BIPO JA LAIHTUMINEN (ruokahaluttomuus)

ex-tonnikeiju

Onko muita bipoja joille ei ruoka maistu tai näläntunteita ei esiinny?

Itsellä kävi niin, että ensimmäinen lääke joka mulle määrättiin oli Deprakine. Se pisti syötättämään. Oli jatkuva nälkä ja teki mieli appaa jääkaappi tyhjäksi. Ja silti jäi nälkä. Piti olla vähän väliä tunkemassa ruokaa suuhun. Tämä oli syy miksi lopetin deprakinen käytön heti alkuunsa.

Depra vaihdettiin Litoksi ja ruokahalu katosi NAPS kuin seinään. En edes muistanut enään syödä kun sitä näläntunnetta ei tosiaan ollut. Saatoin olla parikin päivää syömättä kunnes muistin että ai kamala en ole ravinnut ruumistani kahteen päivään. Sit lopetin Litonkin syömisen, mutta ruokahalu ei palannut ollenkaan.

Nyt syön ketipinor 300mg päivässä ja olen lukenut siitäkin, että se lihottaisi/syötättäisi, mutta ei mulla vaan. Pärjään kahdella ruisleivällä päivässä vallanmainiosti.

Ei oltu kaverin kanssa nähty kahteen kuukauteen ja nyt kun nähtiin, hän tokaisi että v-ttu sä oot laihtunut varmaan kymmenen kiloa!

Onko kohtalontovereita?

7

1276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .-

      Ruoka maistuu aina, liiankin hyvä. Ahdistuneena ja masentuneena ruokaa tulee ahmittua jatkuvasti. Onneksi paino pysynyt kuitenkin jotenkin kontrollissa.

    • ex tonnikeiju

      no kumma juttu kun oon itsekin lukenut pelkistä lihoomisista, enkä oo törmännyt tähän ilmiöön mikä itselläni on että laihtuu vaan

    • Go Deprakine!

      Vuonna 2007 diagnoosin jàlkeen minulle mààràttiin Deprakine ja Lamictal lààkkeet. Sain vuodessa yli 30 kg ylimààràistà, joka tietenkin johtui muustakin kuin lààkkeistà - huonosta olosta jne...(kuten tiedàtte...). Pahimmillani painoin 115 kg/172 cm.

      Nyt 2011 olen hàvittànyt kilot, mutta lààkket ovat jààneet...hullua tàmà elàmà...

      tàllaista tàmà...

      • Upeaa! Hienoa että pääsit kiloista. Itselläni Ketipinor Lamictal ja parissa vuodessa toistakymmentä lisäkiloa. Ketipinor varsinkin vei kylläisyyden tunteen ja pysyi syömään vaikka norsun :D Nyt mäkin olen laihduttanut ne kilot pois. Ei helppoa, mutta ei mahdotontakaan :)


    • ex-tonnikeiju

      Onnittelut laihtumisen johdosta! Itse en siis mitenkään laihduta vaan ei vain ole ruokahalua juur ollenkaan. Ketipinoria menee nykyään epäsäännöllisesti 100mg illassa ja hoitavana lääkkeenä on abilify 15mg

    • agddgdg

      Itsellä lamictal enkä ole lihonnut. Olen pystynyt laihduttamaankin, en tiedä onko lääkkeellä vaikutusta mutta olen ihan tietoisesti kyllä pyrkinyt vähentämään syömistä. Pari kiloa lähtenyt. Ketipinoria käytän niin harvoin, ettei onneksi ole lisäämässä ruokahalua kuten useimmille käy. Olen siis jo valmiiksi pari kiloa ylipainoinen :)

    • Turhaaitsekehuatuo

      Pari leipäpalaa? Ymmärtänet itsekin syöväsi liian vähän ja olevasi maniassa. Jos jatkat, olet pian anorektikko ja osastohoidossa. Syö hyvä ihminen, vaikka väkisin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe