Onko muita bipoja joille ei ruoka maistu tai näläntunteita ei esiinny?
Itsellä kävi niin, että ensimmäinen lääke joka mulle määrättiin oli Deprakine. Se pisti syötättämään. Oli jatkuva nälkä ja teki mieli appaa jääkaappi tyhjäksi. Ja silti jäi nälkä. Piti olla vähän väliä tunkemassa ruokaa suuhun. Tämä oli syy miksi lopetin deprakinen käytön heti alkuunsa.
Depra vaihdettiin Litoksi ja ruokahalu katosi NAPS kuin seinään. En edes muistanut enään syödä kun sitä näläntunnetta ei tosiaan ollut. Saatoin olla parikin päivää syömättä kunnes muistin että ai kamala en ole ravinnut ruumistani kahteen päivään. Sit lopetin Litonkin syömisen, mutta ruokahalu ei palannut ollenkaan.
Nyt syön ketipinor 300mg päivässä ja olen lukenut siitäkin, että se lihottaisi/syötättäisi, mutta ei mulla vaan. Pärjään kahdella ruisleivällä päivässä vallanmainiosti.
Ei oltu kaverin kanssa nähty kahteen kuukauteen ja nyt kun nähtiin, hän tokaisi että v-ttu sä oot laihtunut varmaan kymmenen kiloa!
Onko kohtalontovereita?
BIPO JA LAIHTUMINEN (ruokahaluttomuus)
7
1501
Vastaukset
- .-
Ruoka maistuu aina, liiankin hyvä. Ahdistuneena ja masentuneena ruokaa tulee ahmittua jatkuvasti. Onneksi paino pysynyt kuitenkin jotenkin kontrollissa.
- ex tonnikeiju
no kumma juttu kun oon itsekin lukenut pelkistä lihoomisista, enkä oo törmännyt tähän ilmiöön mikä itselläni on että laihtuu vaan
- Go Deprakine!
Vuonna 2007 diagnoosin jàlkeen minulle mààràttiin Deprakine ja Lamictal lààkkeet. Sain vuodessa yli 30 kg ylimààràistà, joka tietenkin johtui muustakin kuin lààkkeistà - huonosta olosta jne...(kuten tiedàtte...). Pahimmillani painoin 115 kg/172 cm.
Nyt 2011 olen hàvittànyt kilot, mutta lààkket ovat jààneet...hullua tàmà elàmà...
tàllaista tàmà...Upeaa! Hienoa että pääsit kiloista. Itselläni Ketipinor Lamictal ja parissa vuodessa toistakymmentä lisäkiloa. Ketipinor varsinkin vei kylläisyyden tunteen ja pysyi syömään vaikka norsun :D Nyt mäkin olen laihduttanut ne kilot pois. Ei helppoa, mutta ei mahdotontakaan :)
- ex-tonnikeiju
Onnittelut laihtumisen johdosta! Itse en siis mitenkään laihduta vaan ei vain ole ruokahalua juur ollenkaan. Ketipinoria menee nykyään epäsäännöllisesti 100mg illassa ja hoitavana lääkkeenä on abilify 15mg
- agddgdg
Itsellä lamictal enkä ole lihonnut. Olen pystynyt laihduttamaankin, en tiedä onko lääkkeellä vaikutusta mutta olen ihan tietoisesti kyllä pyrkinyt vähentämään syömistä. Pari kiloa lähtenyt. Ketipinoria käytän niin harvoin, ettei onneksi ole lisäämässä ruokahalua kuten useimmille käy. Olen siis jo valmiiksi pari kiloa ylipainoinen :)
- Turhaaitsekehuatuo
Pari leipäpalaa? Ymmärtänet itsekin syöväsi liian vähän ja olevasi maniassa. Jos jatkat, olet pian anorektikko ja osastohoidossa. Syö hyvä ihminen, vaikka väkisin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492328- 262193
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161494- 1241427
- 191083
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71974Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883