Minun upea Nostalgie-ruusuni alkaa viimein kasvaa ja kukkia oikein kunnolla. Haluaisin tietää mistä tunnistaa nuo villiversot jotka ohjeen mukaan pitää poistaa? Nuo nyt kukkivat versotkin olivat keväällä punertavia, kuten villiversojen kerrotaan oleva joten en nyt tiedä mitä teen eräälle tyvestä lähteneelle punertavalle versolle. Onko se vain uusi kukkiva verso vai villiverso joka pitää poistaa?
Ruusun villiversot?
3
4821
Vastaukset
- kyllä sen eroittaa
Villiversot tunnistaa helposti, koska ne poikkeavat ulkonäöltään ja kasvutavaltaan jaloversoista.
Villiverson lehdet ovat vaalenvihreät, siis paljon vaaleammt kuin jalostetun ruusun lehti ja usein siinä on enemmän piikkejä ja vetelämpi varsi. - nostalgiaa..........
Kiitos neuvosta. Tuo ko. verso on tukeva ja tummemman punainen, kuten nuo juuri kukkivat versot keväällä, joten lienee siis ihan "oikea" verso ja saa kasvaa.
Jaloverson lehdet ovat viisilehtisiä (yleensä) ja villiverson lehdet seitsenlehtisiä.
Asiaa auttaa, jos istutat ruusun siten, että vain jalostuskohta jää maanpinnan
alapuolelle. Tällöin kaikki juuriversot ovat lähtöisin ns. villiruususta ja voit
ne huolletta poistaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k764058- 1053574
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah833383Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia382809- 1251683
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361536Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk141191Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191174Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221134Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421130