Ystäväni TODELLA mustasukkainen mies

Ystävä hädässä

Ensi alkuun voin todeta ettei asia sinällään minulle kuulu, mutta kun joudun jatkuvasti törmäämään tähän ystäväni miehen mustasukkaisuuteen. Joko ystäväni itkee ahdistuksessaan asiasta minulle tai sitten hänen miehensä kyselee minulta mitä naisensa on tehnyt ja kenen kanssa ja ketä kaikkia siellä oli...

Olemme olleet todella kauan ystäviä ja ollaan aina voitu kaikki ilot ja surut jakaa keskenämme. Ollaan molemmat 25v. ja molemmilla miehet - minä seurustellut 6 vuotta ja ystäväni 2½ vuotta. Edelleen ollaan tiiviisti yhteyksissä ja pidetään sellaisia pariskuntailtoja ja joskus tietysti haluamme lähteä keskenämmekin bailaamaan :) Minun miehelleni asia on ok ja hän joskus oikein patistaa minua lähtemään ystävien kanssa juhlimaan. Ystäväni miehelle asia on TODELLA paha paikka ja saa hänet aivan järjiltään!

Viime viikonloppuna päätimme pitää sellaisen tyttöjen illan, jossa oli muitakin naispuolisia ystäviä. Vietimme hauskaa iltaa, mutta tunnelman JATKUVASTI pilasi ystäväni miehen soittelu / tekstailu ja tietysti siitä aiheutunut riitely. Tämä ei siis tosiaan ole ensimmäinen kerta! Hän kysyi lähes puolen tunnin välein ketä kaikkia paikalla on, onko muita miehiä, mitä oikein aiomme tehdä jne. Kun ystäväni sitten päätti sulkea puhelimen hetkeksi ja keskittyä meihin ystäviin niin kappas kun äijä alkaa pommittamaan minua! Kysyy että mitä oikein salailemme, onko hänen naisensa nyt jossain panemassa jotain muuta, kun puhelimeen ei vastaa, tiedänkö minä onko hänellä muita miehiä kiikarissa jne. Tietysti siinä meni sitten ilta aika mönkään.

Tunnen ystäväni sen verran hyvin ettei TODELLAKAAN koskaan pettäisi miestään! Ei IKINÄ! Hän on aina hyvin hillitty ja jokseenkin liian varovainenkin miespuolisten kavereiden suhteen - sekin johtunee ihan miesystävästään. Hän on todella kaunis nainen ja aivan 100 varmasti saisi paremman miehen milloin vain ja missä vain, mutta ei halua ja se varmaankin miestä ketuttaa.

Mies taas itse on oikea flirttihirmu ja vähän kun on viinaa saanut niin on heti vitsailemassa ja sönköttämässä kaikkea naisille. Esittelee mm. hauistaan, kyttäilee takapuolia ym. Ystäväni on kyllä niin tossun alla, että ymmärtää ja hyväksyy miehensä käytöksen, mutta häneltä EVÄTÄÄN KAIKKI! Onhan tästä ystävälle puhuttu ja monesti ja kerrottu kuinka junttimaista käytöstä miehensä pitää! Törkeää, sairaanloista mustasukkaisuutta ja painostusta ja alistamista ettei mitään järkeä. Ja mies vielä itse KEHTAA flirttailla muille naisille vaikka hänen mukaansa hänen naisensa ei saa edes puhua saatikka olla samassa huoneessa toisten miesten kanssa ellei hän ole paikalla.

Mitä mieltä te olette? Olenko minä jotenkin tungetteleva tai liian hyysäri ystävääni kohtaan? Pitäisikö minun edelleen jatkaa vaan järjen takomista päähän vai luovuttaako? :( Tuntuu niin pahalta ystäväni puolesta, kun hän ei saa tehdä mitään ja miltei aina hänen miehensä pitää olla mukana joka paikassa ja jos ei ole niin alkaa armoton soittelu ja syyttely. Omia kokemuksiakin on mukava kuulla ja siitä miten tällaisista ylimustasukkaisista ihmisistä on päästy!

4

861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • StandUpForUrRights

      No onpa ällö tyyppi! Varsinkin kun ystäväsi tosiaan vaikuttaa luotettavalta ja äijä taas täydeltä mulkulta. Ite kokoajan muiden perässä mutta toinen ei saisi edes viettää aikaa ilman häntä! Johan on...

      Taitaa olla ennenkaikkea sellainen omistushaluinen psykopaatti jollaisten piirteitä on nähtävissä jo joissain lapsissa " Mä saan leikkiä teiän leluilla mut te ette mun".

      Ehdottomasti kannattaa puuttua asiaan! Pilaahan hän usein teidän yhteiset iltanne. Oletko sinä tai ystäväsi kysyneet mieheltä miksi hän sallii itselleen flirttaavan käytöksen mutta vahtii toista kuin haukka?

      Pettääkö itse ja pelkää toisen tekevän samoin?

      Olen itsekin mustasukkainen luonne mutta en nyt sentään noin---
      Ja sitäpaitsi käyttäydyn niinkuin haluaisin kumppaninikin käyttätyvän, eli en flirttaile yms muiden kanssa.

      Olen myös ollut suhteessa sairaalloisen mustasukkaisen ja omistushaluisen narsistin kanssa, joka vaikuttaa todella samanlaiselta kuin tämä ystäväsi mies. Siinä tilanteessa oma paras ystäväni oli suurena tukena kertomassa, että sellainen käytös ei ole normaalia, eikä sitä pitäisi sallia.
      Ystäväni tuki minua myös koko eroprosessin ajan.

      Itse pääsin lopulta onneksi eroon moisesta, enkä kadu pätkääkään!
      Paitsi niitä "hukkaan heitettyjä" vuosia...

      • Ystävä hädässä

        Niin olen kanssa miettinyt tuota vaihtoehtoa, että mies pettäisi itse ja tuntisi siitä järkyttävää syyllisyyden tunnetta ja näin ollen yrittää jotenkin naistaan manipuloida siitä mitä mieltä hän on muka pettämisestä jne. ettei vain jäisi kiinni! Kuitenkin jollain tapaan se silti kuullostaa kovin vieraalta...

        Ystäväni rakastaa miestään ja lepertelee kuinka ihana ja huomioiva hän osaa olla. Ja voi kyllä hän on oikein suloinen, kun he MOLEMMAT ovat yhdessä vaikka meillä istumassa iltaa, mutta yleensä viinan tullessa kehiin asiat muuttuu ja mies tekee sellaisia päätöksiä, että jos hän ei enää jatka juomista ja lähtee örveltäen kotiin niin naisenkin pitää eikä hän saa jäädä esim. minun kanssani vielä hetkeksi istuskelemaan! :O

        Hän pitää naistaan (siis minun ystävääni) jotenkin yksinkertaisena ja tyhmänä ja sellaisena, jota on mukava kontrolloida (KYLLÄ hän onkin helppo kontrolloitava!!) ja saa varmaankin jonkinlaista vallantunnetta siitä, kun saa määrätä jotakuta. Mielestäni hänen käytös on TÖRKEÄÄ ja aivan käsittämättömän järjetöntä ja ihmettelen miksei nainen ota itseään niskasta kiinni ja lähde lätkimään!

        Minun mieheni yrittää jokseenkin hyssytellä tämän asian suhteen, mutta on kyllä maininnut miehelle asiasta MONTA kertaa, että lopettaa naisensa vahtaamisen ja yrittänyt saada häntä keskittymään muihin asioihin. On kyllä sellainen pariskunta, että jos ei ala asiat muuttumaan pikkuhiljaa niin en tiedä haluanko enää pitää heihin yhteyttä!? Minä en jaksa kuunnella jatkuvaa narinaa ja poraamista ENKÄ halua olla tilivelvollinen ystäväni asioista tämän miehelle joka helvetin asiasta! Kyllä sitä välillä tulee vähän v*ttuiltua tyyliin "Juu tuolla se juuri parasta aikaa ottaa Erkiltä poskeen" ja siitäpä vasta riemu syntyykin vaikka kyseessä on sarkastinen vitsi miehelle ja mitään Erkkiä ei edes ole olemassakaan. :D Ehkä typerää ystävääni kohtaan, mutta eipä siihen tepsi muukaan.


    • yhj

      vittuako se sulle kuuluu onko mies mustasuk vai ei? Jos kerran seurustelee niin miksi täytyy pitää tyttöjen iltoja? Olisi sinkkuna sitte

      • Hohhoijaa...

        Ihmisellä saa olla ystäviä siitä huolimatta että seurustelee. Tytöt voivat pitää tyttöjen iltoja ja pojat poikien iltoja, eikä se merkitse muuta kuin että haluaa hoitaa myös kaveruussuhteitaan saman sukupuolen edustajiin, ei sillä ole mitään tekemistä pettämishalujen tai sinkuksi haluamisen kanssa. Ystävyyssuhteet ovat ihmiselle tärkeitä ja omasta "sosiaalisesta turvaverkostaan" on yksinomaan järkevää pitää huolta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1625
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe