Olen 21-vuotias nainen. Seksiä olen harrastanut vain poikaystäväni kanssa kondomin kanssa, mutta toki sukupuolitauti on voinut tarttua suuseksissä, jossa ei olla käytetty ehkäisyä, koska olemme olleet yhdessä jo monta vuotta eikä poikaystävälläni ole esiintynyt mitään oireita.
Minulla on nyt kuitenkin jo parin kuukauden ajan välillä tullut verta emättimestä. Yleensä verta on tullut seksin jälkeen ja toisinaan sitä on tullut pari viikkoakin, pieniä määriä valkovuodon seassa, joka on tehnyt valkovuodosta ruskehtavaa. Kuitenkin työntäessä sormet emättimeen, siellä on ihan tuoretta verta. Mistään ovulaatioverenvuodosta ei mielestäni ole kyse, koska sitä ei ole minulla ennenkään ollut ja verenvuoto tulee muinakin ajankohtina.
Ja tosiaan välillä verenvuoto on mennyt pois vaikka ollaankin seksiä harrastettu ja nyt taas se on tullut takaisin. Mitään sukupuolitaudin oireita minulla ei ole, mutta valkovuotoni on runsasta, kirkasta ja valkoista (silloin kun ei verta tule). Ennenkin valkovuotoni on ollut runsasta, mutta nykyisin aina seksin aikana sitä tulee erittäin paljon ulos sieltä, mikä haittaa seksistä nauttimista.
Ilmeisesti gynekologille olisi siis aika varattavana jossain vaiheessa. Mutta haluaisin vain tietää, että voiko minun ikäiselläni olla jo kohdunkaulan syöpä - jopa niin pahassa vaiheessa, että verta vuotaa sieltä? Vai olisiko kyseessä vain joku sukupuolitauti, kuten klamydia?
Verta emättimestä - sp-tauti vai kohdunkaulan syöpä?
6
2072
Vastaukset
- Veikkaisin..
jotain tulehdusta, jonka vuoksi emättimen limakalvot on ärtynyt ja verestää. Varaahan se lääkäriaika niin saat selvyyden.
- Ik.ea.
Voiko apteekista hakea jotain reseptivapaata lääkettä tulehdukseen? Ja voiko tulehdukseen kuulua suurikin vuoto yhdynnän yhteydessä (ei välttämättä sen jälkeen niin paljoa)?
- Bb
Tulehdukselta kuulostaisi. Itselläni on pari kertaa ollut emäntin tulehdus, jolloin valkovuoto on ollut ruskeaa. Tosin myös alavatsa on ollut silloin kipeä.
Kannattaa mennä pikaisesti lääkäriin, jos kyseessä on tulehdus niin ei ainakaan tulehdus leviä. Antibiooteilla on itselläni mennyt ohi.- Ik.ea.
Olen vähän tutkaillut oireitani netistä. Outoa on, että minulla ei ole mitään kipuja, emätin/vuoto ei haise ollenkaan pahalle ja mitään kutinaa ei ole. Valkovuotokaan ei ole kokkareista vaan normaalia, tosin runsasta ja välillä siis ruskeaa verenvuodon takia. Nyt verenvuoto on ollut vähän pahempaakin.
Ostin apteekista jotain maitohappobakteerigeeliä emättimeen laitettavaksi, jos se auttaisi limakalvoihinkin, kuten lääkkeessä luvattiin. Katsotaan nyt. Veikkaisin, että minun tapauksessani kyseessä ehkä on sitten jonkinlaiset polyypit sun muut, mistä verenvuoto voisi johtua, koska mitään muita oireita ei ole.
- 21v
Olen sun kanssa saman ikäinen ja mulla on ihan saman typpistä vaivaa, ei mitään kipuja, kutinaa tai hajuja. Vain tuota outoa verta aina välillä ja yleensä yhdynnän jälkeen. Vuosi sitten minulta otettiin varoiksi (melko runsaan valkovuoron vuoksi) klamydia-testi, ei mitään!
Mulla on ollut tätä jo monta vuotta, aluksi kun sitä tuli vain tooodella harvoin (n. 2krt /v), sanoi terkkari että limakalvo vain jotenkin repeää. Mutta nyt kun se on todellakin yleistynyt ihan kuukausittaiseksi, niin aion varata gynen kun pitää tuo pilleri-reseptikin uusia. Suosittelen sinullekin samaa, niin tulee varma diagnoosi. :) - 21v
Kävin eilen gynellä näistä omista, samantapaisista oireistani. Sanoi että siellä voi olla ihan jokin tulehdus ja se selviää kyllä papalla. Eli vielä menee kolme viikkoa tuloksia odotellessa. Kannataisi sinunkin Ik.ea. varata se aika sinne gynelle jos et ole sitä vielä tehnyt. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823626
- 333006
- 612985
- 102906
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562353- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351669