Mitä mieltä olette kolmekymppisestä mihestä, joka juo itsensä humalaan joka pe ja usein myös la, sekä käyttää lomansa lähinnä juomiseen ja siitä toipumiseen? Hänellä ei ole yhtäkään harrastusta (paitsi juominen ja tupakointi) eikä hän koskaan käy edes kävelylenkillä. Olenko tiukkis, kun mielestäni hänellä on ongelma alkoholin kanssa?
Aika vaikea on olla kaveri sellaisen kanssa, joka ei viikonloppuisin pysty tekemään mitään muuta kuin juomaan ja potemaan krapulaa. Ja sitten vielä säälitään itseä ja valitetaan, kun ei saa perhettä perustettua. Kuka haluaa puolisokseen miehen, joka kantaa mäyräkoiria kotiin pari kertaa viikossa?
Viikonloput ja lomat
4
79
Vastaukset
- +++
Sillä kaavalla liukuu pikkuhiljaa täyteen juoppouteen, ja silloin kaikki ns. normaalit aktiviteetit ovat vain juomista häiritseviä tekijöitä.
- t. voipytty
Et ole tiukkapipo. Kaverisi on jo pitkällä alkoholismissaan. Olin samankaltaisessa tilassa aikoinaan. Löysin pohjalle päästyäni AA:sta raittiin elämäntyylin.
Ihan hyvä, että ei ole kyennyt perustamaan perhettä. Läheistensä alkoholinkäytöstä kärsiville on joskus muinoin syntynyt AlAnon -liike.
www.al-anon.fi/ - Tiukkisko?
Mitäköhän hyvä kaveri tekee tällaisessa tilanteessa? Aion ainakin sanoa, etten halua enää nähdä humalassa tai krapulassa. Ehdottaisinko, että ollaan molemmat täysin ilman alkoholia esim. kuukauden ajan - tai vaikka pari viikkoa, jos kuukausi on hänelle liikaa. Ei kai alkoholismista voi parantua täysin, mutta jospa selvin päin vietetyt viikonloput näyttäisivät hänelle, että elämässä voi olla jotain muutakin?
Välillä menee täysin hermot, kun aamulla saa lukea hänen humalassa yön aikana lähettämiä viestejään ja sitten kuunnella anteeksipyyntöjä jälkeen päin. Myös humalassa itkeminen ja krapulassa raivoaminen ovat häneltä tuttua käytöstä. Haluan olla hyvä kaveri, mutta jotenkin tuntuu, että hänen lähellään joudun ikään kuin pyörteeseen, joka tarraa minutkin mukaansa. Tunne-elämän tasapainoisuus on silloin tiukoilla itselläkin, kun on samalla kertaa toiselle vihainen ja kuitenkin toivoisi hänelle vain parasta.
Tulipa sekavan kuuloinen viesti, ehkä joku ymmärtää kuitenkin mistä on kysymys.- sdfeg
Lopeta se homoilu ja ryyppää yksin. Niin kuin minä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2442044- 841228
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171045- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 121771
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701