Vai ei Jumala paranna !

Jeesus on herra !

Mirjamin sydän parantui

Mirjam on yksi niistä monista ihmisistä, jotka kertovat parantuneensa ilpoisten piirin tilaisuudessa

.Mirjam poti pitkään monenlaisia vaikeita sydänvaivoja. Hoitamattoman korkean verenpaineen vuoksi hänelle tuli sydämen vasemman kammion laajentuma. Sairaskertomuksesta löytyvät myös sepelvaltimotauti, angina pectoris ja aivoverenkiertohäiriö.
Vuonna 1982 Mirjamille annettiin lääkärintodistus, jonka perusteella hän joutui sairaseläkkeelle pankkivirkailijan työstään.
Eläkevuosiensa aikana hän ehti käydä läpi kaksi sydäninfarktia ja viettää paljon aikaa sairaalassa sepelvaltimotaudin vuoksi ennen kuin Jumala puuttui asioihin.

Tulin uskoon syksyllä 1989. Sitä ennen olin tavallinen siivosyntinen ihminen. Poikani kuoli liikenneonnettomuudessa. Se oli Jumalan viimeinen kiinniotto, Mirjam kertoo.
Huhtikuussa 1990 Mirjam meni tiistai-illan tilaisuuteen Ilpoisten seurakuntatalolle. Alkurukouksen aikana Tuula Ekbom sanoi Pyhän Hengen ilmoittavan, että yleisön joukossa istuu vaikeasti sydänsairas ihminen, joka sinä iltana paranee.
- Muistan ne sanat aina. Täytyin Pyhällä Hengellä. Olin kuin pumpuliin kääritty. Istuin peräpenkissä ihan hiljaa. Kotiin mennessä minun oli todella hyvä olla.

Niihin aikoihin Mirjam odotti pääsyä sydämen ohitusleikkaukseen. Sepelvaltimotauti oli raju, ja hän joutui syömään paljon lääkkeitä.
- Kolmantena tai neljäntenä aamuna tuon tiistai-illan jälkeen Jumala herätti minut rukoilemaan. Silloin kuulin lempeät sanat: "Et sinä, lapseni, tarvitse enää mitään lääkkeitä." Jätin lääkkeet pois. Lupasin Jumalalle, että jos jään elämään, palvelen Häntä joka solullani.

Mirjam on nyt elänyt kymmenen vuotta ilman lääkkeitä, mutta toisille hän ei suosittele yhtäkkistä lääkkeiden käytön jättämistä. - Ilman lääkärin lupaa lääkkeitä ei saa jättää pois!

Kun Mirjam oli parantunut huhtikuussa, hänen kokemuksensa vahvistui kesäkuisessa lääkärintarkastuksessa.
Kaikki kokeet EKG:tä ja verenpainemittausta myöten osoittivat, että hän oli nyt terve.
Sairaalassa ihmettelivät, miten kaikki arvot voivat olla niin hyvät. Kerroin heille, että Jeesus on minut parantanut, Mirjam sanoo.

94

364

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FUCKIFUU

Mikään noista kertomistasi ei pidä paikkansa, Jumala kieltää valehtelun vaikka sillä olisi näennäisen hyvä tarkoitus. Päämäärä ei hyvitä keinoja!

• Uskisss

En tiedä oletko nuori poikanen vai varttuneempi ihminen. Yleensä ihminen ei valehtele ja sellaisen asian oppin pitkän elämän kokemuksen jälkeen. Nuorempi poikanen epäilee kaikkea ja sellainen olen itsekkin nuorempana ollut.

Eräät harvat kyllä valehtelevat saadakseen huomiota tai muuta etua. On myös mahdollista, että joku on ymmärtänyt tapahtumat väärin.

Itse olen voinut todeta niin monta kertaa, että parantumattomasti sairas on parantunut, kun apua on pyydetty Jeesukselta. On myös sellaisia tapauksia, ettei apua ole tullut, mutta myös tapauksia, että toden totta on ihminen parantunut.

Minusta sinä nimimerkki "fuckifuu" olet ehkä sellainen, ettet usko edes omia silmiäsi, jos näet jotain yliluonnosta tapahtuvan. Vähintäänkin tuhannet ihmiset ovat kokeneet näitä parantumattomista ja vakavista sairauksista parantumisia. Esimerkiksi jos ihmiseltä on poistettu silmä, niin hänelle on eräissä rukoustilaisuuksissa sellainen kasvanut. Alimittainen jalka on hetkessä kasvanut oikean pituiseksi terveeseen jalkaan verrattuna.

Sinä nimimerkki "Fuckifuu" sanoisin vielä sen, että väitätkö että nämä kaikki tämän linkin takana olevat ihmiset ovat valehdelleet tai ymmärtäneet väärin parantumisensa: http://www.healingrooms.fi/?sid=14

Nyt vain totean, etten minä pysty uskomaan siihen, että kaikki olisivat valehdelleet. Sen takia minä usko, että nämä parantumset on tapahtuneet Jeesuksen voimalla.

• Sparttakus
        Uskisss kirjoitti:

En tiedä oletko nuori poikanen vai varttuneempi ihminen. Yleensä ihminen ei valehtele ja sellaisen asian oppin pitkän elämän kokemuksen jälkeen. Nuorempi poikanen epäilee kaikkea ja sellainen olen itsekkin nuorempana ollut.

Eräät harvat kyllä valehtelevat saadakseen huomiota tai muuta etua. On myös mahdollista, että joku on ymmärtänyt tapahtumat väärin.

Itse olen voinut todeta niin monta kertaa, että parantumattomasti sairas on parantunut, kun apua on pyydetty Jeesukselta. On myös sellaisia tapauksia, ettei apua ole tullut, mutta myös tapauksia, että toden totta on ihminen parantunut.

Minusta sinä nimimerkki "fuckifuu" olet ehkä sellainen, ettet usko edes omia silmiäsi, jos näet jotain yliluonnosta tapahtuvan. Vähintäänkin tuhannet ihmiset ovat kokeneet näitä parantumattomista ja vakavista sairauksista parantumisia. Esimerkiksi jos ihmiseltä on poistettu silmä, niin hänelle on eräissä rukoustilaisuuksissa sellainen kasvanut. Alimittainen jalka on hetkessä kasvanut oikean pituiseksi terveeseen jalkaan verrattuna.

Sinä nimimerkki "Fuckifuu" sanoisin vielä sen, että väitätkö että nämä kaikki tämän linkin takana olevat ihmiset ovat valehdelleet tai ymmärtäneet väärin parantumisensa: http://www.healingrooms.fi/?sid=14

Nyt vain totean, etten minä pysty uskomaan siihen, että kaikki olisivat valehdelleet. Sen takia minä usko, että nämä parantumset on tapahtuneet Jeesuksen voimalla.

Tuo yksikin näytille, jolla on lääketieteellinenarvio sairaudesta ja sen parantumisesta Juamalan avulla. Ei ole olemassakaan. Mirjamillekin tehtiin lääketieteellinen operaatio olotilan helpotttamiseksi. Toipumiseen löytyy lääketieteellinen selitys jolla ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa. Koko juttu on täyttä höpöä. Minulla on kokemusta uskiksien höpinöistä ihmeparantumisesta ym:sta hihhuloinnista ihan kirjaksiasti. Teidät pitäisi panna vastuuseen perättömistä lupauksista ja lausunnoista. Aiheutatte höpinöillänne vain pahaamieltä ja mielensairautta. Taidatte olla itse niin kipeitä ,että ette tajua milloin juttunne menee överiksi. Aikoinaan tunnetuksi tullut kaataja guru Niilo Ylivainion parantamia ihmisiä tutkittiin lääketieteellisesti. Lopputulos. Mitään parantumista ei tapahtunut. Kaikki henkilöt kuolivat niihin sairauksiin mitä sairastivat. Asiasta on olemassa tieteellinen selvitys.

• Aamen.
        Sparttakus kirjoitti:

Tuo yksikin näytille, jolla on lääketieteellinenarvio sairaudesta ja sen parantumisesta Juamalan avulla. Ei ole olemassakaan. Mirjamillekin tehtiin lääketieteellinen operaatio olotilan helpotttamiseksi. Toipumiseen löytyy lääketieteellinen selitys jolla ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa. Koko juttu on täyttä höpöä. Minulla on kokemusta uskiksien höpinöistä ihmeparantumisesta ym:sta hihhuloinnista ihan kirjaksiasti. Teidät pitäisi panna vastuuseen perättömistä lupauksista ja lausunnoista. Aiheutatte höpinöillänne vain pahaamieltä ja mielensairautta. Taidatte olla itse niin kipeitä ,että ette tajua milloin juttunne menee överiksi. Aikoinaan tunnetuksi tullut kaataja guru Niilo Ylivainion parantamia ihmisiä tutkittiin lääketieteellisesti. Lopputulos. Mitään parantumista ei tapahtunut. Kaikki henkilöt kuolivat niihin sairauksiin mitä sairastivat. Asiasta on olemassa tieteellinen selvitys.

Onko niin vaikea uskoa, että JUMALA PARANTAA ! Tänäänkin.

• Uskissss
        Sparttakus kirjoitti:

Tässä kaikki atistit huutavat todisteita. Niitä todellakin on pilvin pimein. Te ateistit ette ilmeisesti halua uskoa. Jos aikuiset ihmiset kertovat kokemuksistaan, niin väitätte näiden kaikkien valehtelevan. Kyllä todistajien jokossa on myös lääkäreitäkin.

Spartttakuskille voisin sanoa sen verran, että ilmeisesti itse et halua nöyrtyä siihen ajatukseen, että Jumala on olemassa ja hän parantaa ihmisiä. Torjut kaiken todistelun ja väität kaikkia parantumisia valehteluksi. Jos sinulla olisi sen verran viitseliäisyyttä, niin pääset juttelemaan lukuisten ihmisten kanssa, jotka ovat paranatumattomasta ja vakavasta sairaudesta parantuneet rukoillessaan Jeesusta. Nämä parantumiset on lääkäritkin todenneet. Mutta jos haluat kiven kovaan vain inttää, ettei tässä mitää totta ole, niin turha tässä on enää väitellä.

• nn
        Uskissss kirjoitti:

Tässä kaikki atistit huutavat todisteita. Niitä todellakin on pilvin pimein. Te ateistit ette ilmeisesti halua uskoa. Jos aikuiset ihmiset kertovat kokemuksistaan, niin väitätte näiden kaikkien valehtelevan. Kyllä todistajien jokossa on myös lääkäreitäkin.

Spartttakuskille voisin sanoa sen verran, että ilmeisesti itse et halua nöyrtyä siihen ajatukseen, että Jumala on olemassa ja hän parantaa ihmisiä. Torjut kaiken todistelun ja väität kaikkia parantumisia valehteluksi. Jos sinulla olisi sen verran viitseliäisyyttä, niin pääset juttelemaan lukuisten ihmisten kanssa, jotka ovat paranatumattomasta ja vakavasta sairaudesta parantuneet rukoillessaan Jeesusta. Nämä parantumiset on lääkäritkin todenneet. Mutta jos haluat kiven kovaan vain inttää, ettei tässä mitää totta ole, niin turha tässä on enää väitellä.

Miksi Jumala ei paranna amputoituja?
        http://whywontgodhealamputees.com/

• Sparttakus
        Uskissss kirjoitti:

Uskissss. Olenkin odotellut milloin sellainen henkilö löytyy. Ikää alkaa olemaan kuusikymmentä. Olen aina pyytänyt esittämään lääkärien lausunnot sairaudesta ja sen parantumisesta . Ei ole näkynyt. Usein ovat uskikset puhuneet eräästä ,jonka rukous paransi. Kun on lähdetty etsimään sitä erästä ei häntä ole löydetty. Minulla on monivuotiset kokemukset teidän valheistanne, muun muossa uskovainen isäpuoli. Toipuminen alkoi heti kun pääsin teistä eroon. Parastapa pysyä mieleltään terveenä on kiertää teidät kaukaa.

• Uskisss
        Sparttakus kirjoitti:

Uskissss. Olenkin odotellut milloin sellainen henkilö löytyy. Ikää alkaa olemaan kuusikymmentä. Olen aina pyytänyt esittämään lääkärien lausunnot sairaudesta ja sen parantumisesta . Ei ole näkynyt. Usein ovat uskikset puhuneet eräästä ,jonka rukous paransi. Kun on lähdetty etsimään sitä erästä ei häntä ole löydetty. Minulla on monivuotiset kokemukset teidän valheistanne, muun muossa uskovainen isäpuoli. Toipuminen alkoi heti kun pääsin teistä eroon. Parastapa pysyä mieleltään terveenä on kiertää teidät kaukaa.

Käy tämän organisaatin tapahtumassa, niin saat haastatella parantuneita.

http://www.healingrooms.fi/?sid=14

Jos lähdet sellaisella astenteella, että kaikki kusettavat, niin älä sitten mene. Yleensä on niin, että tavalliset ihmiset eivät valehtele. Joku joukossa voi kyllä valehdella, mutta yleensä ihmiset eivät tahallaan sitä tee. Kun olet 60 vuoden isässä, niin osaat kyllä erottaa valhetelijat ja toden puhujat.

• Sparttakus
        Uskisss kirjoitti:

Käy tämän organisaatin tapahtumassa, niin saat haastatella parantuneita.

http://www.healingrooms.fi/?sid=14

Jos lähdet sellaisella astenteella, että kaikki kusettavat, niin älä sitten mene. Yleensä on niin, että tavalliset ihmiset eivät valehtele. Joku joukossa voi kyllä valehdella, mutta yleensä ihmiset eivät tahallaan sitä tee. Kun olet 60 vuoden isässä, niin osaat kyllä erottaa valhetelijat ja toden puhujat.

Uskisss. Väität että itse olet todennut ,että parantumattomasti sairas on parantunut. Tuo sellainen henkilö eteeni lääkärintodistukset ja kuvat mukaan jossa sairaus todetaan lääketietellisesti ja sen jälkeen toipuminen ilman lääketiteellistä toimenpidetä. Kerrot aikaisemmassa kirjoituksessa tuntevasi henkilöitä jotka ovat parantuneet. Vihdoinkin saadan asia selväksi. Olen tässä odotellutkin näkeväni sellaisen henkilön.

• 1+1
        Aamen. kirjoitti:

Niin, ei todellakaan ole !

• Uskissss kirjoitti:

Se että ihminen kertoo jumalolentojen parantaneen sairauksia ei ole mitenkään yllättävää. Kaikissa uskonnoissa kaikki uskovaiset ovat sitä mieltä että juuri se oma jumalolento on myötävaikuttanut parantumiseen.

Ainoatakaan yliluonnollista alkuperää olevaa äkillistä ihmeparanemista ei ole kukaan pystynyt osoittamaan todeksi milloinkaan. Parantumisia on tutkittu erittäin perusteellisesti ja laajasti. Hurjimmatkin tarinat osoittautuvat lähemmin tarkasteltaessa valheiksi, suuresti väritetyiksi tai täysin keksityiksi. Esirukoustilanteessa ihmiselle tulee voimakas uskonnollinen tunnekokemus jonka johdosta ihminen ajattelee jonkin jumalolennon koskettaneen häntä. Tosiasiassa ihmisen omat aivot tekevät tämän kokemuksen ja se on samanlainen kaikissa kulttuureissa ja uskonnoissa jumalan versiosta riippumatta.

Esimerkiksi Ylivainion ja Kuhlmanin ihmeparanemisia on tutkittu erittäin laajasti ja perusteellisesti. Ainoatakaan yliluonnollista alkuperää olevaa äkillistä elimellistä ihmeparanemista ei ole löydetty.

Hirsilä ja Maanselkä tekivät aiheesta gradun joka on luettavissa täältä:

http://www.markushirsila.com/files/herra_tekee_ihmeita_ilman_maaraa.pdf

• vastarantalainen
        Aamen. kirjoitti:

On se! Vaikka näkivät, että Lasarus käveli ulos haudasta,ja vaikka olivat täysin tietoisia siitä, että hän oli ollut kuoleena jo 3 päivää ja haisi, eivät kaikki tapausta näkemässäolleet uskoneet. Niin makeesti nukutaan!

• vaikeauskoa
        vastarantalainen kirjoitti:

On se! Vaikka näkivät, että Lasarus käveli ulos haudasta,ja vaikka olivat täysin tietoisia siitä, että hän oli ollut kuoleena jo 3 päivää ja haisi, eivät kaikki tapausta näkemässäolleet uskoneet. Niin makeesti nukutaan!

Tämä tietysti edellyttää, että tarina Lasaruksesta on totta. Onkohan sinulla todisteita kyseisestä tapahtumasta?

• vastarantalainen
        nn kirjoitti:

Miksi Jumala ei paranna amputoituja?
        http://whywontgodhealamputees.com/

Ei Jumala ole koskaan parantanut kaikkia, antanut kaikille uusia jäseniä, eikä estänyt kaikkia kastrofeja. Ei hän ole sellaista koskaan edes luvannutkaan!Siitä asti, kuin meille tuli lähtö paratiisista, omasta syystämme,asumme syntiinlangenneessa kropassa ja se sairastaa ja on hyvin vajavainen.Aina me vaadimme Jumalaa tilille hänen tekemättäjättämisistään! Mutta otapa huomioon, että Jumalakin odottaa yhä vain sinunkin tekemättäjättämisiäsi tehdyiksi! Tääläkin pauhaavat ihmiset,joilla ei ole uskoa lainkaan, ja sitten sanotaan ,ettei häntä ole olemassakaan,koskei hän toimi ,kun odotan ja jopa käsken häntä antamaan todistuksen vomastaan! Kun hän sitten sen tekee,valehtelua!HÄH??

• oho!

Ei Jumala ole koskaan parantanut kaikkia, antanut kaikille uusia jäseniä, eikä estänyt kaikkia kastrofeja. Ei hän ole sellaista koskaan edes luvannutkaan!Siitä asti, kuin meille tuli lähtö paratiisista, omasta syystämme,asumme syntiinlangenneessa kropassa ja se sairastaa ja on hyvin vajavainen.Aina me vaadimme Jumalaa tilille hänen tekemättäjättämisistään! Mutta otapa huomioon, että Jumalakin odottaa yhä vain sinunkin tekemättäjättämisiäsi tehdyiksi! Tääläkin pauhaavat ihmiset,joilla ei ole uskoa lainkaan, ja sitten sanotaan ,ettei häntä ole olemassakaan,koskei hän toimi ,kun odotan ja jopa käsken häntä antamaan todistuksen vomastaan! Kun hän sitten sen tekee,valehtelua!HÄH??

