Parta-agaman käsittely

Ekans89

Mulla on siis pikku propleema. Minulle tuli muutama kuukausi sitten parta-agma koska se olisi lopetettu muuten, sillä hänelle on käynyt pieni vahinko. Lulu on tosi kiltti lisko mutta ei siedä sitä että siihen kosketaan (luonnollisesti). Olen monet kerrat yittänyt siihen koskea ja on se kädessäkin ollut, mutta on tosi arka silti, ja käsittely on todella vaikeaa. Minulla on myös käärme joten en usko että käsittelisin liskoani väärin. Hän oli jäänyt johonkin kiinni ja hänen oikean puoleiset jalat on vahingoittuneet, pystyy kyllä liikkumaan yms. Mutta voisiko se arkuus johtua juuri tuosta onnettomuudesta tai liskon iästä (on siis vielä aika nuori neiti)? Olisiko mitään vinkkejä?

2

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruupertin äiti

      Heipä hei! Istun ulkona oman agamani kanssa surffailemassa ja mietin tuota ongelmaasi. Eipä ole ihan helppo homma saada neitiäsi rohkaistumaan..lähtökohdat ilmeisesti olleet huonot. Nyt kannattaa huolehtia, että agama saa tarpeeksi kalkkia ja vitamiinivalmistetta. Jos jaloissa sattuu vielä olemaan korjaamisen mahdollisuutta, niin näistä voisi olla apua. Ja muutenkin tietysti säännöllinen käyttö auttaa pysymään kunnossa. (Nutrobal on meillä käytössä ja olen kokenut sen hyväksi.) Nämä varmaan tuttuja asioita sinulle, kun omistat myös käärmeen. Kannattaa myös antaa aikaa.. Voi olla, että vaatii vaan oman aikansa, että saa taas luottamuksen takaisin. Agamat on kyllä niin kilttejä ja helppoja liskoja, että en vielä sinuna luovuttaisi. Omani on oikein sylivauva. Rakastaa mm. tyynyajelua.. Hänellä on oma koristetyyny, minkä kanssa tehdään pihalla lenkkiä ja sen jälkeen voikin taas jatkaa temuamista ulkoterraariossa.
      Pidetään peukkuja, että teillä alkaisi siellä sujumaan. :-)

      • Ekans89

        Lulun jalat on parantunut kyllä mutta varpaita ei oikein niissä kahdessa jalassa ole, mutta hyvin syö ja liikkuu..kiipeily on vain hieman hankalaa. Päivittäin annan sirkkoja joissa on parta-agamille tarkoitettua vitaamini jauhetta. Olen myös päivittäin syöttänyt Lululle kädestä salaattia että rohkaistuisi sen ruoan avulla, ja syö kädestä hyvin. Alkaa jo näyttää paremmalta, ei säiky enää niin paljoa. Toivotaan jos vaikka mekin päästäisiin viimeistään ensi kesänä kokeilemaan tyynyajelua. Kiitos vastauksesta! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2890
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1870
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1532
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1310
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      258
      1144
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      983
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      79
      930
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      794
    Aihe