Mitä mieltä olette nykyisestä internetistä. Onko se niin kaikkitietävän hyvä kuin taannoin yritettiin mainostaa vai onko se vain joidenkin rahantekokone, jonka toiset maksavat? Oletko huomammut, miten sinua juoksutetaan sivuilta sivuille, sinulta kerjätään rahaa ja sinua yritetään saada rekistöröityä milloin minnekkin ryhmään, jonka jälkeen sähköpostisi on taas täynnä mainoksia? Oletko huomannut, miten helppoa on rekistöröityä ja avata tili esim. Facebookissa ja Googlessa, ja luoda niihin profiilinsa, mutta kun tulet katumapäälle ja yrität lopettaa tilisi, niin se ei tapahdukaan yhtä ketterästi? Oletko esimerkiksi huomannut, että Google toimii täysin häikäilemättömästi kadoten täysin robottitekniikan taakse. Oletko huomannut, että poistettu profiililisi ei olekaan poistunut, mutta mihinkään ei voi valittaa [ei edes robotille], ellei avaa taas poisttua tiliään, joka ei olekaan poistunut?
Eräs nopea analyysi Arabivaltioiden kansannouusuta oli se, että suurin syyllinen oli nämä niin sanotut sosiaaliset mediat, joiden avulla kaikenlainen informaatio pääsi liikkumaan ja villitsemään. Voidaanko siis ajatella, että Internet on nyt niin vapaa temmellyskenttä kaikelle pirulliselle älylle, että on mahdollista rysähtää jonkinlainen globaali kaaos? Hyvin näyttää menenvän ainakin Euroopassa. Fiilis on samanlainen kuin 1930-luvun Hitlerin Saksassa?
Oletko itse kyllästynyt esimerkiksi siihen, että kysyessäsi esimerkiksi joltain viranhaltijalta tietoa, niin hän ohjaa sinut klikkailemaan NETTIIN?
Tiesitkö, että konettasi hidastavat nykyään ennen kaikkea kaiken maailman mainosohjelmat ja mainoscookit? Ja tiesitkö, että tietokoneen saisi paljon turvallisemmaksi sekä käytännössä miltei viirusvapaaksi, jos eivät markkinamiehet panisi hanttiin, koska silloin eivät myöskään mainokset liikkuisi niin ketterästi verkossa kuin nyt?
Onko tietokone oraakkeli kaikkien pöydällä, jolta kysytään, ja joka vastaa sitten ilkkuen, mitä kulloinkin haluaa? Varastaako se sinun aikasi, kuin varkain? Onko sen takana PIRU ITSE? Onko tämä lopun aikaa?
TUNTUUKO INTERNET PIRUN KEKSINNÖLTÄ?
pintainfoonkyllästyn
2
105
Vastaukset
- ............
Tiesitkö, että voit ladata tietokoneellesi ohjelman, joka blokkaa mainokset?
Voit myös itse valita sen, mihin ryhmään liityt ja mihin kirjoittelet. - Die Mensch-Maschine
Joo, laittakaa Adblock plus tai vastaava selaimeen.
Ja sen oraakkelivaikutuksen voi välttää käyttämällä Googlen sijasta kirjastoa ja vähentämällä nettisivujen pläräämistä muutenkin. Pitkäkestoinen muistikin kehittyy paremmin kovakantisten kirjojen seurassa.
Facebookkeihin liittymisistä ei olekaan tarpeellista enää erikseen mainita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1445800
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253586Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1222815- 472498
- 291939
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2631851Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt491800Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201626- 321587
- 281540