"antanut kaikille uusia jäseniä"

Onko hän joskus todistettavasti antanut jollekulle amputoidulle uuden jäsenen? Se kun olisi todella helppo tapa kenen tahansa vakuuttua, että sairauden tai vamman parantuminen on yliluonnollista eikä luonnollista alkuperää.

• vastarantalainen
        vaikeauskoa kirjoitti:

Tämä tietysti edellyttää, että tarina Lasaruksesta on totta. Onkohan sinulla todisteita kyseisestä tapahtumasta?

Mene mihin tahansa valtion virastoon,ja etsi käsiisi asakirjoja satojen vuosien takaa. Siellä on mielenkiintoista luettavaa, nimet ja tapahtumat ovat tallella ei muuta: Siis satua ja kertomuksia. Olisiko sinulla todistuksia, että he olisivat olleet olemassa ja tapahtumat totta?Asia on sama.

• vaikeauskoa

Mene mihin tahansa valtion virastoon,ja etsi käsiisi asakirjoja satojen vuosien takaa. Siellä on mielenkiintoista luettavaa, nimet ja tapahtumat ovat tallella ei muuta: Siis satua ja kertomuksia. Olisiko sinulla todistuksia, että he olisivat olleet olemassa ja tapahtumat totta?Asia on sama.

Tieteellisen tutkimuksen perusteisiin kuuluu varmistaa asioita useammista kuin yhdestä lähteestä. Siksi sellaiset asiat, joista mainitaan useissa toisistaan riippumattomissa lähteissä, ovat todennäköisemmin totta kuin sellaiset, joista mainitaan vain yhdessä lähteessä tai toisiinsa viittaavissa lähteissä. Miten on Lasaruksen tarinan kanssa, tunnetaankohan se muualta kuin Raamatusta?

Vai tarkoititko sanoa, että Raamatun tarinat ovat sinun mielestäsi "satua ja kertomuksia"?

• ap.

Ja miten todistat ettei pidä ?

• paastolla 4vrk

Eiköhän sairaskertomukset ole tallella. Jos et usko niin käy jututtamassa Mirjamia. Hän ei ole ainoa Pyhän Hengen koskettama.

• elakim
        paastolla 4vrk kirjoitti:

Eiköhän sairaskertomukset ole tallella. Jos et usko niin käy jututtamassa Mirjamia. Hän ei ole ainoa Pyhän Hengen koskettama.

paastolla 4vrk

Mä en ole edes pysynyt laskuissa, kuinka mones kuukausi mulla on ollut paastoa.

Mutta tosi monta.

• Ev. lut.

Paskanjauhantaa alusta loppuun. Tunnen Ilpoistenpiirin. Tarinoita kerrotaan ja hymyillään poskilihakset kireinä. Todella falskia porukkaa.

• Jeesus on herra !

Hyvähän se on terveenä hymyillä !

• nn
    • ap.

" Ei tosiaankaan paranna. Tämä on tutkittu juttu."

ompa todellakin tutkittu juttu..?! Katkeroituneen ex helarin tilitys.

Jumala parantaa tänäkin päivänä, ihan kuten teki lihansa päivinä.

• nn

"ompa todellakin tutkittu juttu..?! Katkeroituneen ex helarin tilitys."

Heh heh. Keksi paremoi selitys. Hirsilästä tuli ex vasta tutkimuksen jälkeen.

• MIR-jami

Henkilökohtaiset anekdootit eivät käy tieteellisestä näytöstä.

• Tällä palstalla on ollut lukuisia kertoja, kun on vakuutettu Jumalan parantavan. Ja minä sitten olen pyytänyt vakuuttajia parantamaan minun vaivani, niin eipä olekaan parantajia enää ollutkaan. On niin helppo sanoa, mutta mahdoton tehdä.

Ja tämä minun tarinani on toistunut myös tavallisessa elämässä. Parantumatta olen jäänyt lukuisista rukoiluista huolimatta, kuten eräs hyvin tuntemani toinenkin. Lopettakaa huijaaminen, kiitos. Teette itsenne naurettaviksi.

• luminarsku
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Tällä palstalla on ollut lukuisia kertoja, kun on vakuutettu Jumalan parantavan. Ja minä sitten olen pyytänyt vakuuttajia parantamaan minun vaivani, niin eipä olekaan parantajia enää ollutkaan. On niin helppo sanoa, mutta mahdoton tehdä.

Ja tämä minun tarinani on toistunut myös tavallisessa elämässä. Parantumatta olen jäänyt lukuisista rukoiluista huolimatta, kuten eräs hyvin tuntemani toinenkin. Lopettakaa huijaaminen, kiitos. Teette itsenne naurettaviksi.

'Parantajat' eli rukoilijat eivät paranna, he vain rukoilevat.
        Ei ole huijaamista, jos joku ei parannu. Ei kaikki uskovatkaan parane, silti voi elää uskovan elämää sairaanakin. Tämä elämä täällä on vajavaista ja sairaudet kuuluu elämään. Toisaalta joku on voinut rukoilla vuosikausia ja vasta sitten on parantuminen tapahtunut. Ei ihminen voi painostaa Kaikkivaltiasta.

Jos suostuisit pelastettavaksi, saattaisi parantuminen tapahtua myös sinulle, mutta fyysinen parantuminen ei ole kaikkien tärkeintä.

• luminarsku kirjoitti:

'Parantajat' eli rukoilijat eivät paranna, he vain rukoilevat.
        Ei ole huijaamista, jos joku ei parannu. Ei kaikki uskovatkaan parane, silti voi elää uskovan elämää sairaanakin. Tämä elämä täällä on vajavaista ja sairaudet kuuluu elämään. Toisaalta joku on voinut rukoilla vuosikausia ja vasta sitten on parantuminen tapahtunut. Ei ihminen voi painostaa Kaikkivaltiasta.

Jos suostuisit pelastettavaksi, saattaisi parantuminen tapahtua myös sinulle, mutta fyysinen parantuminen ei ole kaikkien tärkeintä.

LUMINARSKU! Jeesus itse sanoi Raamatussa, että hänen seuraajansa PARANTAVAT panemalla kädet parannettavien päälle, Mark 16. Ei siinä sanota, että ensin pitää olla "pelastettava. Kuinka kauan sä viitsit vältellä ja vääristellä totuutta? Jos joku uskova ei paranna, hän on huijari, joka ei seuraa Jeesusta eikä pysty tekemään yhtään mitään Jeesuksen tekoja.

Itse olen taipuvainen uskomaan, että tämäntapaisten asioiden johdosta Jeesusta ja hänen voimaansa ei ole ollut olemassakaan. Nuo mainitsemani tapaukset ovat olleet sitä, että minut on aiottu parantaa rukouksen voimalla, mutta eivät ole onnistuneet. Eikä sitä toistakaan, joka oli syvässä uskossa.

• helsinkijokkeri kirjoitti:

LUMINARSKU! Jeesus itse sanoi Raamatussa, että hänen seuraajansa PARANTAVAT panemalla kädet parannettavien päälle, Mark 16. Ei siinä sanota, että ensin pitää olla "pelastettava. Kuinka kauan sä viitsit vältellä ja vääristellä totuutta? Jos joku uskova ei paranna, hän on huijari, joka ei seuraa Jeesusta eikä pysty tekemään yhtään mitään Jeesuksen tekoja.

Itse olen taipuvainen uskomaan, että tämäntapaisten asioiden johdosta Jeesusta ja hänen voimaansa ei ole ollut olemassakaan. Nuo mainitsemani tapaukset ovat olleet sitä, että minut on aiottu parantaa rukouksen voimalla, mutta eivät ole onnistuneet. Eikä sitä toistakaan, joka oli syvässä uskossa.

Joudun lisäämään, että ne ns. parantajat eivät itsekään uskoneet minun tuttavani paranevan heidän rukoiluillaan, koska he kaikki menivät tuttavani ohi rivissä. Palasivat myöhemmin hänen kohfalleen, mutta kuten aravata saattaa, tuttavani ei parantunut. Hänen paranimisensa olisi näkynyt aivan selvästi.

• jotka uskovat..

14 Viimein Jeesus ilmestyi myös yhdelletoista opetuslapselleen heidän ollessaan aterialla. Hän moitti heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet kuolleista nousseena.

15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille.
        16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

17 Ja niitä, jotka uskovat,

seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä.
        He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."

19 Kun Herra Jeesus oli puhunut heille tämän, hänet otettiin ylös taivaaseen ja hän istuutui Jumalan oikealle puolelle
        20 Opetuslapset lähtivät matkaan ja saarnasivat kaikkialla. Herra toimi heidän kanssaan ja vahvisti sanan tunnusmerkeillä.]

• luminarsku

Joudun lisäämään, että ne ns. parantajat eivät itsekään uskoneet minun tuttavani paranevan heidän rukoiluillaan, koska he kaikki menivät tuttavani ohi rivissä. Palasivat myöhemmin hänen kohfalleen, mutta kuten aravata saattaa, tuttavani ei parantunut. Hänen paranimisensa olisi näkynyt aivan selvästi.

Lukee kuin jokkeri Raamattua. :)

Ne, jotka uskovat, he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi. Näinhän Jeesus lupaa. Ei ihminen paranna vaan Jumala ja Hän tekee suvereenisti sen, minkä tahtoo. Älä lue liikoja tekstistä. Jumala on monesti parantanut ihmisen, kun tämä on ottanut Jeesuksen vastaan. Mutta Hän ei myöskään paranna kaikkia. Nämä ovat käytännön elämästä tehtyjä havaintoja. Sinä sen sijaan et alistu totuudelle vaan otat Raamatusta yksittäisiä lauseita ja teet niistä oman totuutesi ottamatta huomioon Raamatun koko ilmoitusta. Sillä tavalla et voi saadakaan todistusta Jeesuksesta.

Sanot, että sinut on aiottu parantaa? Kuka on aikonut parantaa? Ihmisetkö? No sitähän ei kukaan ihminen tee! Ainostaan voi rukoilla ja odottaa ihmettä tapahtuvaksi, mutta ei itse määrätä tai parantaa. Sinulla on vääränlainen kuva yliluonnollisesta paranemisesta. Mitään merkitystä ei ole sillä, meneekö rukoilija jonkun ohi tai ei tai palaako takaisin. Itse en ole edes mennyt rukoiltavaksi, vaan istunut penkissä ja puhuja saatuaan Pyhältä Hengeltä sisäisen kehotuksen, on tullut luokseni ja rukoillut puolestani ilman että olen sanonut asiaani. Erään kerran vihollisen voimat olivat saaneet mieleni masentuneeksi, sellaista yhtäkkistä masennusta jonkun päivän tai viikon verran, en nyt muista tarkkaa aikaa. Puhuja tietämättä asiastani rukoili, että masennus lähtee ja että se on vihollisesta. Ja niin tapahtui, masennus hävisi mielestä. Monesti on puhuja tullut luokseni penkkiin ja kertonut juuri silloiseen elämäntilanteeseen lohdun sanoja Jumalalta taaskin ilman, että olisin mitään asioistani kertonut.

• luminarsku kirjoitti:

Lukee kuin jokkeri Raamattua. :)

Ne, jotka uskovat, he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi. Näinhän Jeesus lupaa. Ei ihminen paranna vaan Jumala ja Hän tekee suvereenisti sen, minkä tahtoo. Älä lue liikoja tekstistä. Jumala on monesti parantanut ihmisen, kun tämä on ottanut Jeesuksen vastaan. Mutta Hän ei myöskään paranna kaikkia. Nämä ovat käytännön elämästä tehtyjä havaintoja. Sinä sen sijaan et alistu totuudelle vaan otat Raamatusta yksittäisiä lauseita ja teet niistä oman totuutesi ottamatta huomioon Raamatun koko ilmoitusta. Sillä tavalla et voi saadakaan todistusta Jeesuksesta.

Sanot, että sinut on aiottu parantaa? Kuka on aikonut parantaa? Ihmisetkö? No sitähän ei kukaan ihminen tee! Ainostaan voi rukoilla ja odottaa ihmettä tapahtuvaksi, mutta ei itse määrätä tai parantaa. Sinulla on vääränlainen kuva yliluonnollisesta paranemisesta. Mitään merkitystä ei ole sillä, meneekö rukoilija jonkun ohi tai ei tai palaako takaisin. Itse en ole edes mennyt rukoiltavaksi, vaan istunut penkissä ja puhuja saatuaan Pyhältä Hengeltä sisäisen kehotuksen, on tullut luokseni ja rukoillut puolestani ilman että olen sanonut asiaani. Erään kerran vihollisen voimat olivat saaneet mieleni masentuneeksi, sellaista yhtäkkistä masennusta jonkun päivän tai viikon verran, en nyt muista tarkkaa aikaa. Puhuja tietämättä asiastani rukoili, että masennus lähtee ja että se on vihollisesta. Ja niin tapahtui, masennus hävisi mielestä. Monesti on puhuja tullut luokseni penkkiin ja kertonut juuri silloiseen elämäntilanteeseen lohdun sanoja Jumalalta taaskin ilman, että olisin mitään asioistani kertonut.

Kiitos luminarsku. Minullekin kävi siinä viimeisessä ja ratkaisevassa asiassa, jossa annoin Jumalalle viimeisen mahdollisuuden osoittaa olevansa olemassa. Että istuin paranatamiskokouksessa penkillä ja tunnettu parantaja otti sieltä täältä jonkun, jolle sai kehoituksen. Minun elämäntilanteeni oli kaikin puolin aivan surkeassa jamassa sillä hetkellä, mutta paranjaja meni ohitseni.

Se oli minulle henkilökohtaiseti merkki siitä, että Jumalaa ei ole, ei ainakaan sellaista Jumalaa, joka välittäisi. Sen takia minulle on aivan turha kertoa Jumaln hyvyydestä yhtään mitään, sillä minun oma kokemukseni kymmenien vuosien aikana on, ettei Jumalan rakkautta ole. Itse koen paremmin ihmisten rakkauden ja se riitttää minulle. Minulle ei ole olemassa Jumalan rakkautta eikä parantumista.

Tämä ei ole minun vääristettyä Raamattua, vaan oma kokemukseni Jumalasta. Toki Raamattu vahvistaa minulle, ettei ne jutut pidä muutenkaan paikkaansa.
        Ei edes Jeesuksen sanat Markus 16: 17-18.

• luminarsku

Kiitos luminarsku. Minullekin kävi siinä viimeisessä ja ratkaisevassa asiassa, jossa annoin Jumalalle viimeisen mahdollisuuden osoittaa olevansa olemassa. Että istuin paranatamiskokouksessa penkillä ja tunnettu parantaja otti sieltä täältä jonkun, jolle sai kehoituksen. Minun elämäntilanteeni oli kaikin puolin aivan surkeassa jamassa sillä hetkellä, mutta paranjaja meni ohitseni.

Se oli minulle henkilökohtaiseti merkki siitä, että Jumalaa ei ole, ei ainakaan sellaista Jumalaa, joka välittäisi. Sen takia minulle on aivan turha kertoa Jumaln hyvyydestä yhtään mitään, sillä minun oma kokemukseni kymmenien vuosien aikana on, ettei Jumalan rakkautta ole. Itse koen paremmin ihmisten rakkauden ja se riitttää minulle. Minulle ei ole olemassa Jumalan rakkautta eikä parantumista.

Tämä ei ole minun vääristettyä Raamattua, vaan oma kokemukseni Jumalasta. Toki Raamattu vahvistaa minulle, ettei ne jutut pidä muutenkaan paikkaansa.
        Ei edes Jeesuksen sanat Markus 16: 17-18.

Varmasti on paljon ihmisiä, jotka ovat laittaneet ns. viimeisen merkin Jumalalle, että jos et nyt ilmaise itseäsi, en enää ikinä usko sinuun tmv. Mutta ei ihmisten päätökset tee tyhjäksi Jumalan olemassaoloa, Hän jatkaa olemassaoloaan, seuraa elämäämme, ja jopa kutsuu ajallaan uudelleen Hänet torjuneen ihmisen. Näin kävi minullekin, olin päättänyt mielessäni, ettei voi olla mitään hyvää Jumalaa, kuitenkin Hän kutsui omalla ajallaan, itse en voinut tuohon ajankohtaan mitenkään vaikuttaa. Enkä suinkaan ole saanut vastauksia silloin, kun olen itse halunnut. On vaan tyydyttävä siihen, mitä ylhäältä annetaan, se on ihmisen osa. Pettymyksiä ja vaikeuksia tulee jokaiselle uskovalle.

Jumala voi käyttää sairauksia meidän kasvattamiseksi. Sairauden kautta opimme sellaista, mitä emme terveenä koskaan pystyisi oivaltamaan.

On vaikeaa kärsimysten keskellä luottaa, että Jumala on kanssani, kun ei tunnu siltä. Siinä usko juuri koetellaan ja kaikkien usko koetellaan. Usko on luja luottamus sitä kohtaan, mitä ei nähdä.

Markus 16:17-18 Jeesus sanoo:
        "Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."

Juuri noin tapahtuu. Sinä uskot vain niihin tapauksiin, jolloin mitään noista ei tapahdu. Ollaan keskusteltu aiemmin tästäkin kohdasta. Sinun mielestä uskovien pitäisi nostella käärmeitä ja kun eivät nostele, koko sanankohta ei voi olla tottakaan. :) Jumala haastaa meidät käyttämään järkeämme, lukemaan ja ymmärtämään oikein Raamattua. Käärmeitten tahallista nostelua ei meitä käsketä tekemään. Jos sinä haluat ymmärtää sen niin, itsehän sinä suljet itsesi Raamatun yliluonnollisesta todellisuudesta, kun et suostu menemään Raamatun ehdoilla vaan omilla ehdoillasi.

Eikö sinulla ole minkäänlaista yliluonnollista kokemusta?

• luminarsku kirjoitti:

Varmasti on paljon ihmisiä, jotka ovat laittaneet ns. viimeisen merkin Jumalalle, että jos et nyt ilmaise itseäsi, en enää ikinä usko sinuun tmv. Mutta ei ihmisten päätökset tee tyhjäksi Jumalan olemassaoloa, Hän jatkaa olemassaoloaan, seuraa elämäämme, ja jopa kutsuu ajallaan uudelleen Hänet torjuneen ihmisen. Näin kävi minullekin, olin päättänyt mielessäni, ettei voi olla mitään hyvää Jumalaa, kuitenkin Hän kutsui omalla ajallaan, itse en voinut tuohon ajankohtaan mitenkään vaikuttaa. Enkä suinkaan ole saanut vastauksia silloin, kun olen itse halunnut. On vaan tyydyttävä siihen, mitä ylhäältä annetaan, se on ihmisen osa. Pettymyksiä ja vaikeuksia tulee jokaiselle uskovalle.

Jumala voi käyttää sairauksia meidän kasvattamiseksi. Sairauden kautta opimme sellaista, mitä emme terveenä koskaan pystyisi oivaltamaan.

On vaikeaa kärsimysten keskellä luottaa, että Jumala on kanssani, kun ei tunnu siltä. Siinä usko juuri koetellaan ja kaikkien usko koetellaan. Usko on luja luottamus sitä kohtaan, mitä ei nähdä.

"Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."

Juuri noin tapahtuu. Sinä uskot vain niihin tapauksiin, jolloin mitään noista ei tapahdu. Ollaan keskusteltu aiemmin tästäkin kohdasta. Sinun mielestä uskovien pitäisi nostella käärmeitä ja kun eivät nostele, koko sanankohta ei voi olla tottakaan. :) Jumala haastaa meidät käyttämään järkeämme, lukemaan ja ymmärtämään oikein Raamattua. Käärmeitten tahallista nostelua ei meitä käsketä tekemään. Jos sinä haluat ymmärtää sen niin, itsehän sinä suljet itsesi Raamatun yliluonnollisesta todellisuudesta, kun et suostu menemään Raamatun ehdoilla vaan omilla ehdoillasi.

Hei luminarsku! Juuri se, etten kokenut yhtään mitään v. 1972 uskoontuloni jälkeen. En mitään, josta olisin voinut olla varma Jumalasta ja hänen rakkaudestaan. Rakkausihmisenä aloin ensin ihmetellä sitä, että miksi koen saavani rakkautta vain ihmisiltä, mutta Jumalan rakkautta en tuntenut millään lailla. Koin, että ihmiset osaavat rakastaa minua, mutta Jumala ei.

Sitten aloin miettiä koko uskontoa enemmän, ja seurasin niitä parantumisia, koska silloinen vaimoni oli varma siitä, että rukoukset parantavat minun lukuiset vaivani. Minun puolestani rukoiltiin Afrikassa asti, mutta vaivoja tuli aina vaan lisää. Rukoukset ja Jumala olivat yhtä tyhjän kanssa.

Sitten se eräs tuttuni, joka kävi suunnilleen jokaisessa parantamistilaisuudessa Helsingissä, mutta parantumista hänkään ei koskaan saanut kokea. Nämä kaikki saavat minut ihmettelemään, miksi ihmiset uskovat olemattomaan. Ja tuo Markuksen Jeesus-juttu ei tietenkään ole ainoa, jota uskovat eivät toteuta. Jeesushan sanoi muualla, että uskovat tulevat tekemään "suurempiakin tekoja kuin minä". Ei vain ole minun tietoon mitään tullut, esim. taikuutta muuttaa vaikka vesi viiniksi tai jotain vielä suurempaa taikuutta.

• luminarsku

Hei luminarsku! Juuri se, etten kokenut yhtään mitään v. 1972 uskoontuloni jälkeen. En mitään, josta olisin voinut olla varma Jumalasta ja hänen rakkaudestaan. Rakkausihmisenä aloin ensin ihmetellä sitä, että miksi koen saavani rakkautta vain ihmisiltä, mutta Jumalan rakkautta en tuntenut millään lailla. Koin, että ihmiset osaavat rakastaa minua, mutta Jumala ei.

Sitten aloin miettiä koko uskontoa enemmän, ja seurasin niitä parantumisia, koska silloinen vaimoni oli varma siitä, että rukoukset parantavat minun lukuiset vaivani. Minun puolestani rukoiltiin Afrikassa asti, mutta vaivoja tuli aina vaan lisää. Rukoukset ja Jumala olivat yhtä tyhjän kanssa.

Sitten se eräs tuttuni, joka kävi suunnilleen jokaisessa parantamistilaisuudessa Helsingissä, mutta parantumista hänkään ei koskaan saanut kokea. Nämä kaikki saavat minut ihmettelemään, miksi ihmiset uskovat olemattomaan. Ja tuo Markuksen Jeesus-juttu ei tietenkään ole ainoa, jota uskovat eivät toteuta. Jeesushan sanoi muualla, että uskovat tulevat tekemään "suurempiakin tekoja kuin minä". Ei vain ole minun tietoon mitään tullut, esim. taikuutta muuttaa vaikka vesi viiniksi tai jotain vielä suurempaa taikuutta.

Niin, jotkut kokevat tunteita uskoontulossa, kaikki eivät koe. En minäkään kokenut. Koska uskoontulo on ihmisen tahdon ilmaus, sen ei tarvitsekaan tuntua miltään. Tunteethan meille on annettu ja tunteitakin Jumala antaa, mutta enpä tiedä sanoa, mikä on syynä ettet päässyt kasvamaan uskossa. Jumala käyttää myös ihmisiä, kuten ihmisten kautta tuleva rakkaus.

Laitoit toiveesi parantumiseen ja kun ei niin käynyt, petyit. Olisiko pitänyt vaan luovuttaa itsesi kokonaan Jumalalle; tee mitä teet, tyydyn siihen, vaikka sitten sairaanakin. Jospa ottaisit ne parantuneet todesta ja alkaisit luottaa, että parantumisia tapahtuu sen sijaan, että luotat vain niihin, joille parantumista ei ole tapahtunut. Eikös se ole fifty-sixty -tilanne: voit valita kummalle puolelle menet, positiiviselle vai negatiiviselle, parantuneiden vai ei-parantuneiden. Jos joku on oikeasti parantunut, ei kait sentään ihmiset löperyyksiä puhu paranemisistaan, kun elämä on muuttunut sairauden häviämisen myötä, esim. vaikka ruuansulatusvaikeudet ovat hävinneet ja voi taas syödä niitä ruokia, joita ei aiemmin voinut syödä.

Älä nappaa yksittäisiä kohtia Raamatusta ja päätä, ettei tuokaan voi olla totta, koska en ole kuullut tuollaista tapahtuvan. Kristillisessä maailmassa tapahtuu kaikenlaista, niistä ei vaan tietoa maailmalle kulkeudu. Paljonhan tapahtuu esim. ruokien monistumista eli jos on vaikka muutama kanankoipi, joka ei riitä kaikille syöjille, kun on rukoiltu, ruoka ei vähene tarjoiluastiasta vaan riittää kaikille. Nämä on yksittäisiä tapauksia eikä uskovat niistä huutele julkisuudessa tiedotusvälineille vaan niistä kerrotan uskovien omissa piireissä.

Juolahti mieleen, että kun et ole kokenut Taivaallisen Isän rakkautta, etsit sitä nyt muista miehistä.

• Sparttakus
        luminarsku kirjoitti:

Luminarsku.Tarkista pääsi pelle. Jumala voi käyttää sairauksia meidän kasvattamiseksi. Perkele panee vihaksi tollaset kirjottelut. Näkee tekstistä ,että sulla ei ole kaikki kotona. Et taida tietää tosi sairastelusta tai vammaisuudesta mitään. Eihän mieleltään sairas voi sellaista tajuta.

• luminarsku kirjoitti:

Niin, jotkut kokevat tunteita uskoontulossa, kaikki eivät koe. En minäkään kokenut. Koska uskoontulo on ihmisen tahdon ilmaus, sen ei tarvitsekaan tuntua miltään. Tunteethan meille on annettu ja tunteitakin Jumala antaa, mutta enpä tiedä sanoa, mikä on syynä ettet päässyt kasvamaan uskossa. Jumala käyttää myös ihmisiä, kuten ihmisten kautta tuleva rakkaus.

Laitoit toiveesi parantumiseen ja kun ei niin käynyt, petyit. Olisiko pitänyt vaan luovuttaa itsesi kokonaan Jumalalle; tee mitä teet, tyydyn siihen, vaikka sitten sairaanakin. Jospa ottaisit ne parantuneet todesta ja alkaisit luottaa, että parantumisia tapahtuu sen sijaan, että luotat vain niihin, joille parantumista ei ole tapahtunut. Eikös se ole fifty-sixty -tilanne: voit valita kummalle puolelle menet, positiiviselle vai negatiiviselle, parantuneiden vai ei-parantuneiden. Jos joku on oikeasti parantunut, ei kait sentään ihmiset löperyyksiä puhu paranemisistaan, kun elämä on muuttunut sairauden häviämisen myötä, esim. vaikka ruuansulatusvaikeudet ovat hävinneet ja voi taas syödä niitä ruokia, joita ei aiemmin voinut syödä.

Älä nappaa yksittäisiä kohtia Raamatusta ja päätä, ettei tuokaan voi olla totta, koska en ole kuullut tuollaista tapahtuvan. Kristillisessä maailmassa tapahtuu kaikenlaista, niistä ei vaan tietoa maailmalle kulkeudu. Paljonhan tapahtuu esim. ruokien monistumista eli jos on vaikka muutama kanankoipi, joka ei riitä kaikille syöjille, kun on rukoiltu, ruoka ei vähene tarjoiluastiasta vaan riittää kaikille. Nämä on yksittäisiä tapauksia eikä uskovat niistä huutele julkisuudessa tiedotusvälineille vaan niistä kerrotan uskovien omissa piireissä.

Juolahti mieleen, että kun et ole kokenut Taivaallisen Isän rakkautta, etsit sitä nyt muista miehistä.

LUMINARSKU. Hyvä kun otit esille tuon paranemisen, kuten itsellekin kävi. Olin hyvin allerginen eri ruokatuotteille, mutta olen parantunut siitä itsestään, kun olen elänyt homona. Muutenkin olen todennut, että elämäni jopa parani, kun jätin heteroelämän ja aloin elää miesten kanssa. "Jumalan johdatus" ei johda mihinkään sen kummemmin kuin itse vie elämäänsä eteenpäin.

Miten ihmeessä olet niin idiootti, että käsität, että kun en ole nähnyt enkä kokenut paranemisia henkilökohtaisesti, niin olen "valinnut puoleni"? Ja sekin, että enhän mä hae miehiltä rakkautta Jumalan rakkauden puutteen takia. Minähän vain totesin, että Jumalan rakkautta ei näy missään. Ja samaa sanoi Äiti Teresa; kun ei kokenut Jumalan rakkautta ainakaan 50 vuoteen loppuelämänsä aikana. Se ainoa kokemus oli ollut nuorena noviisina.

Ja se, että kerrot uskovien piireissä tapahtuvan salattuja asioita, niin järjestään kaikki ulkomailta tulleet "parantajat" ovat kertoneet paranemisia tapahtuneen jossain kaukana Suomesta. Mutta minun tuttavani ei siltikään parantunut. Sinun vakuuttelut eivät vakuuta minua, vaikutat suorastaan harhaoppiselta, kun et suostu ottamaan vastaan sitä, että Raamatun sanat eivät toteudu, otti lauseita tai ei. Ja uskovat eivät käsitä sitäkään, ettei Jumala sanonut misään vaiheessa homouden olleen Sodoman tuhoamisen syy. Se on kuin Jumalan pilkkaa.

• luminarsku

LUMINARSKU. Hyvä kun otit esille tuon paranemisen, kuten itsellekin kävi. Olin hyvin allerginen eri ruokatuotteille, mutta olen parantunut siitä itsestään, kun olen elänyt homona. Muutenkin olen todennut, että elämäni jopa parani, kun jätin heteroelämän ja aloin elää miesten kanssa. "Jumalan johdatus" ei johda mihinkään sen kummemmin kuin itse vie elämäänsä eteenpäin.

Miten ihmeessä olet niin idiootti, että käsität, että kun en ole nähnyt enkä kokenut paranemisia henkilökohtaisesti, niin olen "valinnut puoleni"? Ja sekin, että enhän mä hae miehiltä rakkautta Jumalan rakkauden puutteen takia. Minähän vain totesin, että Jumalan rakkautta ei näy missään. Ja samaa sanoi Äiti Teresa; kun ei kokenut Jumalan rakkautta ainakaan 50 vuoteen loppuelämänsä aikana. Se ainoa kokemus oli ollut nuorena noviisina.

Ja se, että kerrot uskovien piireissä tapahtuvan salattuja asioita, niin järjestään kaikki ulkomailta tulleet "parantajat" ovat kertoneet paranemisia tapahtuneen jossain kaukana Suomesta. Mutta minun tuttavani ei siltikään parantunut. Sinun vakuuttelut eivät vakuuta minua, vaikutat suorastaan harhaoppiselta, kun et suostu ottamaan vastaan sitä, että Raamatun sanat eivät toteudu, otti lauseita tai ei. Ja uskovat eivät käsitä sitäkään, ettei Jumala sanonut misään vaiheessa homouden olleen Sodoman tuhoamisen syy. Se on kuin Jumalan pilkkaa.

Vai on homous parantanut sinut! Lataapa todisteet lääkärintodistuksineen, että juuri homous on parantanut. :) Niin idiootti en sentään ole, että tuohon uskoisin. Totta kai elämänsä voi elää ilman ajatustakaan mistään jumalista, voi menestyä omalla työllään ja elää vaikka satavuotiaaksi. Eli olla oman itsensä herra. Senkin Jumala sallii.

Parantumisia tapahtuu monesta syystä. Ihmisen oma puolustusjärjestelmä on yksi merkittävä tekijä, oikea ravinto, terveelliset elämäntavat, lääkkeet. Sitten on yliluonnollinen paraneminen, jota ateistit eivät usko vaan väittävät sitäkin luonnolliseksi tapahtumaksi. Miksi sitten monet, joille lääkärit eivät ole kyenneet enää mitään, ovat parantuneet?

Yrität omalla kokemuksellasi todistella, ettei ole olemassa Jumalan rakkautta. Otat esimerkkinä myös Äiti Teresan. Ottaisit joskus esimerkkinä niitä, jotka ovat kokeneet. Näyttäähän se puolen valinnalta, kun aina perustelet omalla kokemattomuudellasi. Tuo äiti Teresan kertoma ei ole kovinkaan epätavallista, on paljon uskovia, jotka eivät koe kovinkaan paljon hengellisiä kokemuksia, mutta ei se kerro Jumalan olemattomuudesta sekään.

Mitä haluat todistella sillä, että "järjestään ulkomailta tulleet 'parantajat' kertovat paranemisia tapahtuvan jossain kaukana Suomesta"? Tietenkin muualta tulleet kertovat siitä ympäristöstä, jossa he elävät ja liikkuvat. Ihmeitähän tapahtuu joka puolella maailmaa.

Väität, että olen harhaoppinen, koska sinä ja tuttavasi ette ole parantuneet. No, noin kevyin perustein et voi ketään harhaoppiseksi syyttää, koska puhunhan ihan Raamatun mukaisesti eli että Jumala parantaa. Eikö juuri se, joka väittää Raamatun vastaista ole harhaoppinen paremminkin?

Miksi todistelet homoutta Raamatulla (Sodoma) kun väität, ettei koko Jumalaa ole olemassakaan? Törmäsi juuri tutkimukseen homoudesta eheytymiseen.
        http://kirjastot.diak.fi/files/diak_lib/Jarvenpaa2009/78dfcf_JRVENP_LAPPALAINEN_2009.pdf

"On esitetty, että Sodoman synti oli vieraanvaraisuuden lakien rikkominen, eikä homoseksuaalinen raiskaus. Perusteena on se, että tekstissä käytetty heprean sana jada on käännetty 943 kertaa Vanhassa testamentissa tuntemiseksi ja vain 15 kertaa seksuaaliseksi yhdynnäksi. Tekstissä kuitenkin Loot antoi miehille tyttäriään ja vieläpä totesi heidän olevan neitsyitä. Jos miehet olisivat vain halunneet tutustua muukalaisiin, miksi Loot tarjosi tyttäriään. Vanhan testamentin profeettojen mukaan Sodoman tuhon syynä oli yleinen moraalittomuus ja Jumalasta luopuminen. Uudessa testamentissa 2.Pietarin kirjassa syyksi sanotaan vielä luonnottomat himot. Tuomarien kirjassa puhutaan hyvin samankaltaisesta tapauksesta, joka tapahtuu Gibeassa.

Daavidin ja Joonatanin suhdetta on pidetty joskus homoeroottisena. Tekstissä ei silti kerrota homoseksistä tai edes homoerotiikasta, vaan Daavidin ja Joonatanin kiihkeä ystävyys kuvastaa itämaiselle kulttuurille tyypillistä tunteenpaloa. Jos Raamatun kohtaa luetaan meidän kulttuuristamme käsin, se saa homoeroottisia piirteitä. Nyky-yhteiskunnassa etenkin miesten väliset tunteenilmaisut ovat rajoitetumpia kuin Raamatun syntysijoilla ennen ja nyt. (Puonti 2004, 189-190.) Välimeren maissa fyysiset tunteenilmaisut kuuluvat kulttuurin. Ne oudoksuttavat länsimaalaista ihmistä, joka tulkitsee eroottisuuden omalla tavallaan. (Nissinen 1994, 77.) Daavid ja Joonatan olivat molemmat naimisissa vastakkaisen sukupuolen kanssa ja kun Daavid teki aviorikoksen, oli kyseessä toinen nainen. Tämän huomioon ottaminen tekee myös epätodennäköiseksi sen, että he olisivat olleet homoseksuaaleja. (Werner 1993, 89.)"

Niitä onnistuneita kokemuksia Jumalasta on netissä pilvin pimein.

http://lindell.netmission.fi/parantumiset.htm

http://www.nic.fi/~jlindell/maili.htm

http://lindell.netmission.fi/etiopia-ihmeet.htm

http://www.netmission.fi/fi/kristillinen_elama/todistukset/jarmo_kujanpaa/?id=312

• luminarsku
        Sparttakus kirjoitti:

Luminarsku.Tarkista pääsi pelle. Jumala voi käyttää sairauksia meidän kasvattamiseksi. Perkele panee vihaksi tollaset kirjottelut. Näkee tekstistä ,että sulla ei ole kaikki kotona. Et taida tietää tosi sairastelusta tai vammaisuudesta mitään. Eihän mieleltään sairas voi sellaista tajuta.

