Mitä vikaa epäsosiaalisuudessa?

---

Vähän oli hankaluuksia sijoittaa tämä viesti minnekään, joten iskenpä sen nyt vaikka tänne.

On tullut jo useampia vuosia ihmeteltyä yhteiskunnan jatkuvaa painostusta sosiaaliseen kontaktiin ja ihmisten kanssa olemiseen. Puhutaan jatkuvasti miten eristyneisyys ja yksinäisyys lisääntyvät jne. Toki se on iso ongelma niille öh... joille se on ongelma. Olipas järkevä lause.

Mikä tässä nyt itseäni eniten ihmetyttää ja vaivaa on se, että luonnostaan epäsosiaaliset ja yksinään viihtyvät ihmiset ovat yhteiskunnassa jonkinsorttisia mörköjä. Jatkuvasti saa itsekin olla selittelemässä miksi en kuulu kaikenmaailman sosiaalisiin medioihin ja vastaaviin, miksi en halua lähteä nyt sinne ja tänne ja tuonne jne. Loppujen lopuksi ihmisten seurassa vaikutan ja käyttäydyn aika sosiaalisesti ja olen puhelias, mutta ei mulla mitään tunnesiteitä keneenkään synny ja harvoin jaksan ihmisten seurassa olla enempää kun tarve vaatii.

Monesti kuulee vaikka minkälaisia sairauden määritelmiä masennuksesta ja skitsofreniasta ties mihin psykopatiaan ja vastaaviin. Koen kuitenkin olevani täysin henkisesti terve ja onnellinen ihminen vaikka en koekaan pakottavaa tarvetta sosiaalisiin kontakteihin. Olen muutenkin täysin yhteiskuntakelpoinen asukas, silti ihmiset näkee jotain vikaa minussa. Ei voi kuin ihmetellä.

Tämä viesti oli enemmän "halusin vaan avautua" -tyyppiä, mutta tokihan kommenttia saa heitellä.

5

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wd

mulle on pätkäisty skitsoidin persoonallisuushäiriön määrite. Viihdyn tosiaan omissa oloissani varsin hyvin. Masennuskin on siinä rinnallani.

• bonuslääkärit

"silti ihmiset näkee jotain vikaa minussa" kertoo, että lääkärit keksivät tekosyitä saadakseen sinut orjakseen.

Yksinään viihtyvien lisäksi toinen "ongelma" on muiden ihmisten kanssa jatkuvasti viihtyvät. Heitäkin rangaistaan suorastaan pakkohoidolla! Enemmistön mielestä on väärin, että keskustelee heidän kanssa. Samoin heille lykätään masennuksia ja skitsofrenioita diagnooseiksi.

Toisin kuin maalaisjärkiset, lääkärit pitävät niitä sairaina, jotka eivät löydä itsestään vikoja, mm. sosiaaliset tilanteet. Ei auta, vaikka kaikki muut pitäisivät häntä terveenä (esim. sinua). Lääkärit tosiaan keksivät diagnooseja saadakseen yhä lisääntyvissä määrin boonuksia lääketehtailta. Asiakkaan kuuntelu on sivuseikka heidän työssään.

• jos sulla on

diagnoosi tosta niin kanttaa olla tarkkana,voit joutu helvettiin..
      itsellä viides vuosi menossa stadin asunnoissa
      http://www.youtube.com/watch?v=zD1pqhjL5Ag&feature=related
      eli sut yritetään murskata henkisesti ja fyysisesti totaalisesti ja toimittaa pakkohoitoon..katso kohta 2.11 äänille herkistäminen,mulla on just näin
      naputtelua,koputtelua,seiniin hakkaamista ja paljon muuta kivaa..

• ^^^

Miten sitten sinä, joka et koe tätä ongelmaksi, olet alunperin päätynyt lääkärille diagnosoitavaksi? Eihän sellaista voida alkaa diagnosoimaan, jolla ei alunperinkään ole mitään ongelmaa ja elämä on mallillaan.

• ---

Huonosti kirjoitin näköjään. En ole noita diagnooseja saanut lääkäriltä (paitsi masennusta epäiltiin), enemmänkin muka-asiantuntevilta tutuilta :P

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4466
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3313
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1143
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1086
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1054
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe