"Luminarsku"

Kristitty45

Koska edustat tällä palstalla viidesläistä tai ainakin helluntailaista ideologiaa (uskoa), voisitko kertoa nyt eikö uudestisyntynyt kristitty voi enää langeta syntiin? Jos näin kuitenkin käy, eikö hän olekaan koskaa todella uudestisyntynyt?

69

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tähän haluaisin minäkin saada vastauksen täydelliseltä yli-ihmiseltä, Luminarskulta.

      • 1+1

        4 Jo ennen maailman luomista hän on valinnut meidät Kristuksessa olemaan edessään pyhiä ja nuhteettomia Kristuksesta osallisina.
        5 Rakkaudessaan hän näki hyväksi jo edeltä määrätä meidät yhteyteensä, omiksi lapsikseen, Jeesuksen Kristuksen tähden.
        6 Ylistetty olkoon hänen armonsa kirkkaus, kun hän antoi meille rakkaan Poikansa!

        7 Kristuksen veressä meillä on lunastus, rikkomustemme anteeksianto.

        En ole Luminarsku, mutta vastaan silti.Kyllä uudesti syntynyt voi langeta syntiin, hän on ihminen siinä kuin muutkin, monesti uskovana vielä suuremman
        " suurennuslasin " alla, kuin muut.
        Mutta se ei tee tyhjäksi sitä, että hän on uudestisyntynyt.
        Jos hän lankeaa, hän voi tehdä parannuksen synnistään ja saada sen anteeksi. Tai jatkaa synnin tekemistä ja olla luopio.


      • 1+1 kirjoitti:

        4 Jo ennen maailman luomista hän on valinnut meidät Kristuksessa olemaan edessään pyhiä ja nuhteettomia Kristuksesta osallisina.
        5 Rakkaudessaan hän näki hyväksi jo edeltä määrätä meidät yhteyteensä, omiksi lapsikseen, Jeesuksen Kristuksen tähden.
        6 Ylistetty olkoon hänen armonsa kirkkaus, kun hän antoi meille rakkaan Poikansa!

        7 Kristuksen veressä meillä on lunastus, rikkomustemme anteeksianto.

        En ole Luminarsku, mutta vastaan silti.Kyllä uudesti syntynyt voi langeta syntiin, hän on ihminen siinä kuin muutkin, monesti uskovana vielä suuremman
        " suurennuslasin " alla, kuin muut.
        Mutta se ei tee tyhjäksi sitä, että hän on uudestisyntynyt.
        Jos hän lankeaa, hän voi tehdä parannuksen synnistään ja saada sen anteeksi. Tai jatkaa synnin tekemistä ja olla luopio.

        Eli kaikki ne lukemattomat kerrat mm. täälläkin S24-palstoilla, kun uudestisyntynyt on sanonut että "näkee ettette ymmärrä mitään uskosta, juuri tämä tekohan osoittaa ettei kyseessä ollut uudestisyntynyt" tms., he ovat valehdelleet.

        Onpa hyvä, että uudestisyntynyt voi saada syntinsä anteeksi, kun valehtelu on heillä noin yleistä.


      • ed.
        Aatami9 kirjoitti:

        Eli kaikki ne lukemattomat kerrat mm. täälläkin S24-palstoilla, kun uudestisyntynyt on sanonut että "näkee ettette ymmärrä mitään uskosta, juuri tämä tekohan osoittaa ettei kyseessä ollut uudestisyntynyt" tms., he ovat valehdelleet.

        Onpa hyvä, että uudestisyntynyt voi saada syntinsä anteeksi, kun valehtelu on heillä noin yleistä.

        Mikä sinä olet muita arvostelemaan ? Luuletko itse olevasi parempi. ja totta , etä tiedä mitä on olla uskossa jos et ole ollut ! En minäkään tiedä mitä on olla ateisti, niin pimeäksi en ikinä toivoisi joutuvani.

        " Kristuksen veressä meillä on lunastus, rikkomustemme anteeksianto."

        Jos koko elämänsä aika tekemiään virheitä pitäisi mukanaan kantaa aika raskas taakka ois !
        Mutta sinähän ateistina et tunne edes tekeväsi väärin koskaan vai ?


      • ed. kirjoitti:

        Mikä sinä olet muita arvostelemaan ? Luuletko itse olevasi parempi. ja totta , etä tiedä mitä on olla uskossa jos et ole ollut ! En minäkään tiedä mitä on olla ateisti, niin pimeäksi en ikinä toivoisi joutuvani.

        " Kristuksen veressä meillä on lunastus, rikkomustemme anteeksianto."

        Jos koko elämänsä aika tekemiään virheitä pitäisi mukanaan kantaa aika raskas taakka ois !
        Mutta sinähän ateistina et tunne edes tekeväsi väärin koskaan vai ?

        "Mikä sinä olet muita arvostelemaan ?"

        Ulkopuolinen tarkkailija. Hehän eivät koskaan saa esittää huomioita kenestäkään, varsinkaan uudestisyntyneistä kristityistä. Yli-ihminen Luminarsku on jo kertonut tämän useaan otteeseen, kiitos vain, mutta en allekirjoita sitä.

        "Luuletko itse olevasi parempi."

        Yleisesti ottaen en. En kuitenkaan ole koskaan valehdellut siitä, miten jokin teko voisi osoittaa ettei sen tekijä olisi uudestisyntynyt.

        "En minäkään tiedä mitä on olla ateisti, niin pimeäksi en ikinä toivoisi joutuvani."

        Et tiedä, millaista se olisi, mutta tiedät silti että se olisi pimeää ja hirveää. Mielenkiintoista. Nopeastipa unohtui se, ettei sinun mukaasi saa muita arvostella.

        "Mutta sinähän ateistina et tunne edes tekeväsi väärin koskaan vai ?"

        Eipäs asetella sanoja toisten suuhun. En minä noin ole sanonut.


      • ed.
        Aatami9 kirjoitti:

        "Mikä sinä olet muita arvostelemaan ?"

        Ulkopuolinen tarkkailija. Hehän eivät koskaan saa esittää huomioita kenestäkään, varsinkaan uudestisyntyneistä kristityistä. Yli-ihminen Luminarsku on jo kertonut tämän useaan otteeseen, kiitos vain, mutta en allekirjoita sitä.

        "Luuletko itse olevasi parempi."

        Yleisesti ottaen en. En kuitenkaan ole koskaan valehdellut siitä, miten jokin teko voisi osoittaa ettei sen tekijä olisi uudestisyntynyt.

        "En minäkään tiedä mitä on olla ateisti, niin pimeäksi en ikinä toivoisi joutuvani."

        Et tiedä, millaista se olisi, mutta tiedät silti että se olisi pimeää ja hirveää. Mielenkiintoista. Nopeastipa unohtui se, ettei sinun mukaasi saa muita arvostella.

        "Mutta sinähän ateistina et tunne edes tekeväsi väärin koskaan vai ?"

        Eipäs asetella sanoja toisten suuhun. En minä noin ole sanonut.

        " En minäkään tiedä mitä on olla ateisti, niin pimeäksi en ikinä toivoisi joutuvani."

        Olen lukenut teidän kirjoituksianne täältä ja varsin fanaattisia ne ovat "aatteenne " puolesta.
        Ja asia mikä minua edelleen ihmetyttää, on se, että kuinka jaksatte mekkaloida asiasta JOHON ETTE MUKA USKO ?

        Ja miten sinä uudestisyntymättömänä tiedän ketä on uudestisyntynyt ?


      • ed. kirjoitti:

        " En minäkään tiedä mitä on olla ateisti, niin pimeäksi en ikinä toivoisi joutuvani."

        Olen lukenut teidän kirjoituksianne täältä ja varsin fanaattisia ne ovat "aatteenne " puolesta.
        Ja asia mikä minua edelleen ihmetyttää, on se, että kuinka jaksatte mekkaloida asiasta JOHON ETTE MUKA USKO ?

        Ja miten sinä uudestisyntymättömänä tiedän ketä on uudestisyntynyt ?

        Rakas ystävä, kyllä minä uskon että kristinusko ja kaikki lukemattomat muut uskonnot ovat olemassa. Ja ateismi ei ole aate.

        Uudestisyntynyt on ihminen, joka sanoo olevansa uudestisyntynyt. Esimerkiksi kun sinä sanot olevasi uudestisyntynyt, niin kyllä minä uskon, että olet ihan oikeasti uskotellut itsellesi tapahtuneen myyttisen uudestisyntymisen.


      • ed.
        Aatami9 kirjoitti:

        Rakas ystävä, kyllä minä uskon että kristinusko ja kaikki lukemattomat muut uskonnot ovat olemassa. Ja ateismi ei ole aate.

        Uudestisyntynyt on ihminen, joka sanoo olevansa uudestisyntynyt. Esimerkiksi kun sinä sanot olevasi uudestisyntynyt, niin kyllä minä uskon, että olet ihan oikeasti uskotellut itsellesi tapahtuneen myyttisen uudestisyntymisen.

        " olet ihan oikeasti uskotellut itsellesi tapahtuneen myyttisen uudestisyntymisen. "

        No en todellakaan ole tarvinnut USKOTELLA uudestisyntymistä, olen sen vain kokenut.
        Jos ateismiei ole aate mikä se sitten on , uskontoko ?


      • ed. kirjoitti:

        " olet ihan oikeasti uskotellut itsellesi tapahtuneen myyttisen uudestisyntymisen. "

        No en todellakaan ole tarvinnut USKOTELLA uudestisyntymistä, olen sen vain kokenut.
        Jos ateismiei ole aate mikä se sitten on , uskontoko ?

        Ateismi on perusteettoman uskon jumaluuksien olemassaoloon puuttumista.


    • Ja mua kiinnostaisi kanssa ja vielä tarkennusta tuohon lahkolaisuuteen, ettei tartte arpoa..

    • Helppo kysymys

      Uudestisyntynyt voi langeta syntiin, mutta hän nousee jälleen ... Kiitos Jeesuksen sovitustyön.

      • Kristitty45

        Olen nähnyt monta jotka eivät ole nousseet, ja ovat jättäneet hellarit lopullisesti taakseen.


      • Näin on !
        Kristitty45 kirjoitti:

        Olen nähnyt monta jotka eivät ole nousseet, ja ovat jättäneet hellarit lopullisesti taakseen.

        Mikä ei tietenkään merkitse että olisi Jeesusta hylännyt. Ei liikkeet pelasta ketään - vain Jeesus pelastaa.


    • luminarsku

      En edusta viidesläistä enkä helluntailaista uskoa.

      Kristitty voi langeta syntiin, en ole koskaan muuta väittänyt.

      Tämänkin asian olisit voinut kysyä jossain toisessa ketjussa, asia ei ole niin tärkeä, että siitä piti oma ketjunsa tehdä.

      • Mulle riittää ainakin tuo vastaus, enkä käy sinun persoonaan enemäpää kiinni...no älykkyys on toinen asia, mutta et sinä nyt siinäkään asiassa ole niin huono, että joka paikassa pitää opastaa...


      • Kristitty45

        Uuudestisyntyneitä kristittyjä on siis paljon myös helvetissä?


      • vastarantalainen
        Kristitty45 kirjoitti:

        Uuudestisyntyneitä kristittyjä on siis paljon myös helvetissä?

        voipipa ollakin, mikäli eivät ole lakeamistaan katuneet vaan lankeemustaan jatkaneet ts.tieten uskostaan luopuneet!


    • Kristitty45

      Mitä uskoa sitten edustat?

      • luminarsku

        Mitä uskoa edustan? ?

        Uskoni on raamatullista uskoa Jeesukseen, ei siihen tarvita mitään kirkkokuntakarsinoita määrittelemään. Seurakunta on sitten eri juttu, mutta se ei ole kirkko eikä hellarit, vaan seurakunta, jonka opin ydinkohdat on esim. tällä sivulla esitetty yksinkertaisesti:

        http://www.kristilliset.com/tiekotiin/index.html


      • Ev. lut.
        luminarsku kirjoitti:

        Mitä uskoa edustan? ?

        Uskoni on raamatullista uskoa Jeesukseen, ei siihen tarvita mitään kirkkokuntakarsinoita määrittelemään. Seurakunta on sitten eri juttu, mutta se ei ole kirkko eikä hellarit, vaan seurakunta, jonka opin ydinkohdat on esim. tällä sivulla esitetty yksinkertaisesti:

        http://www.kristilliset.com/tiekotiin/index.html

        Näistä "sielunhoitoterapeuteista" on kirkkohallituskin varoittanut. Oikea hörhöjen sivusto.


      • Kristitty uskova
        Ev. lut. kirjoitti:

        Näistä "sielunhoitoterapeuteista" on kirkkohallituskin varoittanut. Oikea hörhöjen sivusto.

        Aina on hyvä aika kuunnella ihmisten hätää ja rukoilla heidän puolestaan. Tätä ei kirkkohallitus voi estää eikä evluttien viha.


      • Ev. lut.
        Kristitty uskova kirjoitti:

        Aina on hyvä aika kuunnella ihmisten hätää ja rukoilla heidän puolestaan. Tätä ei kirkkohallitus voi estää eikä evluttien viha.

        Kunpa se jäisikin rukoilemiseen. Sairaitten ihmisten puoskarointi on eri asia ja hyvin sydämetöntä eikä edusta Kristuksen rakkautta


      • tietämätön..
        Ev. lut. kirjoitti:

        Näistä "sielunhoitoterapeuteista" on kirkkohallituskin varoittanut. Oikea hörhöjen sivusto.

        "Näistä "sielunhoitoterapeuteista" on kirkkohallituskin varoittanut. Oikea hörhöjen sivusto."

        Missä on varoittanut?


      • Ev. lut.
        tietämätön.. kirjoitti:

        "Näistä "sielunhoitoterapeuteista" on kirkkohallituskin varoittanut. Oikea hörhöjen sivusto."

        Missä on varoittanut?

        Luin asiasta alkukesästä Hesarista. Oli laajempikin juttu näistä "sielunhoitoterapeuteista" ja heidä koulutuksestaan Lohjan Vivamo-0pistossa.


      • Rauhaa vaan
        Ev. lut. kirjoitti:

        Kunpa se jäisikin rukoilemiseen. Sairaitten ihmisten puoskarointi on eri asia ja hyvin sydämetöntä eikä edusta Kristuksen rakkautta

        Puoskarointi on vain sinun pahaa tarkoittavassa mielessä.


      • Rukoile sinäkin
        Ev. lut. kirjoitti:

        Luin asiasta alkukesästä Hesarista. Oli laajempikin juttu näistä "sielunhoitoterapeuteista" ja heidä koulutuksestaan Lohjan Vivamo-0pistossa.

        Tottakai sielunhoitajia tulee kouluttaa että osaavat kuunnella ihmisten hätää ja rukoilla heidän puolestaan.

        Jostain syystä nyt haluat vääntää rukoilemisesta ja ihmisten kuuntelemisesta väärän asian mielessäsi. Emme me ole sinun pahan mielesi orjia vaan Kristuksen orjia ja Jeesuksen tähden hoidamme näin kärsiviä.


      • linkki hesariin
        Ev. lut. kirjoitti:

        Luin asiasta alkukesästä Hesarista. Oli laajempikin juttu näistä "sielunhoitoterapeuteista" ja heidä koulutuksestaan Lohjan Vivamo-0pistossa.

        Pikaisella googlauksella löytyi tämä:

        http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Luterilainen kirkko tukee eheytymisterapeuttien kouluttajia/1135265326904

        " Lohjan seurakunnan pastori Arja Penttinen kummeksuu Kansan Raamattuseuran Aslan-yhteyksiä.

        "Pidimme Vivamo-opiston henkilökuntaa kirkollisen sielunhoidon ammattilaisina. Sielunhoito terapiamuotona on puoskarointia, jonka harjoittajat ovat unohtaneet kirkon perussanoman. Sen, että ihminen on Jumalan luoma sellaisena kuin hän on.""

        "Sielunhoitoterapia on ristiriidassa evankelis-luterilaisen kirkon linjan kanssa."


      • Ev. lut.
        Rukoile sinäkin kirjoitti:

        Tottakai sielunhoitajia tulee kouluttaa että osaavat kuunnella ihmisten hätää ja rukoilla heidän puolestaan.

        Jostain syystä nyt haluat vääntää rukoilemisesta ja ihmisten kuuntelemisesta väärän asian mielessäsi. Emme me ole sinun pahan mielesi orjia vaan Kristuksen orjia ja Jeesuksen tähden hoidamme näin kärsiviä.

        Kyllä minä rukoilenkin, mutta tarvitaan myös muuta: myötäelämisenkykyä ja jokaisen ihmisen kunnioittamista ilman fundamentalistista käännyttämistä, olkoon hän sitten muslimi, luterilainen kristitty tai homoseksuaali.

        Olen nähnyt aivan liikaa näiden "sielunhoitoterapeuttien" kiusaamia ihmisiä. Kansan Raamattuseura on oikea mestari keksimään uusia nimityksiä tempputerapioilleen. On eheytymistä, kristillistä toipumista, ja nyt vielä sielunhoitoterapiaa.

        Jokaisella ihmisellä on vastuunsa ja jokaisen olisi kriittisesti pystyttävä arvioimaan minkälaiseen terapiaan on hakeutumassa. Tiedotusta ja oikeaa tietoa kaivataan päätösten tekemiseksi.


      • ???
        luminarsku kirjoitti:

        Mitä uskoa edustan? ?

        Uskoni on raamatullista uskoa Jeesukseen, ei siihen tarvita mitään kirkkokuntakarsinoita määrittelemään. Seurakunta on sitten eri juttu, mutta se ei ole kirkko eikä hellarit, vaan seurakunta, jonka opin ydinkohdat on esim. tällä sivulla esitetty yksinkertaisesti:

        http://www.kristilliset.com/tiekotiin/index.html

        Et siis ole helluntailainen, mutta käyt Espoon helluntaiseurakunnassa ja maksat kymmenyksesi sinne. Ettekö te fundikset voisi edes kerran olla rehellisiä?


      • luminarsku
        ??? kirjoitti:

        Et siis ole helluntailainen, mutta käyt Espoon helluntaiseurakunnassa ja maksat kymmenyksesi sinne. Ettekö te fundikset voisi edes kerran olla rehellisiä?

        Nmimerkki ???

        en tiedä tarkoitatko minua viestilläsi, mutta jos tarkoitat, niin siinä tapauksessa valehtelet tai puhut puuta heinää tai viilaat linssiin tai panettelet vastoin parempaa tietoa, miten tahansa nyt hatusta vetämäsi väite halutaan ilmaista.

        Mistä ilkeilynhalu syntyy?

        http://www.city.fi/keskustelut/43395/mistä ilkeys ja vittuilunhalu syntyy/


      • ???
        luminarsku kirjoitti:

        Nmimerkki ???

        en tiedä tarkoitatko minua viestilläsi, mutta jos tarkoitat, niin siinä tapauksessa valehtelet tai puhut puuta heinää tai viilaat linssiin tai panettelet vastoin parempaa tietoa, miten tahansa nyt hatusta vetämäsi väite halutaan ilmaista.

        Mistä ilkeilynhalu syntyy?

        http://www.city.fi/keskustelut/43395/mistä ilkeys ja vittuilunhalu syntyy/

        Voisitko nyt sitten kerrankin olla rehellinen ja vastata missä seurakunnassa eniten käyt ja mihin etupäässä rahasi ohjaat kiertelemättä ja kaartelematta.


      • Ev. lut.
        luminarsku kirjoitti:

        Nmimerkki ???

        en tiedä tarkoitatko minua viestilläsi, mutta jos tarkoitat, niin siinä tapauksessa valehtelet tai puhut puuta heinää tai viilaat linssiin tai panettelet vastoin parempaa tietoa, miten tahansa nyt hatusta vetämäsi väite halutaan ilmaista.

        Mistä ilkeilynhalu syntyy?

        http://www.city.fi/keskustelut/43395/mistä ilkeys ja vittuilunhalu syntyy/

        "Luminarsku"

        Mitä salattavaa sinulla on? Minäkin haluaisin tietää mihin uskonlahkoon kuulut. Oletko valehdellut täällä?


      • luminarsku
        ??? kirjoitti:

        Voisitko nyt sitten kerrankin olla rehellinen ja vastata missä seurakunnassa eniten käyt ja mihin etupäässä rahasi ohjaat kiertelemättä ja kaartelematta.

        En kerro, koska se ei ole oleellista. Seurakunta ei määritä uskoani. Sinulle ei kuulu, mihin rahani ohjaan! :O

        Olen aina rehellinen. Mikä olet vaatimaan muilta rehellisyyttä, kun itse keksit tuntemattomista valheita? Jopa kymmenysten maksunikin tunnut tietävän...

        Mistä se ilkeilynhalu syntyy? – Oletko itse valmis kerrankin vastaamaan tähän rehellisesti, kiertelemättä ja kaartelematta?


      • luminarsku
        Ev. lut. kirjoitti:

        "Luminarsku"

        Mitä salattavaa sinulla on? Minäkin haluaisin tietää mihin uskonlahkoon kuulut. Oletko valehdellut täällä?

        Ei minulla salattavaa ole, mutta kovin henkilökohtaisia asioitani en tällaisella palstalla kerro. Siitä seuraisi vain ilkeilyä ja leimaamista, koska joillekin teistä seurakuntaleima on se kaikkein tärkein ihmisiä lokeroihin avittava seikka. Otatte sen aseeksi "veriorgioissanne" kun ette osaa suhtautua ihmisiin avarasti. En halua olla myötävaikuttamassa joidenkin ilkeilynhaluun, sitä kun tuntuu riittävän joka tapauksessa.

        Esität valehtelukysymyksen, aivan kuin odottaisit vastaukseksi kyllä? Missähän olisin valehdellut, pääasiassa kun kirjoitan asiapitoisista asioista, joissa valehtelusta ei olisi mitään hyötyä.

        Pääasian palstalla pitäisi olla mielipiteet, ei henkilökohtaiset asiat, kytkökset ja erityisesti henkilöön menevä argumentointi. Eli ei tällaisia henkilönimillä tehtyjä aloituksia, joissa kysellään henkilökohtaisia asioita. Koen tämän ketjun aivan kuin oltaisiin toisten kodissa melskaamassa ja riitelemässä.


      • Ev. lut.
        luminarsku kirjoitti:

        Ei minulla salattavaa ole, mutta kovin henkilökohtaisia asioitani en tällaisella palstalla kerro. Siitä seuraisi vain ilkeilyä ja leimaamista, koska joillekin teistä seurakuntaleima on se kaikkein tärkein ihmisiä lokeroihin avittava seikka. Otatte sen aseeksi "veriorgioissanne" kun ette osaa suhtautua ihmisiin avarasti. En halua olla myötävaikuttamassa joidenkin ilkeilynhaluun, sitä kun tuntuu riittävän joka tapauksessa.

        Esität valehtelukysymyksen, aivan kuin odottaisit vastaukseksi kyllä? Missähän olisin valehdellut, pääasiassa kun kirjoitan asiapitoisista asioista, joissa valehtelusta ei olisi mitään hyötyä.

        Pääasian palstalla pitäisi olla mielipiteet, ei henkilökohtaiset asiat, kytkökset ja erityisesti henkilöön menevä argumentointi. Eli ei tällaisia henkilönimillä tehtyjä aloituksia, joissa kysellään henkilökohtaisia asioita. Koen tämän ketjun aivan kuin oltaisiin toisten kodissa melskaamassa ja riitelemässä.

        Kyllä sinulla näyttää olevan hyvinkin paljon salattavaa. Uskostahan täällä keskustellaan ja nimenomaan henkilökohtaisista uskonkäsityksistä joita erilaiset uskonliikkeet ohjaavat. Ei ihminen missään tyhjiössä uskoaan koe.

        Minä olen kertonut omista uskonkäsityksistäni hyvin avoimesti ja rehellisesti, ja kerron vastaisuudessakin jos minulta kysytään. Tuollainen merkillinen salailu ihmetyttää ja herättää epäluuloja ja turhia arvailuja. Jos olisit kertonut missä seurakunnassa liikut, ei kenenkään tarvitsisi arvailla.

        Olisi muuten hyvä jos jokainen kirjoittaja tällä palstalla kertoisi omat viiteryhmänsä koska se jo selvittää ja kertoo paljon kyseisestä ihmisestä. Ei siis salailua vaan suoraa, avointa ja rehellistä puhetta.


      • Ev. lut. kirjoitti:

        Kyllä sinulla näyttää olevan hyvinkin paljon salattavaa. Uskostahan täällä keskustellaan ja nimenomaan henkilökohtaisista uskonkäsityksistä joita erilaiset uskonliikkeet ohjaavat. Ei ihminen missään tyhjiössä uskoaan koe.

        Minä olen kertonut omista uskonkäsityksistäni hyvin avoimesti ja rehellisesti, ja kerron vastaisuudessakin jos minulta kysytään. Tuollainen merkillinen salailu ihmetyttää ja herättää epäluuloja ja turhia arvailuja. Jos olisit kertonut missä seurakunnassa liikut, ei kenenkään tarvitsisi arvailla.

        Olisi muuten hyvä jos jokainen kirjoittaja tällä palstalla kertoisi omat viiteryhmänsä koska se jo selvittää ja kertoo paljon kyseisestä ihmisestä. Ei siis salailua vaan suoraa, avointa ja rehellistä puhetta.

        Samoin mä oon kertonut kaiken itseästäni.. Luminarskulle on vaikea kertoa itsestä, vaikka hänen on helppo kertoa muiden elämästä ja tuomita. Vaikea ihminen, eikä todellakaan jaksa olla rehellinen. Ja tämä on mun havannutus.


      • luminarsku
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Samoin mä oon kertonut kaiken itseästäni.. Luminarskulle on vaikea kertoa itsestä, vaikka hänen on helppo kertoa muiden elämästä ja tuomita. Vaikea ihminen, eikä todellakaan jaksa olla rehellinen. Ja tämä on mun havannutus.

        No jokkeriko siihen pöllähti. Kerropa missä asiassa olet havainnut minun olevan epärehellinen ja tuomitseva? Jos et osaa, niin älä lauo moisia käsityksiä toisista. Ei osannut ev.luttikaan kertoa, missä olisin valehdellut. Esitätte loukkaavia arvioita, mutta koskaan ette kykene osoittamaan selviä kohtia viesteistäni, jossa väittämiänne valehtelua ja tuomitsemista olisi. Selkärangattomuudeksi tuollaista kutsutaan.

        Olen normaalissakin elämässä sellainen, että puhun mieluummin asioista ja ilmiöistä kuin itsestäni. Mitä kummallista siinä nyt on?

        Ja ev.lut, miksi jankkaat?

        Mitä sinulla on minua vastaan, mitä kuvittelet minun salaavan? Monet kirjoittavat vaihtelevilla nikeillä, kun eivät halua kirjoittaa vakinikillä. Sekin on sallittua. Moni on kertonut, ettei halua kertoa henkilökohtaisista asioista, toiset taas ovat vaatimassa, että kaikkien pitäisi kertoa itsestään. KUN EI PIDÄ! Minusta tuommoinen vaatimus on moukkamaista. Menkää vaikka chattiin lörpöttelemään omista asioistanne, tämä palsta on kirkon, joka sanoo mm.

        "Etusijalla ovat keskustelut, joista on hyötyä monelle ja jotka rakentavat asiallista vuoropuhelua. Henkilökohtaisemmista aiheista voit keskustella turvallisesti kahden kesken kirkon työntekijän kanssa Puhu papille- tai parisuhdeterapeutti-palveluiden kautta."

        Tällaiset jankkaamiset ja henkilöön menevät syytökset eivät ole asiallista vuoropuhelua.

        Viiteryhmän ilmaiseminen on juuri sitä, että saisitte aiheen tölviä, ei mitään muuta. Minun uskonkäsitystä ei ohjaa mitkään uskon liikkeet. Onko tämä ihan mahdoton ymmärtää? Koska minä en anna painoarvoa seurakuntanimikkeille ihmisten välisessä kanssakäymisessä, en sitä painota myöskään täällä.

        Lääh.. turhaahan tää on...


      • Ev. lut.
        luminarsku kirjoitti:

        No jokkeriko siihen pöllähti. Kerropa missä asiassa olet havainnut minun olevan epärehellinen ja tuomitseva? Jos et osaa, niin älä lauo moisia käsityksiä toisista. Ei osannut ev.luttikaan kertoa, missä olisin valehdellut. Esitätte loukkaavia arvioita, mutta koskaan ette kykene osoittamaan selviä kohtia viesteistäni, jossa väittämiänne valehtelua ja tuomitsemista olisi. Selkärangattomuudeksi tuollaista kutsutaan.

        Olen normaalissakin elämässä sellainen, että puhun mieluummin asioista ja ilmiöistä kuin itsestäni. Mitä kummallista siinä nyt on?

        Ja ev.lut, miksi jankkaat?

        Mitä sinulla on minua vastaan, mitä kuvittelet minun salaavan? Monet kirjoittavat vaihtelevilla nikeillä, kun eivät halua kirjoittaa vakinikillä. Sekin on sallittua. Moni on kertonut, ettei halua kertoa henkilökohtaisista asioista, toiset taas ovat vaatimassa, että kaikkien pitäisi kertoa itsestään. KUN EI PIDÄ! Minusta tuommoinen vaatimus on moukkamaista. Menkää vaikka chattiin lörpöttelemään omista asioistanne, tämä palsta on kirkon, joka sanoo mm.

        "Etusijalla ovat keskustelut, joista on hyötyä monelle ja jotka rakentavat asiallista vuoropuhelua. Henkilökohtaisemmista aiheista voit keskustella turvallisesti kahden kesken kirkon työntekijän kanssa Puhu papille- tai parisuhdeterapeutti-palveluiden kautta."

        Tällaiset jankkaamiset ja henkilöön menevät syytökset eivät ole asiallista vuoropuhelua.

        Viiteryhmän ilmaiseminen on juuri sitä, että saisitte aiheen tölviä, ei mitään muuta. Minun uskonkäsitystä ei ohjaa mitkään uskon liikkeet. Onko tämä ihan mahdoton ymmärtää? Koska minä en anna painoarvoa seurakuntanimikkeille ihmisten välisessä kanssakäymisessä, en sitä painota myöskään täällä.

        Lääh.. turhaahan tää on...

        Sinuna minäkin luultavasti olisin hiljaa siitä missä porukoissa liikun. Olethan esittänyt hyvin äärioikeistolaisia ajatuksia mm. seksuaalisista vähemmistöistä.


    • pöy75

      Hellarit on ihqui

    • Kristitty45

      Linkkisi vei "yhteiskristillisille" sivuille, joiden "raamatullisen" uskon määrittelevät jyrkän linjan fundamentalistiset viidesläiset ja ns. vapaat suunnat ("kirkkokuntakarsinat").

      • Shrink

        Mikä teitä vaivaa ?

        "Kistitty45", olet Luminarskun kimpussa "verikoirinesi", käsittääkseni "Narsku" on Jeesuksen seuraaja, ei sen enempää fundis, kuin Jeesuskaan...

        Se, että kuuluu johonkin seurakuntaan on uskovalle hyväksi, miksei kenelle tahansa, joka hakee "sukulaissielujaan", on ns. omiensa parissa.

        -onko siinä jotain väärää ?


      • mave
        Shrink kirjoitti:

        Mikä teitä vaivaa ?

        "Kistitty45", olet Luminarskun kimpussa "verikoirinesi", käsittääkseni "Narsku" on Jeesuksen seuraaja, ei sen enempää fundis, kuin Jeesuskaan...

        Se, että kuuluu johonkin seurakuntaan on uskovalle hyväksi, miksei kenelle tahansa, joka hakee "sukulaissielujaan", on ns. omiensa parissa.

        -onko siinä jotain väärää ?

        No ei...eihän siinä ole väärää. Kuten ei siinäkään, kun poraa lasta..Se vain opettaa lasta...

        Ja huomaa sarkasmi ja ties mitä...


      • pertsa2010
        Shrink kirjoitti:

        Mikä teitä vaivaa ?

        "Kistitty45", olet Luminarskun kimpussa "verikoirinesi", käsittääkseni "Narsku" on Jeesuksen seuraaja, ei sen enempää fundis, kuin Jeesuskaan...

        Se, että kuuluu johonkin seurakuntaan on uskovalle hyväksi, miksei kenelle tahansa, joka hakee "sukulaissielujaan", on ns. omiensa parissa.

        -onko siinä jotain väärää ?

        Shrink sanoi :
        "Kistitty45", olet Luminarskun kimpussa "verikoirinesi", käsittääkseni "Narsku" on Jeesuksen seuraaja, ei sen enempää fundis, kuin Jeesuskaan...
        ____
        Jumalattomat ovat aina uskovien kimpussa onhan se selviö.

        Kristitty 45 voisi hiukan analysoida tuntemuksiaan luminarskun suhteen.
        Narskun antama linkki oli aiivan asiallinen ja sisälsi paljon hyödyllisiä
        linkkejä.

        Allekirjoitan Shrinkin mielipiteen !


      • fundis ku fundis
        Shrink kirjoitti:

        Mikä teitä vaivaa ?

        "Kistitty45", olet Luminarskun kimpussa "verikoirinesi", käsittääkseni "Narsku" on Jeesuksen seuraaja, ei sen enempää fundis, kuin Jeesuskaan...

        Se, että kuuluu johonkin seurakuntaan on uskovalle hyväksi, miksei kenelle tahansa, joka hakee "sukulaissielujaan", on ns. omiensa parissa.

        -onko siinä jotain väärää ?

        "käsittääkseni "Narsku" on Jeesuksen seuraaja, ei sen enempää fundis, kuin Jeesuskaan..."

        Luminarsakuhan on itse sanonut olevansa fundamentalisti, joten ei se mitään toisen kimppuun käymistä ole, jos sanoo fundamentalistia fundamentalistiseksi!


      • luminarsku

        Kristitty45,

        juuri tätä vähän ajattelinkin, kun linkin laitoin: lankesit saivartelemaan oppikarsinoilla. Voi miten ikävää pikkusieluisuutta. Laittamalla linkin aidosta evankeliumista en ota kantaa siihen, mitä löytyy linkkini takana olevien kaikkien mahdollisten eri linkkien taustoilta.

        Onko se nyt noin vaikea tajuta kristillistä uskoa? Itse en ole koskaan uskoontulosta lähtien halunnut lokeroida ihmisiä oppikarsinoiden mukaan enkä mennä itse minkään karsinan puhemieheksi toitottamaan: meillä on ainoa oikea oppi.

        Eräs sanoo evankeliumin raamatullisesti ja yksinkertaisesti esittävästä sivustosta kummallisesti sielunhoitoterapeuteiksi! ! Mikä uskomusallergiatauti teitä oikein vaivaa, olette ihan out of reality? Jumala antaa tehtäviä omilleen ja kutsuu mm. sielunhoitoon ihmisiä. Tottahan toki heitä myös koulutetaan, jotta voisivat toimia tehtävässään.

        Tuon sivuston opillisen sisällön allekirjoittaa varmasti kaikki kristillisiksi katsottavat seurakunnat. Se, kuka sivuston on nettiin laittanut, vaikka se olisi Jehovan todistajat, jos sisältö on Raamatun mukainen, mitä väliä sillä on. En silti hyväksyisi Jehovan todistajien muuta opetusta. Mikä teitä saivartelijoita nypeksii? Mitä ihmeen 'oikeaa oppia' itse edustatte, Kristitty45 ja Ev.lut.?

        Avartukaa avarammalle pois oppikarsinoista! Jumala haluaa, että me yhtä olisimme, oppikarsinoista kinaaminen ei sitä toivetta edistä piiruakaan. Ahdas karsina-ajattelu tuottaa vain negatiivisia ilmiöitä lestadiolaisuuden tapaan vaikka sielläkin on varmasti vilpittömästi Jeesusta seuraavia.

        Jumala on antanut historian saatossa herätyksiä, ihmiset ovat alkaneet kutsua niistä muodostuneita seurakuntia eri nimillä, kuitenkin kyseessä on sama kristinusko, saman Hengen herätys, vain eri inhimillisin variaatioin opillisesti tai nimityksellisesti. Ei ole olemassa ainoaa oikeaa seurakuntaa ja oppia, olemme kaikki erehtyväisiä, mutta näillä mennään, kompastellen ja nousten armahdettuina syntisinä. Ja Jumala on se, joka kutsuu ja johdattaa ihmiset eri seurakuntiin, kirkonkin tehtäviin.

        Jotkut pakittaa elämänsä toisten arvosteluun ja riidan kylvöön, jotkut toiset taas, Jumalan armosta, alttiuden kengät jaloissaan keskittyvät jakamaan sitä, mitä ovat saaneet, kuolettaen oman minän tahdon, rakkauden tekoja tehden, hiljaisuudessa itsestään meteliä pitämättä, Jeesukselle eläen ja rukouksillaan tilaa raivaten taivaan valtakunnan tulolle. Kumpaan leiriin sinä haluat kuulua? Itse ainakin haluaisin kuulua jälkimmäiseen.

        Jyrkkälinja-fundamentalisti, loivalinja-fundamentalisti, sopivasti-fundamentaalinen, hellari, hollari, pikipöksy pietarlaisuus, rysäpöksy raivolalaisuus.... jäppiset, lopettakaa nipottava erottelu!


      • Ev. lut.
        luminarsku kirjoitti:

        Kristitty45,

        juuri tätä vähän ajattelinkin, kun linkin laitoin: lankesit saivartelemaan oppikarsinoilla. Voi miten ikävää pikkusieluisuutta. Laittamalla linkin aidosta evankeliumista en ota kantaa siihen, mitä löytyy linkkini takana olevien kaikkien mahdollisten eri linkkien taustoilta.

        Onko se nyt noin vaikea tajuta kristillistä uskoa? Itse en ole koskaan uskoontulosta lähtien halunnut lokeroida ihmisiä oppikarsinoiden mukaan enkä mennä itse minkään karsinan puhemieheksi toitottamaan: meillä on ainoa oikea oppi.

        Eräs sanoo evankeliumin raamatullisesti ja yksinkertaisesti esittävästä sivustosta kummallisesti sielunhoitoterapeuteiksi! ! Mikä uskomusallergiatauti teitä oikein vaivaa, olette ihan out of reality? Jumala antaa tehtäviä omilleen ja kutsuu mm. sielunhoitoon ihmisiä. Tottahan toki heitä myös koulutetaan, jotta voisivat toimia tehtävässään.

        Tuon sivuston opillisen sisällön allekirjoittaa varmasti kaikki kristillisiksi katsottavat seurakunnat. Se, kuka sivuston on nettiin laittanut, vaikka se olisi Jehovan todistajat, jos sisältö on Raamatun mukainen, mitä väliä sillä on. En silti hyväksyisi Jehovan todistajien muuta opetusta. Mikä teitä saivartelijoita nypeksii? Mitä ihmeen 'oikeaa oppia' itse edustatte, Kristitty45 ja Ev.lut.?

        Avartukaa avarammalle pois oppikarsinoista! Jumala haluaa, että me yhtä olisimme, oppikarsinoista kinaaminen ei sitä toivetta edistä piiruakaan. Ahdas karsina-ajattelu tuottaa vain negatiivisia ilmiöitä lestadiolaisuuden tapaan vaikka sielläkin on varmasti vilpittömästi Jeesusta seuraavia.

        Jumala on antanut historian saatossa herätyksiä, ihmiset ovat alkaneet kutsua niistä muodostuneita seurakuntia eri nimillä, kuitenkin kyseessä on sama kristinusko, saman Hengen herätys, vain eri inhimillisin variaatioin opillisesti tai nimityksellisesti. Ei ole olemassa ainoaa oikeaa seurakuntaa ja oppia, olemme kaikki erehtyväisiä, mutta näillä mennään, kompastellen ja nousten armahdettuina syntisinä. Ja Jumala on se, joka kutsuu ja johdattaa ihmiset eri seurakuntiin, kirkonkin tehtäviin.

        Jotkut pakittaa elämänsä toisten arvosteluun ja riidan kylvöön, jotkut toiset taas, Jumalan armosta, alttiuden kengät jaloissaan keskittyvät jakamaan sitä, mitä ovat saaneet, kuolettaen oman minän tahdon, rakkauden tekoja tehden, hiljaisuudessa itsestään meteliä pitämättä, Jeesukselle eläen ja rukouksillaan tilaa raivaten taivaan valtakunnan tulolle. Kumpaan leiriin sinä haluat kuulua? Itse ainakin haluaisin kuulua jälkimmäiseen.

        Jyrkkälinja-fundamentalisti, loivalinja-fundamentalisti, sopivasti-fundamentaalinen, hellari, hollari, pikipöksy pietarlaisuus, rysäpöksy raivolalaisuus.... jäppiset, lopettakaa nipottava erottelu!

        Katso "luminarsku" peiliin. Antamasi linkin uskovaiset ovat juuri niitä jotka mainitsemiasi karsinoita värkkäävät minkä ehtivät. Helvettituomioita satelee tälläkin palstalla jos vähänkin arvostelee teidän rakkaudettomia käytäntöjänne mm. homoja kohtaan. Ja se on vain jäävuoren huippu.


      • luminarsku
        Ev. lut. kirjoitti:

        Katso "luminarsku" peiliin. Antamasi linkin uskovaiset ovat juuri niitä jotka mainitsemiasi karsinoita värkkäävät minkä ehtivät. Helvettituomioita satelee tälläkin palstalla jos vähänkin arvostelee teidän rakkaudettomia käytäntöjänne mm. homoja kohtaan. Ja se on vain jäävuoren huippu.

        Katsopa itse siihen. Miksi vänkäät? Kerroin kysyttäessä uskoni taustan evankeliumi-linkilläni. Ei uskonkäsitykseni ole liitettävissä kristillisen portaalin kaikkien eri järjestöjen erillisiin käsityksiin. Varsinaisen vainoharhaista. Tuollaisella asenteella sinun pitäisi muuttaa erakoksi jonnekin valtameren saarelle, niin et joutuisi olemaani osallisena kaikkiin vääräoppisiin tahoihin! Kas kun sinunkin mielipiteissä on varmasti jotain samaa em. portaalin eri tahojen kanssa! :D

        Kristilliset.com portaali esittelee kristillisiä oppilaitoksia, artisteja, tuotteita, palveluita ja tapahtumia sekä esittelee kristillisiä tuotteita ja palveluita tarjoavia, valmistavia ja myyviä yrityksiä, yhteisöjä, järjestöjä ja yksityishenkilöitä.

        Raamattu tuomitsee homouden, rakkaudettomuuteen vetoaminen synnin hyväksymisessä on sitä rakkaudettomuutta, joka estää ihmisiä tietämästä totuutta.

        Vihaatko itse kaikkea sitä, mitä et hyväksy? Kommenteistasi päätellen näin on, koska oletat homouteen kielteisesti suhtautuvien vihaavan ja syrjivän heitä.

        Vanhemmatkin rakastavat lapsiaan vaikkeivat hyväksy kaikkia heidän toilailujaan. Ja Jumala rakastaa ihmisiä, vaikkei hyväksy heidän syntejään. Siihen uskovienkin pitää pyrkiä; rakastamaan mutta ei johdattamaan harhaan vääränlaisella rakkaudella.


      • Ev. lut.
        luminarsku kirjoitti:

        Katsopa itse siihen. Miksi vänkäät? Kerroin kysyttäessä uskoni taustan evankeliumi-linkilläni. Ei uskonkäsitykseni ole liitettävissä kristillisen portaalin kaikkien eri järjestöjen erillisiin käsityksiin. Varsinaisen vainoharhaista. Tuollaisella asenteella sinun pitäisi muuttaa erakoksi jonnekin valtameren saarelle, niin et joutuisi olemaani osallisena kaikkiin vääräoppisiin tahoihin! Kas kun sinunkin mielipiteissä on varmasti jotain samaa em. portaalin eri tahojen kanssa! :D

        Kristilliset.com portaali esittelee kristillisiä oppilaitoksia, artisteja, tuotteita, palveluita ja tapahtumia sekä esittelee kristillisiä tuotteita ja palveluita tarjoavia, valmistavia ja myyviä yrityksiä, yhteisöjä, järjestöjä ja yksityishenkilöitä.

        Raamattu tuomitsee homouden, rakkaudettomuuteen vetoaminen synnin hyväksymisessä on sitä rakkaudettomuutta, joka estää ihmisiä tietämästä totuutta.

        Vihaatko itse kaikkea sitä, mitä et hyväksy? Kommenteistasi päätellen näin on, koska oletat homouteen kielteisesti suhtautuvien vihaavan ja syrjivän heitä.

        Vanhemmatkin rakastavat lapsiaan vaikkeivat hyväksy kaikkia heidän toilailujaan. Ja Jumala rakastaa ihmisiä, vaikkei hyväksy heidän syntejään. Siihen uskovienkin pitää pyrkiä; rakastamaan mutta ei johdattamaan harhaan vääränlaisella rakkaudella.

        Kirjoitit: "Raamattu tuomitsee homouden, rakkaudettomuuteen vetoaminen synnin hyväksymisessä on sitä rakkaudettomuutta, joka estää ihmisiä tietämästä totuutta."

        Tiedätkö mistä piireistä tulee eniten uskonnon uhreja Uskontojen uhrien tuki ry:n mukaan? Juuri sinun linkittämistäsi porukoista jotka tulkitsevat Raamattua sinun tavallasi mielivaltaisesti ja valikoivasti. Eikä sinun omatuntosi sano mitään????!!!

        Minä en hyväksy rakkaudettomuutta enkä väkivaltaa uskonnonkaan nimissä. Se on vielä iljettävämpää. Onneksi kirkossa on paljon ihmisiä jotka osaavat rakastaa. Sinun kaltaisesi fundamentalistit eivät siihen kykene.


      • Kristitty45
        luminarsku kirjoitti:

        Katsopa itse siihen. Miksi vänkäät? Kerroin kysyttäessä uskoni taustan evankeliumi-linkilläni. Ei uskonkäsitykseni ole liitettävissä kristillisen portaalin kaikkien eri järjestöjen erillisiin käsityksiin. Varsinaisen vainoharhaista. Tuollaisella asenteella sinun pitäisi muuttaa erakoksi jonnekin valtameren saarelle, niin et joutuisi olemaani osallisena kaikkiin vääräoppisiin tahoihin! Kas kun sinunkin mielipiteissä on varmasti jotain samaa em. portaalin eri tahojen kanssa! :D

        Kristilliset.com portaali esittelee kristillisiä oppilaitoksia, artisteja, tuotteita, palveluita ja tapahtumia sekä esittelee kristillisiä tuotteita ja palveluita tarjoavia, valmistavia ja myyviä yrityksiä, yhteisöjä, järjestöjä ja yksityishenkilöitä.

        Raamattu tuomitsee homouden, rakkaudettomuuteen vetoaminen synnin hyväksymisessä on sitä rakkaudettomuutta, joka estää ihmisiä tietämästä totuutta.

        Vihaatko itse kaikkea sitä, mitä et hyväksy? Kommenteistasi päätellen näin on, koska oletat homouteen kielteisesti suhtautuvien vihaavan ja syrjivän heitä.

        Vanhemmatkin rakastavat lapsiaan vaikkeivat hyväksy kaikkia heidän toilailujaan. Ja Jumala rakastaa ihmisiä, vaikkei hyväksy heidän syntejään. Siihen uskovienkin pitää pyrkiä; rakastamaan mutta ei johdattamaan harhaan vääränlaisella rakkaudella.

        Puhut aidosta evankeliumista, etkä kuitenkaan tiedä mitä se on. Olet unohtanut kristillisen kirkon perussanoman. Sen, että ihminen on Jumalan luoma sellaisena kuin hän on."