Pelle tai hermanni, mut äly pelaa toistaiseksi! ;)

Noh, sairaudesta on kyllä omakohtaisia kokemuksia.

Normaali reaktiohan ihmisellä on kiukustuminen Jumalan toimintatapoja kohtaan: 'Vai kasvattaa, ja muahan ei kukaan kasvata, mä oon aikuinen, mikään huru-ukko pilven reunalta ei määrää mun elämää..'
        Mutta niin vaan tapahtuu. Se, joka on aina ollut terve, ei voi ymmärtää sairaiden kohtaloa, joten kyllä se omakohtainen sairaus antaa ymmärrystä ja oikeanlaista sääliä kärsiviä kohtaan. Yleensä ne, joita Jumala käyttää, ovat käyneet rankan kärsimyksen koulun omassa elämässään, jotta ylpeys ja itsekkyys karsiutuisi ja tilalle tulisi armahtavaisuutta lähimmäisiä kohtaan.

Näkyykö sitä armahtavaisuutta itsessäsi, sen voi lukija itse havaita.

• nn
        luminarsku kirjoitti:

Vai on homous parantanut sinut! Lataapa todisteet lääkärintodistuksineen, että juuri homous on parantanut. :) Niin idiootti en sentään ole, että tuohon uskoisin. Totta kai elämänsä voi elää ilman ajatustakaan mistään jumalista, voi menestyä omalla työllään ja elää vaikka satavuotiaaksi. Eli olla oman itsensä herra. Senkin Jumala sallii.

Parantumisia tapahtuu monesta syystä. Ihmisen oma puolustusjärjestelmä on yksi merkittävä tekijä, oikea ravinto, terveelliset elämäntavat, lääkkeet. Sitten on yliluonnollinen paraneminen, jota ateistit eivät usko vaan väittävät sitäkin luonnolliseksi tapahtumaksi. Miksi sitten monet, joille lääkärit eivät ole kyenneet enää mitään, ovat parantuneet?

Yrität omalla kokemuksellasi todistella, ettei ole olemassa Jumalan rakkautta. Otat esimerkkinä myös Äiti Teresan. Ottaisit joskus esimerkkinä niitä, jotka ovat kokeneet. Näyttäähän se puolen valinnalta, kun aina perustelet omalla kokemattomuudellasi. Tuo äiti Teresan kertoma ei ole kovinkaan epätavallista, on paljon uskovia, jotka eivät koe kovinkaan paljon hengellisiä kokemuksia, mutta ei se kerro Jumalan olemattomuudesta sekään.

Mitä haluat todistella sillä, että "järjestään ulkomailta tulleet 'parantajat' kertovat paranemisia tapahtuvan jossain kaukana Suomesta"? Tietenkin muualta tulleet kertovat siitä ympäristöstä, jossa he elävät ja liikkuvat. Ihmeitähän tapahtuu joka puolella maailmaa.

Väität, että olen harhaoppinen, koska sinä ja tuttavasi ette ole parantuneet. No, noin kevyin perustein et voi ketään harhaoppiseksi syyttää, koska puhunhan ihan Raamatun mukaisesti eli että Jumala parantaa. Eikö juuri se, joka väittää Raamatun vastaista ole harhaoppinen paremminkin?

Miksi todistelet homoutta Raamatulla (Sodoma) kun väität, ettei koko Jumalaa ole olemassakaan? Törmäsi juuri tutkimukseen homoudesta eheytymiseen.
        http://kirjastot.diak.fi/files/diak_lib/Jarvenpaa2009/78dfcf_JRVENP_LAPPALAINEN_2009.pdf

"On esitetty, että Sodoman synti oli vieraanvaraisuuden lakien rikkominen, eikä homoseksuaalinen raiskaus. Perusteena on se, että tekstissä käytetty heprean sana jada on käännetty 943 kertaa Vanhassa testamentissa tuntemiseksi ja vain 15 kertaa seksuaaliseksi yhdynnäksi. Tekstissä kuitenkin Loot antoi miehille tyttäriään ja vieläpä totesi heidän olevan neitsyitä. Jos miehet olisivat vain halunneet tutustua muukalaisiin, miksi Loot tarjosi tyttäriään. Vanhan testamentin profeettojen mukaan Sodoman tuhon syynä oli yleinen moraalittomuus ja Jumalasta luopuminen. Uudessa testamentissa 2.Pietarin kirjassa syyksi sanotaan vielä luonnottomat himot. Tuomarien kirjassa puhutaan hyvin samankaltaisesta tapauksesta, joka tapahtuu Gibeassa.

Daavidin ja Joonatanin suhdetta on pidetty joskus homoeroottisena. Tekstissä ei silti kerrota homoseksistä tai edes homoerotiikasta, vaan Daavidin ja Joonatanin kiihkeä ystävyys kuvastaa itämaiselle kulttuurille tyypillistä tunteenpaloa. Jos Raamatun kohtaa luetaan meidän kulttuuristamme käsin, se saa homoeroottisia piirteitä. Nyky-yhteiskunnassa etenkin miesten väliset tunteenilmaisut ovat rajoitetumpia kuin Raamatun syntysijoilla ennen ja nyt. (Puonti 2004, 189-190.) Välimeren maissa fyysiset tunteenilmaisut kuuluvat kulttuurin. Ne oudoksuttavat länsimaalaista ihmistä, joka tulkitsee eroottisuuden omalla tavallaan. (Nissinen 1994, 77.) Daavid ja Joonatan olivat molemmat naimisissa vastakkaisen sukupuolen kanssa ja kun Daavid teki aviorikoksen, oli kyseessä toinen nainen. Tämän huomioon ottaminen tekee myös epätodennäköiseksi sen, että he olisivat olleet homoseksuaaleja. (Werner 1993, 89.)"

http://www.netmission.fi/fi/kristillinen_elama/todistukset/jarmo_kujanpaa/?id=312

Paljon on linkkejä, mutta kun ne kiistämättömät objektiiviset todisteet puuttuvat poikkeuksetta aivan jokaisesta. Siitä on vedettävä ainoastaan se yksi ainoa johtopäätös.

Tiedätkö mikä se on?

• luminarsku
        nn kirjoitti:

Paljon on linkkejä, mutta kun ne kiistämättömät objektiiviset todisteet puuttuvat poikkeuksetta aivan jokaisesta. Siitä on vedettävä ainoastaan se yksi ainoa johtopäätös.

Tiedätkö mikä se on?

Jospa ottaisit yhteyttä lääkäreihin, jotka todistavat parantumisista.

• nn
        luminarsku kirjoitti:

Jospa ottaisit yhteyttä lääkäreihin, jotka todistavat parantumisista.

Ei se niin mene. Kukin osapuoli esittää todisteet oman väitteensä puolesta.

Kun minä väitän, että todisteita ei ole, niin sinun tehtäväsi on esittää todisteita paranemisien puolesta. Ei niin, että minä lähden kyselemään niiden perään.

Ja tällaisissa tapauksissa on aina kyse objektiivisista todisteista. Se tarkoittaa suomeksi sitä, että todisteiden todistusvoima on aina sama riippumatta siitä, kuka niitä tutkii. Muutenhan kyse olisi mielipiteiden erosta eikä todisteista.

• luminarsku kirjoitti:

LUMINARSKU, luit tosi huonosti tai käsitit tahallasi väärin, kuten tapoihisi kuuluu. Kirjoitin, että paranin kun olen elänyt homona. En, että juuri homous paransi minut. Mutta mitkään rukoukset eivät parantaneet minua eikä ketään toistakaan, jonka tunsin. Siksi nettilinkit eivät tehoa minuun, kun olen omin silmin nähnyt ettei rukoukset ja Jumala paranna. Ei suomalaiset eivätkä ulkomaalaiset parantajat sen paremmin

.En minä hae mitään enkä ole valinnut puoltani. Jumalan rakkautta ja paranemisia ei vain kohdalleni ole sattunut edes tuttavien kautta. Siksi Jumala on minulle aivan olematon. Ihan sama minulle rukoileeko vai ei. Sama vaikutus elämään. Ja minulla menee paremmin, kun en enää usko enkä rukoile. Jeesushan sanoi, että" kun anotte ja uskotte saavanne, niin sen te saatte". Ja myös sen, että hänen seuraajansa parantavat panemalla kädet päälle. Kuulostaa helpolta, mutta en ole nähnyt toteutuvan.

Sodomasta on kai sitten pelkkiä vääriä käännöksiä, kun minun Raamatussa ei ole ikinä lukenut syyksi homoutta. Moos 19 ne aviovomiehet ym. kaikki miehet sanovat, että Lootin luona oli "muukalainen, joka pyrkii hallitsemaan". Ei kuulosta homoudelta, vaan pelolta tuntemattomia kohtaan. Hes 16 ja Jes 1 sodomalaiset eivät Jumalan mukaan auttaneet köyhiä eivätkä orpoja ja leskiä. Siksi Jumalan viha syttyi. Ei kuulosta homoudelta. Mutta ne ovatkin vääriä käännöksiä, kun juuri homous olikin se syy, vaikka Raamatussa ei niin luekaan. Minkälaiseen Raamattuun meidät on pantu oikein uskomaan! Sehän on kuin väärennös ainakin sinun sanojesi mukaan!

Daavid ja Joonatan rakastivat toisiaan ainakin Raamatun mukaan, mikä todistaisi heidän olleen BI-seksuaalisia kuten minäkin. He tekivät kaikkensa voidakseen olla toistensa kanssa, ja jopa ikuisesti yhdessä, kun Joonatan oli valmis olemaan Daavidia lähinnä, jos Daavidista tulee kuningas. Jos miesten välinen rakkaudellinen tuollainen läheisyys olisi ollut tavanomaista, niin miksi tuollaisia tarinoita on Raamatussa vain yksi?

Miehiähän Raamattu on täynnä, joten samanlaisia juttuja luulisi olevan Raamatussa siellä täällä, jos sellainen miesten välinen ystävyys oli kerran ihan tavallista. Yritän ajatella aina loogisesti. Kun on vain yksi tarina, niin se tekee sen aivan poikkeukselliseksi. Miesten väliseksi rakkaudeksi.

• usko on luja luottam

LUMINARSKU, luit tosi huonosti tai käsitit tahallasi väärin, kuten tapoihisi kuuluu. Kirjoitin, että paranin kun olen elänyt homona. En, että juuri homous paransi minut. Mutta mitkään rukoukset eivät parantaneet minua eikä ketään toistakaan, jonka tunsin. Siksi nettilinkit eivät tehoa minuun, kun olen omin silmin nähnyt ettei rukoukset ja Jumala paranna. Ei suomalaiset eivätkä ulkomaalaiset parantajat sen paremmin

.En minä hae mitään enkä ole valinnut puoltani. Jumalan rakkautta ja paranemisia ei vain kohdalleni ole sattunut edes tuttavien kautta. Siksi Jumala on minulle aivan olematon. Ihan sama minulle rukoileeko vai ei. Sama vaikutus elämään. Ja minulla menee paremmin, kun en enää usko enkä rukoile. Jeesushan sanoi, että" kun anotte ja uskotte saavanne, niin sen te saatte". Ja myös sen, että hänen seuraajansa parantavat panemalla kädet päälle. Kuulostaa helpolta, mutta en ole nähnyt toteutuvan.

Sodomasta on kai sitten pelkkiä vääriä käännöksiä, kun minun Raamatussa ei ole ikinä lukenut syyksi homoutta. Moos 19 ne aviovomiehet ym. kaikki miehet sanovat, että Lootin luona oli "muukalainen, joka pyrkii hallitsemaan". Ei kuulosta homoudelta, vaan pelolta tuntemattomia kohtaan. Hes 16 ja Jes 1 sodomalaiset eivät Jumalan mukaan auttaneet köyhiä eivätkä orpoja ja leskiä. Siksi Jumalan viha syttyi. Ei kuulosta homoudelta. Mutta ne ovatkin vääriä käännöksiä, kun juuri homous olikin se syy, vaikka Raamatussa ei niin luekaan. Minkälaiseen Raamattuun meidät on pantu oikein uskomaan! Sehän on kuin väärennös ainakin sinun sanojesi mukaan!

Daavid ja Joonatan rakastivat toisiaan ainakin Raamatun mukaan, mikä todistaisi heidän olleen BI-seksuaalisia kuten minäkin. He tekivät kaikkensa voidakseen olla toistensa kanssa, ja jopa ikuisesti yhdessä, kun Joonatan oli valmis olemaan Daavidia lähinnä, jos Daavidista tulee kuningas. Jos miesten välinen rakkaudellinen tuollainen läheisyys olisi ollut tavanomaista, niin miksi tuollaisia tarinoita on Raamatussa vain yksi?

Miehiähän Raamattu on täynnä, joten samanlaisia juttuja luulisi olevan Raamatussa siellä täällä, jos sellainen miesten välinen ystävyys oli kerran ihan tavallista. Yritän ajatella aina loogisesti. Kun on vain yksi tarina, niin se tekee sen aivan poikkeukselliseksi. Miesten väliseksi rakkaudeksi.

" Daavid ja Joonatan rakastivat toisiaan ainakin Raamatun mukaan "

Sen lisäksi, että Raamattusi on vääriä käännöksiä täynnä.... ?

Tuo nyt on SUURIN VALE !!

Itämailla halaaminen ja ns. toisen rakastaminen sanoilla !! On ihan normaalia, he eivät ole tällasia tunnerajoitteisia kuin täällä kylmässä pohjolassa.
        He näyttävät tunteensa niin hyvät kuin huonot.
        He olivat parhaita ystäviä, siiinä kaikki, molemilla oli vaimot ja perhe.

Eikö sinulla ole koskaan ollut hyvää ystävää ? Samaa tai eri sukupuolta. ?

Jos mielesi on kieroutunut Jumalaa kohtaan näet vikaa sielläkin
        missä sitä EI OLE. !

Ruoka-aine ym. allergiat on usein psykosomaattisia vaivoja. Itsekkin sairastin allergiaa, lapsena, nuorena ja se oli aika paha, puolestani rukoiltiin monestikkin, mutta en parantunut.
        Ihmettelin miksi en ? Mutta en takertunut siihen.
        Vasta aikuisena paranin, ihan sattuman kautta... voi se johdatustakin olla, mutta olin sairaalassa ihan muun syyn takia ja siellä lääkäri kiinnitti huomionsa ihooni, ja pani testeihin syy löytyi, olin allerginen jlk. ruoka aineille.
        Mutta !! tänäkin päivänä syön niitä ruokia, eikä niistä tule mitään hälyttävää..
        Itse olen tullut siihen tulokseen, että se elämän tilanne missä silloin elin nuorena aiheutti sen kamalan ihon.

saatana haluaa, että olisinmme katkeria (katkeruus aiheuttaa mm- sydän ym. oireita on tutkittu juttu. ).
        Vihamielisiä, niin toisiamme kuin etenkin JUMALAA kohtaan.

Jos haluat kokea Jumalan rakkautta, kokeile nyt ? Mitä menetät ?

Kun itse tulin uskoon, en minäkään mitään kokenut. Vasta kun kerroin uskostani muille, koin! Olin kuin pumpulissa monta päivää, sen jälkeen.

• PSARI
        usko on luja luottam kirjoitti:

" Daavid ja Joonatan rakastivat toisiaan ainakin Raamatun mukaan "

Sen lisäksi, että Raamattusi on vääriä käännöksiä täynnä.... ?

Tuo nyt on SUURIN VALE !!

Itämailla halaaminen ja ns. toisen rakastaminen sanoilla !! On ihan normaalia, he eivät ole tällasia tunnerajoitteisia kuin täällä kylmässä pohjolassa.
        He näyttävät tunteensa niin hyvät kuin huonot.
        He olivat parhaita ystäviä, siiinä kaikki, molemilla oli vaimot ja perhe.

Eikö sinulla ole koskaan ollut hyvää ystävää ? Samaa tai eri sukupuolta. ?

Jos mielesi on kieroutunut Jumalaa kohtaan näet vikaa sielläkin
        missä sitä EI OLE. !

Ruoka-aine ym. allergiat on usein psykosomaattisia vaivoja. Itsekkin sairastin allergiaa, lapsena, nuorena ja se oli aika paha, puolestani rukoiltiin monestikkin, mutta en parantunut.
        Ihmettelin miksi en ? Mutta en takertunut siihen.
        Vasta aikuisena paranin, ihan sattuman kautta... voi se johdatustakin olla, mutta olin sairaalassa ihan muun syyn takia ja siellä lääkäri kiinnitti huomionsa ihooni, ja pani testeihin syy löytyi, olin allerginen jlk. ruoka aineille.
        Mutta !! tänäkin päivänä syön niitä ruokia, eikä niistä tule mitään hälyttävää..
        Itse olen tullut siihen tulokseen, että se elämän tilanne missä silloin elin nuorena aiheutti sen kamalan ihon.

saatana haluaa, että olisinmme katkeria (katkeruus aiheuttaa mm- sydän ym. oireita on tutkittu juttu. ).
        Vihamielisiä, niin toisiamme kuin etenkin JUMALAA kohtaan.

Jos haluat kokea Jumalan rakkautta, kokeile nyt ? Mitä menetät ?

Kun itse tulin uskoon, en minäkään mitään kokenut. Vasta kun kerroin uskostani muille, koin! Olin kuin pumpulissa monta päivää, sen jälkeen.

usko on luja luottam,

Raamatun aikaan juutalaiset eivät halanneet toisiaan, vaan tervehtivät yleisesti toisiaan tyrkkäämällä käden toisen miehen nivusiin. Naisia ei tervehditty.

Totuus Raamatun Gomorrasta ja Sodomasta, jolla ei ole mitään tekemistä homouden kanssa. Näin ollen uskovaiset valehtelevat kirkkain silmin.

http://www.accuracyingenesis.com/sodom.html

Uskovaiset valehtelevat myös kirkkain silmin Daavidin kaupungista väittäessään sen olevan noin 10 km etelään Jerusalemista oleva Beetlehem. VT:ssä kerrotaan kuitenkin Daavidin isän Iisain asuneen Karmelissa ja siellä sijaitsevan Beetlehemin olevan Daavidin kotikaupunki, jonka vuoristoista osaa sanottiin Daavidin kaupungiksi. Ohessa linkki myös oikeaan Jeesuksen syntymäkaupunkiin.

http://www.biblewalks.com/sites/BethlehemGalilee.html

Jopa Wikipedia valehtelee kirjoittajansa kautta tässä asiassa. Siellä on lisäksi laitettu Daavidilla olleen 19 poikaa, vaikka hän ei pystynyt homoutensa takai siittämään lapsia, vaan hän adoptoi lapsia itselleen, kuten vaimonsa Mikalin vanhimman siskon 5 poikaa. Raamatussa kerrotaan myös, että Daavidille annettiin lämmikkeeksi Abisagi, mutta Daavid ei pystynyt yhtymään häneen iällisyytensä takia.

2. Sam. 21:8 Hän otti kaksi Aijan tyttären Rispan poikaa, Armonin ja Mefibosetin, jotka tämä oli synnyttänyt Saulille, sekä viisi Saulin tyttären Merabin* poikaa, jotka tämä oli synnyttänyt meholalaiselle Adrielille, Barsillain pojalle.

Homous on synnynnäistä, eikä siitä tarvitse "parantua"

http://ohjelmaopas.yle.fi/artikkelit/tiede/tiedeuutiset/homoseksuaalisten-aivot-poikkeavat-heteroseksuaalisista

Joonatanillakaan ei ollut lapsia ja hän kaatui filistealaisia vastaan käydyssä sodassa. Kuningas Saul sanoi itse, ettei Joonatan saa lapsia, kun rakastelee vain miesten kanssa.

Kuinka luotettavia uskovaiset oikein ovat, kun valehtelevat jo pelkästään Jeesuksen syntymäpaikasta, joka ei ole Jerusalemin eteläpuolella oleva Beetlehem, vaan enemmänkin Jeesuksen syntymän aikaan pääkaupunkina olleen Kesarean lähellä oleva Beetlehem, Daavidin kaupunki.

• ed.
        PSARI kirjoitti:

usko on luja luottam,

Raamatun aikaan juutalaiset eivät halanneet toisiaan, vaan tervehtivät yleisesti toisiaan tyrkkäämällä käden toisen miehen nivusiin. Naisia ei tervehditty.

Totuus Raamatun Gomorrasta ja Sodomasta, jolla ei ole mitään tekemistä homouden kanssa. Näin ollen uskovaiset valehtelevat kirkkain silmin.

http://www.accuracyingenesis.com/sodom.html

Uskovaiset valehtelevat myös kirkkain silmin Daavidin kaupungista väittäessään sen olevan noin 10 km etelään Jerusalemista oleva Beetlehem. VT:ssä kerrotaan kuitenkin Daavidin isän Iisain asuneen Karmelissa ja siellä sijaitsevan Beetlehemin olevan Daavidin kotikaupunki, jonka vuoristoista osaa sanottiin Daavidin kaupungiksi. Ohessa linkki myös oikeaan Jeesuksen syntymäkaupunkiin.

http://www.biblewalks.com/sites/BethlehemGalilee.html

Jopa Wikipedia valehtelee kirjoittajansa kautta tässä asiassa. Siellä on lisäksi laitettu Daavidilla olleen 19 poikaa, vaikka hän ei pystynyt homoutensa takai siittämään lapsia, vaan hän adoptoi lapsia itselleen, kuten vaimonsa Mikalin vanhimman siskon 5 poikaa. Raamatussa kerrotaan myös, että Daavidille annettiin lämmikkeeksi Abisagi, mutta Daavid ei pystynyt yhtymään häneen iällisyytensä takia.

2. Sam. 21:8 Hän otti kaksi Aijan tyttären Rispan poikaa, Armonin ja Mefibosetin, jotka tämä oli synnyttänyt Saulille, sekä viisi Saulin tyttären Merabin* poikaa, jotka tämä oli synnyttänyt meholalaiselle Adrielille, Barsillain pojalle.

Homous on synnynnäistä, eikä siitä tarvitse "parantua"

http://ohjelmaopas.yle.fi/artikkelit/tiede/tiedeuutiset/homoseksuaalisten-aivot-poikkeavat-heteroseksuaalisista

Joonatanillakaan ei ollut lapsia ja hän kaatui filistealaisia vastaan käydyssä sodassa. Kuningas Saul sanoi itse, ettei Joonatan saa lapsia, kun rakastelee vain miesten kanssa.

Kuinka luotettavia uskovaiset oikein ovat, kun valehtelevat jo pelkästään Jeesuksen syntymäpaikasta, joka ei ole Jerusalemin eteläpuolella oleva Beetlehem, vaan enemmänkin Jeesuksen syntymän aikaan pääkaupunkina olleen Kesarean lähellä oleva Beetlehem, Daavidin kaupunki.

Ai niin unohdin, että sinä olet elänyt sinä aikana.... ? Tai sitten et !

Sodoman pahuus

1 Kun enkelit saapuivat illan suussa Sodomaan, oli Loot istumassa kaupunginportin aukiolla. Heidät nähdessään hän nousi, meni heitä vastaan, heittäytyi kasvoilleen maahan
        2 ja tervehti heitä sanoen: "Tulkaa, herrani, minun matalaan majaani yöksi, niin voitte pestä matkan pölyt jaloistanne. Heti aamusta voitte sitten jatkaa matkaanne." He vastasivat: "Ei, me yövymme ulkosalla."
        3 Mutta Loot pyyteli heitä hartaasti, kunnes he lähtivät hänen mukaansa ja tulivat hänen kotiinsa. Hän valmisti heille runsaan aterian ja leipoi happamattomia leipiä, ja he söi- vät.

4 Ennen kuin he olivat asettuneet levolle, kokoontuivat talon eteen Sodoman

asukkaat, kaupungin kaikki miehet, niin nuoret kuin vanhatkin.

5 He huusivat Lootia ja sanoivat hänelle: "Missä ovat ne miehet, jotka tulivat

tänä iltana luoksesi? Tuo heidät tänne, me haluamme maata heidät!"

6 Loot meni ulos heidän luokseen, mutta sulki oven perässään.

7 Hän sanoi: "Hyvät miehet, älkää sentään tehkö niin pahaa tekoa.

Mutta näihin miehiin älkää koskeko, sillä he ovat hakeneet suojaa minun kattoni alta."
        9 He sanoivat: "Pois tieltä! Tuo yksi on tullut muukalaisena tänne asumaan, ja hän pyrkii jo määräilemään meitä. Nyt sinun käy vielä pahemmin kuin noiden miesten!" Ja he kävivät Lootin kimppuun ja ryhtyivät murtamaan ovea.

10 Mutta miehet, jotka olivat talossa, ojensivat kätensä, vetivät Lootin sisälle ja sulkivat oven.
        11 Taloon pyrkivien miesten silmät he sokaisivat niin, ettei yksikään enää kyennyt löytämään ovea.

Ilmeisesti sinäkin olet sokeutunut, kun väität totuutta valheeksi, mutta niinhän se

sinun isäntäsikin tekee !

• ed. kirjoitti:

Sodoman pahuus

1 Kun enkelit saapuivat illan suussa Sodomaan, oli Loot istumassa kaupunginportin aukiolla. Heidät nähdessään hän nousi, meni heitä vastaan, heittäytyi kasvoilleen maahan
        2 ja tervehti heitä sanoen: "Tulkaa, herrani, minun matalaan majaani yöksi, niin voitte pestä matkan pölyt jaloistanne. Heti aamusta voitte sitten jatkaa matkaanne." He vastasivat: "Ei, me yövymme ulkosalla."
        3 Mutta Loot pyyteli heitä hartaasti, kunnes he lähtivät hänen mukaansa ja tulivat hänen kotiinsa. Hän valmisti heille runsaan aterian ja leipoi happamattomia leipiä, ja he söi- vät.

Mutta näihin miehiin älkää koskeko, sillä he ovat hakeneet suojaa minun kattoni alta."
        9 He sanoivat: "Pois tieltä! Tuo yksi on tullut muukalaisena tänne asumaan, ja hän pyrkii jo määräilemään meitä. Nyt sinun käy vielä pahemmin kuin noiden miesten!" Ja he kävivät Lootin kimppuun ja ryhtyivät murtamaan ovea.

10 Mutta miehet, jotka olivat talossa, ojensivat kätensä, vetivät Lootin sisälle ja sulkivat oven.
        11 Taloon pyrkivien miesten silmät he sokaisivat niin, ettei yksikään enää kyennyt löytämään ovea.

Ilmeisesti sinäkin olet sokeutunut, kun väität totuutta valheeksi, mutta niinhän se

"usko on luja luottam" on ilmeiseti sokeutunut jostain syystä. Laittamasi luku Mooseksesta todistaa, että aviomiesten ja muidenkin miesten mielessä oli tehdä aivan kurjaa, kun "on tullut muukalaisena tänne pyrkii määräilemään meitä". Vain mieleltään sairas voi käsitää, että homojan ne sellaiset ovat! Haluavat maata "määräileviä muukalaisia". Huomaan, ettet tajua homoudesta yhtään mitään.

Kuulepa nyt. Tuo tarina ei mitenkään ole homoutta, vaan sen aikaista uskomatonta ja sairasta kaikkien miesten muukalaisvihaa, joka toteutettiin perheenisien ym. voimalla nöyryyttämällä ja alistamalla heidät joukkoraiskauksella. Se ei ole homoutta. Enkä käsitä miten jossain kaupungissa voi olla 100 % miehistä homoja. Ei olekaan, siksi Jumala ei missään kohtaa sano tuhon syyksi homoutta. Mielipuoliset ja järkeä vaikka olevat ihmiset kyllä näkevat ainoaksi syyksi homouden. Se on Jumalan vastaista ja siten syntiä.

Omasta paranemisestani totesin "luminarskulle" keskustelussamme, että paranin ilman rukouksen voimaa ihan itsekseen. Siten vaikka olisi rukoiltukin ja olisin parantunut, se ei olisi todistanut mitään, sillä tosiasiassa olisin parantunut ilman rukoustakin. Sellaisia parantumistapauksia on varmaan tuhansittain, jotka on syyttä pantu rukouksen ansioksi.

Minulla on ollut oikein hyviäkin ystäviä samaa sukupuolta, mutta Daavidin ja Joonatanin tarina on minulle kuin minun ja mieheni rakkautta täynnä oleva elämä. En koe samanlaista tunnetta ystäviin kuin Daavid ja Joonatanin tarinassa, vain rakastettuuni. Ymmärrän toki, jos joku rakastaa kaikkia samalla tavalla. Itse en ole sellainen.

• PSARI
        ed. kirjoitti:

Sodoman pahuus

ed,
        teksteistäsi puuttuu jakeita, sillä Lootin tyttäret halusivat maata Herran edellään lähettämien enkelien eli sanansaattajien kanssa. Enkelit kävivät tarkastamassa paikkoja, joihin Herra eli hallitsija halusi mennä ja sanansaattajat eli enkelit ilmoittivat etukäteen hallitsijan saapumisesta paikalle, jotta kansa tiesi varautua Herransa tuloon.

Sodomalla oli myös tyttäriä, jotka halusivat maata miesten kanssa ja näistä, että Lootin tyttäristä on kyse kirjoittamissasi jakeissa, eikä siitä, että miehet halusivat maata enkeli-miesten kanssa.

Valit. 4:6 Sodoma hävitettiin hetkessä ihmiskäden koskematta. Mutta suurempi kuin Sodoman synti on oman kansani rikos. [1. Moos. 19:24,25]

Hes. 16:46 Isompi sisaresi oli Samaria, joka tyttärineen sijaitsee sinusta pohjoiseen, ja pikkusisaresi, sinusta etelään, oli Sodoma tyttärineen.

Hes. 16:48 Niin totta kuin elän, sanoo Herra Jumala, sisaresi Sodoma tyttärineen ei vetänyt vertoja sinulle ja sinun tyttärillesi. [Matt. 11:23,24]

Hes. 16:55 "Sisaresi Sodoma ja hänen tyttärensä elpyvät entiselleen, samoin Samaria tyttärineen, ja myös sinä ja tyttäresi elvytte ennallenne.

Raamattu ei riitä historialliseksi todisteeksi ja alkuperäisteksteistä puuttuu useita jakeita tai ne ovat tarkoituksella jätetty kirjoittamatta.

ed,
        kirjoitit: "Ai niin unohdin, että sinä olet elänyt sinä aikana.... ? Tai sitten et !"

Tiedoksesi, en usko sielunvaellusoppiin kuten kristityt uskoessaan Jeesuksen tulevan maan päälle vielä jonain päivänä.

Mitä tarkoitat minun isännälläni?

Minä en usko Raamatun jumala-arvonimen omaaviin henkilöihin muutoin kuin historiallisin perustein eli olen keräänyt Raamatun jumala arvonimen perään kaikki nimet, jotka kuuluvat kulloisellekkin hallitsijalle. Kirkko piilottelee nimiä hyvästä syystä antaakseen ihmisille kuvan siitä, että olisi olemassa vain yksi Jumala.

Hyvinhän tämä käsillä parantaminen toimii ilman Raamatun edesmenneitä ihmis-jumaliakin ja ihmeitä tapahtuu käsieni kautta niille ihmisille, joille on sanottu, että menkää kotiin kuolemaan ja laitettu saattohoitoon, ja kuin ihmeen kaupalla he ovat elossa parannuttuaan syövästä kuten esimerkiksi 3 aivosyöpätapausta.

Mooses sanoi aikoinaan israelilaisille, että enää ei ole isäntiä ja orjia, ja sama pätee minuunkin. Minun "isäntäni" on aina läsnä ja parantaa kauttani sairaita ja kertoo minulle, mikä kutakin henkilöä vaivaa ja mihin laitan käteni kunkin sairautta parantaessani tai pidänkö vain tietyllä otteella kädestä kiinni.

Minun kauttani auttava henkiolento on Korkein Olevainen, eikä ihmishahmoinen jumala VT:ssä tai kristinuskon jumala, joka on Serapis.

Parannettavat ja avuntarvitsijat tunteva kuuman virran lähtevän käsistäni ja kaikki itkevät tuon parannushetken aikana ihmetellen, miten voin tietää heidän kaikki salaisuutensa sekä asiansa että menneet ja tulevat.

Vihan ja suuttumuksen tunteet ovat pahasta ja tällä palstalla eräs mieshenkilö kokee todella suurta vihantunnetta. Mieli tekisi laittaa tähän nimikin ja ammatti. No jääköön laittamatta.

• Sparttakus
        luminarsku kirjoitti:

Pelle tai hermanni, mut äly pelaa toistaiseksi! ;)

Noh, sairaudesta on kyllä omakohtaisia kokemuksia.

Normaali reaktiohan ihmisellä on kiukustuminen Jumalan toimintatapoja kohtaan: 'Vai kasvattaa, ja muahan ei kukaan kasvata, mä oon aikuinen, mikään huru-ukko pilven reunalta ei määrää mun elämää..'
        Mutta niin vaan tapahtuu. Se, joka on aina ollut terve, ei voi ymmärtää sairaiden kohtaloa, joten kyllä se omakohtainen sairaus antaa ymmärrystä ja oikeanlaista sääliä kärsiviä kohtaan. Yleensä ne, joita Jumala käyttää, ovat käyneet rankan kärsimyksen koulun omassa elämässään, jotta ylpeys ja itsekkyys karsiutuisi ja tilalle tulisi armahtavaisuutta lähimmäisiä kohtaan.

Näkyykö sitä armahtavaisuutta itsessäsi, sen voi lukija itse havaita.

Luminarsku. Minulta kyllä löytyy armahtavaisuutta,elämänkokemukset on sitäluokkaa, että tarinaa riittäisi kirjaksi. Mut kyllä tsennataan gartsoilla ja hörnillä joilla olen luudannu ikäni melkein 60v. Vammatkin on sellaset et olisin ollut skrubussa jo vuosia ,jollei legurit olisi pystyneet jesaa kirurgisin toimenpitein. ei näkynny Jumalia, valehtelevia uskiksia lupauksineen kyllä. Armahtavaisuutta ei löydy valehtelevia uskiksia ja lupauksenantajia kohtaan.

• luminarsku

helsinkijokkeri,

laitan tähän vielä kommentin, kun on jäänyt vastaamatta. En tiedä päivittyykö tämä.

Vai kuuluu tapoihini ymmärtää tahallani väärin. Pyrin lukemaan aina viestit useampaan kertaan ennen kuin vastaan, joten en harrasta tahallani väärinymmärtämistä. Sinulla sen sijaan tuppaa nuo vastaukset menemään aina henkilöön eli sanot suoraan arvioita minun persoonastani. Se ei kuulu keskusteluihin vaan pitäisi pysyä kulloisessa keskustelunaiheessa.

Kirjoitit: "olen parantunut siitä (allergiasta) itsestään, kun olen elänyt homona. Muutenkin olen todennut, että elämäni jopa parani, kun jätin heteroelämän ja aloin elää miesten kanssa." Kyllä tuosta voi ymmärtää, että juuri homous sinut paransi ja paransi elämäsi laatua muutenkin.
        Kaikki eivät parane, mutta toiset paranee, se on fakta. Sinä pitäydyt niihin, jotka ei parane. Se on sinun oikeutesi. Ihmettelen silti moista jääräpäisyyttä: en ole nähnyt, ei voi tapahtua. Sinulla ei ole oikein luottamusta ihmisiin kun et usko heidän omiin kokemuksiinsa.

Palestiinalaisessa kirjallisuudessa toiselta vuosisadalta eKr. Sodoman synti liitetään luonnottomaan seksuaaliseen käyttäytymiseen. Myös muut raamatunkohdat puhuvat tästä. Täytyy katsoa asiakokonaisuus muista raamatunkohdista.

"Katso, tämä oli sisaresi Sodoman synti: ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo hänellä ja hänen tyttärillään; mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut. He korskeilivat ja tekivät kauhistuksia minun edessäni, ja minä, kun sen näin, toimitin heidät pois." Hes.16:49-50

"Ja hän poltti poroksi Sodoman ja Gomorran kaupungit ja tuomitsi ne häviöön, asettaen ne varoitukseksi niille, jotka vastedes jumalattomasti elävät. Kuitenkin hän pelasti hurskaan Lootin, jota rietasten vaellus irstaudessa vaivasi; sillä asuessaan heidän keskuudessansa tuo hurskas mies kiusaantui hurskaassa sielussaan joka päivä heidän pahain tekojensa tähden, joita hänen täytyi nähdä ja kuulla." 2.Piet.2:6-8

"samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta." Juud.1:7

Luonnottomat lihanhimot eivät ole ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo, jotka olivat siis lisäksi Sodoman syntejä.

>Moos 19 ne aviomiehet ym. kaikki miehet sanovat, että Lootin luona oli "muukalainen, joka pyrkii hallitsemaan".<

Ei, nyt ymmärrät ihan väärin. Näin se menee:

4. "Ennenkuin he olivat laskeutuneet levolle, piirittivät kaupungin miehet, sodomalaiset, sekä nuoret että vanhat, koko kansa kaikkialta, talon.
        5. Ja he huusivat Lootia sanoen hänelle: "Missä ne miehet ovat, jotka tulivat luoksesi yöllä? Tuo heidät tänne meidän luoksemme, ryhtyäksemme heihin."
        6. Silloin Loot meni ulos heidän luokseen portille ja sulki oven jälkeensä
        7. ja sanoi: "Älkää, veljeni, tehkö niin pahoin.
        8. "Katsokaa, minulla on kaksi tytärtä, jotka eivät vielä miehestä tiedä. Ne minä tuon teille, tehkää heille, mitä tahdotte. Älkää vain tehkö näille miehille mitään pahaa, sillä he ovat tulleet minun kattoni suojaan."
        9. Mutta he vastasivat: "Mene tiehesi!" Ja he sanoivat: "Tuo yksi on tullut tänne asumaan muukalaisena, ja yhtäkaikki hän alati pyrkii hallitsemaan. Nytpä me pitelemmekin sinua pahemmin kuin heitä." Ja he tunkeutuivat väkivaltaisesti miehen, Lootin, kimppuun ja kävivät murtamaan ovea.
        10. Silloin miehet ojensivat kätensä, vetivät Lootin luoksensa huoneeseen ja sulkivat oven." 1.Moos.19

Kaupungin miehet siis piirittivät talon ja halusivat "ryhtyä" muukalaisiin. Loot tarjoaa tyttäriään, mutta tarjous ei kiinnostanut kaupungin miehiä vaan he torjuivat Lootin sanoen: 'Tuo yksi (tarkoittaen Lootia) on tullut tänne asumaan muukalaisena ja pyrkii alati hallitsemaan, nytpä pitelemmekin sinua (siis Lootia) pahemmin kuin heitä' (niitä enkeleitä). Ja he kävivät Lootin kimppuun. Mutta miehet (enkelit) ojensivat kätensä ja vetivät Lootin huoneeseen ja sulkivat oven sekä sokaisivat miehet (kaupungin miehet).

Taas tuo että Raamatussa pitäisi olla tarinoita miesten välisestä rakkaudesta useampia kuin yksi. Eikä pidä olla. Ei Raamattu ensi sijassa ole aikansa historiakuvaus, jossa olisi asioiden yleisyyden mukaan kertomuksia. Raamattu on Jumalan puhetta ihmiskunnalle ja Hän on valinnut kertomukset opetukseksi ja nuhteeksi oman aivoituksensa mukaan. Ei tuolla tavalla voi asioita muka 'loogisesti' yhdistellä: jos on yksi kertomus, se on ainutlaatuinen ja ilman muuta kertoo homouden sallittavuudesta. Kaikkea sitä ihminen yrittää väännellä, jotta saisi Jumalan kiellot näyttämään itselleen sopivilta.

• luminarsku kirjoitti:

helsinkijokkeri,

laitan tähän vielä kommentin, kun on jäänyt vastaamatta. En tiedä päivittyykö tämä.

Vai kuuluu tapoihini ymmärtää tahallani väärin. Pyrin lukemaan aina viestit useampaan kertaan ennen kuin vastaan, joten en harrasta tahallani väärinymmärtämistä. Sinulla sen sijaan tuppaa nuo vastaukset menemään aina henkilöön eli sanot suoraan arvioita minun persoonastani. Se ei kuulu keskusteluihin vaan pitäisi pysyä kulloisessa keskustelunaiheessa.

Kirjoitit: "olen parantunut siitä (allergiasta) itsestään, kun olen elänyt homona. Muutenkin olen todennut, että elämäni jopa parani, kun jätin heteroelämän ja aloin elää miesten kanssa." Kyllä tuosta voi ymmärtää, että juuri homous sinut paransi ja paransi elämäsi laatua muutenkin.
        Kaikki eivät parane, mutta toiset paranee, se on fakta. Sinä pitäydyt niihin, jotka ei parane. Se on sinun oikeutesi. Ihmettelen silti moista jääräpäisyyttä: en ole nähnyt, ei voi tapahtua. Sinulla ei ole oikein luottamusta ihmisiin kun et usko heidän omiin kokemuksiinsa.

Palestiinalaisessa kirjallisuudessa toiselta vuosisadalta eKr. Sodoman synti liitetään luonnottomaan seksuaaliseen käyttäytymiseen. Myös muut raamatunkohdat puhuvat tästä. Täytyy katsoa asiakokonaisuus muista raamatunkohdista.

"Katso, tämä oli sisaresi Sodoman synti: ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo hänellä ja hänen tyttärillään; mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut. He korskeilivat ja tekivät kauhistuksia minun edessäni, ja minä, kun sen näin, toimitin heidät pois." Hes.16:49-50

"Ja hän poltti poroksi Sodoman ja Gomorran kaupungit ja tuomitsi ne häviöön, asettaen ne varoitukseksi niille, jotka vastedes jumalattomasti elävät. Kuitenkin hän pelasti hurskaan Lootin, jota rietasten vaellus irstaudessa vaivasi; sillä asuessaan heidän keskuudessansa tuo hurskas mies kiusaantui hurskaassa sielussaan joka päivä heidän pahain tekojensa tähden, joita hänen täytyi nähdä ja kuulla." 2.Piet.2:6-8

"samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta." Juud.1:7

Luonnottomat lihanhimot eivät ole ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo, jotka olivat siis lisäksi Sodoman syntejä.

>Moos 19 ne aviomiehet ym. kaikki miehet sanovat, että Lootin luona oli "muukalainen, joka pyrkii hallitsemaan".<

4. "Ennenkuin he olivat laskeutuneet levolle, piirittivät kaupungin miehet, sodomalaiset, sekä nuoret että vanhat, koko kansa kaikkialta, talon.
        5. Ja he huusivat Lootia sanoen hänelle: "Missä ne miehet ovat, jotka tulivat luoksesi yöllä? Tuo heidät tänne meidän luoksemme, ryhtyäksemme heihin."
        8. "Katsokaa, minulla on kaksi tytärtä, jotka eivät vielä miehestä tiedä. Ne minä tuon teille, tehkää heille, mitä tahdotte. Älkää vain tehkö näille miehille mitään pahaa, sillä he ovat tulleet minun kattoni suojaan."
        9. Mutta he vastasivat: "Mene tiehesi!" Ja he sanoivat: "Tuo yksi on tullut tänne asumaan muukalaisena, ja yhtäkaikki hän alati pyrkii hallitsemaan. Nytpä me pitelemmekin sinua pahemmin kuin heitä." Ja he tunkeutuivat väkivaltaisesti miehen, Lootin, kimppuun ja kävivät murtamaan ovea.
        10. Silloin miehet ojensivat kätensä, vetivät Lootin luoksensa huoneeseen ja sulkivat oven." 1.Moos.19

Kaupungin miehet siis piirittivät talon ja halusivat "ryhtyä" muukalaisiin. Loot tarjoaa tyttäriään, mutta tarjous ei kiinnostanut kaupungin miehiä vaan he torjuivat Lootin sanoen: 'Tuo yksi (tarkoittaen Lootia) on tullut tänne asumaan muukalaisena ja pyrkii alati hallitsemaan, nytpä pitelemmekin sinua (siis Lootia) pahemmin kuin heitä' (niitä enkeleitä). Ja he kävivät Lootin kimppuun. Mutta miehet (enkelit) ojensivat kätensä ja vetivät Lootin huoneeseen ja sulkivat oven sekä sokaisivat miehet (kaupungin miehet).

Taas tuo että Raamatussa pitäisi olla tarinoita miesten välisestä rakkaudesta useampia kuin yksi. Eikä pidä olla. Ei Raamattu ensi sijassa ole aikansa historiakuvaus, jossa olisi asioiden yleisyyden mukaan kertomuksia. Raamattu on Jumalan puhetta ihmiskunnalle ja Hän on valinnut kertomukset opetukseksi ja nuhteeksi oman aivoituksensa mukaan. Ei tuolla tavalla voi asioita muka 'loogisesti' yhdistellä: jos on yksi kertomus, se on ainutlaatuinen ja ilman muuta kertoo homouden sallittavuudesta. Kaikkea sitä ihminen yrittää väännellä, jotta saisi Jumalan kiellot näyttämään itselleen sopivilta.

LUMINARSKU! Ei voi enää keskustella aiheesta Sodoma, jos käsität miesten puhuneen Lootille, että Loot olisi TULLUT asumaan muukalaisena ja pyrkii hallitsemaan. Loothan oli asunut niillä sijoillaan jo pitemmän aikaa, kun sai maat ja mannut. Nuo toiset olivat äskettäin tulleet ja heidät piti nöyryyttää. Mutta et varmaan käsitä sitäkään, miksi Jumala ei sanonut Sodoman olleen homojen kaupunki, vaan puhui vain tavallisen kaupungin ongelmista.

Eihän nyt minkään järjen mukaan missään kaikki miehet voi olla homoja. Luonnotontahan se kyllä on, jos heteromiehetkin naivat miehiä. Alunperinhän Jumala keskusteli sillä tavalla, että vanhurskaiden määrä Sodomassa ratkaisi kaupungin kohtalon, ei suinkaan homojen määrä. Eli ei Jumala nähnyt homoja syynä kaupungin kurjuuteen missään vaiheessa. Ei ennen eikä sen jälkeenkään Jes 1 ja Hes 16 ja 1 Moos 18. Voisit opetella lukemaan Raamattua kokonaisuutena jonkin asian tiimoilta, ei vain jotain itselle mieluista kohtaa. Järjen käyttö ja luetun ymmärtäminen olisi suotavaa.

Ja Daavidista jo Jonatanista sanon vain, että kaikkea sinäkin yrität väännellä, jos näet heidät vain ystävinä, että Raamattu olisi silmissäsi täydellinen. Onko sinulla noinkin rakkaudellinen suhde edes johonkin ystävääsi? Minulla ei ole, joten en voi uskoa sellaista todeksi. Onhan ystävyys ja rakkaus nyt aivan eri asioita sentään.

Kun homona elämäni sujuu paremmin kuin heterona, en ainakaan tarkoittanut parantuneeni homouden ansiosta. Niin vain sattui käymään. Uskova ex vaimoni yritti rukouksin minua parantaa monestakin vaivastani, mutta tulos oli puhdas nolla. Oma uskoni alkoi rapista pikku hiljaa, kun näin ettei mitään konkreettista koskaan tapahdu. Minä olen vain sellainen, että puheet eivät tehoa, haluan nähdä rakkaudenkin konkreettisina tekoina.

• ap.
        luminarsku kirjoitti:

helsinkijokkeri,

tuli mieleen tämä vertaus..

Kylväjä

1 Samana päivänä Jeesus lähti ulos, meni järven rantaan ja asettui istumaan. 2 Hänen ympärilleen kokoontui silloin niin suuri joukko ihmisiä, että hänen oli siirryttävä veneeseen. Hän istui veneessä ja väkijoukko seisoi rannalla, 3 ja hän puhui heille pitkään vertauksin.

Hän sanoi: "Mies lähti kylvämään. 4 Ja kun hän kylvi, osa siemenestä putosi tien oheen, ja linnut tulivat ja söivät jyvät. 5 Osa putosi kallioiseen paikkaan, missä jyville ei ollut paljon maata. Ne nousivat kohta oraalle, koska maata ei ollut syvälti, 6 mutta auringon noustua oraat helteessä kuivettuivat, koska niillä ei ollut juurta. 7 Osa taas putosi ohdakkeisiin, ja ohdakkeet kasvoivat ja tukahduttivat oraan. 8 Mutta osa jyvistä putosi hyvään maahan ja antoi sadon, mikä sata, mikä kuusikymmentä, mikä kolmekymmentä jyvää. 9 Jolla on korvat, se kuulkoon!"

Vertausten tarkoitus
        10 Opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja kysyivät: "Miksi sinä puhut heille vertauksin?"

11 Jeesus vastasi:

"Siksi, että te olette saaneet oppia tuntemaan taivasten valtakunnan salaisuudet, mutta he eivät. 12 Jolla on, sille annetaan, ja hän on saava yltäkyllin, mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin mitä hänellä on. 13 Minä puhun heille vertauksin, koska he näkevät eivätkä kuitenkaan näe ja kuulevat eivätkä kuitenkaan kuule eivätkä ymmärrä. 14 Heissä käy toteen tämä Jesajan ennustus:

-- Kuulemalla kuulkaa älkääkä käsittäkö.
        Katsomalla katsokaa älkääkä nähkö.
        15 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, vain vaivoin he kuulevat korvillaan ja silmänsä he ovat ummistaneet, jotta he eivät silmillään näkisi, eivät korvillaan kuulisi eivätkä sydämellään ymmärtäisi, jotta he eivät kääntyisi enkä minä parantaisi heitä.

16 "Autuaat ovat teidän silmänne, koska ne näkevät, ja korvanne, koska ne kuulevat! 17 Totisesti: monet profeetat ja vanhurskaat ovat halunneet nähdä mitä te näette, eivätkä ole nähneet, ja kuulla mitä te kuulette, eivätkä ole kuulleet.

Kylväjävertauksen selitys
        18 "Kuulkaa siis, mitä vertaus kylväjästä tarkoittaa. 19 Aina kun joku kuulee sanoman valtakunnasta eikä ymmärrä sitä, tulee Paholainen ja sieppaa pois sen, mikä hänen sydämeensä on kylvetty. Tätä tarkoittaa tien oheen kylvetty siemen. 20 Kylvö kallioiseen paikkaan kuvaa sitä, joka sanoman kuullessaan heti ottaa sen iloiten vastaan 21 mutta joka kestää vain hetken, koska häneltä puuttuvat juuret. Kun tulee ahdinko tai vaino sanan tähden, hän luopuu kohta. 22 Kylvö ohdakkeisiin tarkoittaa ihmistä, joka kuulee sanan mutta jossa sana ei tuota satoa, koska tämän maailman huolet ja rikkauden viettelys tukahduttavat sen. 23 Mutta kylvö hyvään maahan kuvaa ihmistä, joka kuulee sanan ja ymmärtää sen. Nämä ihmiset tuottavat satoa: kuka sata, kuka kuusikymmentä, kuka kolmekymmentä jyvää."

• PSARI
        luminarsku kirjoitti:

helsinkijokkeri,

Luminarsku,
        jätit tuosta pois sen, että Loot harrasti pedofiliaa tyttäriensä kanssa eli sukurutsaa ja kaksi eri sukukuntaa sai alkunsa Lootista ja hänen tyttäristään.

Jumala itsekkin harrasti pedofiliaa raiskatesssaan 12-vuotiaan Marian, jolla ensimmäiset kuukautiset olivat juuri alkaneet. Vahinko että Maria tuli raskaaksi, sillä normaalisti ei raskaus ala heti ensimmäisten kuukautisten alettua.

• ap.

Jumala parantaa, kenet parantaa. Sielunpelastuminen on vielä arvokkaampi, kuin parantuminen.

• Jumala kykenee parantamaan ja parantaakin ihmisiä sen mukaisesti, mikä Hänen tarkoituksensa kunkin ihmisen elämässä on. Sairaus ei ole rangaistus, mutta saattaa olla hyvinkin pitkällinen ja kokonaisvaltainen osa joidenkin ihmisten elämää. Syyn siihen, miksi toiset parantuvat ja toiset eivät rukouksista huolimatta, tietää yksin Jumala.

Itse tunnen muun muassa ihmisen, jolta Jumala paransi silmässä olleen kasvaimen. Tämä leikkaushoitoa vaativa kasvain todettiin lääketieteellisesti, kuten myöhemmin rukouksen jälkeen kasvaimen katoaminen ilman jälkiä ja ilman leikkausta.

Jumalalle ei mikään ole mahdotonta.

pappi Sonja

• Näin lentävän lehmän

"Tämä leikkaushoitoa vaativa kasvain todettiin lääketieteellisesti, kuten myöhemmin rukouksen jälkeen kasvaimen katoaminen ilman jälkiä ja ilman leikkausta."

Ilman mitään tarkempia tietoja tämä on ns. "henkilökohtainen anekdootti".

• FUCKIFUU

Valehtelevatko kaikki naispapit noin röyhkeästi vai vain sinä. Voitko kertoa vaikkapa hoitaneen lääkärin nimen ja työpaikan, niin asia on helppo tarkastaa.

Lääkäri ei riko vaitiolovelvollisuutta, koska ei kysellä potilastietoja vaan kysytään yleisesti onko tällaista tapahtunut. Ei taida tietoja löytyä?

• ap.

aamen hyvä Sonja ! Jumalalle on kaikki mahdollista. Hänkö, joka on korvan luonut..

• Jumala vastaa
        FUCKIFUU kirjoitti:

Valehtelevatko kaikki naispapit noin röyhkeästi vai vain sinä. Voitko kertoa vaikkapa hoitaneen lääkärin nimen ja työpaikan, niin asia on helppo tarkastaa.

Lääkäri ei riko vaitiolovelvollisuutta, koska ei kysellä potilastietoja vaan kysytään yleisesti onko tällaista tapahtunut. Ei taida tietoja löytyä?

mirkako taas vauhdissa ?

• Kuules Sonja....

Suomessa "kaatamisista" tehty laaja ja huolellinen lääketieteellinen seurantatutkimus osoitti kuitenkin, ettei yhtäkään sellaista "paranemista" ollut todettavissa, joka ei olisi liittynyt sairauksien luonnolliseen kulkuun tai samalla käytettyihin lääketieteellisiin hoitoihin (Miettinen 1989). Pettymyksen kokemukset eivät olleet harvinaisia, ja itsemurhia esiintyi odotettua enemmän. Tulokset herättivät "jumalattomuudessaan" eräillä tahoilla aggressiivisiakin reaktioita.

