Onko kyseessä bulimia, jos ajoittain tulee pakonomainen tarve syödä hirveästi kerralla eikä pysty kontrolloimaan sitä? Lisäksi aina tuon ylensyömisen jälkeen minun on aina aivan pakko mennä kuntoilemaan, sillä minä pelkään lihovani... olen kyllä normaalipainoinen, mutta olen jotenkin pakkomielteinen syömisestä ja yritän jatkuvasti hallita syömistäni lihomisen pelossa... onko kyseessä bulimia? Jos on, mikä auttaisi tilannettani ja miten saisin kontrolloitua syömiseni?
Onko kyseessä bulimia?
2
71
Vastaukset
- edrfgthyu
jos ajattelet aina vain ruokaa, lihoamista ja syömistä niin voi olla että sulla on jokin syömishäiriö.
ja btw, kyllä muutkin kuin alipainoiset voivat olla syömishäiriöisiä. - 14+14=28
Ei ole bulimia, koska bulimikot oksentavat ahmimisen jälkeen. Jonkinnäköinen syömishäiriö sinulla on, ahmiminen liittyy BED nimiseen sairauteen (BED = Binge Eating Disorder = Amimis Syömis Häiriö) kun taas pakonomainen liikkuminen enemmänkin anoreksiaan, joka on melkeinpä BEDin vastakohta. Eli jonkinäköinen syömishäiriö sinulla kuitenkin luultavasti on, varmaankin EDNOS (Eating Disorders Not Otherwise Specified)
Ja kyllä, ihmisellä voi olla mikä tahansa syömishäiriö riippumatta koosta tai painosta, ulipainoisellakin voi olla esimerkiksi anoreksia, jos hän on ensin lihonu, ja sitten alkanut sairaalloisen laihduttamisen. Esim ite olen laihtunut 20kg, ja olen silti pari kiloa ylipainoinen_vieläkin_, eli ei kannata arvostella kirjaa kannen perusteella.
Osta vaikka jääkaappi täyteen terveellistä ruokaa, ettet sorru epäterveellisyyksiin, ja jos tulee ahmimishimo, juo vatsa täyteen vettä tai syö vaikka kurkkua. Tai vielä parempi, syö kunnon terveellistä ruokaa, mutta jos se menee heti ahmimiseksi, niin kannattaa odottaa sen ahmimiskohtauksen ohimenemistä. En oikein osaa neuvoa, kun koko ikäni syömisten kanssa pomppinut ääripäästä ääripäähän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760