Varokaa Ultimaten ilmalämpöpumppua

Ultimate petti

Tilasin netin kautta heiltä ilmalämpöpumpun. Toimitus kolmisen viikkoa, mitä pidin hyvänä firman maineen tuntien. Sitten se yllätys tulikin.Meillä on henkilö joka on asentanut ennenkin ilmalämpöpumppuja. Käytimme hänen palveluitaan hyväksi.
Se ei sitten onnistunutkaan koska netin kautta tilatessamme uskoimme että
maksamaamme ja toimitukseen kuuluvaan tyhjennyspumpuun kuuluu myös letku. Pumppu kun ei muuten toimi. Eipä sitten kuulunutkaan ja kun niitä ei voi edes erikseen tilata niin mitäs sitten tehdään. Toimitus pitää maksaa etukäteen ja on lähes mahdotonta valittaa toimituksesta.
Kuormakirjassakin kun luki että tyhjennyspumppu ilman koukkuja ja letkuja.
Tilatessa tästä ei mainita mitään ja niitä ei siis pysty tilaamaan.
Kuluttajavalitukseen tästä on turha valittaa koska firmalla on siellä niin pitkä jono ja vaihtaa jälleen nimään pikapuoliin.

Tarkoituksena heillä on että heidän asentajiaan käytettäisiin. Pelkkien letkujen teettäminen hydrauliikka alan firmoissa maksaisi ainakin sata euroa.
Asentaja n. 500 e. pelkän tyhjennyksen vuoksi.

Mitä prkl tehdään kun en viittis enään kusettalle maksaa.

Mites nyt sitten tehdään

Varoaa siis menemästä samaan huijaukseen.

73

25538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ul ti

      Tunsit maineen ja silti tilasit? Katso peiliin?

      • ultimate petti

        Kokeileppa Pentti hyvä tilata se samalla kun tilaat ilmalämpöpumppua. Sulla varmaankin riittää järki siihen että se ei tietenkään kuulu toimitukseen. Mulla ei niin tehnyt , varsinkin kun se velipojallani oli kuulunut.

        Tunsin myös maineen mutta ahneuttani uskoin mainokseen. Paikallinen firma olisi pyytänyt asennettuna 1400 r.


    • ssdvsdvsdvs

      Lainaus ultinsivulta
      "Ultimate tyhjiöpumppu sopii kaikkiin Ultimatemarketin myymiin ilmalämpöpumppumalleihin. Tyhjiöpumppu toimitetaan painemittareineen ja käyttöohjeineen tukevassa toimituspaketissa."

    • Ketku on aina ketku

      Moniko on vieläkin vailla mökkiä tai rahoja tältä samaiselta liiketoiminta kiellonkin saaneen yrittäjän ketkuiluista

    • pumppumasentaja

      Et muutenkaan saa itse asentaa ilmalämpöpumppua, sen saa asentaa ainoastaan ammattilainen, jonka nimi löytyy TUKESin listalta http://rekisterit.tukes.fi/fi/Urakoitsijat/Kylmaalan-patevyysrekisteri/
      Jos joku muu asentaa ko. laitteen, syyllistyy hän rikokseen josta on määrätty melko kovat sanktiot. Onnettomuus tai tapaturmatapauksissa vakuutusyhtiö pesee kätensä korvauksista. Takuukaan ei ole voimassa jos asennuksen tekee joku muu kuin hyväksytty asentaja. Toki saahan niitä kylmätyökaluja ostaa ja myydä kuka tahansa mutta käyttö on lailla hyvin rajoitettua.

      • kjgjjghh

        "syyllistyy hän rikokseen josta on määrätty melko kovat sanktiot. "

        Voisit kertoa meille kuinka monta vuotta saa linnaa vai peräti raipparangaistuksen, jos asentaa omaan rakennukseen ilmalämpöpumpun itse.

        Jos firma myy laitteet jotka on laissa kielletty niin sehän on rikos mutta jos itse asentaa väärin ja tulee vahinko niin sen aiheuttaja vastaa.


      • Miki335
        kjgjjghh kirjoitti:

        "syyllistyy hän rikokseen josta on määrätty melko kovat sanktiot. "

        Voisit kertoa meille kuinka monta vuotta saa linnaa vai peräti raipparangaistuksen, jos asentaa omaan rakennukseen ilmalämpöpumpun itse.

        Jos firma myy laitteet jotka on laissa kielletty niin sehän on rikos mutta jos itse asentaa väärin ja tulee vahinko niin sen aiheuttaja vastaa.

        Ei ole rikos myydä laitteita, jota ei saa asentaa ilman lupaa. Vain ilmalämpöpumpun asentaminen ilman lain vaatimaa lupaa on ympäristörikos, josta ylin rangaistus on kahden vuoden vankeusrangaistus.

        Voithan sinä tottakai asentaa ilmalämpöpumpun ilman lupaa. Ympäristörikoksen ylärangaistus on tuo kaksi vuotta. Kylmäaineen karkaaminen luvattomasti asennetusta laitteesta ei ole varmastikaan tappoa vastaava teko.


