Mulla on niin huijattu olo!

katjuska78

En tiedä kuuluuko tämä keskustelu tänne, mutta tänne sen laitan.
Olen tuntenut ystäväni noin 10 vuotta, ja tämän viimeisimmän lapsen synnytyksessä olin mukana ja hän muutenkin soittelee lähes päivittäin lapsen vointia yms. Hän on myöskin jo kysynyt jos voimme ottaa lasta hoitoon hetkeksi aikaa. No ei siinä mitään, mutta mä odotin että meitä olisi pyydetty kummeiksi, olemmehan tämän ystäväni kanssa hyvissä väleissä.
Mutta toisin kävi, he pyysivät pariskuntaa, jonka ovat tunteneet muutaman vuoden, mutta he ovat kaikki ystäviä ( siis miehet ja vaimot), minun mieheni ja ystäväni mies tulevat toimeen mutta eivät käy esim juhlimassa yhdessä.

Tämä on ehkä lapsellista, mutta kyllä minulla on huijattu olo. Kuitenkin edelleen lähes päivittäin soittaa minulle miten on vauvan kanssa mennyt.Tekisi mieli sanoa tälle naiselle, että soita sen lapsen kummille, luulisi sitä kiinnostavan. Tai enhän minä tiedä vaikka soittelisikin. Muutenkin tämä ystäväni puhuu minulle asioita joita ei puhu tälle kummina olevalle naiselle. Ja ei, meitä ei kutsuttu edes ristiäisiin, siellä oli vain lähimmät. Selvä... Mitäs me sitten ollaan?

8

623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pettynyt kummi

      Jos tällä toisella pariskunnalla on enemmän rahaa tai muuten parempi status? Jotkut ihmiset tuntuvat ajattelevan vain sitä kummeja valitessaan. Ole onnellinen ettei sinua pyydetty kummiksi, kummin virka tuntuu usein olevan vain syy rahastukselle. Voit kuitenkin sanoa ystävällesi että odotit kutsua ristiäisiin koska olette mielestäsi olleet läheisiä. Ota vähän etäisyyttä näihin ihmisiin, saatat huomata ettet olisi halunnutkaan heidän lapsensa kummiksi.

      • PIKKIS C

        Samaa mieltä olen minä myös.


    • sano suoraan

      saman kokenut. Mutta meidän ystävyys oli lähes koko lapsuuden, nuoruuden ja pitkälle aikuisuuteenkin. Ja hänellä olisi ollut peräti kaksi mahdollisuutta valita minut kummiksi. Ja kaiken lisäksi kerrottakoon että ei ollut ketään muuta niin läheistä ystävää kun minä, koko elinaikana hänellä. Mutta en näköjään kelvannut.
      Asia on kieltämättä HYVIN outo... toisaalta ei viiti suuttua päin naamaa, mutta toisaalta, hyvänen aika, kyllähän se kertoo arvostuksen puutteesta, ja siitä että en ole tarpeeksi kelvollinen tähän perheeseen kummiksi. Muutakin tietty on tapahtunut mikä on pilannut koko ystävyytemme, mutta tämä oli yksi tapahtuneesta. Feikkiystävä koko tyyppi. Kehotaisin sanomaan päin naamaa mitä ajattelet, muuten se lyö kiilan väliinne lopullisesti ja ystävyys loppuu itsestään.

    • niin pettynyt

      Minulla oli erään sukulaiseni/ystäväni kanssa sopimus, että meistä tulee toistemme esikoisten kummeja. No, mulle ei ole vielä lapsia siunaantunut, mutta tämän sukulaisen lapsen nimensaannista sain lukea facebookista, kuten myös syntymästä. Edes siitä ei lähetetty tekstaria, vaikka tästä kummiasiasta juteltiin vielä viime vuonna, eikä mikään ollut muuttunut. Olen tosi loukkaantunut, edes veri ei tunnu olevan vettä sakeampaa, eikä kehenkään voi loppupeleissä luottaa.

    • 26

      Meillä ei valittu hyviä ystäviäkummeiksi jotka eivät lapsista kovin perusta. Kummit valittiin siis sen mukaan keiden ajattelimme sopivan kummeiksi eikä ystävyyden perusteella...

    • gummikalle

      Itsehän sen totesit: "he ovat kaikki ystäviä (siis miehet ja vaimot), minun mieheni ja ystäväni mies tulevat toimeen mutta eivät käy esim juhlimassa yhdessä."

      Siis kyse on kummiudesta, siitä kenelle haluat antaa lapsesi jos itsellesi sattuu jotain. Ja myös siitä kenen arvot haluat välittyvän lapsellesi. Ystäväsi ja miehensä näkee myös miehen roolin tärkeänä kummiudessa (onko lapsi poika?). Ja kun eivät kerran tunne miestäsi edes kaveripohjalta, niin ei päätöksessä ole kai mitään ihmeellistä. Ristiäisiin ei usein pyydetä muita kuin perhe ja kummit.

      Jos kummius on NIIIIN tärkeä juttu itsellesi, niin vaihda miestä sopivampaan ja hyväksytä hänet ensin ystäväpariskunnalla.

      Välillä hiukan huvittaa koko kummivoohotus.....

    • ttppii

      Ikää oli?
      15 v?
      Tosin harvat onneksi siinä iässä lapsia saavat, lapsellisuuden asti jutuissa tosin ei yllä edes siihen 15-vuotiaan tasolle.

    • et silleen

      Meidänkin ystäväpariskunta,jotka ovat olleet parhaita ystäviämme lähes 15 vuotta,pyysivät meitä kummeiksi.Ällistyttiin,(vaikkei sinänsä haittaakkaan),kun sylikummiksi pyysivät naisen veljen tyttöystävän,jonka olivat tunteneet vuoden päivät.No veli ja tyttöystävä/sylikummi erosivat pian ristiäisten jälkeen,eikä tämä nainen kertaakaan ole muistanut kummityttöään tänä aikana.Hävisi täysin lapsen elämästä.Tästä nyt muutama vuosi jo aikaa.Aikas karua.Kannattaa miettiä ketä pyytää!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5369
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4785
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3036
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1653
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe