idiootti moottoriveneilijät

syväys 2,1

älkää pysäköikö jollaanne keskelle tyhjää laituria, alkakaa täyttämään laituria matalimmasta päästä, että meille purjehtijoillekin jää tilaa!!

28

601

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esteettisyys ensin

Niin tai menkää suoraa päätä kaislikkoon, pois purjehtijoiden paikkoja viemästä.

• dsfdrfgreyregb

Suksi v-ttuun inisemästä! Se ei ole millään tavalla meidän moottoriveneilijöiden päänsärky, mahtuuko joku keppivene laituriin vai ei.

• Älkää välittäkö.

Kaikki purjehtijat ovat samanlaisia idiootteja.

• hölömöt

Laituriin tullessani valitsen vapaista paikoista sen joka miellyttää eniten itseäni, en sitä paikkaa joka miellyttää jotain mahdollisesti myöhemmin paikalle tulevaa muuta veneilijää, olisillä köli tai ei!

• ilman purjeita

Niin - onhan tämän "idioottin" edestä ja takaakin voinut lähteä pois veneitä. Purjeveneiliät on kaikki omituista sakkia. Yhden etelänreissun yksi pöpötti koko matkan purjeveneestään ja satamista yms. paskaa JA KOVAAN ÄÄNEEN

• 19

No vähän ymmärrän avausta moottoriveneilijänä. Tai jäi vaan mieleen yksi tapaus, jossa laiturin suojaisin ja paras puoli oli jonkun eläkeläispariskunnan varaama, kun noin 7-8m putputti oli siinä kylkikiinnityksellä. Myönnän että häpesin vaikka itse kiinnityin toisaalle. Kenties huono lonkkaisia vanhuksia ja siksi kylkikiinnitys, mutta silti...

• 28

Oliko ko. laiturissa poijut? Jos oli, olen samaa mieltä. Muuten en.

• 14
        28 kirjoitti:

oli poijut

• täh???
        28 kirjoitti:

Jos ei ole poijuja, käytetään ankkuria.

• 20
        täh??? kirjoitti:

Jos ei ole poijuja, käytetään ankkuria.

Ja paskat. Jos ei ole poijuja, mennään kyljittäin. Ja myöhemmin tulevat kääntyy pois ja menee muihin satamiin.

• VikiS
        20 kirjoitti:

Ja paskat. Jos ei ole poijuja, mennään kyljittäin. Ja myöhemmin tulevat kääntyy pois ja menee muihin satamiin.

Mene vaan kyljittäin, seuraava satamaansaapuja tulee kylkeesi kiinni ja kulkee laiturille SINUN veneesi kautta! ...niin muuten, näin toimitaan vuorovesialuueella, missä ei ole poijuja, vaan lähes aina kiinnitytään laituriin (joskus tolpat). Tämä käytäntö on meille Suomalaisille vähän vierasta, mutta tottukaa siihen. Illalla sopikaa, milloin laiturinpuoleisin haluaa lähteä, että ulommatkin veneet voivat avittaa mahdollisesti aikaisemmin lähtijää.

• 37
        VikiS kirjoitti:

Mene vaan kyljittäin, seuraava satamaansaapuja tulee kylkeesi kiinni ja kulkee laiturille SINUN veneesi kautta! ...niin muuten, näin toimitaan vuorovesialuueella, missä ei ole poijuja, vaan lähes aina kiinnitytään laituriin (joskus tolpat). Tämä käytäntö on meille Suomalaisille vähän vierasta, mutta tottukaa siihen. Illalla sopikaa, milloin laiturinpuoleisin haluaa lähteä, että ulommatkin veneet voivat avittaa mahdollisesti aikaisemmin lähtijää.

Seuraava satamaansaapuja ehkä YRITTÄÄ tulla kylkeen kiinni. Ja havaitsee köysiensä katkeavan, luidensa murtuvan ja hampaidensa murskautuvan, kun ilmiselvä merirosvohyökkäys torjutaan täysin kansainvälisen merilain hengessä.

• .. ..

Suhtautumisessa kanssaihmisiin on eroa. Kokemuksen pohjalta ja vain vähän karrikoiden ero suomalaisen ja ruotsalaisen venekansan välillä on tämä: Suomalainen laituriin päästyään on sitä mieltä, että tännehän ei pitäisi olla enää muilla asiaa, kun kerran MINÄ olen jo tässä. Jopa tässä vitjassa on esimerkkejä tästä. Lisään vielä yhden. Kerran tulin laituriin, jolla perässä. En ehtinyt vielä jollaani nostaa kannelle, kun naapuriveneilijän Rouva tyhjensi tiskivetensä siihen. Vissiin vain siksi, kun ylsi. Ruotsissa olen nähnyt tavan, jonka mukaan täyteen laituriin yritetään saada tilaa tulijalle porukalla. Järjestellään, opastetaan ja autetaan tulijaa.

Kumpi tyyli sitten mahtaa paremmin luoda viihtyvyyttä ja yhteishenkeä.

• 22

Kuka h-tin pässi kaipaa jotain "yhteishenkeä"? Muuta sinne ihannoimaasi svedulaan tanssimaan käsikädessä piiritansseja ja hoilaamaan snapsilauluja ja anna muiden olla rauhassa!

• .. ..

Onks sulla oma meri, omat satamat ja jokaisessa oma rauhasi. Itse en nykyään veneile Suomessa enkä Ruotsissa, vaan eräissä muissa maissa.

Se taisi olla sinun esi-isäsi, joka lähti kirveen kanssa jokirantaa ylävirtaan, kun näki lastun laineilla.

• kepulainen

Vitus persu veneilijät, junttiuden naamakuvat!

• Purje-erkki

Hehee, on taas mainio keskustelu. Meidän venekuntamme kohtasi tuota noita ilmeisesti kovin halveksuttuja ihan normaaleja käytöstapoja, joilla ei ole mitään tekemistä svedujen, piiritanssin ja snapsilaulujen kanssa, useampaan kertaan viime kesänä. Olemme niitä urpoja jotka eivät ole satamassa klo 14 alkaen paikkaa varaamassa, ja viime kesänä vierasvenesatamaan loppuillasta rantautuessamme koimme muutamankin eri kerran mukavan yllätyksen, aikamme kierreltyämme meille huudettiin että tulkaa tänne, tehdään tilaa, asialla molemmilla kerroilla yhteistyössä moottori- ja purjeveneilijä. Kyllä lämmitti mieltä ja oli mukavaa päästä kuitenkin rantautumaan, kiitokset tottakai vaihdettiin mutta ei tähän muuta piirileikkiä sisältynyt, mutta mielestäni hieno ele, eipä tarvinnut lähteä yön selkään seuraavaa paikkaa hakemaan.

Ehkä suomalaisesta venekansasta todella suurin osa on niin takakireää ja helposti stressaamiseen ja hyperventilointiin taipuvaista, että pasmat menee niin pahasti sekaisin ettei toisia voi auttaa tai siirtää paattia esim. parin paikan päähän jos viereen tulee kaveri joka tarvitsee enemmän vettä alle. Mulla ei mene jakeluun, että miten se on ihmiseltä pois jos tilaa on, ettei voisi siirtää paattia vähän jotta isommatkin paatit mahtuvat satamaan. Joku nokkela taas varmaan aukoo että v****u mikä nöyristelijä, mutta ei oo multa henk.koht yhtään pois jos jollain on isompi paatti, ja pääsee vielä satamaankin sen kanssa. Ja jos köysien irrottaminen ja kiinnittäminen uudelleen on kovin ylivoimaista niin taitaa olla väärä harrastus kyseessä.

En itse kuuluu siihen lajiin joka haluaa ylettömästi harrastaa sosiaalista kanssakäymistä muiden venekuntien kanssa, mutta se ei millään tavalla sulje pois sitä etteikö voisi käyttäytyä hyvien tapojen mukaisesti ja auttaa muita tarvittaessa.

• juris king

"etteikö voisi käyttäytyä hyvien tapojen mukaisesti ja auttaa muita tarvittaessa"

On se nyt kumma kun ei mene jakeluun, että laki ei vaadi mitään "hyviä tapoja" käytetrtäväksi! Mikä vittu tässä on niin vaikeaa??? Siis vain ja ainoastaan se mikä lakikirjaan on kirjoitettu painaa jotakin! Tuliko tämä nyt selväksi??? Eikö tästä ole keskusteltu jo ihan tarpeeksi?

Minäkin kusen ja paskannan housuihini julkisilla paikoilla ja jolly roger liehuu perälippuna, enkä tervehdi tai hymyile!!! Enkä tapojani muuta ennen kuin laki niin vaatii. PISTE.

Eikä laki myöskään tunne mitään "maalaisjärkeä" joten senkin käsitteen voi jo hyvin unohtaa! Lukekaa nyt vittu sitä lakia niin alkaa nä hommat pelittää niin kuin pitää!!!

• .. ..
        juris king kirjoitti:

"etteikö voisi käyttäytyä hyvien tapojen mukaisesti ja auttaa muita tarvittaessa"

On se nyt kumma kun ei mene jakeluun, että laki ei vaadi mitään "hyviä tapoja" käytetrtäväksi! Mikä vittu tässä on niin vaikeaa??? Siis vain ja ainoastaan se mikä lakikirjaan on kirjoitettu painaa jotakin! Tuliko tämä nyt selväksi??? Eikö tästä ole keskusteltu jo ihan tarpeeksi?

Minäkin kusen ja paskannan housuihini julkisilla paikoilla ja jolly roger liehuu perälippuna, enkä tervehdi tai hymyile!!! Enkä tapojani muuta ennen kuin laki niin vaatii. PISTE.

Eikä laki myöskään tunne mitään "maalaisjärkeä" joten senkin käsitteen voi jo hyvin unohtaa! Lukekaa nyt vittu sitä lakia niin alkaa nä hommat pelittää niin kuin pitää!!!

Näyttää olevan paljon patoutuneita tunteita yhdellä jos toisellakin. Rohkenisin kuitenkin korostaa maltin merkitystä keskustelussa, vaikka anonymiteetti antaakin näennäistä verhoa intimiteetin ylle.

Eri asia on sitten nämä finninaamaiset murrosikäläiset, jotka omissa kasvamisen tuskissaan purkavat räkäänsä tänne nettiin, olipa keskustelun aiheeksi pantu sitten mikä tahansa, tai olipa heidän ikänsä sitten mikä tahansa. Heidän suolloksiensa ymmärtämykseen riittänee kun muistelemme, mitä itse huutelimme heidän ikäisenään.

Hyviä veneilyreissuja toivotellen lopetan tämän vitjan kommentoinnin.

• sosialismus
        juris king kirjoitti:

Olet hyvä esimerkki suomalaisen sosialismin lopputuotteesta...

• Kipottaja

Itse vedän varmuudeksi rantautuessani vartissa sellaisen määrän tenttua, että veneen siirtäminen ei ole enää juridisesti mahdollista. Anteeksi! Saa myös helpommin unta, kun joku kuitenkin tulee surraamaan, käskyttämään vaimojaan ja lapsiaan kovaan ääneen ja kolistelemaan siinä illan jo taittuessa yöhön...

Kyllä veneilyn hallitseva aina paikkansa löytää ilman toisten apuja ja mitä hiljaisemmin, sen osaavampi on.

• merilakimies
        juris king kirjoitti:

Merilaki, 6 luku, §9. Päällikön on huolehdittava siitä, että alusta kuljetetaan ja käsitellään hyvän merimiestaidon mukaisesti.

Koskee myös sua.

• järki käteen

itse teen 100m säteelle omasta paikastani merimiinoista turva-alueen. näin vältytään turhilta riitelyilta ja kenellekään ei tule pahamieli.

• eskoesko

Jos se "maisema vaihtuu jolla ei tarvi ajella siksakkia väylällä muiden riemuksi" kapistus on keskellä laituria, se ei _aina_ ole siinä piruuttain. On näes tilanteita joissa veneen paikoitushetkellä on ruuhkaa ja myöhemmin edestä ja takaa lähtee vene pois. Toki jos tässä tilanteessa sattuu veneellä olemaan ja tilanteen huomaamaan, se siirtyy omalla kohdalla jotta sopu säilyy ja kaikki pääsevät satamaan.

• Miksi ihmeessä meidän pitää mennä sinne kivenkoloon, kaislikkoon mistä ei akselivetoisella pääse pois kun tuuli kääntyy ja vain sen takia kun TE haluatte tulla niin myöhään ja meidän pitäisi jättää siis teille ne parhaat parhaat paikat.
      Ja hei mitäs tuumaat tästä, meillä moottoriveneilijöilläkin voi olla ystäviä, jopa purjehtijoita. Kun olemme laiturissa niin olemme mielellään vierekkäin , kuten olen havainnut että TEKIN haluatte. No nämä purjehtijat lähtevät sitten aamusta että ehtivät seuraavaan paikkaan siihen meidän viereen, hyvään paikkaan. Tällä välin olet jo ehtinyt paikalle kiroamaan paikan valintaani.
      Ratkaisu, lähde aikaisin tai osta moottorivene ja liity joviaaliin joukkoomme.

• Vanha Parta

Ei tarvi ostaa moottorivenettä kun purjeveneelläkin voi ajaa moottorilla kilpaa, että saa parhaat paikat laiturista

Tänään olin veneilemässä moottoriveneellä Uudessakaupungissa ja ainoa purjevene, joka liikkui purjevoimilla oli partiolippukunta Rauman Myrskypoikien Meripurak. Olipa vielä kryssillä vastatuuleen. Kaikilla muilla näytti olevan hyvä laituripaikka purjehtimista tärkeämpää.

Vanhana purjehtijana ei voi olla ihmettelemättä tätä nykymenoa. Eikö purjehtiminen enää nykyään olekkaan kivaa kun juuri kukaan ei purjehdi?

• 26

Purjehtiminen ei ole veneilyn pääjuttu kuin pienella sakille kalkkiutuneita hinttareita. Pääset vähemmällä stressillä kun uskot sen ja pidät tästedes leipäläpesi ummessa.

• tosi on !

no purkkari ostetaan sen takia kun se on huomattavasti moottorivenettä halvempi. Sitten ajellaan koneella kun purjehus ei kiinnosta kuin rantabaarissa:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2234
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      25
      1813
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1445
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      109
      1274
    5. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1259
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      874
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe