Tilasin eteiskomeron Mäntsälän Keittiöexpertistä ja se meni munille aika lailla.
Alunperin soitin liikeeseen ja kävin läpi minkälaisen komeron haluan. Puhelimessa varmistin, että heidän standardisyvyys on riittävä (56cm). Ymmärsin, että komeron saa muuten koottua heidän standardiosista, mutta päädyn matalin kaappi tulisi madaltaa. Kaiken aikaa varmistin useaan otteeseen, että vakiosyvyys on riittävä. Samoin myyjä tiesi hyvin,ett kyse on eteiskomerosta.
Piirsin kaapista 3D kuvat Google ScetchUpilla ja lähetin heille. Kuviin jäi sokkelinsyvyys (standardi 524mm) ja selvä sokkelisyvennys. Kaapin syvyyttä kuvissa ei mainittu, koska puhelimessa sovimme, että kuvissa riittää korkeudet ja leveydet - syvyydenhän piti olla vakio.
Sitten kesken usean viikon jälkeen tiiviin sähköpostivaihdon luomassa myyjä kysyy minulta onko koko kaapin syvyys 524mm ja tuleeko lisätaustalevy syvyyteen lisäksi.
Tässä kohti minulla kävi käpy ja huomaisin samalle riville kirjoituista kysymyksistä vain jälkimmäisen, joten vastasin vain, että lisätaustalevy tulee syvyyteen lisäksi.
Välittämättä siitä, että Myyjän ehdottamaan 524mm syvään kaappiin ei mahdu henkarit sisälle tai siitä etten vastannut hänen ensimmäiseen kysymykseensä, myyjä muutti suunnitelmia ja toimitti 524m syvät rungot sen kummempia asiaa varmistamatta.
Totuus paljastui vasta kun komerot oli toimitettu ja jouduin omalla kustannuksellani tilaamaan uudet standardisyvyiset rungot. Minulle ei ollut aikaa tapella asiasta.
Jep, vikaa oli myös itsessä, mutta vähääkään ammattitaitoinen myyjä olisi suoraan osannut sanoa, että kaappi saattaa olla liian kapea henkareille. Vaan Mäntsälän Keittiö"experteillä" ei turhia kysellä.
Syvyydestä valittaessani nurisin samalla myös matallimman kaapin (n 1500mm korkea) päällä olevista reistä, jotka näkyvät ikävästi. Myyjä kertoi, että heidän kaapeissaan on moiset reiät vakioa. Jassoo. Eipä hän muistanut mainita rei'istä mitään tilausta tehdessäni.
Uusia standardisyviä runkoja noutaessani nurisin asiasta ja siitä, että kaikista matallimmassa kaapissa on ne reiät kattolevyssä. Firman pomo sanoi, että oishan ne reiät voinut poiskin jättää, kun olisin vaan sanonut siitä tilausta tehtäessä.
"#!!#, mistä hitosta asiakas voi tietää, että heidän kaapeissaan on reiät kattolevyssä. Armoa.
Summarum. Jos haluat laadukasta palvelua keittiöntoimittajalta, niin tämä putiikki kannattaa kiertää kaukaa. Mäntsälän Keittiö"experteillä" ei paljon yksityiskohtia mietitä.
Parempiakin liikkeitä on.
Mäntsälän Keittiö"Expert" kannattaa kiertää kaukaa
31
5619
Vastaukset
- toisen asiakas
Et ole ainoa asiakas, joka on samoilla linjoilla kanssasi. Ja toimitukset viivästyvät, vaikka sopimukset tehty asennuksista ja ne asennuksetkin sitä sun tätä, ei sitä, mitä on tilattu.
- ulkonäkö pettää
Tuntuisi, että alan ammattilaisten pitäisi osata, mutta kuultu on muiltakin asiakkailta tyytymättömyydestä.
- Äitee ihminen vain
Mikä siinä meni vikaan, nimittäin olin harkinnnut ottavani kalusteet juuri tuolta ?? Onneksi en vielä tilannut.
- rahafirmako
Halvemmallakin saat muualta, expertillä hinnat huipussaan. Älä lankea kiusaukseen.
- raha liikkuu
Kysseinen liike valittee asiakkaansa
- 7+5
Kyllä tässä tapauksessa asiakas saa ottaa syyt niskoilleen, koska on antanut väärät mitat myyjälle puhelimessa ja ilman piirustuksia.
- mittamieskö
Jaa, mutta eikö myyjän pitäisi pyytää asiakasta käymään piirustusten kera, sehän pitäisi olla ammattilainen ja tietää, miten asiat etenee.
- jylpplander
Mitathan eivät siis olleet kuvassa väärin, vaan myyjä tulkitsi toista mittaa toiseksi (sokkelin syvyys tulkittiin koko kaapin syvyydeksi). Ainakin muut käyttämäni ammattilaiset tarkistavat mitat kunnolla asiakkaan kera.
- NäinMeillä
" Ainakin muut käyttämäni ammattilaiset tarkistavat mitat kunnolla asiakkaan kera."
Kyllä itse voin sanoa näin rakennusalan ammattilaisena että hyvin usein tulee ongelmia juuri näiden maallikkojen kanssa jotka piirtelevät kaikenlaista kuvaa joissa on sitten jotain mittoja mutta osa taas puuttuu. Olettavat että kaiken osaa aina arvata oikein vaikka ei kaikkea mitoittaisikaan. Itse kun mitoitan jotain kuvia, mietin aina voiko tämän joku ymmärtää väärin ja jos pienikin mahdollisuus on, selvennän mitoitusta ja lisään vielä selitteen, mitä mitta koskee (kokonaisleveys, sokkelin syvyys jne.)
Toki ammattilaisen pitäisi aina kaikki tarkistaa, mutta ihmisiä me kaikki vain olemme. Usein ollaan kiireisiä, puhelimessa sovittuna tulee usein väärinkäsityksiä yms. Toki olisi paras jos katsottaisiin kaikki kerran läpi kasvotusten. Mutta ap:n viestistä välittyi kyllä kuva että hän nimenomaan halusi hoitaa homman kätevästi vain puhelimessa ja lähettelemällä itse jotain kuvia. SIlloin on aina väärinymmärryksen vaara kuten juuri ap:lle kävi yhteen viestiin vastatessa.
Hyvä yritys toki tulee asiassa asiakasta vastaan jos kyse on molemmin puolisesta väärinkäsityksestä. - luotettavako
NäinMeillä kirjoitti:
" Ainakin muut käyttämäni ammattilaiset tarkistavat mitat kunnolla asiakkaan kera."
Kyllä itse voin sanoa näin rakennusalan ammattilaisena että hyvin usein tulee ongelmia juuri näiden maallikkojen kanssa jotka piirtelevät kaikenlaista kuvaa joissa on sitten jotain mittoja mutta osa taas puuttuu. Olettavat että kaiken osaa aina arvata oikein vaikka ei kaikkea mitoittaisikaan. Itse kun mitoitan jotain kuvia, mietin aina voiko tämän joku ymmärtää väärin ja jos pienikin mahdollisuus on, selvennän mitoitusta ja lisään vielä selitteen, mitä mitta koskee (kokonaisleveys, sokkelin syvyys jne.)
Toki ammattilaisen pitäisi aina kaikki tarkistaa, mutta ihmisiä me kaikki vain olemme. Usein ollaan kiireisiä, puhelimessa sovittuna tulee usein väärinkäsityksiä yms. Toki olisi paras jos katsottaisiin kaikki kerran läpi kasvotusten. Mutta ap:n viestistä välittyi kyllä kuva että hän nimenomaan halusi hoitaa homman kätevästi vain puhelimessa ja lähettelemällä itse jotain kuvia. SIlloin on aina väärinymmärryksen vaara kuten juuri ap:lle kävi yhteen viestiin vastatessa.
Hyvä yritys toki tulee asiassa asiakasta vastaan jos kyse on molemmin puolisesta väärinkäsityksestä.Tällaiset mittatilaustyöt pitää aina hoitaa kasvotusten myyjän kanssa väärin-
käsitysten välttämiseksi ja jos myyjä on ammattilainen ja yritys haluaa antaa hyvän kuvan, ensiksikin aina pitää pyytää henk. koht. käyntiä, jotta lopputulos olisi kumpaakin hyödyntävä ja paras mahdollinen. Kyseisessä firmassa on ikävä kyllä aika epäammattimaista touhua, ei tämä alkuperäinen viesti ollut ainoa, mitä on kuultu, myös suullisesti kuulee näistä asioista kylillä kulkiessaan. Kaikkitietävä yrittäjä kusee vielä omille nilkoillensa, jos myöntäisi myös omat virheensä. Itse olen saanut toisesta firmasta hyvää palvelua nimeä mainitsematta ja kohtuuhinnoin. Ei kannata hätiköidä firmaa valitessa, hiljaa hyvä tulee. - myyjä paikalle
luotettavako kirjoitti:
Tällaiset mittatilaustyöt pitää aina hoitaa kasvotusten myyjän kanssa väärin-
käsitysten välttämiseksi ja jos myyjä on ammattilainen ja yritys haluaa antaa hyvän kuvan, ensiksikin aina pitää pyytää henk. koht. käyntiä, jotta lopputulos olisi kumpaakin hyödyntävä ja paras mahdollinen. Kyseisessä firmassa on ikävä kyllä aika epäammattimaista touhua, ei tämä alkuperäinen viesti ollut ainoa, mitä on kuultu, myös suullisesti kuulee näistä asioista kylillä kulkiessaan. Kaikkitietävä yrittäjä kusee vielä omille nilkoillensa, jos myöntäisi myös omat virheensä. Itse olen saanut toisesta firmasta hyvää palvelua nimeä mainitsematta ja kohtuuhinnoin. Ei kannata hätiköidä firmaa valitessa, hiljaa hyvä tulee.Nimenomaan,pyytäkää myyjä paikanpäälle mittaamaan,niin vastuu siirtyy heille.
- tyytyväinen
kyllä siellä jotakin on perseellään ku kaikki valittaa, ite ostin siltä nova keittiön mieheltä maisalantieltä ja kaikki meni tosi mutkattomasti, asennus oli ainaki todella ammattitaitoista ja mitat tismalleen oikein!
suosittelen lämpimästi uusia sisäremppoja miettiville! - RaksaRakentaja
Itse olen ostanut kyseisestä liikkeestä wc-tilan kalusteet, sekä koko eteisen kalusteet, ja ei todellakaan ole mitään valitettavaa.
Mitat todella tarkat ja tottakai kävivät mittaamassa, vaikka oli todella tarkat mitat omasta takaakin.
Ei mitään ylimääräisiä reikiä missään ja ehdottelivat myös omia ratkaisuja jotta kokonaisuudesta tulisi täydellinen.
Ei todellakaan ole mitään moitittavaa, ei palvelussa, ei hinnoissa, eikä missään!- kaapistolainen
Tämä firma valitsee asiakkaansa, joille aikataulu pitää, mahdoit olla hyväkin tuttu, kun noin kehuskelet, mahdatkin olla ainoa. Itse en saanut sellaista palvelua tältä firmalta, että olisin kaupat tehnyt, hinnat sikamaiset.
- tyytymätön
Harvat valitut saavat sitä henk.koht. palveluja, totuus piilee kaapin sisällä.
- niinpä niin...
Asiakas on nyt ainakin tainnut tehdä sen virheen että on lähtenyt hakemaan mittatilaustavaraa liikkeestä joka ei sitä tee muutoin kuin sen puitteissa mitä pystyy vakiotavaraa modifioimaan... Siksi ne reiät siinä kaapin pinnassa, lyhennetty jostakin vakiokomerosta vain.... Ovatko edes itse modanneet vai runkotoimittaja.
- komero novalta
Näinhän siinä on käynyt, että yrittäjä tekee "paloista" uusia komeroita, mutta siinä tekee pahoja virheitä just jättämällä reikiä huomaamatta. Kuulemani mukaan 2. laatua suurin osa myynnistä ja törkeet hinnat.
- Tyytyväinen asiakas
Meillä oli ihan toisenlaiset kokemukset mainitusta liikkeestä. Mitat otettiin tarkkaan paikan päällä, toimitukset tulivat ajallaan ja jälki oli viimeisen päälle hyvää!
- valikoiva
Taisit olla hyvinkin "tuttu", ehkä tiedettiin jo, että rahaa riittää
- Kysyvä
Miten on Nova keittiön tai Plussa keittiön laita Mäntsälässä?
- Sinikantei
Novasisustuksella/Novakeittiöllä ei ole yrityksen Y-tunnusta, joten mm. kotitalousvähennys tulee ongelmalliseksi.
- rakentaja2
Sinikantei kirjoitti:
Novasisustuksella/Novakeittiöllä ei ole yrityksen Y-tunnusta, joten mm. kotitalousvähennys tulee ongelmalliseksi.
Novasisustus ja Novakeittiöt ovat tuotemerkkejä, joiden takana toimii aivan laillinen ja Y-tunnuksen omaava yritys, jonka työ on kotitalousvähennys kelpoista. Ikävää, kun levitellään huhuja ottamatta asioista selvää. Novakeittiöt on muuten vienyt Keittiöexpertin asiakkaita melkosen paljon, etenkin rakennusyrityksiä. t.entinen keittiöpertin asiakas
- tyytyväinen!
Rakennan taloja myyntiin Mäntsälässä, kahteen viimeiseen ostin kalusteet Novasta .Hyvin osui mitoitukset ja hyvää laatuakin olleet. Sieltä ostetaan jatkossa.Hyvä ja joustava palvelu.
- neuvottelu
Kannatatteko edelleen Novaa Mäntsälässä, keittiöremppa alkaa nimittäin ja uutta pitäisi saada.
- Lillukkanvarsi
Piti juuri mennä keittiö experttiin, pitääköhän kiertää kaukaa? Etsin jotain vastaavaa liikettä josta kommentit ei ole tuota luokkaa?
- Naapurikuntalainen
Vein keväällä Rukalle mennessäni keittiön ja kaikki oli millilleen ja osalleen oikein. Tämä toki oli äärimmäisen tärkeää etäisyydenkin puolesta. Toisessakaan keittiössä ei ole huomautettavaa Myös hinnat ja laatu ovat kilpailukykyiset. Nähtävästi ollut toiminnassa jossain vaiheessa jotain säätöä, mutta ei ole nykyisin havaittavissa. Suosittelen lämpimästi.
- Anonyymi
Ei tartte kiertää, olen aina saanut loistavaa palvelua ko liikkeestä. Kyllä mittojen valittajat saa katsoa monesti peiliin.
- Harmaamummo
Itse olen tilannut jo toiseen asuntoon keittiön kaapistot ja niin hyvää palvelua en ole saanut missään ja hinta laatusuhde kohdallaan.....Ja vuosien saatossa on kyllä kestäneet ja pysyneet hyvinä....
- Anonyymi
Mäntsälän keittiöexpert on edullinen ja yrittäjiä ei saa mollata
- Anonyymi
Hauska katsoa kun ihmiset anonyymisti haukkuvat yritysten palvelua ja laatua minun mielestä jos on parannettavaa jossakin asiassa onse sitten palvelussa tai tavaranlaadussa niin asioista voi reklamoida ja sanoa asiallisesti vasten kasvoja eikä täällä netissä. Tuolloin asioihin voi puuttua ja parantaa yritystoimintaa. Enemmän tälläinen saa miettimään onko ihmisellä katkeruutta vai päässä vikaa että nettiin pitää mennä huutelemaan. Ja kyseisessä yrityksessä on ollut jo vuosienajan käytössä tarkistus mittaus ennenkuin edes kaappien runkoja kasataan jotta ei tulisi mitään suurempia virheitä ja kaapit sopisivat paikalle, mutta tottakai virheitäkin voi sattua kukaan ei ole täydellinen. Terveisin tyytyväinen asiakas joka onjo 10vuoden ajan käyttäny kyseisen yrityksen palveluita ja kertaakaan ei ole ollut ongelmaa jota ei ole voinut ratkoa.
- Anonyymi
Millä nimillä tuo Keittioexpert firma on toiminut viimeisten 30 v aikana? Yandex keittiökalu-nimisestä firmasta on keskusteltu jossakin palstalla jo vuosia sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882