Miettinen MK. Uskonnolliset ihmeparantumiset lääketieteellispsykologisesta näkökulmasta. Kirkon tutkimuskeskus, Sarja A Nro 51, 1990. Pieksämäki 1989.

http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=/portlet_action/dlehtihakuartikkeli/viewarticle/action&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo91931&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_frompage=uusinnumero
        Sinä sitten oikeasti olet typerä ihminen, etkä sinä ikävä kyllä sitä tajua....

• ndetyhd
        FUCKIFUU kirjoitti:

Ei Sonja valehtele. Kyllä näitä Jumalan tekemiä parantumisia tapahtuu. Sinä Fucifuu et taida uskoa, vaikka omin silmin tällaista näkisit ja sen takia asiasta on turha sun kanssa inttää. Sinun ateismisisi taitaa onna pinttynyt niin lujasti mieleesi, että torjut kaiken sen informaation, joka on ennakkoasennettasi vastaan. Voit samaa väitää uskovillekin, mutta parantumisten kohtalla on niin paljon konreettisia ja todellisia asioita tapahtunut, että sunkin pitäisi uskoa.

• netyuteyt

Sonja, nyt ainakin tästä tiedät, että Jumala on olemassa ja Jeesus on herramme. No papillehan tämä pitäisi olla aivan itsestään selvä asia. SInulle kuitenkin taitaa olla vaikea hyväksyä se asia, ettei nainen saa opettaa seurakunnassa. Jeesus valitsi 12 opetuslasta, jotka kaikki olivat miehiä. Sonja sinun ei pitäisi harjoittaa ammattiasi, mutta muuten voi toimia seurakunnassa kristittynä kuten kuka muu tahansa.

• PSARI
        mave kirjoitti:

Kuules Sonja....

Suomessa "kaatamisista" tehty laaja ja huolellinen lääketieteellinen seurantatutkimus osoitti kuitenkin, ettei yhtäkään sellaista "paranemista" ollut todettavissa, joka ei olisi liittynyt sairauksien luonnolliseen kulkuun tai samalla käytettyihin lääketieteellisiin hoitoihin (Miettinen 1989). Pettymyksen kokemukset eivät olleet harvinaisia, ja itsemurhia esiintyi odotettua enemmän. Tulokset herättivät "jumalattomuudessaan" eräillä tahoilla aggressiivisiakin reaktioita.

Miettinen MK. Uskonnolliset ihmeparantumiset lääketieteellispsykologisesta näkökulmasta. Kirkon tutkimuskeskus, Sarja A Nro 51, 1990. Pieksämäki 1989.

http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=/portlet_action/dlehtihakuartikkeli/viewarticle/action&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo91931&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_frompage=uusinnumero
        Sinä sitten oikeasti olet typerä ihminen, etkä sinä ikävä kyllä sitä tajua....

mave, olet oikeassa mielipiteesi kanssa.

Toisekseen se, mitä nämä kirkoissa ja kokoustiloissaan kaatajat Jumalan nimeen tekevät ovat aiheuttaneet lukemattomia vammoja ihmisille ja kärsimystä. Parannuspaikoilla käyneistä ambulansseista ei kukaan kirjoita ja terveydenhuoltohenkilöstön tekemästä jälkikäteishoidoista.

Kirkoissa ihmisten kaatamisissa ei ole kertakaikkiaan mitään järkeä. Kaatamistilaisuuksissa saarnamies tai -nainen tuuppaa voimallisesti jonossa seisojan nurin, ja jos et jostain syystä kaadu, niin jotkut parantajat suuttuvat silmittömästi. Jännittyneenä ja tilaisuudessa herkässä mielentilassa olevaa ihmistä on helppo käsitellä ja äkkiarvaamatta tuleva tuuppaus olkapäihin kaataa yleensä kenet hyvänsä.

Herännäisliikkeen saarnaajat sanovat parantavansa sairauksia ja tehostavat Pyhän Hengen vaikutusta rahan ahneudessaan. Pyhällä Hengellä eli edesmenneellä ylipapilla ei ole astraalikehossaan minkäänlaista voimaa, jota käyttäisi tönimiseen tai tuupatakseen ketään nurin. Ei kenenkään kaatamisessa kirkoissa tai saarnapaikoissa ole mitään järkeä.

Ihmisten pitäisi olla realistisia, eikä uskoa kaikkea mahdollista, mitä heille uskonnosta ja Raamatun kirjoituksilla syötetään ja luoda henkisen tyhjyyden paikalle inhimillinen ajattelutapa, joka huomioi suvaitsevaisuuden ilmapiirissä kaikki elävät olennot niin ihmiset kuin eläimetkin.

Jumala pitää ymmärtää oikein eli Hän ei ole maallinen olento, vaan henkiolento, jolle ihmisten maalliset teot ja tekemättä jättämiset eivät merkitse yhtään mitään. Hengellisyydessä kaikki maallinen katoaa, eikä niillä ole mitään tekemistä keskenään. Uskovaisten tuomitessaan toisiaan he tekevät sen oman ajatusmaailman pohjalta, eikä Jumalalla ole tähän tuomitsemiseen osaa, eikä arpaa.

Itse parannan sairauksia käsin, mutta on huomioitava se seikka, että olen ihminen ja toisekseen kaikkia sairauksia ei kukaan pysty parantamaan käsin, eikä tosin tarvitsekkaan. Sairauksia, joihin pystyn vaikuttamaan ovat määrätyt kiputilat, jotkut syöpälajit, masennustilat ja koko joukko muita sairauksia. Tiedän ihmisten sairaudet etukäteen ja heidän tulevaisuutensa.

Käyttämääni käsiparannusta on tutkittu Yhdysvalloissa ja todettu Parantajan kykenevän käyttämään ihmisen sähköistä energiakenttää hyväkseen ja asettuvan samalle taajuudelle kuin parannettava lähettäen tasapainottavaa taajuutta heikon kentän omaavalle. Hermoradat toimivat sähköimpulssien tavoin ja pararantaminen perustuu tutkitusti tähän. Tätä parannus-muotoa kutsutaan energiansiirroksi.

Itse en todistele mitään mistään asiasta verkoissa tai mainoksissa, enkä myöskään ota missään nimessä rahaa keneltäkään antamistani hoidoista, vaan teen tätä omaa työtäni ilmaiseksi käyttämättä ihmisten hyväuskoisuutta törkeästi hyväksi kuten nämä parannuskokouksien saarnamiehet ja -naiset.

Jeesus opiskeli Karmelin yhteisössä essealaiseksi eli parantajaksi ja tässä ominaisuudessa hän paransi sairaita eli käytti sen ajan lääketieteentaitoja. Ihme se olikin, jos niillä tiedoilla ja taidoilla parani.

• Ihmesairastuminen
        ndetyhd kirjoitti:

Ei Sonja valehtele. Kyllä näitä Jumalan tekemiä parantumisia tapahtuu. Sinä Fucifuu et taida uskoa, vaikka omin silmin tällaista näkisit ja sen takia asiasta on turha sun kanssa inttää. Sinun ateismisisi taitaa onna pinttynyt niin lujasti mieleesi, että torjut kaiken sen informaation, joka on ennakkoasennettasi vastaan. Voit samaa väitää uskovillekin, mutta parantumisten kohtalla on niin paljon konreettisia ja todellisia asioita tapahtunut, että sunkin pitäisi uskoa.

"parantumisten kohtalla on niin paljon konreettisia ja todellisia asioita tapahtunut, että sunkin pitäisi uskoa. "

Todisteet missä?

• ...............

Useissa syöpätyypeissä tunnetaan spontaani paraneminen. Sen syytä tai parantumismekanismia ei tunneta mutta ilmiö kyllä tunnetaan, eikä se ole edes kovinkaan tavatonta. Sen yleisyys riippuu toki paljon syöpätyypistä ja syövän agressiivisuudesta sekä muistakin tekijöistä mutta sitä on todettu ilmenneen jopa terminaalivaihaan syövissä, joka on tosin hyvin harvinaista.

Useat ihmisethän ovat sairastaneet syövän. Tietämättään, asia tulee ilmi vasta jos patologi jostakin syystä avaa vainajan.

• Kaikkeakanssa
        PSARI kirjoitti:

Toisekseen se, mitä nämä kirkoissa ja kokoustiloissaan kaatajat Jumalan nimeen tekevät ovat aiheuttaneet lukemattomia vammoja ihmisille ja kärsimystä. Parannuspaikoilla käyneistä ambulansseista ei kukaan kirjoita ja terveydenhuoltohenkilöstön tekemästä jälkikäteishoidoista.

Kirkoissa ihmisten kaatamisissa ei ole kertakaikkiaan mitään järkeä. Kaatamistilaisuuksissa saarnamies tai -nainen tuuppaa voimallisesti jonossa seisojan nurin, ja jos et jostain syystä kaadu, niin jotkut parantajat suuttuvat silmittömästi. Jännittyneenä ja tilaisuudessa herkässä mielentilassa olevaa ihmistä on helppo käsitellä ja äkkiarvaamatta tuleva tuuppaus olkapäihin kaataa yleensä kenet hyvänsä.

Herännäisliikkeen saarnaajat sanovat parantavansa sairauksia ja tehostavat Pyhän Hengen vaikutusta rahan ahneudessaan. Pyhällä Hengellä eli edesmenneellä ylipapilla ei ole astraalikehossaan minkäänlaista voimaa, jota käyttäisi tönimiseen tai tuupatakseen ketään nurin. Ei kenenkään kaatamisessa kirkoissa tai saarnapaikoissa ole mitään järkeä.

Ihmisten pitäisi olla realistisia, eikä uskoa kaikkea mahdollista, mitä heille uskonnosta ja Raamatun kirjoituksilla syötetään ja luoda henkisen tyhjyyden paikalle inhimillinen ajattelutapa, joka huomioi suvaitsevaisuuden ilmapiirissä kaikki elävät olennot niin ihmiset kuin eläimetkin.

Jumala pitää ymmärtää oikein eli Hän ei ole maallinen olento, vaan henkiolento, jolle ihmisten maalliset teot ja tekemättä jättämiset eivät merkitse yhtään mitään. Hengellisyydessä kaikki maallinen katoaa, eikä niillä ole mitään tekemistä keskenään. Uskovaisten tuomitessaan toisiaan he tekevät sen oman ajatusmaailman pohjalta, eikä Jumalalla ole tähän tuomitsemiseen osaa, eikä arpaa.

Itse parannan sairauksia käsin, mutta on huomioitava se seikka, että olen ihminen ja toisekseen kaikkia sairauksia ei kukaan pysty parantamaan käsin, eikä tosin tarvitsekkaan. Sairauksia, joihin pystyn vaikuttamaan ovat määrätyt kiputilat, jotkut syöpälajit, masennustilat ja koko joukko muita sairauksia. Tiedän ihmisten sairaudet etukäteen ja heidän tulevaisuutensa.

Käyttämääni käsiparannusta on tutkittu Yhdysvalloissa ja todettu Parantajan kykenevän käyttämään ihmisen sähköistä energiakenttää hyväkseen ja asettuvan samalle taajuudelle kuin parannettava lähettäen tasapainottavaa taajuutta heikon kentän omaavalle. Hermoradat toimivat sähköimpulssien tavoin ja pararantaminen perustuu tutkitusti tähän. Tätä parannus-muotoa kutsutaan energiansiirroksi.

Itse en todistele mitään mistään asiasta verkoissa tai mainoksissa, enkä myöskään ota missään nimessä rahaa keneltäkään antamistani hoidoista, vaan teen tätä omaa työtäni ilmaiseksi käyttämättä ihmisten hyväuskoisuutta törkeästi hyväksi kuten nämä parannuskokouksien saarnamiehet ja -naiset.

Jeesus opiskeli Karmelin yhteisössä essealaiseksi eli parantajaksi ja tässä ominaisuudessa hän paransi sairaita eli käytti sen ajan lääketieteentaitoja. Ihme se olikin, jos niillä tiedoilla ja taidoilla parani.

"Itse parannan sairauksia käsin"

Höpö, hopö!

• älä sekota
        PSARI kirjoitti:

" Itse parannan sairauksia käsin" , mutta kenen voimalla parannat ?

Sinä, et tiedä Jeesuksesta yhtään mitään.

"Jeesus opiskeli Karmelin yhteisössä essealaiseksi eli parantajaksi ja tässä ominaisuudessa hän paransi sairaita eli käytti sen ajan lääketieteentaitoja. Ihme se olikin, jos niillä tiedoilla ja taidoilla parani. "

Jeesus paransi Jumalan antamilla valtuuksilla, puuseppä, kun ei ole mikään lääkäri.

• Sparttakus

Pappi Sonja . Vaikea käsittää ,että alennut moisen höpinän kirjoitteluun. Jos silmässä todetaan kasvain se ei sieltä poistu ilman operointia. Taisi kaverillasi olla roska silmässä,joka poistui vesihuuhtelulla. Puhelet Jumalan tarkoituksesta kunkin ihmisen elämässä. Lähettikö Hän Hitlerin hoitelemaan Juutalaiset, puhumattakaan Stalinista, Maosta, ym:sta hirmuhallitsioista. Hekin olivat käsittääkseni teoriasimukaan Jumalan luomuksia.

• PSARI
        älä sekota kirjoitti:

"Jeesus opiskeli Karmelin yhteisössä essealaiseksi eli parantajaksi ja tässä ominaisuudessa hän paransi sairaita eli käytti sen ajan lääketieteentaitoja. Ihme se olikin, jos niillä tiedoilla ja taidoilla parani. "

Jeesus paransi Jumalan antamilla valtuuksilla, puuseppä, kun ei ole mikään lääkäri.

älä sekota,

Lueppa uudestaan Raamattusi, sillä siellä on kirjoitettu aivan selkeästi, että Jeesus oli rabbi. Tähän ammattiin opiskelu kesti synagoogakoulussa 8-vuotiaasta 29- tai jopa 30-vuotiaaksi asti. Jeesus aloitti opetustyön liki 30-vuotiaana tämän takia.

Matt. 26:25 Silloin Juudas, hänen kavaltajansa, kysyi: "Rabbi, en kai se ole minä?" "Itsepä sen sanoit", vastasi Jeesus.

Matt. 26:49 Hän meni suoraa päätä Jeesuksen luo, sanoi: "Terve, rabbi!", ja suuteli häntä.

Mark. 9:5 Pietari puuttui puheeseen ja sanoi Jeesukselle: "Rabbi, on hyvä, että me olemme täällä. Me teemme kolme majaa: sinulle ja Moosekselle ja Elialle."

Mark. 11:21 Silloin Pietari muisti, mitä oli tapahtunut, ja sanoi Jeesukselle: "Rabbi, katso! Puu, jonka kirosit, on kuivettunut."

Mark. 14:45 Tultuaan hän meni suoraa päätä Jeesuksen luo, sanoi: "Rabbi!", ja suuteli häntä.

Joh. 1:38 Jeesus kääntyi, ja nähdessään heidän seuraavan hän kysyi: "Mitä te haluatte?" He vastasivat: "Rabbi" -- se merkitsee: opettaja -- "missä sinä asut?"

Joh. 1:49 Natanael sanoi: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas!" [Matt. 16:16, Matt. 27:42; Joh. 6:69]

Joh. 3:2 Hän tuli yöllä Jeesuksen luo ja sanoi: "Rabbi, me tiedämme, että sinä olet Jumalan lähettämä opettaja. Ei kukaan pysty tekemään sellaisia tunnustekoja kuin sinä, ellei Jumala ole hänen kanssaan." [Joh. 9:16; Ap. t. 10:38]

Joh. 3:26 Opetuslapset menivät Johanneksen luo ja sanoivat: "Rabbi, nyt on ruvennut kastamaan myös se mies, joka oli kanssasi Jordanin toisella puolen ja josta annoit hyvän todistuksen. Kaikki menevät hänen luokseen." [Joh. 1:34]

Joh. 4:31 Sillä välin opetuslapset sanoivat Jeesukselle: "Rabbi, tule syömään."

Joh. 6:25 He löysivät Jeesuksen järven toiselta puolelta ja kysyivät häneltä: "Rabbi, milloin sinä olet tullut tänne?"

Joh. 9:2 Opetuslapset kysyivät häneltä: "Rabbi, kuka on tehnyt sen synnin, jonka vuoksi hän on syntynyt sokeana? Hän itsekö vai hänen vanhempansa?" [Luuk. 13:2]

Joh. 11:8 Opetuslapset vastustelivat: "Rabbi, oletko sinä taas menossa sinne? Vastahan juutalaiset yrittivät kivittää sinut." [Joh. 10:31]

Vaika valheellisesti väität, etten tiedä Jeesuksesta mitään, niin olen kirjoittanut kirjojakin Jeesuksiin liittyen ja asia on päinvastoin eli sinä älä sekota et tiedä Jeesuksista mitään.

Jeesus teki kirvesmiehen ja puusepän töitä, mutta hän ei ollut ammatiltaan tektoon, vaan tämä Jeesus niminen tektoon oli Joosefin vanhin poika, eikä Jeesus.

En paranna ainakaan Raamatun jumalan voimalla, sillä Raamatusta on jätetty jumala-sanan perästä kaikkien hallitsijoiden nimet pois ja jumala -sana tarkoittaa ainoastaan arvonimeä, joka annettiin hallitsijaksi voitelun yhteydessä kullekkin hallitsijalle, jotka olivat maallisia ihmisiä.

Olet kai kuullut sanan messias. Jeesuksen aikaan Juudea-Galileassa oli 3 messiaanista virkaa, joihin valitun pää ajettiin kaljuksi ja hänet voideltiin messiaaksi eli joko kuninkaaksi, jolloin hän sai jumalan arvonimen, profeetaksi eli puhujaksi, joka kertoi jumalan eli hallitsijan suunnitelmista etukäteen kansalle tai henkilö voideltiin pyhäksi hengeksi eli saddukeusten temppelin ylipapiksi.

Messiaan odotus tarkoittaa Raamatussa uuden messiaanisen viran täyttämistä. Jeesus bar Abbas eli Barabbas on ollut Israelin historiassa ainut henkilö, jolla oli kaikki 3 virkaa yhtäaikaa. Tosin hän ei ehtinyt olla jumalan virassa kuin muutaman tunnin, kun hänet otettiin kiinni ja ruoskittiin henkihieveriin ja pääsiäisenä ruoskittiin ristipuulavitsalla toisen kerran ja hän kuoli ruoskintaan.

Lääkkeetön paranaminen tehdään yksi ihminen kerrallaan, enkä siihen Raamattua tai muitakaan pyhiä kirjoja tarvitse avuksi, sillä en kaipaa yhden juutalaissuvun tarinoita ja historiallisia tekstejä tähän työhön, jotka kristityt ovat varastaneet juutalaisilta. Uuden Testamentin puoli on myös jo niin täynnä lisättyjä tekstejä, että senkin alkuperäinen tieto on muuttunut aivan muuksi, mitä asioilla tarkoitettiin alun pitäen.

• PSARI
        älä sekota kirjoitti:

älä sejita,
        Laitan vielä sinulle tähän näitä muita Jeesuksia

Mooseksen kirjojen Joosua on kreikaksi Jeesus, jota sanotaan Raamatun 1. Jeesukseksi.

Vanhoissa teksteissä kerrotaan Jerusalemin temppelin ylipappi Jeesuksesta, joka uhrasi lapsia. Verinen esikoispoika tai äpärälapsi piti viedä temppeliin. Jeesus laittoi lapsen elävältä kiehuvaan veteen, jossa oli edellisten ulosteita ja jäänteitä. Lapsi keitettiin kypsäksi ja syötiin. Jeesus (ben Stada?) viilteli ja söi lapsia. Hänet kivitettiin ja hirtettiin iljettävyyksistään Lyddassa n. 650 eaa. Jeesuksen väitettiin tuoneen kulttiuskontonsa Egyptistä.

Pakkosiirtolaisuuden päätyttyä juutalaiset ryhtyivät rakentamaan tuhottua Jerusalemin temppeliä. Jeesus Jehozadakin poika oli 1. ylipappi v. 515-490 eaa. Esra syrjäytti hänet ja leeviläinen Jeesus ristiinnaulittiin pääsiäisenä.

Fariseus Jeesus ben Perachia pakeni sitruunakapinavainoja Alexandriaan v. 94 eaa. perustaen jeshivalaitoksen.

Palattuaan opetuslapsi Jeesus ben Panderan kera Jerusalemiin v. 76 eaa. Jannaioksen kuoltua, oppilas totesi majatalon omistajalla olevan vinot silmät. Pandera opetti egyptiläistä lääketiedettä. Häntä sanottiin noidaksi ja taikuriksi.

Jeesus ben Pandira oli kuningas Aleksander Jannaioksen ylipappi Jerusalemin temppelissä. Hän kuoli ennen aikojaan kapinoinnista, kun hänet hirtettiin pääsiäisaattona Lyddassa v. 86 eaa.

Jeesus Bar Fabus edusti Egyptin Aleksandrialaista juutalaisuutta ollen ylipappi v. 30-23 eaa. syrjäytykseensä asti. Suvusta oli kolmena kautena ylipappi Jerusalemissa.

Jeesus Bar Sie tuli 3 kk olleen ja syrjäytetyn Eleazar Boethuksen pojan tilalle. Jeesus Sien pojasta on vähän tietoa, vaikka hän oli liki 8 vuotta ylipappina v. 3 eaa.-6 jaa.

Jeesus Bar Gamla syrjäytettiin virastaan. Hän ryhtyi rauhanaktivistien johtajaksi v. 68-69 ja kuoli sisällissodassa.

Jeesus Bar Ananias oli profeetta ja yllytti v:sta 62 kapinaan Roomaa vastaan. Hän hoki hullun lailla: ”Meitä neuvotaan idästä, lännestä ja kaikista 4 suunnasta. Neuvot otetaan vastaan kuin tietämätön morsian ja kukaan ei kuuntele kansan ääntä.” Jeesus kuoli Jerusalemin hyökkäyksessä katapultin kiven alle v. 68 ennustaessaan maailmanloppua.

Jeesus Bar Safat oli tiberialaisten kapinallisten johtaja Galilean kansannousussa v. 68 jaa. Hän pakeni Genesaretinjärveä pitkin jättäen joukkonsa oman onnensa nojaan.

Jeesus ben Thebuth oli pappi, joka pelasti oman nahkansa v. 69 varastamalla Jerusalemin temppelistä 2 kynttilänjalkaa, kultaisia maljoja, pyhän verhon ja ylipappien viitat. Vespasianus ja Titus esittelivät saaliin Triumfissa.

Laupias Samarialainen oli Jeesus eli Isus ja oli Samarian Isis-temppelin ylipappi-parantaja. Hän hoiti ryövätyn miehen haavat viinillä ja öljyllä. Luuk. 17:16, Joh. 8:48

Jeesus Chrestus oli juutalaisten kuningas Roomassa. Häntä sanottiin Jeesus Nasaretilaiseksi, koska hän kannatti nasaretilaisuutta. Hänet ristiinnaulittiin kapinoinnista ja katakombien hautojen sinettien rikkomisesta sekä ruumiiden syönnistä kulttimenoissaan.

Jeesus ben Stada sotki kaikki roomalaisten suunnitelmat Jerusalemissa, jossa nämä teloittivat jopa 500 juutalaista päivässä v. 101. Hänetkin hirtettiin Lyddassa.

Lainoppineet Jeesukset toimivat siviiliviroissa saadakseen rahaa perheen elättämiseen. Chananjan poika Jeesus oli seppä ja toinen lainoppinut Jeesus oli mylläri.

Paavali viittaa toiseen Jeesukseen 2.Kor. 11:4.

Ap.t. 13:6 Barjesus = Bar Jesus eli Jeesuksen poika oli juutalainen. Hän oli väärä profeetta ja noita. Sergius Paulus halusi kuulla Jumalan sanaa eli Barnabbaan ja Pauluksen tuoman käskynhaltijan viestin. Bar Jeesus yritti estää Sergiusta kuuntelemasta sitä. Bar Jeesus pantiin tyrmään juonittelusta. Sergius Paulus valittiin käskynhaltijaksi v. 47 jälkeen. Aiemmin hän toimi Tiber-joella Rooman lähellä.

Filippus sanoo Jeesusta Joosefin pojaksi Nasaretista (Joh. 1:45), ei Beetlehemistä. Juutalaisilla ei ollut tietoa, että Jeesus olisi syntyisin muualta kuin Galileasta

Joh.7:41-42 "Ei kai messias Galileasta tule! Kirjoituksissahan sanotaan, että Messias on Daavidin jälkeläinen ja tulee Betlehemistä..."

• Jeesuksen veli

Jeesus todellakin on Herra ja Hän kyllä voi....................

Kertomasi vaikuttaa aidolta.

Tiedän monia vastaavalaisia tapauksia.

Siunausta sinulle.

• nn
    • Mirka ...

Todisteita siitä ei ole että jeesus olisi parantanut Mirjamin. Jeesus on fiktio.

Aloittaja teki itse oman johtopäätöksen että jeesus paransi. PUAAAHHH ... HEH HEH HEH ... Tätä se uskonto on. 'Jotkut ihmiset eivät hallitse mielikuvitustaan ja tekevät tämän johdosta aivan päättömiä ja typeriä päätelmiä.

Uskonnot pitäisi kriminalisoida.

• ¤

On se hienoo, että paransi Mirjamin... ja sitten tappoi esim. Haitissa yli 200 000 ihmistä ihan noin vaan silmääkään räpäyttämättä. Heistäkin suurin osa hartaita kristittyjä ja paljon lapsia. Melkoisen reilu kaveri tää teidän palvoma jumala :)
      Mutta pääasia, että Mirjami on parantunut!

• Jeesus on herra !

" Heistäkin suurin osa hartaita kristittyjä ja paljon lapsia. "

Ai foodoon palvojat hartaita kristittyjä ??

Nyt he kyllä huutavat Jumalaa avukseen ja siellä ON OLLUT HERÄTYSTÄ !

Närästääkö sinua se, että JUMALA PARANSI Mirjamin ? Ja on parantanut monia muitakin..

• ¤

""Närästääkö sinua se, että JUMALA PARANSI Mirjamin ? Ja on parantanut monia muitakin.. ""

No ei se närästä, kun ei se jumala ole parantanut ketään/mitään/koskaan ja ei tule koskaa parantamaankaan. Olematon kun ei pysty mitään parantamaan eikä ylipäätään tekemään mitään muutakaan. Jos väität muuta, niin eikun todisteita kehiin! Vielä ei ole ensimmäistäkään tullut vastaan.

• ap.
        ¤ kirjoitti:

""Närästääkö sinua se, että JUMALA PARANSI Mirjamin ? Ja on parantanut monia muitakin.. ""

No ei se närästä, kun ei se jumala ole parantanut ketään/mitään/koskaan ja ei tule koskaa parantamaankaan. Olematon kun ei pysty mitään parantamaan eikä ylipäätään tekemään mitään muutakaan. Jos väität muuta, niin eikun todisteita kehiin! Vielä ei ole ensimmäistäkään tullut vastaan.

" Olematon kun ei pysty mitään parantamaan eikä ylipäätään tekemään mitään muutakaan."
        totta olematon ei pysty mutta JUMALA PYSTYY !
        Sen voit itse todeta jos vain uskallat ?!

• Joo, minäkin olen kuullut luotettavalta taholta, että erään tuttavani kummin kaiman serkun velipuoli oli käynyt herätyskokouksessa, ja hänen iskiaksensa parantui selittämättömästi. Tämä todistaa että juutalaisten palvoma, vuorella asustava monolatrinen heimojumala Jahve-El-Baal on olemassa.

• Jännä elämä

Onke sama Mirjami, joka eheytyi heteroksi?

• PSARI

Tärkein asia puuttuu, eli kävikö Mirjam sepelvaltioiden ohitusleikkauksessa, jolloin sydämen tukoksissa olevien suonten aukaiseminen parantaa huomattavasti verenkiertoa ja laskee myös verenpaineen normaaliksi.

Mikäli Mirjam uskonsa voimalla jätti lääkkeet syömättä, niin verenpaineen korkealla olemista ei itse tunne olossaan, mutta silti se kuormittaa suuresti elimistöä. Kalkkeutuneista sepelvaltimoista tukkeutumat eivät itsestään häviä, vaan suonet ovat edelleen tukkeessa ja hengenlähtö Mirjamilla likellä.

Ohitusleikkauksen jälkeen ekg-filmi näyttää hyvältä ja usein muutkin veriarvot ovat hyvät eli se on ohitusleikkauksen tavoite, joka Mirjamin kohdalla on toteutunut lääketieteellisesti.

• ap.

" Kun Mirjam oli parantunut huhtikuussa, hänen kokemuksensa vahvistui kesäkuisessa lääkärintarkastuksessa.
        Kaikki kokeet EKG:tä ja verenpainemittausta myöten osoittivat, että hän oli nyt terve.
        Sairaalassa ihmettelivät, miten kaikki arvot voivat olla niin hyvät. Kerroin heille, että Jeesus on minut parantanut, Mirjam sanoo. "

• Ihmesairastuminen
        ap. kirjoitti:

" Kun Mirjam oli parantunut huhtikuussa, hänen kokemuksensa vahvistui kesäkuisessa lääkärintarkastuksessa.
        Sairaalassa ihmettelivät, miten kaikki arvot voivat olla niin hyvät. Kerroin heille, että Jeesus on minut parantanut, Mirjam sanoo. "

Lähde?

• Jeesuksen veli

"PSARI
        20.7.2011 11:53
        0
        Sulje
        Tärkein asia puuttuu, eli kävikö Mirjam sepelvaltioiden ohitusleikkauksessa, jolloin sydämen tukoksissa olevien suonten aukaiseminen parantaa huomattavasti verenkiertoa ja laskee myös verenpaineen normaaliksi.

Mikäli Mirjam uskonsa voimalla jätti lääkkeet syömättä, niin verenpaineen korkealla olemista ei itse tunne olossaan, mutta silti se kuormittaa suuresti elimistöä. Kalkkeutuneista sepelvaltimoista tukkeutumat eivät itsestään häviä, vaan suonet ovat edelleen tukkeessa ja hengenlähtö Mirjamilla likellä.

Ohitusleikkauksen jälkeen ekg-filmi näyttää hyvältä ja usein muutkin veriarvot ovat hyvät eli se on ohitusleikkauksen tavoite, joka Mirjamin kohdalla on toteutunut lääketieteellisesti. "

Kirjoituksellasi kiistät täysin Jumalan kaikkivoipaisuuden, joten................
        Jumalalle ei mikään ole mahdotonta, Hän on luonut ihmisen, maan tomusta...

• PSARI
        Jeesuksen veli kirjoitti:

"PSARI
        20.7.2011 11:53
        0
        Sulje

Ohitusleikkauksen jälkeen ekg-filmi näyttää hyvältä ja usein muutkin veriarvot ovat hyvät eli se on ohitusleikkauksen tavoite, joka Mirjamin kohdalla on toteutunut lääketieteellisesti. "

Kirjoituksellasi kiistät täysin Jumalan kaikkivoipaisuuden, joten................
        Jumalalle ei mikään ole mahdotonta, Hän on luonut ihmisen, maan tomusta...

Jeesuksen veli,

Luomiskertomuksesta puheenollen kaikista vanhimmissa kirjoituksissa lukee, että Jumala loi ihmisen Tomun maassa, eikä tomusta. Todennäköisesti tämä jumala eli sen alueen ensimmäinen asukas teki vaimonsa kanssa ensimmäiseksi lapsekseen omista kupeistaan Aatamin.

Raamatussa kerrotaan poikien ottaneen vaimoja itselleen, joka tarkoittaa sitä, että Tomunmaassa oli jo muitakin ihmisiä kuin nuo ensimmäiset pojat.

Juutalaisten kirjoituksissa on jumala arvonimen perässä mainittu kunkin hallitsijan nimi, mutta kristinuskon käyttämästä Vanhasta Testamentista nimet puuttuvat kokonaan. Esimerkkinä vaikkapa El-Eternal eli Jumala Eternal, joka oli Siinain jumala eli hallitsija, ja joka antoi 10 käskyään eli määräystä Moosekselle, joilla tämä piti orjansa kurissa turkoosi- ja muissa jalokivikaivoksissa sekä kalkkikivilouhoksilla.

Kunnioitan suuresti koululääketiedettä ja varsinkin sydänlääkäreiden tekemää työtä. Lääkärit, jos ketkä tekevät ihmeitä tänä päivänä päivittäin ja herättävät henkiin jopa kaksi tuntia kuolleena olevia ihmisiä. Tunnen 2 tällaista henkilöä.

• ......

Harry Potteri paransi mun peräpukaman

• http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=1&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=%2Fportlet_action%2Fdlehtihakuartikkeli%2Fviewarticle%2Faction&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo92543&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_auth=

Potilaiden fyysinen toimintakyky oli vielä noin kymmenen seurantavuoden jälkeen merkittävästi parempi kuin ennen ohitusleikkausta: ennen toimenpidettä 80,2 % potilaista kuului NYHA-luokkiin III tai IV, mutta seuranta-ajan jälkeen 74,8 % oli NYHA-luokissa I tai II (p = 0,001). Ikä ja sukupuolivakioituun suomalaisväestöön verrattuna tuli esiin merkitseviä eroja NHP-mittarin ulottuvuuksissa tarmokkuus ja kipu.

Taulukko 1. Sydämen suorituskyky NYHA-luokityksen mukaisesti. Luokka Määritelmä
      1. NYHA = New York Heart Association
      I Potilaalla on orgaaninen sydänsairaus mutta ei lainkaan fyysistä suorituskykyä rajoittavia oireita
      II Oireita esiintyy voimakkaassa fyysisessa rasituksessa
      III Oireita esiintyy jo vähäisessä fyysisessä rasituksessa, ja selviytyminen päivittäisistä toiminnoista on rajoittunutta
      IV Suorituskyky on vaikeasti rajoittunut ja oireita esiintyy jo levossa

Terveyteen liittyvän elämänlaadun laajemman objektiivisen arvioinnin ja vertailun avuksi on kehitetty useita potilaan subjektiiviseen arvioon perustuvia kansainvälisiä, kansallisiin oloihin standardoituja mittareita. Suomessa testattuja ja suomalaisiin olosuhteisiin validoituja mittareita ovat mm. 15-Dimensional (15D) ja Nottingham Health Profile (Sintonen ja Pekurinen 1989, Koivukangas ym. 1995).

• sairasta,mulle iha sama mihin ihmiset uskoo mut tollanen manipuloiminen ja hehkuttaminen jumalasta saa mut oksentamaan.. hei kiva ku sulla on syöpä ja sä meinaat ku käännyn uskoon ja luen sitä turhaa opusta nii parannun???? mitä vit..

• usko tai älä

Se sinun herraasi uskominen se vasta sairasta onkin. Ja ne teot näkyy uutisissa joka päivä.

" Jeesus tuli, että heillä elämä olisi."

• usko tai älä kirjoitti:

Se sinun herraasi uskominen se vasta sairasta onkin. Ja ne teot näkyy uutisissa joka päivä.

" Jeesus tuli, että heillä elämä olisi."

ja et ku en usko mihinkään ku omaan itteeni ni vaikutukset näkyy uutisista??? mä sanon et ihminen jolla on terve itse tunto nii pärjää ilman sitä jeesuksen armoa.. ja mitä tähän uutisointiin ni mitä luulet et mikä takia ihmisiä kuolee sen hemmetin uskonnon takia vieläkin ja tulee kuolemaan mut on se jeesus ja jumala ihme tyyppejä ku ei puutu jos ne on nii mahtavia..

• njoipoi

Ihmettelen, miksi ainoastakaan ihmeparantumisesta ei ole lääketieteellistä raporttia esittää. Luulisi esim. aikakauslehtien mielellään sellaisen julkaisevan.

• Minä en ihmettele. Syy on näet aika ilmeinen.

• ap.

Mistä tiedät ettei ole ?

• elakim

Jeesus on Herra

Mä en ole vielä saanut käskyä alkaa parannella porukkaa sillai laumoittain.

Mutta tehkää joku äänestys epäuskovien kanssa, ketkä uskoo vain lääketieteeseen.

Että kävisikö se ihmeenä, jos kaadan HUS:in?

Että olisko se riittävä todistus?

Jos se ei riittäis niille. Niin en mä edes vaivaudu siihen hommaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6544
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      6023
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3324
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2770
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2604
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2288
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2158
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1996
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1839
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1757
    Aihe