      • Ex-viidesläinen
        luminarsku kirjoitti:

        Katsopa itse siihen. Miksi vänkäät? Kerroin kysyttäessä uskoni taustan evankeliumi-linkilläni. Ei uskonkäsitykseni ole liitettävissä kristillisen portaalin kaikkien eri järjestöjen erillisiin käsityksiin. Varsinaisen vainoharhaista. Tuollaisella asenteella sinun pitäisi muuttaa erakoksi jonnekin valtameren saarelle, niin et joutuisi olemaani osallisena kaikkiin vääräoppisiin tahoihin! Kas kun sinunkin mielipiteissä on varmasti jotain samaa em. portaalin eri tahojen kanssa! :D

        Kristilliset.com portaali esittelee kristillisiä oppilaitoksia, artisteja, tuotteita, palveluita ja tapahtumia sekä esittelee kristillisiä tuotteita ja palveluita tarjoavia, valmistavia ja myyviä yrityksiä, yhteisöjä, järjestöjä ja yksityishenkilöitä.

        Raamattu tuomitsee homouden, rakkaudettomuuteen vetoaminen synnin hyväksymisessä on sitä rakkaudettomuutta, joka estää ihmisiä tietämästä totuutta.

        Vihaatko itse kaikkea sitä, mitä et hyväksy? Kommenteistasi päätellen näin on, koska oletat homouteen kielteisesti suhtautuvien vihaavan ja syrjivän heitä.

        Vanhemmatkin rakastavat lapsiaan vaikkeivat hyväksy kaikkia heidän toilailujaan. Ja Jumala rakastaa ihmisiä, vaikkei hyväksy heidän syntejään. Siihen uskovienkin pitää pyrkiä; rakastamaan mutta ei johdattamaan harhaan vääränlaisella rakkaudella.

        Jos ajatellaan kuka tai ketkä ryhmät kaikkein eniten niitä karsinoita rakentavat, niin nämä "yhteiskristilliset". Tämä nimityskin on aivan harhaanjohtava.

        He jakavat jo täällä maan päällä innokkaasti ihmisiä ja myös kristittyjä taivaaseen ja helvettiin vaikka kyseinen tehtävä kuuluu ainoastaan Jumalalle.


      • luminarsku
        Kristitty45 kirjoitti:

        Puhut aidosta evankeliumista, etkä kuitenkaan tiedä mitä se on. Olet unohtanut kristillisen kirkon perussanoman. Sen, että ihminen on Jumalan luoma sellaisena kuin hän on."

        Ev.lut. ja Kristitty45,

        kertokaapa, mikä tässä linkissä on Raamatun vastaista?

        http://www.kristilliset.com/tiekotiin/index.html

        Kristillisen kirkon perussanoma ei ole, että ihminen on Jumalan luoma sellaisena kuin on. Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi eikä hän luonut syntiä vaan ihminen tottelemattomuuttaan aiheutti synnin. Kristillisyyden perussanoma on, että niin paljon Jumala on rakastanut maailmaa, että antoi ainoan poikansa, ettei yhdenkään tarvitsisi synnin vuoksi joutua ikuiseen eroon Jumalasta.

        "Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat, aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys. Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen." Mark.7:21-23

        "Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa. 1.Kor.6:9-10

        Ev.lut.

        > Tiedätkö mistä piireistä tulee eniten uskonnon uhreja Uskontojen uhrien tuki ry:n mukaan? Juuri sinun linkittämistäsi porukoista jotka tulkitsevat Raamattua sinun tavallasi mielivaltaisesti ja valikoivasti. Eikä sinun omatuntosi sano mitään????!!! <

        Voisitko mainita niitä tahoja, joita tarkoitat. Nyt esität hyvin yleistävän heiton. Oletko ottanut selvää kaikkien opistojen, kristillisen psykiatrisen hoitokodin, kristillisten kirjakauppojen, kristillisaiheisia tuotteita myyvien yritysten, kristillisten lehtien, kristillisten kustantajien, kirjakerhon, raamattukoulun, ammattikorkeakoulun, kristillisen tv-kanavan ohjelmanjulistuksista? Entä Stefanus lähetysjärjestö? Kuinka monta uhria sieltä on tullut?

        Uskonnon Uhrien Tuki ry:n sivuilla on mainittu länsimaisia uskonyhteisöjä: 7:n päivän adventistit, Jehovan todistajat, Maitobaari (Koivuniemien liike), mormonit, sceintologia ja dianetiikka, vanhoillislestadiolaisuus. Lisäksi itämaiset uskonyhteisöt. Ilmiselvästi nämä ovat ongelmallisia yhteisöjä. Kristilliset.comin sivuilla ei ole noista mikään. Tietenkin uhreja tulee myös muista mainitsemattomista tahoista, myös kirkon piiristä.

        >Minä en hyväksy rakkaudettomuutta enkä väkivaltaa uskonnonkaan nimissä. Se on vielä iljettävämpää. Onneksi kirkossa on paljon ihmisiä jotka osaavat rakastaa. Sinun kaltaisesi fundamentalistit eivät siihen kykene.<

        En usko, että monopoli rakkauteen on sinulla. Jeesus oli rakkaudellinen vaikka sanoikin synnin synniksi, jota nykyään ei saisi sanoa, muuten joutuu leimatuksi rakkaudettomaksi. Fundamentalisti eli Raamatun perussanomasta ja Jeesuksesta mallin ottavat lienevät kyllä ihan kykeneviä rakastamaan, puolustelisin heitä ihan oman kokemukseni perusteella. Kirkon tilaisuuksissa harvoin käyneenä voisin sanoa eräästäkin sen tilaisuudesta, jonne menin, että ihmisiä oli jo istumassa seurakuntasalissa kahvin ääressä, mennessäni sisään kukaan ei tullut vastaanottamaan ovella, kukaan ei kehottanut ottamaan kahvia, oli tunne kuin olisi tullut kylmään kellariin. Rakkaudettomuudeksi minä tuollaista kutsuisin, jollaista en ole kokenut muissa seurakunnissa. En yleistä tätä kuitenkaan kaikkiin kirkon tilaisuuksiin.

        "Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa." Gal.5:19-21

        Oman lohkon juoksupoikana muita lohkoja haukkuen ei ainakaan Raamatun sanomaa edusta.


      • Ex-viidesläinen kirjoitti:

        Jos ajatellaan kuka tai ketkä ryhmät kaikkein eniten niitä karsinoita rakentavat, niin nämä "yhteiskristilliset". Tämä nimityskin on aivan harhaanjohtava.

        He jakavat jo täällä maan päällä innokkaasti ihmisiä ja myös kristittyjä taivaaseen ja helvettiin vaikka kyseinen tehtävä kuuluu ainoastaan Jumalalle.

        Ex-viidedesläinen on oikeassa. Paavalikin suuressa omahyväisyyssään luuli saaneensa tuomion Jumalalta ja Jeesukselta itselleen ja muille "pyhille".
        Ikävä kyllä, tuon naurettavan Paavalin seuraajia on yhä pilvin pimein.


      • !!!!
        luminarsku kirjoitti:

        Ev.lut. ja Kristitty45,

        kertokaapa, mikä tässä linkissä on Raamatun vastaista?

        http://www.kristilliset.com/tiekotiin/index.html

        Kristillisen kirkon perussanoma ei ole, että ihminen on Jumalan luoma sellaisena kuin on. Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi eikä hän luonut syntiä vaan ihminen tottelemattomuuttaan aiheutti synnin. Kristillisyyden perussanoma on, että niin paljon Jumala on rakastanut maailmaa, että antoi ainoan poikansa, ettei yhdenkään tarvitsisi synnin vuoksi joutua ikuiseen eroon Jumalasta.

        "Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat, aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys. Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen." Mark.7:21-23

        "Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa. 1.Kor.6:9-10

        Ev.lut.

        > Tiedätkö mistä piireistä tulee eniten uskonnon uhreja Uskontojen uhrien tuki ry:n mukaan? Juuri sinun linkittämistäsi porukoista jotka tulkitsevat Raamattua sinun tavallasi mielivaltaisesti ja valikoivasti. Eikä sinun omatuntosi sano mitään????!!! <

        Voisitko mainita niitä tahoja, joita tarkoitat. Nyt esität hyvin yleistävän heiton. Oletko ottanut selvää kaikkien opistojen, kristillisen psykiatrisen hoitokodin, kristillisten kirjakauppojen, kristillisaiheisia tuotteita myyvien yritysten, kristillisten lehtien, kristillisten kustantajien, kirjakerhon, raamattukoulun, ammattikorkeakoulun, kristillisen tv-kanavan ohjelmanjulistuksista? Entä Stefanus lähetysjärjestö? Kuinka monta uhria sieltä on tullut?

        Uskonnon Uhrien Tuki ry:n sivuilla on mainittu länsimaisia uskonyhteisöjä: 7:n päivän adventistit, Jehovan todistajat, Maitobaari (Koivuniemien liike), mormonit, sceintologia ja dianetiikka, vanhoillislestadiolaisuus. Lisäksi itämaiset uskonyhteisöt. Ilmiselvästi nämä ovat ongelmallisia yhteisöjä. Kristilliset.comin sivuilla ei ole noista mikään. Tietenkin uhreja tulee myös muista mainitsemattomista tahoista, myös kirkon piiristä.

        >Minä en hyväksy rakkaudettomuutta enkä väkivaltaa uskonnonkaan nimissä. Se on vielä iljettävämpää. Onneksi kirkossa on paljon ihmisiä jotka osaavat rakastaa. Sinun kaltaisesi fundamentalistit eivät siihen kykene.<

        En usko, että monopoli rakkauteen on sinulla. Jeesus oli rakkaudellinen vaikka sanoikin synnin synniksi, jota nykyään ei saisi sanoa, muuten joutuu leimatuksi rakkaudettomaksi. Fundamentalisti eli Raamatun perussanomasta ja Jeesuksesta mallin ottavat lienevät kyllä ihan kykeneviä rakastamaan, puolustelisin heitä ihan oman kokemukseni perusteella. Kirkon tilaisuuksissa harvoin käyneenä voisin sanoa eräästäkin sen tilaisuudesta, jonne menin, että ihmisiä oli jo istumassa seurakuntasalissa kahvin ääressä, mennessäni sisään kukaan ei tullut vastaanottamaan ovella, kukaan ei kehottanut ottamaan kahvia, oli tunne kuin olisi tullut kylmään kellariin. Rakkaudettomuudeksi minä tuollaista kutsuisin, jollaista en ole kokenut muissa seurakunnissa. En yleistä tätä kuitenkaan kaikkiin kirkon tilaisuuksiin.

        "Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa." Gal.5:19-21

        Oman lohkon juoksupoikana muita lohkoja haukkuen ei ainakaan Raamatun sanomaa edusta.

        Yhteistä kaikille hengellisen ja henkisen väkivallan käyttäjille on raamattufundamentalismi. Näitä ryhmiä ovat mm. lestaadiolaiset, helluntailaiset, viidesläiset, Jehovantodistajat yms.


      • pertsa2010
        Kristitty45 kirjoitti:

        Puhut aidosta evankeliumista, etkä kuitenkaan tiedä mitä se on. Olet unohtanut kristillisen kirkon perussanoman. Sen, että ihminen on Jumalan luoma sellaisena kuin hän on."

        kristitty45 sanoi :
        Puhut aidosta evankeliumista, etkä kuitenkaan tiedä mitä se on. Olet unohtanut kristillisen kirkon perussanoman. Sen, että ihminen on Jumalan luoma sellaisena kuin hän on."
        _________
        Ei löydy minun Raamatuistani - ->"..............sellaisena kuin on".
        Voisitko antaa Raamatun kohdan :-)


      • pertsa2010
        Ev. lut. kirjoitti:

        Katso "luminarsku" peiliin. Antamasi linkin uskovaiset ovat juuri niitä jotka mainitsemiasi karsinoita värkkäävät minkä ehtivät. Helvettituomioita satelee tälläkin palstalla jos vähänkin arvostelee teidän rakkaudettomia käytäntöjänne mm. homoja kohtaan. Ja se on vain jäävuoren huippu.

        Ev.lut sanoi :
        Katso "luminarsku" peiliin. Antamasi linkin uskovaiset ovat juuri niitä jotka mainitsemiasi karsinoita värkkäävät minkä ehtivät. Helvettituomioita satelee tälläkin palstalla jos vähänkin arvostelee teidän rakkaudettomia käytäntöjänne mm. homoja kohtaan. Ja se on vain jäävuoren huippu.
        ________________
        3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus
        ___
        Noin sanoo Raamattu ja jos kiistät sen ,niin olisiko syytä liittyä sellaiseen uskontokuntaan , joka hyväksyy
        homoilun.
        Nykyisellään sinä ja kaltaisesi olette vain vauhdittamassa ev.lut. lahkon opillista rapautumista plus luopumusta.


      • Diak vapaaehtoinen
        luminarsku kirjoitti:

        Ev.lut. ja Kristitty45,

        kertokaapa, mikä tässä linkissä on Raamatun vastaista?

        http://www.kristilliset.com/tiekotiin/index.html

        Kristillisen kirkon perussanoma ei ole, että ihminen on Jumalan luoma sellaisena kuin on. Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi eikä hän luonut syntiä vaan ihminen tottelemattomuuttaan aiheutti synnin. Kristillisyyden perussanoma on, että niin paljon Jumala on rakastanut maailmaa, että antoi ainoan poikansa, ettei yhdenkään tarvitsisi synnin vuoksi joutua ikuiseen eroon Jumalasta.

        "Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat, aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys. Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen." Mark.7:21-23

        "Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa. 1.Kor.6:9-10

        Ev.lut.

        > Tiedätkö mistä piireistä tulee eniten uskonnon uhreja Uskontojen uhrien tuki ry:n mukaan? Juuri sinun linkittämistäsi porukoista jotka tulkitsevat Raamattua sinun tavallasi mielivaltaisesti ja valikoivasti. Eikä sinun omatuntosi sano mitään????!!! <

        Voisitko mainita niitä tahoja, joita tarkoitat. Nyt esität hyvin yleistävän heiton. Oletko ottanut selvää kaikkien opistojen, kristillisen psykiatrisen hoitokodin, kristillisten kirjakauppojen, kristillisaiheisia tuotteita myyvien yritysten, kristillisten lehtien, kristillisten kustantajien, kirjakerhon, raamattukoulun, ammattikorkeakoulun, kristillisen tv-kanavan ohjelmanjulistuksista? Entä Stefanus lähetysjärjestö? Kuinka monta uhria sieltä on tullut?

        Uskonnon Uhrien Tuki ry:n sivuilla on mainittu länsimaisia uskonyhteisöjä: 7:n päivän adventistit, Jehovan todistajat, Maitobaari (Koivuniemien liike), mormonit, sceintologia ja dianetiikka, vanhoillislestadiolaisuus. Lisäksi itämaiset uskonyhteisöt. Ilmiselvästi nämä ovat ongelmallisia yhteisöjä. Kristilliset.comin sivuilla ei ole noista mikään. Tietenkin uhreja tulee myös muista mainitsemattomista tahoista, myös kirkon piiristä.

        >Minä en hyväksy rakkaudettomuutta enkä väkivaltaa uskonnonkaan nimissä. Se on vielä iljettävämpää. Onneksi kirkossa on paljon ihmisiä jotka osaavat rakastaa. Sinun kaltaisesi fundamentalistit eivät siihen kykene.<

        En usko, että monopoli rakkauteen on sinulla. Jeesus oli rakkaudellinen vaikka sanoikin synnin synniksi, jota nykyään ei saisi sanoa, muuten joutuu leimatuksi rakkaudettomaksi. Fundamentalisti eli Raamatun perussanomasta ja Jeesuksesta mallin ottavat lienevät kyllä ihan kykeneviä rakastamaan, puolustelisin heitä ihan oman kokemukseni perusteella. Kirkon tilaisuuksissa harvoin käyneenä voisin sanoa eräästäkin sen tilaisuudesta, jonne menin, että ihmisiä oli jo istumassa seurakuntasalissa kahvin ääressä, mennessäni sisään kukaan ei tullut vastaanottamaan ovella, kukaan ei kehottanut ottamaan kahvia, oli tunne kuin olisi tullut kylmään kellariin. Rakkaudettomuudeksi minä tuollaista kutsuisin, jollaista en ole kokenut muissa seurakunnissa. En yleistä tätä kuitenkaan kaikkiin kirkon tilaisuuksiin.

        "Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa." Gal.5:19-21

        Oman lohkon juoksupoikana muita lohkoja haukkuen ei ainakaan Raamatun sanomaa edusta.

        "Kristillisen kirkon perussanoma ei ole, että ihminen on Jumalan luoma sellaisena kuin on." Voisitko antaa raamatunkohtia väitteesi tueksi?

        Minusta Ev. lut. on 100 %:n oikeassa. Jumala rakastaa luomaansa ihmistä sellaisena kuin hän on. Tämä on koko evankeliumin ydin. Kellään ei tietysti ole monopolia rakkauteen. Tervetuloa sinullekin rakastamaan Jeesuksen käskyn mukaan ettei viimeisellä tuomiolla tule yllätyksiä.

        Edustamasi uskonto on enemmän jotain moralismia kuin kristinuskoa. Itse olen ollut mukana UUT:n vertaistukiryhmässä ja voin kertoa että yhteiskristillisistä piireistä (vapaakirkolliset ja viidesläiset) tulee myös uskonnon uhreja. Ainoa herätysliike joka selvisi minun aikanani siinä mielessä puhtain paperein olivat körtit eli herännäiset.


    • elakim

      Kristitty 45

      Mä edustan tällä palstalla jotain ihan muuta, mutta voin vastata tohon.

      Uudestisyntynyt ei voi enää langeta syntiin. Eli ei ole synnintuntoa. Se ei tarkoita sitä, että jos ei ole synnintuntoa, niin olis uudestaan syntynyt.. Mutta jos sen reissun on tehnyt (mikä on aika kivinen tie), että on päässyt Jumalan läheisyyteen, niin ei voi enää tehdä syntiä. Ainoa asia sen jälkeen mistä voi joutua kuseen, on Jumalan hylkääminen. Ja siitä tulee iso penalty, jos sen tekee.

    • Tässä ketjussa on kyselty viidesläisistä ja helluntailaisista ja yritetty myös niputtaa heitä yhteen.
      Peruskoulun uskonnontunnin kertauksena lyhyesti kerron, että ns. viidesläiset on luterilaisen kirkon herätysliike, joka on syntynyt pääosin toisen maailmansodan jälkeen. Viidesläisyys -nimi tulee siitä, että se on neljän vanhan herätysliikkeen (= herännäisyys, evankelisuus, lestadiolaisuus ja rukoilevaisuus) ohella herätysliikkeeksi laskettava. Tätä suuntaa edustaa mm. Suomen Raamattuopisto, Kansan Raamattuseura ja Kansanlähetys.

      Helluntailaiset ovat siis ns. vapaisiin suuntiin kuuluva oma liikkeensä, joka on syntynyt muistaakseni 1800-luvulla Yhdysvalloissa. Se on osin organisoitunut Suomessa Helluntaikirkoksi, mutta monet seurakunnat ovat itsenäisiä ja vapaita. Helluntailaisilla on käytössä uskovien kaste ja he korostavat Pyhän Hengen työtä. Luterilaiset, heidän mukanaan viidesläiset ovat lapsikasteen kannalla, mutta viidesläisten tunnuspiirteenä voidaan pitää henkilökohtaisen uskonratkaisun tärkeyttä.

      Antti-pappi

      • Ja ihan sekopäistä sakkia...Pietismi on oiva edustus siitä, että kirkko palvoo rahaa, eikä elä periaatteiden mukaan.


      • Teol. yo

        Hei Antti!

        Viidesläiset ja helluntailaiset ovat niputtaneet itse itsensä nippuun. Siihen tietoon tarvitaan ehkä hieman laajenpaa tietoa kuin peruskoulun uskonto on.

        Viidesläiset ja helluntailaiset kuuluvat ns. yhteiskristillisiin uskoviin, joilla on omat sivustonsa netissä, omat kokouksensa ja samanlaiset opilliset painotuksensa. Myös viidesläiset, vaikka kuuluvatkin kirkkoon (vielä), ovat hylänneet osaksi luterilaisen Augsburgin tunnustuksen.


      • Ex-viidesläinen

        "viidesläiset ovat lapsikasteen kannalla, mutta viidesläisten tunnuspiirteenä voidaan pitää henkilökohtaisen uskonratkaisun tärkeyttä."

        Viidesläisille ihmisen tahto ja hänen ratkaisunsa on kaiken mitta. Se on pelastumisen edellytys. Siksi myös lapsen kastamisella heillä ei ole esim. Katekismuksen antamaa merkitystä.


      • Marja-Liisa...

        Et sunkka sää oo vaihtanu sukupuolt? Nimi ku on miehe nimi mutt kuva on naise.


    • onko rautarouva 5.lä

      Onko Päivi Räsänen viidesläinen?

      • viidesläisyydestä...

        Päivi Räsäsen mies Niilo Räsänen on rehtorina Kansanlähetysopistossa (on Suomen evankelisen Kansanlähetyksen alainen).

        http://www.ilkka.fi/uutiset/maakunta/paivi-rasasen-mies-niilo-rasanen-vertaa-homoutta-moniavioisuuteen-1.1029324?localLinksEnabled=false

        (kommentti S R-L)
        ”Kansanlähetyksen strategiassa vuodelle 2015 (lähde: SEKL:in vuosikirja 2010) sanotaan että järjestö ei hyväksy seksuaalisuuttaan toteuttavia (parisuhteessa eläviä) homoseksuaaljea kirkon työntekijöiksi.”

        http://www.kotimaa24.fi/blogit/article/?bid=526&id=18256http://www.kotimaa24.fi/blogit/article/?bid=526&id=18256

        ”Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys (SEKL) on Suomen evankelisluterilaisen kirkon lähetysjärjestö.”

        http://www.sekl.fi/

        ”Viidesläisyys on hajanainen, eikä sillä ole selvää keskusjohtoa. Se koostuu eri järjestöistä, joista merkittävimmät ovat Suomen Raamattuopisto (SRO), Suomen Raamattuopiston säätiö (SROS), Kansan Raamattuseura (KRS) ja Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys (SEKL), joka on suurin ja laajin viidesläisistä liikkeistä.”

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Viides_herätysliike

        Ja joo, lopuksi vastauksena kysymykseen: Päivi Räsänen on viidesläinen.


      • Bonuksena tämä:
        viidesläisyydestä... kirjoitti:

        Päivi Räsäsen mies Niilo Räsänen on rehtorina Kansanlähetysopistossa (on Suomen evankelisen Kansanlähetyksen alainen).

        http://www.ilkka.fi/uutiset/maakunta/paivi-rasasen-mies-niilo-rasanen-vertaa-homoutta-moniavioisuuteen-1.1029324?localLinksEnabled=false

        (kommentti S R-L)
        ”Kansanlähetyksen strategiassa vuodelle 2015 (lähde: SEKL:in vuosikirja 2010) sanotaan että järjestö ei hyväksy seksuaalisuuttaan toteuttavia (parisuhteessa eläviä) homoseksuaaljea kirkon työntekijöiksi.”

        http://www.kotimaa24.fi/blogit/article/?bid=526&id=18256http://www.kotimaa24.fi/blogit/article/?bid=526&id=18256

        ”Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys (SEKL) on Suomen evankelisluterilaisen kirkon lähetysjärjestö.”

        http://www.sekl.fi/

        ”Viidesläisyys on hajanainen, eikä sillä ole selvää keskusjohtoa. Se koostuu eri järjestöistä, joista merkittävimmät ovat Suomen Raamattuopisto (SRO), Suomen Raamattuopiston säätiö (SROS), Kansan Raamattuseura (KRS) ja Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys (SEKL), joka on suurin ja laajin viidesläisistä liikkeistä.”

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Viides_herätysliike

        Ja joo, lopuksi vastauksena kysymykseen: Päivi Räsänen on viidesläinen.

        Ministeri opettaa:

        "Räsänen osallistui Kansanlähetysopiston Ryttylässä järjestämään Apologia-forumiin, jossa hän oli seminaariohjelman mukaan opettajan ominaisuudessa."

        Seminaarissa opetettiin homoja kieltäytymään homoseksuaalisista teoista.

        http://www.ilkka.fi/uutiset/maakunta/kansanlahetys-opetti-homoseksuaalisuudesta-kieltaytymista-1.1032798?localLinksEnabled=false


    • vastarantalainen

      Et osoittanut kysymystäsi minulle mutta vastaan kuitenkin. Kyllä uudestisyntynyt kristitty voi langeta, emme ole täydellisiä! Emme luule sellaisia itse olevamme, eikä sellaista pidä kenenkään muunkaan luulla. Olemme ihan yhtä vajavaisia kuin kuka tahansa mutta armosta pelastettuja. Lankeamisen jälkeen olo on kauhea! Ei auta muu, kuin "Canossan matka" ristin juurelle.Ei kuitenkaan pidä luulla, että voi lankeilla loputtomiin! Jumala näkee sydämeen.

    • ljej1975

      mitä helwettiä on viidesläisyys???

      Lapsikastetut luterilaiset lahkot ovat saatanasta.

    • joku pyytää anteeksi
    • luminarsku

      Eivät sitten osanneet Kristitty45 ja Ev.lut. kertoa, mikä laittamassani linkissä oli Raamatun vastaista. Joku taas luulee uskoani tunneperäisesti lonkalta heittäen joksikin 'moralismiksi', kun lukemalla linkin tekstin olisi saanut selkeän kuvan siitä, mihin uskoni perustuu. Kristitty45 sanoo, että kristillisen kirkon perussanoma on se, että ihminen on Jumalan luoma sellaisena kuin on. Kuitenkaan väitteen tueksi ei osata antaa raamatunkohtia, joten aika köykäistä mutu-tuntumaa viljellään. Kuka sanoikaan: "Te eksytte kun ette tunne kirjoituksia." Ja kirkko on eksynyt ja unohtanut uskonsa ydinkohdan: miksi Jeesus tuli.

      Millä tavalla "perussanoma, että ihminen on Jumalan luoma sellaisena kuin on", linkittyy Jeesuksen elämään ja työhön? Mistä löytyy tuollainen sanoma?Miksi Jeesus lähetettiin tänne? Siksikö, että hän kertoisi, että rakastakaa toisianne. Kyllä hän sanoi senkin, mutta oliko se sanomansa ydin? Miksi Jumala jo VT:ssa vuosisatojen ajan valmisteli kansaansa Jeesuksen tuloon profeettojensa kautta? Rakkaudestako vain kertomaan? Mikä oli Jeesuksen merkitys? Miksi Jeesus kuoli? Jos ei se ollut lunastus synneistämme, mikä se sitten oli? Jos Raamatun sanoma nähdään vain moralismina, mihin ihminen vetoaa kerran Jumalan edessä? "Olen elänyt hyvän elämän, olen antanut omastani köyhille, en ole tehnyt pahaa lähimmäisilleni" ovat juuri moraalista elämänarvonsa asettavan yritys selvitä Absoluuttisen Oikeudenmukaisuuden edessä. Jeesukseen uskova turvautuu toisen tekemään työhön, ei omiin ansioihin.

      Mihin aspektiin seuraavat raamatunkohdat sijoittuu "perussanomassa ihminen on Jumalan luoma sellaisena kuin on":

      "Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut
      julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta" Jes.61:1

      1. "Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
      2. Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
      3. Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
      4. Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
      5. mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
      6. Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme." Jes.53:1-6

      "Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" - että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen." Gal.3:13-14

      "Mutta rauhan Jumala, joka on kuolleista nostanut hänet, joka iankaikkisen liiton veren kautta on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen" Hepr.13:20

      Jumala teki liiton ihmisen kanssa veren kautta. Tästä on kyse.

      "..ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista" Hepr.9:22

      ".. tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi" Matt.26:28

      "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa". Joh.3:3

      Jos nykykirkon mielestä onkin "Ihminen on Jumalan luoma sellaisena kuin on", niin ei kuitenkaan Jumalan mielestä kuten raamatunkohdat osoittaa: tarvitaan sovitus, koska jotain on pahasti pielessä ihmisessä. Liberaalinen mitätöinti Jeesuksen työtä kohtaan on täten vääräksi osoitettu.

      Ymmärtämättömyys evankeliumin perussanomasta johtaa, niin onko se sitten sitä korkea- tai ääriliberalismia – jos kerran äärifundikseksi luokitellaan niin miksei sitten toista laitapuolen kulkijaakin.. :)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      453
      2331
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      238
      2076
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1592
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1581
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      53
      1355
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1351
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      152
      1335
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1226
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      68
      1105
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      101
      1069
    Aihe