      • Oman onnen seppä
        kjgjjghh kirjoitti:

        "syyllistyy hän rikokseen josta on määrätty melko kovat sanktiot. "

        Voisit kertoa meille kuinka monta vuotta saa linnaa vai peräti raipparangaistuksen, jos asentaa omaan rakennukseen ilmalämpöpumpun itse.

        Jos firma myy laitteet jotka on laissa kielletty niin sehän on rikos mutta jos itse asentaa väärin ja tulee vahinko niin sen aiheuttaja vastaa.

        Huvittaa nämä pelottelija,t joka selittävät aina että sen tekeminen on lailla kielettyä tai että vakuutusyhtiö ei korvaa. Mitä sitten. Ei se ainakaan minua ole estänyt tekemästä mitä haluan. Kaikki hommat ei aina ole ensinmäisellä kerralla onnistuneet ja on joutunut oppirahat maksamaan, mutta toisella kerralla on jo onnistunut.
        Parempi tehdä mistä on haaveillut ja kokea onnistumisen tuoma mielihyvä, kuin nyysätä jotain lakikirjaa ja pelätä että tuliko tehtyä tänään jotain laitonta.


      • ieppi66
        Oman onnen seppä kirjoitti:

        Huvittaa nämä pelottelija,t joka selittävät aina että sen tekeminen on lailla kielettyä tai että vakuutusyhtiö ei korvaa. Mitä sitten. Ei se ainakaan minua ole estänyt tekemästä mitä haluan. Kaikki hommat ei aina ole ensinmäisellä kerralla onnistuneet ja on joutunut oppirahat maksamaan, mutta toisella kerralla on jo onnistunut.
        Parempi tehdä mistä on haaveillut ja kokea onnistumisen tuoma mielihyvä, kuin nyysätä jotain lakikirjaa ja pelätä että tuliko tehtyä tänään jotain laitonta.

        ja hupun puppua minä olen asennellu ja nyt vasta rekisteröidyin huvikseen ei koskaan kukaan ei vakuutus eikä takuu asioissa mitään ainut on LY tunnus ei ole muuta tarvinnut ennen eikä nyt


      • Emppux
        Miki335 kirjoitti:

        Ei ole rikos myydä laitteita, jota ei saa asentaa ilman lupaa. Vain ilmalämpöpumpun asentaminen ilman lain vaatimaa lupaa on ympäristörikos, josta ylin rangaistus on kahden vuoden vankeusrangaistus.

        Voithan sinä tottakai asentaa ilmalämpöpumpun ilman lupaa. Ympäristörikoksen ylärangaistus on tuo kaksi vuotta. Kylmäaineen karkaaminen luvattomasti asennetusta laitteesta ei ole varmastikaan tappoa vastaava teko.

        Kyllä minä itse asensin kun teen sen paremmin kuin ne asentajat jotka hosuvat tyhjöpumpun kanssa oika imut ja kiinni . ja asennan edelleenkin .


    • klm/sas/finnair

      Noh tyhmästä päästä kärsii koko ruumis ja lompuukki.
      Tais tulla 395.90 maksaneelle pumpulle reilusti hintaa lisää.
      Eipä taida oikein naapuritkaan tykätä, on vaan tuo ulkoyksikön
      melu aivan kuin Dc- 3:sen aikanaan, jotta ihan hyvä että et
      saanut litkuja sisään, muutakuin emännälle.

      • asentajahemmo

        On niillä ihan hyviäkin vehkeitä. Mutta ei montaa, isossa mallistossa Premier 10 ja 13 on oikeasti hyvät valinnat joita voi kyllä suositella.
        Periaatteessa Tossun kanssa samat vehkeet, mutta noin puolikkaalla hinnalla.

        Kaikki muut mallit mitä niiltä oon nähnyt on tosin suht syvältä, eli mielipiteeni ei koske niiden mallistoa yleisesti. Eikä kukaan kai kuvittelekaan että kolmen sada on/off pumppu vois olla hyvä ostos, heh.

        Hyviä siis ainoostaan nämä Premier 10 ja 13.


      • Halpakin toimii
        asentajahemmo kirjoitti:

        On niillä ihan hyviäkin vehkeitä. Mutta ei montaa, isossa mallistossa Premier 10 ja 13 on oikeasti hyvät valinnat joita voi kyllä suositella.
        Periaatteessa Tossun kanssa samat vehkeet, mutta noin puolikkaalla hinnalla.

        Kaikki muut mallit mitä niiltä oon nähnyt on tosin suht syvältä, eli mielipiteeni ei koske niiden mallistoa yleisesti. Eikä kukaan kai kuvittelekaan että kolmen sada on/off pumppu vois olla hyvä ostos, heh.

        Hyviä siis ainoostaan nämä Premier 10 ja 13.

        >Eikä kukaan kai kuvittelekaan että kolmen sada on/off pumppu vois olla hyvä ostos, heh.

        No, eipä tarvitse kuvitella, kun on kolmen vuoden kokemus. On jo maksanut itsensä takaisin pienentyneessä sähkölaskussa. Ei kyllä tunnu pärjäävän -25 asteessa, mutta noina muutamana talven kylmänä päivänä jaksan pistää klapia uuniin.


      • 3lpoa
        Halpakin toimii kirjoitti:

        >Eikä kukaan kai kuvittelekaan että kolmen sada on/off pumppu vois olla hyvä ostos, heh.

        No, eipä tarvitse kuvitella, kun on kolmen vuoden kokemus. On jo maksanut itsensä takaisin pienentyneessä sähkölaskussa. Ei kyllä tunnu pärjäävän -25 asteessa, mutta noina muutamana talven kylmänä päivänä jaksan pistää klapia uuniin.

        Mun ei tarvii kuvitella . Se on hyvä ostos. Omani (ensinmäisen ostin v2002) viime viikolla ensinmäinen vika ja se on tahkonnut tuossa seinällä kesät talvet maksoi silloin sen 298. Seuraava on tahkonnut v 2006 ja edelleen toimii ja uusin on juuri asennuksessa . Joa ostaa kalliin on kuoletus aika sitten paljon pidempi eli saatte vapaasti valita , tosin ultimaten touhu muuten on hieman kyseenalaista.


      • Anonyymi
        asentajahemmo kirjoitti:

        On niillä ihan hyviäkin vehkeitä. Mutta ei montaa, isossa mallistossa Premier 10 ja 13 on oikeasti hyvät valinnat joita voi kyllä suositella.
        Periaatteessa Tossun kanssa samat vehkeet, mutta noin puolikkaalla hinnalla.

        Kaikki muut mallit mitä niiltä oon nähnyt on tosin suht syvältä, eli mielipiteeni ei koske niiden mallistoa yleisesti. Eikä kukaan kai kuvittelekaan että kolmen sada on/off pumppu vois olla hyvä ostos, heh.

        Hyviä siis ainoostaan nämä Premier 10 ja 13.

        meillä oli ultimaten 9kwn ilmavesilämpöpumppu 14 vuotta ilman mitään vikaa kunnes hajosi lopullisesti. olisimme ostaneet edelleen uuden ultimaten , mutta tähän hätään heillä ei ollut tavaraa saatavilla


    • tyin5656

      Timo Soinille soitto ja hommat pelaa.Hän laittaa luikerot ojennukseen.
      Uusi Karpo.

      • emppux

        Eli ittensä ojennukseen!


      • XJesseL

        Ultimate Pro 13 ja jo 12 vuotta on pelannut :)


    • Skudaman

      Ollut viime talven tuo Premier 10 ja tyytyväinen olen ollut. pakastakin oli noin 30, niin ei aiheutunut mitään vmmoja. Ei voi pelekästään moittia.
      Ja sit yks asia. Mökkikaupalla ja ilpokaupalla ei ole mitään yhteistä, tiedoksi vaan.

    • MARISIOITA AINA RIIT

      EI HUONOJA KOKEMUKSIA KYS.VIRMASTA.KEVÄÄLLÄ TILATTIIN ILMALÄMPÖPUMPPU JA KAIKKI OLI TODELLA HYVIN PAKATTU JA MITÄÄN EI UUPUNUT.ASENNUS SUJU HYVIN JA LAITA TOIMII.KIITOS SIITÄ.
      KYLLÄ TILAAJATKIN VOISIVAT OPPIA OIKEIN TILAAMAAN, EI TILAUKSEN VASTAANOTTAJA OLE ENNUSTAJA MITÄ HALUAT.SYYTÄ SYSISSÄ KUN SEPISSÄKIN

    • Tee se itse

      Itse tein telineen, asensin vehkeet seinälle, vedin ja eristin putket sekä kytkin johdot. Kodin kylmälaiteasentaja tarkasti, vakumoi ja avasi hanan, 70 €.
      Kaksi talvea Ultimate on toiminut hyvin. Kaikki patterit kiinni ollen lämpöä on riittänyt -18 asteen pakkaseen saakka 92 m2 mökissä. Mitattu vuosikulutus
      pumpulla viime vuonna 3705 kWh.
      Kysele paikkakunnan kodinkoneiden huoltoliikkeistä kylmälaiteasentajaa. Eivät
      kaikki kylmälaiteasentajat ole lämpöpumppuliikkeiden kirjoilla.

    • rööriroope16+1

      Joo-o, voi niihin letkuihin saada uppoamaan jopa 25€. Mites eikö sillä teitin tuntemallanne henkilöllä "asentajalla" ole mittarisarjaa? Tyhjiöpumpun saa meinaan siihen kiinni ja sitten siitä edelleen ilp. Pitäs meinaan olla kaikissa kylmälaitteisiin liittyvissä vehkeissä standardoidut liittimet jollon kaikkien palikoiden pitäs sopia toistensa kanssa yhteen..

      • Kaikenlaisia sitä on

        Onhan niissä, mutta aloittaja olikin tällainen laihialainen pihistelijä, joka osti markkinoiden halvimman pumpun ja asentamaan hankki serkunkumminsiskonveljenpojankaiman naapurikylältä kossupullopalkalla ja nyt itkee kun pitäiskin noudattaa lakia ja tilata asentaja. Sähkötkin on varmaan kytketty itse suoraan tolpasta keskuksen ohi, ettei tule sähkölaskua.

        Musta ihan oikein että jotain puuttuu, sehän vaan pakottaa ihmiset noudattamaan lakia ja käyttämään asentajaa jolla on luvat.

        Aloittajalle: HÄPEÄ VEMPULA !


    • !!

      !!

    • Mulla toimii hyvin

      Mä ostin niiltä n. 4v sitten ilmalämpöpumpun malli tais olla joku 13 inverter ultra-thin. Olisko sit ollu premium mitä asentajahemmo sano edellä. Mutta se on ollu ERINOMAINEN. Olen kuunnellu kun muut valittaa ettei niitten 2000€ koneista tuu lämpöö kun pakkasta on -15-20, mulla tulee silloin vielä hienosti. Ainoo vaan ettei se ole ihan niin ohut kun voisi nimestä kuvitella. Ja se on totta ettei niitä saa/kannata asennella itse. Muuten niitten toiminnasta tiedä mitään, mut mun kohdalla toimi hyvin ja sain jopa paremman mitä odotin.

      • imppu-fani

        Mulla on kanssa inventer 13 ja talvella oli pakkasta -25 astetta ja sain ilmaista lämpöä.


    • Odottava,varovainen.

      Hyviä vastauksia.Joka asiaan on vähän paneuduttava.

    • On toiminu

      On toiminu 2 talvea hyvin jos saa kaikkine hiluineen alta 700€ tyhjiöpumppu 4mt kupariputkea seinäteline itseasennus 10 Pro invetter niin ei paha.En tiedä mikä tämänpäivän hinta.

    • Melko tyytyväinen

      Minusta on syytä varoa firmaa, ei sen vekottimia. Minulla on kaksi halvinta mallia olevaa mökillä ja hyvin ovat toimineet itseasennuksesta huolimatta. (Asennusohjeet ovat syvältä: käsittelevät aivan eri malleja niin ilmalämpöpumpun kuin vakuumipumpunkin osalta.)

      Turvallisinta lienee hakea vehkeet Porista, niin näkee heti, mitä saa.

      • Sivullinen lukija

        Ultimaten myymiin tuotteisiin sovelletaan postimyynnin pykäliä joten jos tavara ei vastaa odotuksia tai muuten vaan kaduttaa niin sen voi palauttaa. Lisäksi kannattaa muistaa että tiettyjen pankkien luottokorteilla maksaessa on myös turva eli luottokunta tai pankki auttaa jos rahojaan ei saa takaisin tai tuote on viallinen, on aivan turhaa rutista jos ei osaa ottaa asioista selvää. Ultin myymä tavara on varmastikin kokolailla samaa Kiinan hilpettä kuin kaikilla muillakin merkeillä, toki joiden osien laatustandardit ovat ehkä erilaisia.


    • Ei halvalla hyvää

      Itsellä hajosi Ultista kompura ja Umarket toimitti minulle takuuseen kompressorin muttei vaihtotyötä. Kylmäasentaja olisi ottanut 420 euroa vaihtotyöstä joten päätin unohtaa koko paskan ja hankkia nyt ennen talvea jonkun toisen pumpun. Merkki ei tälläkertaa varmasti ala U:lla

      • Pääsin sanomaan

        Naapurin Ultimaten pumpusta hajosi myös kompura, toimittivat uuden takuuna (taistelun jälkeen, kesti 1,5 kk).
        Vaihtotyö meni naapurin piikkiin, hinta oli jotain alle 500 e. Vakuutuskaan ei muistaakseni korvannut (ei korvaa kai työtä?), en muista kyllä varmasti.

        Pääsin nauteskelemaan kun aikoinaan väännettiin kättä, hän kehui silloin säästöllä.
        Minun Panasonic maksoi silloin enemmän, mutta nyt olen jo voiton puolella ;). Eikä ole tarvinnut vääntää kättä.
        Olin silloin sen verran fiksu, että ostin samasta liikkeestä, joka myös asensi, näinhän näkyy olevan viranomaisen suositus.


    • Varokaa halvimpia

      Ultimate on mikä lie lessujen liike. En osta sieltä ikinä mitään.

    • Huonoja kokemuksia

      Ultimaten laitteissa pelkästään vara-osa takuu.Jos hajoo vaikka asennuksesta seuraavana päivänä,niin asiakas maksaa osien vaihdon.Hyvä ja halpa samassa paketissa=mahdoton yhtälö.Ulkoyksikön desipelit ja tärinä huomattavasti voimakkaampia kun muissa laitteissa.Samaa laitetta myynnissä monella eri merkillä vaan tarra eri.Midea,Elega yms halppis merkit.Kiinassahan saa mille merkille haluaa kun tilaa tarpeeksi suuren erän.

    • Reissumies1976

      Ite olen hankkimassa juuri ILPiä. Meinaan asentaa sen itse. Kaikki täällä tietysti naukuu ettei saa ja laitonta jne. Mitä ihmeellistä on niitten vehkeitten seinälle ruuvaamisessa. Sähköt ja putket kiinni, vakumointi ja hanat auki. No Suomessa on tietysti erikseen kaikki kielletty paitsi verojen maksu

      • voiperse5

        Oikea asenne! Ei suomea ole rakennettu pykäliä tiiraamalla, uusavuttomuus leviää kulovalkean tavoin. Autotkin romutetaan kun kukaan ei osaa niitä korjata.


    • opettele lukemaan

      onhan siinä selevät välikot alla mitä ottaa tilaukseen mukaan.

      • panovirhepaholainen

        siis , valikot.


    • Nasu1

      Suahan tuo jo yksi ulti hajotakkiin asennushintaan!Meillä on kyllä huono ulti,kun on toiminut jo yli 7 vuotta???Itse asennettuna!Ei ongelmia?

      • Juups1

        Minä tilasin Ultin ja asennan itse sisä- ja ulkoyksiköt paikoilleen, vedän putket ja söhkäri sähköt. Sitten tulee Ultin paikallinen asentaja ja kykee putket ja suorittaa täytön / ilmauksen ja käyttöönoton korvausta vastaan. Eiköhän tua pelitä.


      • Nasu1
        Juups1 kirjoitti:

        Minä tilasin Ultin ja asennan itse sisä- ja ulkoyksiköt paikoilleen, vedän putket ja söhkäri sähköt. Sitten tulee Ultin paikallinen asentaja ja kykee putket ja suorittaa täytön / ilmauksen ja käyttöönoton korvausta vastaan. Eiköhän tua pelitä.

        Jees!Samat China komponentit on kaikissa ja jos tullakseen on ongelmia,niin tullee kyllä joka merkkiin!Katso vaan se tärkein,että asennusukko antaa tyhjiöpumpun laulaa riittävän kauan!Nyrkkisääntönä kohtuulliseen tulokseen ilmalämpöpumpulle tyhjiöintiaika on noin 2-3h!Vaikka miten mittarit näyttäisivät,että nyt on ok ,mutta tosiasia on,että kosteus ei höyrysty,niin nopeasti kuin voisi olettaa se vie oikeasti hieman aikaa!Säästyy todellakin tulevilta huolloilta!


      • Viimeinen Ultimate!

        Minulla hajosi huoltoliikkeen asentama Ultimaten invertteri-härveli heti kättelyssä. Laite menee päivittäin johonkin virhetilaan ja sammuttaa itsensä.

        Ultimaten huolto ehdotti uuden laitteen ostamista, kun en pystynyt nimeämään mikä osa on rikki.

        Asennettuna 1200 euroa ja lopputulos silkkaa ongelmajätettä!


    • ulti13

      Niih. ja kylmä keli jarruttaa kosteuden poistumista lisää.
      Syksyllä voi tulla tuskaa..

    • Kari58_10

      Meillä tuli mukana niin letkut kuin muutkin tarpeet ja asennuskin onnistui ilman ongelmia .
      Kolme pumppua käytössä ja ei minkäänlaisia ongelmia ole ollut.
      Ensinmäinen jauhanut lämpöä jo yli 10v

      • Jep

        Aivan hyvin täälläkin on toiminut jo vuosia ilmalämpöpumput, eikä niiden asennukset mitään tähtitiedettä tarvitse.

        Melko naurettavia nämä peloittelupuheet, toki pelkkä kirjaviisaus ei näihinkään töihin riitä.

        Laitteet ovat melko yksinkertaisia ja jos haluaa virallistaa itsensä asenajaksi, niin sitten käy muutaman tunnin kurssin.


      • ateisti
        Jep kirjoitti:

        Aivan hyvin täälläkin on toiminut jo vuosia ilmalämpöpumput, eikä niiden asennukset mitään tähtitiedettä tarvitse.

        Melko naurettavia nämä peloittelupuheet, toki pelkkä kirjaviisaus ei näihinkään töihin riitä.

        Laitteet ovat melko yksinkertaisia ja jos haluaa virallistaa itsensä asenajaksi, niin sitten käy muutaman tunnin kurssin.

        "Aivan hyvin täälläkin on toiminut jo vuosia ilmalämpöpumput"

        Uskon asia siliti on monimukaisten 24/7/365 päällä olevien sähkölaitteiden kestävyys. Jos talo kestää 1000 vuotta niink uin tämä lammitalo, niin 10 vuoden kestoikä talon komponentille ei ole hyväksyttävä.


      • jep jep
        Jep kirjoitti:

        Aivan hyvin täälläkin on toiminut jo vuosia ilmalämpöpumput, eikä niiden asennukset mitään tähtitiedettä tarvitse.

        Melko naurettavia nämä peloittelupuheet, toki pelkkä kirjaviisaus ei näihinkään töihin riitä.

        Laitteet ovat melko yksinkertaisia ja jos haluaa virallistaa itsensä asenajaksi, niin sitten käy muutaman tunnin kurssin.

        Onneksi viranomaiset saa teille kapuloita rattaisiin, koska määrätyt pykälät ei kaikkia
        koske. Siinähän virittelette kun laitteet tulevat myyntiin ilman kylmäainetta. Veikkaan että kaikilla ei aineita ole. Kiitos näille, asennus hinta nousee


      • Kiinnostaa toki
        Jep kirjoitti:

        Aivan hyvin täälläkin on toiminut jo vuosia ilmalämpöpumput, eikä niiden asennukset mitään tähtitiedettä tarvitse.

        Melko naurettavia nämä peloittelupuheet, toki pelkkä kirjaviisaus ei näihinkään töihin riitä.

        Laitteet ovat melko yksinkertaisia ja jos haluaa virallistaa itsensä asenajaksi, niin sitten käy muutaman tunnin kurssin.

        >jos haluaa virallistaa itsensä asenajaksi, niin sitten käy muutaman tunnin kurssin.

        Kerro lisää!


      • miten lienee
        ateisti kirjoitti:

        "Aivan hyvin täälläkin on toiminut jo vuosia ilmalämpöpumput"

        Uskon asia siliti on monimukaisten 24/7/365 päällä olevien sähkölaitteiden kestävyys. Jos talo kestää 1000 vuotta niink uin tämä lammitalo, niin 10 vuoden kestoikä talon komponentille ei ole hyväksyttävä.

        Jokohan on käyty ne muutamat kurssitunnit ja nimi Tukesin listassa ?


    • Hyviäkin joukossa

      2007 vuodesta asti ultimate on lämmittänyt ilman mitään ongelmia 120 neliöistä omakotitaloa. Toivois jo että sippais että vois vaihtaa tehokkaampaan inverterimalliin. Syksyllä päälle ja keväällä pois päältä, täysin ongelmitta pelannu.

    • Saa asentaa itse

      jos hankit Windy-ilmalämpöpumpun. Laitoin mökille pari vuotta sitten, eikä ollut kummoinenkaan juttu. Tein reiän seinään ja laitoin koneen paikoilleen, Pistotulppa kiinni ja toimii. Yli 15 asteen pakkasilla ei tehot kyllä enää riitä, mutta muuten on hyvä. Kesällä viilennän mökin, eikä kuluta paljia mitään.

      • ......

        Ultimaten tuotteet ovat joskus ihan hyviä, mutta liian usein kuluttaja haukkaa kakkaa.

        Minäkin olen naapurin suosituksesta erehtynyt kaksi kertaa Ultimaten tuotteisiin. Kolmatta kertaa ei tule.


      • Helevetin romu!
        ...... kirjoitti:

        Ultimaten tuotteet ovat joskus ihan hyviä, mutta liian usein kuluttaja haukkaa kakkaa.

        Minäkin olen naapurin suosituksesta erehtynyt kaksi kertaa Ultimaten tuotteisiin. Kolmatta kertaa ei tule.

        Tänään hajosi vissiin lopullisesti vuoden vanha ultimate. Härveli oli paksussa jäässä ja sieltä jään sisältä oli tullut ilmeisesti aineet ulos.
        Kone oli kiinni eikä enää lähtenyt käyntiin.


      • ieppi
        Helevetin romu! kirjoitti:

        Tänään hajosi vissiin lopullisesti vuoden vanha ultimate. Härveli oli paksussa jäässä ja sieltä jään sisältä oli tullut ilmeisesti aineet ulos.
        Kone oli kiinni eikä enää lähtenyt käyntiin.

        aineet jos tulee ulos niin näet öljy lammikon alla tai jää öljyistä mulla kolme ulti pumppua vanhin 5v ja kaikki pelaa paitsi kotoo ukkonen särki viimekesänä mut ei ollu kallis yhdestä sisä ja ulkoyksiköstä piirikortit 67€ ite vaihoin kumma ettei rikkonu noita kahta muuta sisäyksiköö vaikka samassa koneessa


    • ieppi23

      kyllä minulla on letkut ja mittarit ja tilasin uuden mallin letkut ja mittarit löyty mut pitää soittaa ja tilata

    • Sähköinssi

      Oikein hyvn on toiminut! 28 pakkasella vasta lähtee suora sähkö päälle. Ja se vetää 3kW kun ultimaten pumppu 900W... 6 vuoden jälkeen tosin korkkasi eka pumppu. Tilasin toisen, menee lämmityskulujen säästöillä..

    • jokka

      UM ilmalämpöpumppu hajosi puolessatoista viikossa. Meni täysin mykäksi.
      Ainoastaan kaukosääimessä on virtaa. Sulakkeet on ehjät. Hajosikohan sisäyksikössä oleva laitteen ohjauskortti.?

    • pettynyt9

      juu 2 pumppua olen jo ostanut ja ovat toimineet hyvin ei siinä mitään mutta nyt tätä kolmatta jo 4kk odottanut ja vielä 1kk pitäisi varrota on varmasti viimeinen mitä ostan heiltä...

    • Åärkkele

      Se että jotkut on maksanu sika hinnan asennuksesta ja kiukkuinen on siitä ,ei tarkoita etteikö asiaan perehtynyt voi asentaa itse pumppua. Suomessa on aina tapana että muutamalla prosentilla pumpun ostaneista riittää taito asentaa sen itse ja sehän on naapurin mielestä heti laitonta. Nehän on jo valmiiksi täytettyjäkin ,eli ostat kylmäaineen samalla kun koko koneen. Liitokset tehdään huolella sekä putkien eristys ja sisäyksikkö ja putket vedetään vacuumipumpulla huoltoliittimestä tyhjiöön , liittimestä letku irti , tulppa päälle ja avataan ulkoyksikön hanat ja kylmäaine on nyt koko järjestelmässä. Mittareilla ei sinänsä tee mitään jos huoltoletku ja vacuumipumppu on ehjiä ja liitokset oikein laitettu. 30min tyhjiöinti riittää. Jos epäilee vuotoa se harvoin löytyy alipaineella. Typpi on ehkä paras mutta harvoin tarvii.Se että jos päästää kylmäaineet ilmakehään on laitonta mutta eipä pikkuhiljaa vuotanut pumppu ammattilaisen asentamanakaan aiheuta oikeustoimia. Mitä tulee söhköliitoksiin niin eipä tuossa ole montaa johtoa. Tämä vain oma mielipide mutta kyllä se on hyvä jos jotkut viitsii muutakin tehdä kun vain leipätyönsä ja sohvalla maata.

    • kakkaloota

      Älä tilaa mitää,Älä ainakaan Maksa mitään,ennenkuin tavara on toimitettu.Rahat meni.

      • Emppux

        Minulla ultimate toiminut jo 7v putkeen, itse asensin kaikki, enkä olisi muiden antanutkaan asentaa, asentajat hosuessaan eivät malta tyhjiöidä tarpeeksi kauan jne, ja myös hosuessa menee kyläaineista puolet pellolle. hyvin peliitänyt kovallakin pakkasella.


    • niiloo

      Ostin ultimate 10 interv. v2011 Toiminut moitteettomanti

    • idioottiko

      suosittelen miettimään kahdesti tai kolmesti, ennen kuin tilaatte kyseisestä firmasta. itse tilasin ilmalämpöpumppupaketin reilu kuukausi sitten ja tulihan se, muttei putkia, eikä seinä telinettä. sen jälkeen käytiin puhelinkeskusteluja, mutta pääasiassa tekstiviestein. tässä tekstiviestit kokonaisuudessaan. olen sensuroinut ainoastaan tilinumeroni.
      Siirretty kohteesta (Lähettäjä):

      Tarvitsen ne putket ja seinätelineen ens viikon lopuksi

      Siirretty kohteesta (Lähettäjä):

      Meinaakko sinä toimittaa nuo tavarat vai et.

      Siirretty kohteesta 358 40 3501707:

      Matkahuollolla on lähtenyt eilen sinnepäin

      Siirretty kohteesta (Lähettäjä):

      ( kuva putkista ) onko tuo vittuilua, vai eikö tosiaan putkissa kuulu olla liittimiä

      Siirretty kohteesta (Lähettäjä):

      Aiemmin kolme pumppua veljen kanssa teiltä tilanneena, väittäisin, että putket pitäis olla suoraan liitettävissä, eikä vain tongilla katkaistu

      Siirretty kohteesta (Lähettäjä):

      No miten on? Laitatko asialliset putket tulemaan vai postaanko tuon kuvan nettiin noille teidän epävirallisille fanisivuille, niitä näyttää riittävän

      Siirretty kohteesta 358 40 3501707:

      Nyt on sellainen juttu että laita tavarat pakettin ja laura tlinnumaro niin maksan suorituksen takaisin. Siellä on lähialueella asiakkaita virka noutavat tavaran sinulta mielellään jos vain saavat sen ostaa tuolla hinnalla.

      Siirretty kohteesta (Lähettäjä):

      Fi xxxxxxxxxxxxx rahat näkyy sitten tilillä ennen noutajia

      Siirretty kohteesta (Lähettäjä):

      Ei näy tilisuoritusta

      Siirretty kohteesta 358 40 3501707:

      Liirimet siellä on kyllä sekä ulkoyksikössä että sisäyksikössä, tee nyt itsestäsi hölmö ihan julkisesti, Kyllä on niin että kohtuus pitää olla kerjätessäkin.

      Siirretty kohteesta (Lähettäjä):

      Kyllä minusta niitten liittimien pitäs olla putkissakin. Että kuka on idiootti

      Siirretty kohteesta (Lähettäjä):

      No turha tässä inttää, antaa viisaampien miettiä, kamppeet on kuitenkin tuossa ja noutajien haettavissa kunhan rahat on tilillä

      no tämän jälkeen soitti joku mies hanetek firmasta ja sovittiin jo noutopäiväkin, mutta kun ilmoitin, että rahojen pitää olla tilillä ennen sitä joko sen firman tai ultimaten toimesta tai maksaa käteisellä noudettaessa, niin sen jälkeen ei ole kuulunut mitään.

      siitä on nyt pari viikkoa.

      että sellainen kokemus minulla.

      • Anonyymi

        Tämä on asianomaisen firman tyyli. Meillä menee yhtä mittää virhekoodille yleensä yöllä. Olemme olleet ao. firmaan yhteydessä 03.09.2019 alkaen soittaen ja sähköpostilla, aina on sanottu että olemme jonossa ja huoltomies tulee heti kun kerkeää. Viimeksi soitin marraskuun lopulla ja luvattiin lähettää huoltomies välittömästi, vaan ei ole näkynyt. Tänään soitin taas ao. firmaan ja minulle sanottiin että koska takuu on ummessa heillä ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Eli en suosittele kenellekkään heidän tuotteitaan, paskaa saa hevostalleilta ilmaiseksi.
        Kiukkuinen akka turun seudulta.


    • Anonyymi

      Höpöhöpö!
      Meillä Ultiman kaksi pumppua itseasennettuna ja toimineet jatkuvassa käytössä jo yli 10 vuotta. Parasta mitä pikkurahalla saa...

