. Sitten ei enää ole pakko jälleensyntyä.
      Itse elin Venäjällä edellisessä elämässä. Olin tsaarin palveluksessa.
      Nyt opiskelen Venäjää, se on minulle helppoa.
      da-svidanja

      • Jaa,

        vai sillä lailla.
        No, minä puolestani olin entisessä elämässäni merkkikorjaamolla, johon tuotiin monessa kohden raamattua mainitut jumalan tulivaunut määräaikaishuoltoon sekä paikkamaalauksiin ja ruostevauriokorjauksiin.
        Sen vuoksi olen nykyisen elämäni aikana ollut kiinnostunut kaikista polttomoottorikäyttöisistä koneista, ja myös jonkin verran opiskellut teoriaa niitä koskien.


    • raakkuna1

      Kiitos vaan rehellisestä ja avoimesta kirjoituksestasi, joka on varmasti monenkin kansalaisen mielipide. Niinpä haluan kertoa että jokaisella ihmisellä on samankaltainen käsky elää, kuin on solujen maailmassa, eli ihminen on tarkalleen kuin solu, ja solun elämänlaki on kirjoitettuna siihen, ja se tarkoittaa että normaali ja terve solu kokee elämänsä tarpeeksi mielekkääksi, ja toteuttaa elämäänsä sen tavallisuudesta huolimatta. Ja nyt on syytä huomioida että lääkkeiden käyttö saattaa vaikeuttaa ihmisen luonnollista elämänhalua. Joten puhdas elävä solu jaksaa jatkaa, ja toteuttaa elämisen tarkoitustaan, ja niin on ihmisenkin kohdalla.

    • Raamatun tutkija;

      Leeatuulia kysyi---- "Minkä takia elätte"?

      Vastauksen tähän maailman vanhimpaan kysymykseen saa sen jälkeen, kun on ensin etsinyt vastauksen kysymykseen,--- onko kaikella suunnittelija ja tekijä ?
      Vai olemmeko sattuman tulosta ?

      Jos päädymme sellaiseen johtopäätöksen, että kaikella olemassa olevalla täytyy olla jokin suunnittelija eli Luoja, niin vastauksen saa kysymykseen elämän tarkoituksesta maailman eniten levinneestä kirjasta, --- kirja , joka on lähes jokaisen kotona, mutta ei välttämättä kovin paljoa luettu.

      Tämän kirjan antaman vastauksen mukaan, elämän tarkoitus on----elämä maan päällä paratiisimaisissa olosuhteissa.

      Luojan tarkoitus eämän suhteen ei ole muuttunut, mutta päätepisteeseen pääseminen on pitkittynyt, tåmä "pitkittyminen" on taas ihmisen omaa syytä.
      Ihmisellehän annettiin valinnan vapaus elämän suhteen---valitettavasti ihminen valitsi väärin.

      Ihmisen väärinvalinnan takia ( ei Luojan suunnitelman takia) on elämämme tänäpäivänä ongelmallista.

      • 87512316391284319428

        Menen siis lukemaan Harry Potterin? :D


    • Suurin syy

      omalle elämälleni jatkamiseen on että en tiedä mikä kuolemassa odottaa, uskon että se on kuitenkin vain tiedoton ja tunnoton tila.
      Jumaliin en usko, en usko että kukaan heistä ei vaivaudu antamaan minkäänlaisia merkkejä olemassaolostaan ainakaan minulle henkilökohtaisesti. Raamattu, Koraani, Talmud jne on vain ihmisten kirjoittamia kirjoja jotka on voinut kirjoittaa kuka tahansa skitsofreenikko tai näkyjä näkevä hörhö.
      No oli miten oli itse ainakin haluan nähdä tämä elämän loppuun asti.

      Jos katsoisi koko planeettaa jonkun ulkopuolisen näkökulmasta niin kaikkien elävien elämän tarkoitus olisi varmasti jatkaa sukuaan, mutta tämä ei minun mielestäni ole mikään välttämätön tehtävä. Jos kaikki elävät systeemit lopettaisivat lisääntymisen niin joskus 10 000 vuoden päästä kun kaikki mahdolliset puutkin olisivat kuolleet niin kukaan ei olisi muistamassa että lajit luistivat tehtävästään.

      • Raamatuntutkija;

        Nimimerkllle "Suurin syy".

        Sinä kirjoitit.." kukaan heistä ei vaivaudu antamaan minkäänlaisia merkkejä olemassaolostaan"

        Tiedät varsin hyvin, että kaikella täytyy olla tekijä.

        En minäkään tiedä, kuka on minun keittiössä olevan pöydän tekijä, eikä se ole minulle imoittautunut, mutta uskon kyllä sen tekijän olemassa oloon.

        Raamattu toki on ihmisten kirjoittama, mutta toimeksiantaja ja henkeyttäjä on tuolle kirjalle itse Luoja.
        Kirjan totuudellisuuden todistaa mm. Raamatussa olevat historialliset tiedot, jotka on esim. argeologisten löytöjen perusteella voitu todeta oikeiksi.

        Myös raamatusta löytyy ennustuksia, jotka on tehty satoja vuosia ennen ennustusen täyttymistä ja näin jälkeenkin päin voimme todeta ennustusten todella täyttyneen.


      • Voi voi...
        Raamatuntutkija; kirjoitti:

        Nimimerkllle "Suurin syy".

        Sinä kirjoitit.." kukaan heistä ei vaivaudu antamaan minkäänlaisia merkkejä olemassaolostaan"

        Tiedät varsin hyvin, että kaikella täytyy olla tekijä.

        En minäkään tiedä, kuka on minun keittiössä olevan pöydän tekijä, eikä se ole minulle imoittautunut, mutta uskon kyllä sen tekijän olemassa oloon.

        Raamattu toki on ihmisten kirjoittama, mutta toimeksiantaja ja henkeyttäjä on tuolle kirjalle itse Luoja.
        Kirjan totuudellisuuden todistaa mm. Raamatussa olevat historialliset tiedot, jotka on esim. argeologisten löytöjen perusteella voitu todeta oikeiksi.

        Myös raamatusta löytyy ennustuksia, jotka on tehty satoja vuosia ennen ennustusen täyttymistä ja näin jälkeenkin päin voimme todeta ennustusten todella täyttyneen.

        On vähän eri asia verrata keittiön pöydän tekijää maailmankaikkeuden tekijään.
        Keittiönpöydän tekijä ei varmaan muutenkaan voi ilmoittaa rukouksen välityksellä sinulle tietoa itsestään, sen sijaan kaikkivoipalta Jumalalta tätä taitoa odottaisin.

        Lisäksi minä olen sen verran nuori että tiedän varmasti tekijöikseni ihmiset eikä Jumalan.
        Jumalan todistuskyvyttömyyden takia alan hiljalleen hyväksyä sen tosiasian että elämä on syntynyt täysin sattumalta. Toisena vaihtoehtona minulla on se että Jumalaa ei paljoa kiinnosta todistella olemassaoloaan yksittäiselle ihmiselle vaikka siihen kykenisikin, tästä taas päädyn siihen että Jumala ei ole niin välittävä tyyppi kuin pyhät kirjat antaa ymmärtää.


      • raakkuna1

        Kaltaisellesi ihmiselle "Suurin syy" on ainoastaan olla olemassa, ja kun olemassaolo loppuu, niin te pidätte sitä luonnollisena. Ja mitä sanoitkaan ihmiskunnan pyhistä kirjoituksista, niin et ole välittänyt edes tutkia.


      • 1423568769708+
        Raamatuntutkija; kirjoitti:

        Nimimerkllle "Suurin syy".

        Sinä kirjoitit.." kukaan heistä ei vaivaudu antamaan minkäänlaisia merkkejä olemassaolostaan"

        Tiedät varsin hyvin, että kaikella täytyy olla tekijä.

        En minäkään tiedä, kuka on minun keittiössä olevan pöydän tekijä, eikä se ole minulle imoittautunut, mutta uskon kyllä sen tekijän olemassa oloon.

        Raamattu toki on ihmisten kirjoittama, mutta toimeksiantaja ja henkeyttäjä on tuolle kirjalle itse Luoja.
        Kirjan totuudellisuuden todistaa mm. Raamatussa olevat historialliset tiedot, jotka on esim. argeologisten löytöjen perusteella voitu todeta oikeiksi.

        Myös raamatusta löytyy ennustuksia, jotka on tehty satoja vuosia ennen ennustusen täyttymistä ja näin jälkeenkin päin voimme todeta ennustusten todella täyttyneen.

        Jos kaikella mielestäsi täytyy olla tekijä, niin kuka teki Jumalan? Tai kuka teki hänet joka teki Jumalan?


    • itiöp

      Kuolemaa oottelen, pääsee pois tästä paska ihmiskunnasta

      • l \l /-\ S /-\

        Samalla 6 000 000 000 ihmistä odottaa yhä kuolemaa. Kuolemasi ei tee maailmasta parempaa paikkaa elää.


    • abckissakävelee,

      Kaikkeus on luonnollinen, ja se on enemmän tai vähemmän tutkittavissa tieteellisillä menetelmillä.

      Mitä elämän tarkoitukseen tulee, monet katsovat, että koska mikään jumala ei määrää sitä, mitä ihmisten tulisi tehdä elämään, se on heidän päätettävissään.

      Elämä on luonnonilmiö, jolla ei ole tarkoitusta eli tavoitetta. Elävillä olennoilla voi olla omia tavoitteita.

    • leeatuulia

      Kiitos jo kaikille vastauksista, luen niitä tarkemmin tässä läpi illemmalla, nyt vaan piipahin nopeesti nettiin lähinnä siks, että kännykästä on verkko ihan kateissa ja pitäs muutama ihminen tavottaa.. Eksyinpä samalla tänne :)

      Siis, lähinnä mie hain noille kysymyksillä sitä, että mikä itte kullekin on se juttu, minkä kukakin on löytäny oman elämänsä tarkotukseks, tavotteeks, mikä tekee itte kunkin onnelliseks. Onks se ehkä rakkaus, perheen perustaminen, uran luominen, maalaus, musiikki, luonto, uskonto, mitä vaan? Vai eikä kellään oo pakottavaa tarvetta, että pitäs olla se "juttu", vaan voi elää onnellisena ihan vaan elämällä? Etteu tarttee mitään tiettyy asiaa, joka tekis elämän merkitykseslliseks?

      Aattelin, että tähän ehkä lähetään vetämään mukaan uskontoja ja muuta, ja ei siinä mitään. Jos se on jollekin se tarkotus, ni hyvä niin. Itte en oo minkään kirkon tai kirjan mukaan uskonnollinen ja oon löytäny oman elämäni jutut noitten asioitten ulkopuolelta. Olinkin lähinnä utelias, että miten muut ihmiset kokee elämän. Vai ajatteleeko sitä kukaan muu, vai oonko ehkä ainut, joka vaivaa päätänsä sellasen miettimisellä, mihin ei oo yksselittäistä vastausta :)

      Mitä tuolla ylempänä tuli, ni uskon kanssa, ettei oo mitään yhtä elämän tarkotusta. Jokainen määrittelee itte sen, mitä omalta elämältään haluu ja mikä siinä on tärkeetä.

    • 36v

      ihminen on eläin jonka kuuluu lisääntyä. Mut lisääntymistä on nyt haitaksi asti , toivttavasti se loppuu

      • 3431234234

        Suomi on hyvinvointivaltio, jossa on mukava elää :D Silti täällä on vain
        n. 5 000 000 kansalaista. Sitten jossain Etiopiassa tai Intiassa monta kertaa asukaslukumme näkee nälkää ja lisääntyvät, jotta heidän jälkeläisensä pitäisivät heistä huolen ja ettei heidän vanha sukunsa sammuisi. Siellä tätä lisääntymistä voitaisiin rajoittaa.


    • 36v

      Toivotaan että ylösnousemus tulee ja maapallo saa jatkaa elämäänsä ilman ihmisiä

    • Queen of Hearts

      Freddie Mercury oli BI-seksuaali, ottaakapas selvää, ennen kuin hölötätte.

      • Minä maapallo

        Elämän tarkoitus on tulla maapalloksi, jos ylösnousemuksen jälkeen maapallo jatkaa elämäänsä ilman ihmisiä =)


      • Ei tarkoitusta ole
        Minä maapallo kirjoitti:

        Elämän tarkoitus on tulla maapalloksi, jos ylösnousemuksen jälkeen maapallo jatkaa elämäänsä ilman ihmisiä =)

        Leeatuulialle, on tosi egoistista ajatella, että ihmiset olisivat kaikki niiiiin yksilöitä ja se edes olisi tavoiteltavaa, että jokaisella on se ikioma elämän tarkoitus. Olet ilmeisen nuori, tai kehittymätön omaan napaan tuijottaja, jos näet elämän tarkoituksen noin pienessä mittakaavassa, kuin yksilön valinta tms

        Se on samalla myös aika setämäistä, konservatiivista, jälkeenjäänyttä ja ahdasmielistä ajattelua, että kaikki vaan on sillee, köyhät on köyhiä ja rikkaat rikkaita, se vaan on aina ollu sillee ja se aina tulee olemaan sillee = idiotismia.

        Ego on puristava elämäntarkoitukseksi, siksi siitä luopuminen on vapauttavaa ja ihmisten välisen isomman yhteisyyden tavoittelu mielekästä. Suurimmat keksinnöt ja oivallukset ihmiskunnan pitkällä selviämistiellä tänne asti, eivät ole syntyneet yhdestä päästä, vaan lyömällä monta viisasta päätä yhteen.

        Hengissä selviäminen tapahtuu yhteisöllisesti jokaisella ja siksi mitä paremmin toimivaan kollektiiviseen olotilaan me ihmiskuntana pääsemme, sitä paremmalta tulevaisuus kaikille näyttää. Ne jotka ovat tästä eri mieltä, ovat väärässä. Ole hyvä.


      • Paneminen tarkoitus?
        Ei tarkoitusta ole kirjoitti:

        Leeatuulialle, on tosi egoistista ajatella, että ihmiset olisivat kaikki niiiiin yksilöitä ja se edes olisi tavoiteltavaa, että jokaisella on se ikioma elämän tarkoitus. Olet ilmeisen nuori, tai kehittymätön omaan napaan tuijottaja, jos näet elämän tarkoituksen noin pienessä mittakaavassa, kuin yksilön valinta tms

        Se on samalla myös aika setämäistä, konservatiivista, jälkeenjäänyttä ja ahdasmielistä ajattelua, että kaikki vaan on sillee, köyhät on köyhiä ja rikkaat rikkaita, se vaan on aina ollu sillee ja se aina tulee olemaan sillee = idiotismia.

        Ego on puristava elämäntarkoitukseksi, siksi siitä luopuminen on vapauttavaa ja ihmisten välisen isomman yhteisyyden tavoittelu mielekästä. Suurimmat keksinnöt ja oivallukset ihmiskunnan pitkällä selviämistiellä tänne asti, eivät ole syntyneet yhdestä päästä, vaan lyömällä monta viisasta päätä yhteen.

        Hengissä selviäminen tapahtuu yhteisöllisesti jokaisella ja siksi mitä paremmin toimivaan kollektiiviseen olotilaan me ihmiskuntana pääsemme, sitä paremmalta tulevaisuus kaikille näyttää. Ne jotka ovat tästä eri mieltä, ovat väärässä. Ole hyvä.

        Ihminen voi harrastaa seksiä ja saada siitä suorastaan elämäntarkoituksen, ihan ilman lisääntymistäkin, kun kaksi (joissakin tapauksissa useampi) samanmielistä kohtaa. Muttei ihan, se on vaan sitä.


      • leeatuulia
        Ei tarkoitusta ole kirjoitti:

        Leeatuulialle, on tosi egoistista ajatella, että ihmiset olisivat kaikki niiiiin yksilöitä ja se edes olisi tavoiteltavaa, että jokaisella on se ikioma elämän tarkoitus. Olet ilmeisen nuori, tai kehittymätön omaan napaan tuijottaja, jos näet elämän tarkoituksen noin pienessä mittakaavassa, kuin yksilön valinta tms

        Se on samalla myös aika setämäistä, konservatiivista, jälkeenjäänyttä ja ahdasmielistä ajattelua, että kaikki vaan on sillee, köyhät on köyhiä ja rikkaat rikkaita, se vaan on aina ollu sillee ja se aina tulee olemaan sillee = idiotismia.

        Ego on puristava elämäntarkoitukseksi, siksi siitä luopuminen on vapauttavaa ja ihmisten välisen isomman yhteisyyden tavoittelu mielekästä. Suurimmat keksinnöt ja oivallukset ihmiskunnan pitkällä selviämistiellä tänne asti, eivät ole syntyneet yhdestä päästä, vaan lyömällä monta viisasta päätä yhteen.

        Hengissä selviäminen tapahtuu yhteisöllisesti jokaisella ja siksi mitä paremmin toimivaan kollektiiviseen olotilaan me ihmiskuntana pääsemme, sitä paremmalta tulevaisuus kaikille näyttää. Ne jotka ovat tästä eri mieltä, ovat väärässä. Ole hyvä.

        Täytyy sanoo, että nyt meni ihan yli.. Siis milla lailla tää liittyy noihin kysymyksiin? En oo kai missään vaiheessa väittäny, et köyhät on köyhiä ja tuo muu litannia siihen perään?

        No mutta, en nyt kuitenkaan usko, että kaikk ihmiset on samanlaisia ja että jokaista ajais eteenpäin samat asiat. Ei kai kaikilla myöskään oo mitään elämän tarkotusta, ja lähinnä olinki utelias, löytyykö ihmisiltä sellasta vai elääkö kaikki onnellisina sen suuremmin miettimättä, minkä takia on täällä.

        Siinä sitten oon samaa mieltä, et ihmiset vois olla tiiviimmin yhessä, nykysin ku kaikki on eristäytyny nii omien juttujensa pariin ja tavotellaan vaan omaa etuu ja mielihyvää. Ja jos päästäs tilaan, jossa kaikki käsittää, että ollaan pohjimmiltaan kuitenki samanlaisii, että kaikki on yhtä arvokkaita yms, ni voitas ehkä joskus saaha kaikki idioottimaiset sodat yms loppumaan.


    • Sofia_

      On vaikea määritellä mikä on elämän tarkoitus mutta se koostunee omista tavoitteista ja verkostosta minkä elämän varrela on luonut.

    • ---

      Yksinkertasesti sanottuna elämän tarkoitus on syntyä, kuolla ja laittaa omaan kehoon sitoutunut energia taas kiertoon. Toki yksilönä voit kehitellä itsellesi syvempiä tarkoituksia, kuten Jumalia ja ties mitä tavoitteita.

      Itse en ole semmosia kehittänyt, elän vaan ja katson mitä tulee vastaan. Elämä on kuitenkin ainutkertainen kokemus ja aion sen kokea loppuun asti, oli ne kokemukset sitten hyviä tai huonoja.

      Elämään pystyy suhtautumaan kummasti stressittömämmin, kun ei kasaa itselleen hirveitä tavoitteita ja tarkoituksia.

    • hatsaturjan

      Lähteminen

    • maailmanrakastaja

      Elämän tarkoitus on 1. rakastaa itseään, jotta voi 2. rakastaa muita.
      Se on tosiasia ilman uskontojakin.

    • Olkoon!

      Ihmisten ja eläinten ensisijainen, geeneihin koodattu elämän tarkoitus on lisääntyä, siinäpä se pähkinänkuoressa. Tuossa postissa kun epäonnistut, varsinkin miehenä, et ole mitään!

    • ympyrä sulkeitui

      Aikoinani kuumasti etsin elämän tarkoitusta kunnes heräsin näkemään sen. Elämä itse on sen tarkoitus ja arvonsa.

    • älkäätevittuilko
    • yksinlontoossa

      Rakkaus. Vaikkei sita olisi, sen toivossa jaksan elaa. Ehka huomenna...

      • 23141234123412342343

        Rakkaus on osa ihmisen lisääntymissysteemiä, eli siis elämän tarkoitus on lisääntyä ja jatkaa geenejä.


    • simply69

      pimppi ja kulli
      sitten loput on sitä että yritetään selvitä jotenkin ja eletään toivossa

    • nastamesta

      Onko elämällä tarkoitusta? vai onko ihmisen elämällä tarkoitusta? ihmisen elämällä on voinut olla joskus suunnittelu vaiheessa tarkoitus, tämän hetkistä tarkoitus alkaa jo arveluttaan, maksaa veroja jotta "herrat saavat nostaa liksaa" tämä taitaa olla ihmisen tarkoitus tällä hetkellä, mutta ehkä tähän kysymykseen vastaus on tässä "Survival of the fittest" ja näyttää siltä että ihminen ei välttämättä tätä kisaa voita, vaikka ruokaketjun huipulla keikutaan:p
      Mutta joo tässä oli tälläinen aivopieru, jos joku teistä s24 käyttäjistä tämän mysteerin ratkaisee niin vastausta vaan kehiin:)

    • Taivaan Isin lapsi

      Mun elämäni tarkoitus on elää Jumalalle ja toteuttaa Hänen tahtoaan. Uskon, että Jumala loi minut elämään tänne maan päälle. Hänellä on suunnitelma mun elämälleni. Sitä tahdon noudattaa ja sitä kauttaa uskon voivani olla myös onnellinen. Hän auttaa myös siinä, että voin rakastaa lähimmäisiäni.

      • itsietA

        Eipä ole hääppöinen elämä sulla.


    • Aina ajankohtainen kysymys. Itselleni olen muotoillut sen näin: olemisemme täällä on kokonaisuus jossa jokainen pala on yhtä tärkeä Peilistä merkitystä ei kuitenkaan koskaan löydä koska toisiamme varten me olemme. Jos jätettäisiin maailmasta pois kaikki se ilo ja suru mitä toisillemme tuotamme voisi kysyä miksi minä täällä olen tai kuka minä olen. mutta kun ihmiskunnan todellisen olemassaolon syytä ei tiedetä on selkeämpi vain nautiskella kaikesta siitä mitä ympärillämme on ja liittyä siihen ketjuun joka joku päivä arvoituksemme ratkaisee. siihen saakka mennään tällä. vaikka voisi ajatella ettei itsestä ole sen kummemmin hyötyä se ei pidä paikkaansa sillä jokainen joka täällä on on paikkansa ansainnut me olemme todellisuudessa jokainen maailman mestari ainesta mikäli laskemme sen kisan jonka kautta paikkamme saimme kaikki mukaan lähteneet.

      • Foxpert tuo oli hyvä puhe *nostaa peukalot ylös* Jokaista täällä tarvitaan oli henkilö millanen tahansa..Elämässä on ala sekä ylämäkiä..Itsellä on ns sukellus vaihde mutta kyllä tässä pinnalle vielä tullaan.. :)


    • KIITOS LEEATUULIA HYVÄSTÄ, VÄHÄN VÄLIÄ AIHEELLISESTA UTELUSTAS.

      ELÄMÄLLÄ SINÄLLÄÄN -- NIINKUS KAI TIIJJÄTKIN -- EI MITÄÄN VIRKAA EIKÄ TARKOITUSTA OO. AIVAN ON SATTUMIEN MERKILLISENÄ SUMMANA MAAPALLOLLA ELÄMÄ HILJALLEEN KÄYNNISTYNYT, MONIMUOTOISTUNUT.
      IHMISEN ILMAANTUMINEN VAIN ON OLLUT ISO VIRHEMUTAATIO PITKÄSSÄ EVOLUUTIOKETJUSSA.

      ITSE JAKSAN TÄÄLLÄ ELOA JATKAA AUTTAMALLA, AUTTAAKSENI MUITA IHMISIÄ. SIINÄ MULLE, MUILLEKIN AIVAN RIITTÄVÄ, KELPO DUUNI.
      AUTETTAVIA RIITTÄÄ YLLIN KYLLIN.
      JONKIN VERRAN PYRIN NS LUONTOAKIN VARJELEMAAN, LÄHINNÄ IHMISTUHOLAISILTA YNNÄ JÄTTILÄISUKONPUTKILTA.

      MIELUUSTI TALKOOAPUAKIN TARJOAN. HYÖTYLIIKUNTAMIELESSÄKIN.
      OON AATELLU, KUN TAMPEREEN TIENOOLLA ASUN, ETTÄ PITÄIS TÄNNE PERUSTAA ALUKS VAIK REKISTERÖIMÄTÖN YHISTYS... HÄMEEN HYÖTYLIIKKUJAT. LÄHDETTÄIS VÄLIIN IHAN PORUKALLAKIN KANSALAISIA AUTTELEMAAN; PUIDEN PILKONNASSA, VEDENKANNOSSA, VESAKOIDEN RAIVAUKSISSA YNNÄ MUISSA VOIMAA JA TAITOA VAATIVISSA HOMMELEISSA.

      ONNEA ON ISTUA LEPPOISANA KESÄPÄIVÄNÄ SOUTUVENHOSSA VESIJÄRVEN SAAREN RANTAMALLA ONGELLA TAINAN SEKÄ VIKSUN JA VEIKEÄN SUOMENLAPINKOIRA UAPON KANSSA.
      ...k mikko

    • =)

      sillon kun on onnellinen niin kaikki on hyvin ilman sen suurempaa syytä mutta kun suurimmaks osaks elämä on ns. tavallista eteenpäin menemistä tai huonoja aikoja niin mua auttaa jaksamaan vaikeina aikoina useesti se et mul on työpaikka. sen lisäks et siitä saa rahaa niin se vie ajatukset väkisin pois omista ongelmista ja pitää mut ns. "tässä päivässä". huonosti olis varmaan useasti käyny ilman sitä et töihin on pakko jaksaa mennä. mut silloin kun on oikein rankkaa ja useesti on, niin haluu kyl vaan kuolla mut kun on niin nolo ettei uskalla omaa henkeä riistää ja on niin saamaton ettei osaa/voi/halua tehdä asioille mitää. kysymyksesi siitä että mikä auttaa jaksamaan vaikeina aikoina vastaus on siis siinä. kun ei se bussi aja kadulla päälle ikinä sillon ku pitäs niin pakko se vaan on elää ja hengittää ja käydä kaupassa ja yhtäkkii hups vaan aurinko nousee taas hetkeks aikaa =)

    • kippis ja kulaus

      Eput sanoivat sen laulussa, "elämän tarkoitus on murheen karkoitus", että otetaan taas!

    • minä vain

      Esitä kysymys Jehovan todistajille, he osaavat antaa erittäin hyvän vastauksen tähänkin kysymykseen. Ja se perustuu varmasti raamattuun, ei ihmisten olettamuksiin tai perinteisiin.

    • Olen samaa mieltä kuin Martti Syrjä, kyllä elämän tarkoitus on murheen karkloitus.

    • Todella ahdistava aihe. niin surullista kuin se onkin. olemme täällä vain siksi että tähtipöly ja musta aine sekoittuivat. ja sekoittuvat edelleen, mikä sitten loikaan tämän pallon ja tähdet ja kuut? vastaus kaikkiin kysymyksiin löytyy vain ja ainoastaan kysyjältä, niinkuin universumimmekin... elämän tarkoitus on siis elää että muu aine saa sekoittua. tulevaisuus on taruakin ihmeellisempi.

    • V E Frankl'in kirja

      Mitä paska tämä on ? "Tästä Suomi puhuu nyt" osossa tämän jutun otsikkona on vain "-" ei kuvaa taikka MITÄÄN tekstiä.

      Poistoon!

      t.alias -. V E Frankl'in kirja

      • .,.

        Mitäh?


    • uudeltamaalta

      olen muuten monesti miettinyt samaa kun aamulla laahustan työpaikalle.
      mutta uskon että siihen ei ole suoranaista vastausta.
      tiedän että minun pitää olla onnellinen että olen terve ja olen saanut muutaman kaverin johon voin luottaa.samoin hyvät sisarus suhteet autaa minua jaksamaan paremmin.
      minulla on toki vielä muutama haavekkin jotka aijjon toteuttaa lähi kuukausien aikan.vaikkakin siihen uppoaa iso kasa tosin jo säästettyä rahaa.
      joten ehkä humoristisesti sanottuna elämän tarkoitus työläiselle on se. että elää mahdollisimman lyhyen ja työteliään elämän harrastuksia unohtamatta.
      näin valtiokin kiittää kun jäi eläkemarkat kreikkaan postitettaviksi.

    • bella_bambino

      entämitä on olla olemassa,mitä on olla minä ja puhua jos huvittaa, tanssia jos huvittaa, lkiikuttaa kehoa,miettiä... mitä on näkeminen ja onko tämä vain unta vai mitä tosi on?

    • mustasusi_

      Mä elän siks etten luovuta, en haluu luuserin leimaa.

    • ollaan ihmisiksi

      Elämän tarkoitus on kasvaa ihmiseksi,siihen ei ikävä kyllä kaikki kykene!

    • live_forever

      Hyvä kysymys. Itse olen pohtinut samaa todella kauan, enkä osaa vastata vieläkään. Liekö syynä se, että en osaa nauttia hetkestä. Joku voisi vastata minulle niin.

    • Maruanne*

      1) Minkä takia me elämme? Miksi ihminen on luotu? Mikä tarkoitus elämällämme on?-

      Vastaus löytyy Raamatusta: Ihminen on luotu siksi, että hän etsisi Jumalaa.

      Lue: Ap.t. 17:24-28:

      "Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä, eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken. Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,

      *****että he etsisivät Jumalaa,*****

      jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää-hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä; sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'."

      2) Miksi sitten pitäisi etsiä Jumalaa?

      Vastaus löytyy Raamatusta: Siksi, että saisimme iankaikkisen elämän ja suojan Herran vihan päivänä. Että pääsisimme siihen Paratiisiin, joka jo aikojen alussa oli ihmiselle tarkoitettu asuinpaikaksi, jossa ihminen saa elää ikuisesti ilman pahuutta.

      Lue: 2. Kor. 5:1:

      "Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty."

      Sef. 2:3

      "Etsikää Herraa, kaikki maan nöyrät, te, jotka pidätte hänen oikeutensa. Etsikää vanhurskautta, etsikää nöyryyttä; ehkä te saatte suojan Herran vihan päivänä."

      1. Joh. 2:25

      "Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä."

      ---

      Yhteenvetona voimme siis todeta, että ihminen on luotu siksi, että hän etsisi Jumalaa. Ja miksi? Siksi, että hän saisi iankaikkisen elämän Jumalan luona.

      Jumalan tarkoitus oli alunperin, että ihminen saisi asua ja elää onnellisena Paratiisissa, johon Jumala ihmisen loi, mutta kun synti tuli väliin, ihminen karkoitetettiin Paratiisista.

      Nyt ihmiselle tarjotaan Jeesuksen ansioiden kautta uudelleen pääsyä Paratiisiin, Uuteen Maahan, jossa ihminen saa elää ikuisesti ilman pahuutta, ilman sairautta ja kuolemaa.

      Jos ihmisen tarkoitus olisi elää vain tämä onneton, monelle lyhyt ja sairaskin elämä täällä, ei elämässä olisi mitään järkeä. Mutta Jumalalla on paljon syvempi ja suurempi, verraton ja ihana tarkoitus elämällemme, aivan kuten edellä kerroin. Siksi Jeesus tuli ja kärsi täällä lyhyen elämänsä ajan ja uhrasi itsensä ja elämänsä meidän hyväksi.

      Elämässä on tarkoitus; meidän tarvitse olla koskaan täällä yksin, koska Jeesus on Pyhän Henkensä kautta aina kanssamme, jos niin tahdomme. Emme ole tuulen viemiä "lastuja lainehilla", vaan elämällämme on vankka ja vahva pohja Jumalan Sanassa (=Jeesus).

      Kerran, piankin, pääsemme nauttimaan täydellisestä onnesta Paratiisissa; josta jo täällä voimme kokea aavistusta, silloin kun Pyhä Henki täyttää mielemme.

      2. Kor. 3:18

      "Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki."

      • .,.

        Voi Jeesus... Rajotas hei vähän.


    • Asiaton Filosofi

      Elämisen tarkoitus on Herätä, oksentaa, syödä, oksentaa lisää, laittaa pullat uuniin, sanoa hyvää yötä, sanoa huomenta. Nukkua kunnolla ja odottaa, kunnes ei herääkään. ennemin voisi olla käypä kysymys, mitä elämisen jälkeen? vai onko elämää ja sielua vain muutamat sekuntit?

    • kansan ääni

      Työ ja seksi on ilomme ja intohimomme. Siinä sivussa syömme ja juomme, paskannamme ja oksennamme.

      • Suomalainen mies

        Elämän mielekkyys löytyy Jumalan yhteydesä. "Etsikään ensin Jumlan valtakuntaa ja Hänen vanhurskasta tahtoaan,niin kaikki muukin teille annetaan se ohessa" , sanotaan Raamatussa.
        Siinä on elämän tarkoitus, että me kerran pääsemme taivaaseen Jumlan luo Jeesuksen uskoen.


      • 12312214324121241241
        Suomalainen mies kirjoitti:

        Elämän mielekkyys löytyy Jumalan yhteydesä. "Etsikään ensin Jumlan valtakuntaa ja Hänen vanhurskasta tahtoaan,niin kaikki muukin teille annetaan se ohessa" , sanotaan Raamatussa.
        Siinä on elämän tarkoitus, että me kerran pääsemme taivaaseen Jumlan luo Jeesuksen uskoen.

        Elämän tarkoitus voisi ihan yhtä hyvin löytyä
        "Lumikki ja seitsemän kääpiötä"-kirjasta kuin Raamatusta.


      • 4
        12312214324121241241 kirjoitti:

        Elämän tarkoitus voisi ihan yhtä hyvin löytyä
        "Lumikki ja seitsemän kääpiötä"-kirjasta kuin Raamatusta.

        Kunhan ei sentään etsitä pekka töpöhäntä kirjasta.


      • Moonrnan
        12312214324121241241 kirjoitti:

        Elämän tarkoitus voisi ihan yhtä hyvin löytyä
        "Lumikki ja seitsemän kääpiötä"-kirjasta kuin Raamatusta.

        Katso vain ettet sovi itse johonkin rooliin kirjassa "Punikki ja 107 älykääpiötä.":D


    • meaning..of.life

      Voi kuule leeatuulia

      Elämän tarkoitus on 42.

      Sen tietää kaikki :)

      Lämmin hali sulle - sä olet nyt me kaikki tässä elämän avaruudessa

    • Jumala on rakkaus

      Elämän tarkoitus on että löytää täällä maan päällä suhteen elävään Jumalaan. Jeesus itse sanoo: Minä olen tie, totuus ja elämä, ei kukaan pääse Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. Isä Jumala rakasti maailmaa niin paljon että antoi oman poikansa ristille koko ihmiskunnan syntien vuoksi. Ettei yksikään joka häneen uskoo joutuisi kadotukseen vaan saisi iankaikkisen elämän. Taivaaseen ei siis pääse tekemällä itse hyviä tekoja. Niin hyväksi kukaan ihminen ei voi omin teoin päästä että Jumala kelpuuttaisi hänet taivaaseen. Niinkuin Raamattu sanoo: kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla. Jos sinä sydämessäsi uskot ja suullasi tunnustat Jeesuksen Herraksi niin sinä pelastut. Vain hänen kauttaan, häneen uskomalla ihminen voi päästä taivaaseen. Vain Jeesus täyttää täydellisyyden mitan. Jokainen ihminen tarvitsee Jumalaa. Jokaisella on Jumalan muotoinen tyhjiö sydämessään, jota ihminen yrittää täyttää kaikella maallisella esim. alkoholi, viihde, materialismi. Mutta Jeesus ei tullut maailmaa tuomitsemaan vaan antamaan elämän. Ei ole niin suurta syntiä mitä Jumala ei voisi antaa anteeksi. Hän rakastaa kaikkia ihmisiä eikä tahdo että kukaan hukkuu. Hän kaipaa jokaista lähelleen. Tämä maailma ei ole syntynyt tyhjästä. Kaikki on tarkoin suunniteltu ja luotu. Aadamin kautta jokainen on perisynnin alla, mutta Jeesus tuli vapauttamaan synnin ja lain orjuudesta. Raamattu sanoo että Jumala puhuu tavalla taikka toisella. Ihminen ei sitä vain huomaa. Hän puhuu luonnossa mutta ennen kaikkea raamatussa. Kaikissa muissa uskonnoissa ihminen yrittää sovittaa itse välit Jumalan kanssa. Kristinusko on ainut jossa on armon sanoma. Jeesus on täyttänyt lain puolestamme, usko vain. Jumala ei ole enää täällä maan päällä näkyvässä muodossa, mutta hän on lähettänyt keskuuteemme Pyhän Hengen, joka auttaa ihmistä muuttumaan ja mahdollistaa yhteyden taivaaseen. Sinun ei tarvitse muuta kuin rukoilla: "Auta Jeesus. Tunnustan että olen tehnyt syntiä sinua ja Isää vastaan. Nyt minä haluan antaa elämäni sinulle ja noudattaa tahtoasi elämässäni. Ja jättää taakse vanhan elämäni." Hän kuulee sinua ja armahtaa jos vain käännyt hänen puoleensa koko sydämestäsi. Jos näin rukoilit olet nyt uusi luomus Kristuksessa. Pyhä Henki johdattaa sinua eteenpäin. Teet vielä syntiä uskovanakin mutta et enää joudu tuomiolle siitä. Olet nyt Jumalan lapsi. Kelpaat tuollaisenasi. Pyhä Henki tekee työn elämässäsi ja muuttaa sinua. Etsi nyt raamattu ja rupea tutkimaan sanaa ja etsimään Jumalan kasvoja. Etsiydy uskovien yhteyteen. Pyhä Henki antaa sinulle halun tehdä niin. Jeesus tulee pian! Siunausta ja olette rukouksissani! :)

    • Hmmmm.. Heureka!
    • Lightbluesoul

      Edellä oleva viesti on lyhyt ja ytimekäs. Minun elämän tarkoitukseni on yksinkertaisesti elää ja kokea myötä ja vastoinkäymiset joten voin kehittyä kohti ykseyttä osana Jumalaa. Jokaisella on omat tehtävänsä täällä hoidettavanaan ja jokainen voi tehdä valintoja jotka johtavat kasvamiseen.

      En usko että mikään on kehittynyt sattumalta vaan kaikella on tarkoitus, ihan pienilläkin asioilla. Minulle Jumala on läsnä joka hetki.

      • Suomalainen mies

        Elämän tarkoitus löytyy Jumalan yhteydesä. Raamatussa sanotaan, että: "Etsikää ensin Jumlan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin kaikki muukin teille annetaan sen ohessa". Elämän tarkoitus on toivo päästä kerran taivaaseen Jumalan luo, Jeesuksen sovitustyön ja Häneen uskon kautta.


    • Elämän kulkija

      No, elämän tarkoitushan on elää tarkoituksellista elämää :)

    • :O

      RAKASTAA JA TULLA RAKASTETUKSI !!!!!

    • Monty Python elokuva Elämän Tarkoitus (The Meaning of Life) käsittelee aihetta!

    • jk

      elämällä ei ole tarkoitusta

    • Helppo vastaus

      42

    • Ocean1

      Molen miettiny, onko edes ihmisillä elämän tarkoitusta, entä jos heidän pitää vain olla nauttia elämästä parhaalla mahdollisella tavalla sen kummemmin "tehtäväänsä" ajatelle?
      Jos kuitenkin meillä on jokin tehtävä, minulla son varmaan toisten ihmisten tukeminen ja auttaminen, kuunteleminen. Pidän siitä paljon, kun ystävät ja tutut avautuvat minulle. Ei tarvitse kummempia tehdä ko heitä jo helpottaa avautua :)

    • muori17

      ONNI on vain pieni hetki joskus. Muistan kuulleeni jonkun laulun--tekijästä ja laulun nimestä en tiedä, "Ole pienistä hetkistä onnellinen" Näin minulla on ollut.
      Elämä kovaa--paljon työtä---rahanpuutetta---huolta huomisesta, mutta välillä tuli jostain semmonen onnen tunne. En aina käsittänyt mistä, mutta silloin nautin ehkä vain pari minuuttia.
      Sitten taas samanlaista puurtamista. Ei tullut mieleenkään tuommonen ajatus: Onko elämällä tarkoitus. Turha miettiä.

      • Se uskoo ken näkee!

        Olemme puhtaasti välikappaleita tällä avaruuden pienellä molekyylillä, jota maaksi kutsutaan! Elämämme taltioituu muistiin, alitajuntaan jne. joka kuolemassa purkautuu korkeampaan voimaan ja hän tai he (universumin henget / luojat päättävät jatketaanko täällä vai ei, eli synnytäänkö uudestaan ja jos synnytään, niin missä muodossa ja mihin olosuhteisiin!

        Tämä keho on ihan pommin varmasti vain fyysinen koti, jota hoidetaan parhaamme mukaan. Toiset hoitavat sitä hyvin ja toiset huonosti, mutta kannattaa muistaa se tosiasia, että henki ei asu huonossa temppelissä! Aasian kulttuurissa aika yleisesti uskotaan, että henki asustaa ihmisen päässä! Sen vuoksi lasten päiden silittely / taputtelu on pahasta!

        Henkimaailma tai toinen rinnakkaiselo on olemassa! Olen omin silmin 12 vuotiaana nähnyt sellaista, mikä sai minut uskomaan! Nyt olen jo yli 40 kymppinen äijä ja perheellisenä en ole vieläkään käsittänyt minulle näytettyä tapahtumaa, tapahtumapaikka oli hautausmaa, kirkas aurinkoinen ilma...ja se uskomaton tapahtuma...sanotaan vaikka niin, että eräs kuriton vekara sai opetuksen hengiltä, jota itse olin todistamassa 70-luvun lopulla!


    • Tri.Sorbus-Nappo

      Elän vittuillakseni typerille kokkareille, komuille ja wanne-be-hurreille.

    • Parempi tulevaisuus

      minkä takia ihmiset elävät?

      -Ihmiset elävät paremman elämän toivossa heille tai jälkeläisilleen.

      Mikä on se syy, joka saa jaksamaan maapallolla taaplaamista?

      -Koska henkilö toivoo parantavansa "asemaansa" mielenkiinnostaan/asemastaan rippuen, jotkut ihmiset eivät tähän pysty, jolloin he tekevät itsemurhan. Se voi olla hyvin yksin kertaista jopa (onko minulla huomenna ruokaa, heräänkö huomenna, saanko huomenna töitä). Toinen syy mikä pitää ihmiset hengissä on elämän arvaamattomuus, yhtenä päivänä voi läheisesi kuolla, mutta toisena päivänä saatat tutustua elämäsi tärkeimpään henkilöön.

      Mikä on teijän elämän tarkotus, merkitys, intohimo?

      -Elämäni tarkoituksena voisin pitää (nykyisessä elämäntilaanteessa) seuraavan päivän odotusta, aina kannattaa odottaa seuraavaan päivään, koskaan ei tiedä "mitä tulevaisuudessa tulee vastaan", mutta myös nauttia tästä hetkestä, että on elossa, läheiseni ja itse olen "terve" ja toivon että näen ainakin huomisen.

    • Pohdiskeluja...

      Nykyään kaiketi elämän tarkoitus on syntyä, (lisääntyä) ja kuolla. Sitten kun tähän uskoo, voi elämästä olla ilo kadoksissa. Ihmiset ovatkin kautta aikojen yrittäneet täyttää tätä tyhjää tunnetta, joka tulee kaiken merkityksetttömyydestä. Jotkut löytävät turvaa uskonnoista, kohtalosta, rajatiedosta tai turvautuvat muunlaiseen ylempään voimaan tai "tietoon". Esimerkiksi uskoo Jumalaan tai siihen, että ihmisellä olisi joku kummempikin merkitys maapallolla tai maailmankaikkeudessa. Joillekin parempi vaihtoehto on olla vain miettimättä asiaa.

      Mielestäni kuitenkin nämä "elämän tarkoituksen" selittäjät, kuten uskonnot, ovat hyvä asia. Niiden avulla itse elämisestä tulee helpompaa, koska elämä on pyhä asia, eikä toisia tapeta tai loukata. Ei valheeseen uskominen ole väärin, jos siitä tulee parempi mieli, eikä siitä ole haittaa. Loppujen lopuksihan ei tällä tai millään muulla ole mitään väliä. Oman elämäni "tarkoitus" on nykyään vain elää. Sen yritän tehdä mahdollisimman mielekkäästi ja tuottaa samalla muille hyvää mieltä. Eihän silläkään mitään merkitystä ole jälkeenpäin, mutta tässä hetkessä se tuntuu parhaimmalta.

    • Tekoja tarvitaan

      Ei ennenmuinoin ihmisillä ollut aikaa pohtia tyhjyyden tunteita tms vaan terhakkana piti olla metsästämässä ja keräilemässä, kalaa joesta nappaamassa, nuotiota kohentamassa ja petoja vastaan tappelemassa.

      Jos liian tyhjältä tuntuu, niin menkää auttamaan niitä, joilla on hätä, sitä varten ainakin voitte olla olemassa.

    • Elämän tarkoitus on hankkia luontoa ja ihmistä kunnioittava henkilökohtainen moraali ja sen jälkeen noudattaa sitä.
      Aki Kaurismäki

      • azarel

        - no tuon voi jokainen tulkita omalla tavallaan - Kaurismäen elokuvamiehen pitäisi puhua vain omasta puolestaan.


    • Tarkoitushan on,

      säilyttää suomalaisuus kaikessa muodossaa, muutenhan sitä olis syntynyt tummaksi.

    • suomalaisuus on

      kuollut. Kiitos Ruotsin monarkien ja kristinuskon.

    • ny loppu.

      Ei ole hajuuakaan mikä nyky paskas pitää tääl,olen lusinut mut noussut sieltä ja tehny mont vuot töitä ja edelleenki duunis,mut tän mailman meno ei oo näyttäny terveelt pitkää aikaa,monest ajatellu et ny loppu.

    • saasöööööööö

      pakkohan se on elää että saadaan kreikkalaisille rahaa.. kitos hallituksen

      • Tot maar

        Pakko ei ole elää,jollei kunnioita turhanpäiväsiä uskoja mitkä juuri johtaa monen ennenaikaseen.Hallitus mikä johtaa tai siis politoi on viimiset 20v menny päin perset,ja vieläkin ihmettelen ketä haluaa jatkoa ja varsinkin työläisis,mikä teidät pistää tekemään muksun tähän paskaa!


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1725
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1342
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      284
      1250
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      66
      1169
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      113
      1092
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      969
    7. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      947
    8. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      24
      923
    9. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      838
    10. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      809
    Aihe