Olvi CXX = Olvi halko??

Oluen juoja

Kuulin viikonloppuna tuollaisen väittämän, että vanha kunnon Olvi CXX olisi nykyään Olvin halko. Pystyykö joku vahvistamaan tämän? Miksi muuten CXX:n valmistus lopetettiin?

6

3450

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olviii

Olvi Halko = Olvi III eli ihan samaa perustavaraa uudessa koreassa paketissa ja tämä on fakta jonka myös Olvi on vahvistanut

• jhkjhkjh

Kunnon? Ihan peruslirua CXX oli.

• lasdanjkfdsf

Ainakaan hyvää se ei ollu...
      Eikös pirkka olut ole cxx, näin olen kuullut.

• demotoxic

Halko on peruskolmosta.
      Pirkka tehdään omalla reseptillä.
      CXX:ää tehdään aina välillä jonkun erikoispullotteen sisään.
      Vanhan mainoksen mukaan CXX tehtiin hitaasti kypsyttämällä.
      Olvilla oluen kuin oluen (myös peruskeppana) tekemiseen menee melkein kuukausi, kun taas Koffin kolmonen ja Lapin Kulta tehdään kolmessa päivässä.

• jep jep!

Höpöhöpö melkein kuukausi, eihän tuota usko hullukaan!

• Anonyymi

Olvin CXX oli Olvin juhlavuoden olut (CXX=120). Ehkä tekevät sitä uudelleen, kun täyttävät 150 vuotta (CL) ?

Tuskin on Halko samaa tavaraa sen tai peruskolmosen kanssa, sillä joku Olvin panimomestareista kertoi haastattelussa (vahinko kun en muista missä), että samalla reseptillä jolla Olvin peruskolmosta tehdään, voidaan valmistaa jopa 120 erilaista olutta!

Eli muutetaan ainesosien painoja/määriä ja suhteita toisiinsa, kuten humalan, ohran , veden, sokerin, suolan määriä keskenään.
      Ja kun noiden jälkeen kaikille seoksille annetaan eri käymisajat, saadaantaas eri vahvuuksia ja makuja!

Joten tuohon lukuun mahtuu siis Pirkat, Kotimainen Lager, Sandelsit, Olvin omat merkit ja monet muut.
      Yhdistävä maku voi tulla sitten esim. samasta humalasta ja kuluttajan suussa maituvat kaikki samalta, mutta eivät siis sitä kuitenkaan ole!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      179
      1406
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      85
      1283
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      104
      1028
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      48
      849
    5. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      40
      743
    6. Haluatko, että kierrän sinut kauempaa

Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.
      Ikävä
      83
      626
    7. Leski ja Volvomies

Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..
      Kuhmo
      7
      596
    8. Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni

mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä
      Ikävä
      30
      556
    9. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      44
      532
    10. Mikä on vahvuutesi palstalla?

Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr
      Sinkut
      111
      520
    Aihe