Olen 20-vuotias nainen noin 59/170. Olen harrastanut salilla käyntiä reilun puolen vuotta ihan mukavasti tuloksia saaden. Siis lihakset ovat kasvaneet ja keho kiinteämpi, olen syönyt siis aivan normaalisti vähän proteiinin saantia nostaen.
Missään vaiheessa kuitenkaan ei ole rasvaa kehostani menettänyt ja sitä on tullut jopa hieman lisää vatsan seudulle kesän aikana jolloin olen pitänyt taukoa.
Nyt tavoitteenani olisi rasvaprosentin pudotus. Olen nyt käynyt salilla vähän aikaa kolmijakoisella treenillä ja 4-5 krt viikossa aerobista liikuntaa lisäksi noin 500-1000 kcal miinuksella. Nyt olen alkanut ajatella saliharjoitteluani teenkö sillä vain hallaa olemassaoleville lihaksilleni kun treenaan kuitenkin kalorivajauksella?
Pilkkooko kehoni energiaa palautuviin lihaksiini juuri liahksistani vai miten? Syön kyllä paljon proteiinia ja huolehdin hiilihydraattien saannista, mutta onko saliharjoitteluni tällä hetkellä täysin turhaa halutessani pudottaa juuri rasvaa?
Olen vähän pihalla luettuani kaikenlaisia juttuja täältä netistä, toivottavasti joku osaisi auttaa.. :) kiitos !
Kalorivajaus ja lihasten kasvu
1
274
Vastaukset
- BodyFitness
Nimenomaan salilla sinun kannattaa käydä, sillä lihastreeni suojelee lihasten hajottamiselta jonkin verran. Sen sijaan sinun kannattaa ehkä hieman vähentää aerobista. Muista että kaikki treeni, myös painoharjoittelu kuluttaa kaloreita ja kalorin poltto jatkuu treenin jälkeen koko päivän kiihtyneenä ns. jälkipolttona. Syö mielummin niin että päivittäinen kalorinvajaus on 250-500 kcal, jolloin painoa putoaa viikossa noin 0,5-1 kg. Tämä kalorivajaus voidaan toteuttaa ruuan vähentämisenä tai treenin lisäyksenä. Ota huomioon treenin aiheuttama kalorinkulutus, jotta et pudota kalorimääriä liikaa tai peruskulutustasolle, tarvitset energiaa enemmän treenin vuoksi. Älä missään nimessä lopeta salikäyntiä, vaan tee lihastreeni kunnolla ja pidä vaikka 500 kcal aerobista päivässä lisäpolttajana, mielummin aamulla ennen aamiaista, jolloin energiaa poltetaan nimenomaan rasvasta kun kehossa ei ole hiilihydraatteja yön jäljiltä. Jos todella teet tuolla tavalla ja syöt mahdollisimman ravintoainerikasta ruokaa, niin takuulla alkaa paino tippua juuri läskistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471197
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako190551- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462