      • Anonyymi

        Minkä valmistajan pumppu sinulle on arvottu?


    • Anonyymi

      Asentajien asennushinnat on karanneet käsistä, kotitalousvähennyksen ansiosta.
      Asentajat ottaa perus asennuksesta 650€ alkaen ja siihen matkakustannukset ja jokaisesta pienestä hommasta lisäksi omat hintansa. Asennukset nousee helposti ylikin 1000€.

      Ostaa tyhjiöpumpun 250€ (ultim.) ja letkut siihen 70€ ja asentaa itte. Pumpun voi sitten myydä netissä asennuksen jälkeen eteenpäin.
      Sitten vielä putken pään levittimen ja jos haluaa, niin vielä putken taivuttimen, niin putki ei mene lyttyyn. Näitä saa muutamalla kympillä.
      Teline maksaa aina erikseen. 50€
      Putket täytyy ostaa tarvittavan mitan mukaan. Ultimatella 4m maksaa 70€
      Lämpöpumpun ostopakkauksessa on kaikki nämä asennus ohjeet tarkasti.
      Pumpun ja muut asennus kamat voi sitten myydä netissä asennuksen jälkeen eteenpäin, jos haluaa tai asentaa naapurillekkin.
      Takuut ei kata muutenkaan mitään ja tapella saa rankasti jos jotain meinaa saada.
      Asennusajankohdan saa määritellä sitten itte, eikä tartte rukoilla asentajaa milloin se tulee.
      Vaikka esim. ULTIM. 24R32 Wifi Inverter maksaa 800€ j a siihen oma asennus, niin ei tuu kalliiksi. Huippu tehokas peli.
      Tai AIWA T-PRO 12 WiFi, Ultilta, 800€
      Asennutin nyt ittelle mitsun ja hinnaksi tuli 2300€. Vanha hajos, kun takkuu päätty!
      Mökille asennan nyt itte

      • Anonyymi

        Tuhannen euron asennuksen maksamiseen saa normaali palkkanen työntekijä tehdä työtä kaksi viikkoa. Asentajalta menee lämpöpumpun asennukseen 3 tuntia.
        Tällaista tämä on!


    • Anonyymi

      Ostaa tyhjiöpumpun 250€ (ultim.) ja letkut siihen 70€ ja asentaa itte. Pumpun voi sitten myydä netissä asennuksen jälkeen eteenpäin.
      Sitten vielä putken pään levittimen ja jos haluaa, niin vielä putken taivuttimen, niin putki ei mene lyttyyn. Näitä saa muutamalla kympillä.
      Teline maksaa aina erikseen. 50€
      Putket täytyy ostaa tarvittavan mitan mukaan. Ultimatella 4m maksaa 70€
      Lämpöpumpun ostopakkauksessa on kaikki nämä asennus ohjeet tarkasti.
      Pumpun ja muut asennus kamat voi sitten myydä netissä asennuksen jälkeen eteenpäin, jos haluaa tai asentaa naapurillekin.
      Takuut ei kata muutenkaan mitään ja tapella saa rankasti jos jotain meinaa saada.
      Asennusajankohdan saa määritellä sitten itte, eikä tartte rukoilla asentajaa milloin se tulee.
      Vaikka esim. ULTI. 24R32 maksaa 800€ j a siihen oma asennus, niin ei tuu kalliiksi. Huippu tehokas peli.
      Asennutin nyt ittelle mitsun ja hinnaksi tuli 2300€. Vanha hajos, kun takkuu päätty!
      Mökille asennan nyt itte

    • Ultimaten Aiwa pumpun hankinta tarvikkeet ja asennus oli onnistunut kokemus. Vanha Ultimatepumppu on toiminut jo 15 vuotta häiriöttä.

    • Anonyymi

      Kaikki heidän myymät laitteet olleet toimivia ! 14 pumppua Ultimatemarketista hankittu vuosien varrella. Nykyisin huolto ja takuutkin toimii kuten pitää

    • Anonyymi

      Hei! Multa saattais löytyä tyhjiöinti-pumppu.
      Aikoinaan kun ostin Puuilosta Chunlan-merkkisen ilmalämpöpumpun (249 euroo) ja aloin sitä asentaan totesin ohjeesta, että pitäis joku tyhjennys suorittaa. No. Netistä ostin työhjiöinti-pumpun muistaakseni 40 euroo. Se oli merkkiä Ultimate. Ainakin paketissa luki.
      Oli mittari ,letkut ja tölkki öljyä. Sain pumpun asennettua. Sehän on toiminut eli ollut käytössä jo peräti kakskymmentä vuotta tai ylikin. Toki vain kesäisin viilennyksessä.
      Lämmityksen hoitelen puilla.
      Vähän harmittaa, Kun ennen tuota Chunlannia hoitelin kesä-viilennyksen semmoisella laitteella joka oli liitettynä vesiputkeen ja viemäriin. En muista mikä se oli mutta iso ja painava paketti . Kaks miestä piti kantaa. Tosim tehokas. puhalssi jopa +.5
      Sitten kunta ilmoitte, että vettä pitää säästtää. Perkele .Enhän minä käytä kunnan vettä kun on oma kaivo.
      No.Eitä mitään . Koittakka päjäätä .heippä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8316
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe