Mulla on siis pikku propleema. Minulle tuli muutama kuukausi sitten parta-agma koska se olisi lopetettu muuten, sillä hänelle on käynyt pieni vahinko. Lulu on tosi kiltti lisko mutta ei siedä sitä että siihen kosketaan (luonnollisesti). Olen monet kerrat yittänyt siihen koskea ja on se kädessäkin ollut, mutta on tosi arka silti, ja käsittely on todella vaikeaa. Minulla on myös käärme joten en usko että käsittelisin liskoani väärin. Hän oli jäänyt johonkin kiinni ja hänen oikean puoleiset jalat on vahingoittuneet, pystyy kyllä liikkumaan yms. Mutta voisiko se arkuus johtua juuri tuosta onnettomuudesta tai liskon iästä (on siis vielä aika nuori neiti)? Olisiko mitään vinkkejä?
Parta-agaman käsittely
2
362
Vastaukset
- Ruupertin äiti
Heipä hei! Istun ulkona oman agamani kanssa surffailemassa ja mietin tuota ongelmaasi. Eipä ole ihan helppo homma saada neitiäsi rohkaistumaan..lähtökohdat ilmeisesti olleet huonot. Nyt kannattaa huolehtia, että agama saa tarpeeksi kalkkia ja vitamiinivalmistetta. Jos jaloissa sattuu vielä olemaan korjaamisen mahdollisuutta, niin näistä voisi olla apua. Ja muutenkin tietysti säännöllinen käyttö auttaa pysymään kunnossa. (Nutrobal on meillä käytössä ja olen kokenut sen hyväksi.) Nämä varmaan tuttuja asioita sinulle, kun omistat myös käärmeen. Kannattaa myös antaa aikaa.. Voi olla, että vaatii vaan oman aikansa, että saa taas luottamuksen takaisin. Agamat on kyllä niin kilttejä ja helppoja liskoja, että en vielä sinuna luovuttaisi. Omani on oikein sylivauva. Rakastaa mm. tyynyajelua.. Hänellä on oma koristetyyny, minkä kanssa tehdään pihalla lenkkiä ja sen jälkeen voikin taas jatkaa temuamista ulkoterraariossa.
Pidetään peukkuja, että teillä alkaisi siellä sujumaan. :-)- Ekans89
Lulun jalat on parantunut kyllä mutta varpaita ei oikein niissä kahdessa jalassa ole, mutta hyvin syö ja liikkuu..kiipeily on vain hieman hankalaa. Päivittäin annan sirkkoja joissa on parta-agamille tarkoitettua vitaamini jauhetta. Olen myös päivittäin syöttänyt Lululle kädestä salaattia että rohkaistuisi sen ruoan avulla, ja syö kädestä hyvin. Alkaa jo näyttää paremmalta, ei säiky enää niin paljoa. Toivotaan jos vaikka mekin päästäisiin viimeistään ensi kesänä kokeilemaan tyynyajelua. Kiitos vastauksesta! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713378
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541899Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1471829Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1591744- 771614
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3441558Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m811409The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201278Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251165- 1581162