eli olen ylipainoinen nuori ja käyn sen takia lääkärissä . en ole laihtunut vaan juuri toisin päin lihonut . mutta nyt on tullut sitten diabeteksen oireita ja sitä minulla epäillään: joudun käymään vessassa useammin kun ennen, lihonut, nälän tunne kadonnut ( syön paljon vähemmän kuin ennen ) , väsynyt olo koko ajan ja maha sekaisin koko ajan.
pelkään todella paljon että minulla on diabetes.
voiko minulla olla diabetes?
3
121
Vastaukset
- mars labroihin...
Voisi ehkä olla 2-tyypin diabetes, sitäkö sulla epäillään? Ylipaino voisi viitata siiihen suuntaan.
1-tyypin diabeteksen puhkeamisvaiheeseen liittyy ainakin loppuvaiheessa tahaton laihtuminen, vaikka ruokahalu olisikin entisensä. Siis lisääntyneen juomisen ja vessassa ravaalisen lisäksi.
Mutta diabeteshan on helppo todeta verikokeilla, ei sitä tarvi pitkään vain epäillä. Kait sinulla on verensokerit tarkistettu, jos kerran lääkärissäkin olet käynyt. Ensimmäisen testin voi tehdä vaikka terveydenhoitaja koulussa/työpaikalla, tarkemmat on sitten jo labrab asia. - voi ei
verikokeissa käyty. torstaina lääkäri. saa nähä mitä löytyy! toivottavasti ei diabetestä.
mutta voiko toi tyypin 2 olla ala ikäsellä? ku eiks se oo aikuisiän diabetes? - mars labroihin
2-tyypin diabetes ei ole pelkästään akuisten tauti, sitä on enenevässä määrin jo nuorillakin, johtuen paljolti heillä kait tusota ylipainosta. Nykyisin ei enää edes puhuta noista termeistä "aikuisiän diabetes" tai nuoruusiän diabetes" juuri siksi, että tuon "aikuisiän diabeteksen voi saada nuorenakin ja toisaalta nuoruusiän diabeteksen vaikkapa viisikymppisenä. Siksi halutaan eroon noista termeistä nuoruusiän ja aikuisiän, puhutaan 1-tyypistä ja 2-tyypistä. Ovat oikeastaan ihan eri sairauksia mekanismeiltaan, vaikka verensoerin nousu on kummassakin se näkyvin juttu.
No kohtahan sinä saat selvyyden, enää muutama päivä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1621374
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä40965Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38705- 14620
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä28612- 35604
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver19580Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30567Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17553