Hypoosi tarkoittaa

DDR-CitySide-82Elämä

Kristillisissä piireissä sunnuntai-oloja, mutta voi miten niitä voikaan helpottaa Jumalan Sanan avulla pyhittäen lepopäivänsä. Ovathan ne ikäviä. Erityisen hienoa elämä on niiden kanssa ala-asteikäisenä.

" Oli sunnuntai-päivä. Aurinko paistoi somasti pilvien lomasta. Isojen Cumulus-pilvien, oli myöhäissyksy tai aikainen kevät. Outoa oli, miten vuodenajat eivät edes erottuneet toisistaan sunnuntaisin. Aamuni oli alkanut fiktiivisellä kirjalla ja aamiaisella, sunnuntai-brunssilla, joka oli yhdistetty aamiainen ja lounas. Meillä ei tänään syötäisi muuta, vain jotakin pientä, ehkä iltapalaa.
Kirkonmenot telkkarista rauhoittivat ruokailun jälkeen koko perhettä. Jotakin niin kohtalokasta, kuin esimerkiksi pihalla kuuran ja ja ohuen lumivaipan alla nukkuva kasvisto. Katsoin usein Jumalanpalveluksen ajan ikkunasta ulos, melkein koko ajan. Ruoka ei ollut ollut mitenkään hienoa, mikään ei voittaisi evankeliumin ilosanomaa. Kirkonmenot olivat paitsi hyvä tapa, niihin oli myös hyvä rauhoittua. Niitä seurattiin varmaan monessa kodissa sen ajan maaseudulla rauhoittuen.
Seuraavaksi olisi taas aikaa läksyille ja lukemiselle, ehkä vierailulle jollekin ystävälle, mummolaan tai tädille. Lukisin pari tuntia tai vierailisin saman verran aikaa kylässä. Mitähän sisareni tekivät? Eikö pelejä tänäänkään? Vanhempani olivat väsyneitä, he eivät jaksaneet osallistua enää normaaliin elämään tai saaneet elämänsyrjästä tai elämänmausta kiinni. Paljon aikaa, paljon odottamista. Kun tulisin takaisin ottaisin käsityön esille.
Palatessani muutin mieltäni. Lähtisinkin lenkille. Kävelisin tai juoksisin maaseututietä metsätielle ja takaisin. Otan ehkä koiran mukaani, mikäli löydän sen jostakin. Se, perheemme rääsy ja kullannuppu voi olla varattu. Toivoisin niin. Haluaisin ehkä käydä virallisella pururadalla, mutta se on melko kaukana. Tyytyisin ehkä tosiaan pellonlaitaan ja läheiseen metsätiehen, vähän epävirallisempaan pururataan. Läheisessä metsässä oli myös ihana vaellella koiran kanssa. Minulla kesti pari tuntia, vähintään, leikkiessäni, sunnuntaisin ulkona. Se antoi voimia, koska oli niin ihanan raikasta. Ilma oli kylmä ja oli vähän pakkasta.
Kun tulin sisälle, alkoi rajuilma. Vähintäänkin matalapaine. Melkein, joka sunnuntai. Ottaisinko käsityön vai ottaisinko raamatun? Selailin ainakin käsityölehtiä, ehkä löytäisin sieltä jonkun helpon ikäiselleni sopivan työn tai askartelun. Ehkä käväisisin samassa perheessä asuvilla isovanhemmillani, joilla kuitenkin oli ihan oma koti. Ennenkuin he tulisivat hoitamaan pienempiä sisaruksiani. Kuulisin ehkä sanan tai toisen historiasta tai voisin yrittää etsiä heidän kirja.- tai kasetti valikoimistaan, jotakin mielenkiintoista, jotakin historiallista. Selailla esimerkiksi sota-ajoista kertovaa kirjallisuutta ja tuntea ja tunnistaa näin kylän väkeä ja yhteenkuuluvuutta.
Tai muusta historiasta. Lapsia tultiin hoitamaan. Vetäydyin lukemaan, yksikseni. Jopa sellainen työ piti saada hoitaa rauhassa. Meidän kaikkien, molempien. Lapset ja lapsenlapset ovat tulevaisuuttamme. Otin esiin yleensä lapsille tarkoitetun kuvakirjan Raamatusta. Myöhemmin myös vanhempieni vihkiraamatun, jotta voisin lukea viitteitä. Sehän oli vähän samaa, kuin historian opiskelu. Miten tästä nyt kukaan kärsisi? Miten tähän vuorotyö liittyi? Kuvakirja-sarja Raamatusta oli tosi hieno ja viehättävä, siellä oli paljon taidetta. Mitä sitten tekisin, tässä menisi tunti tai pari... Läksytkin oli jo tehty, eikä TV:stä sunnuntaisin todellakaan tullut mitään ikäiselleni sopivaa. "

P.S. Arvaa mille lepopäivä pyhitetään?

9

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mun!:Sinde-82

" Petri on lääkärinlapsi ja uskovainen nuori. Mä näin hänet kerran, ekan kerran tiellä H****karilla, kun hän polki pyörällä, kai äidin serkun kanssa, nilkka kauniisti ojennettuna. Mä olin 3- tai 4-vuotias. Me oltiin lähdetty tapahtumapaikalle, ihan nopeasti, lennosta. Äitini heijasti, kuin enkeli. Hänellä oli psykologi mukanaan.
      Enkeli, joka heijastaa on holhouksessa.
      Sen näkee jalkaraudoista, mutta ne eivät kerro
      väkivallasta tai väkivaltaisuudesta
      Koska on enkeli, joka heijastaa.
      Jalkaraudat voivat olla väkivaltaisuuteen,
      mutta myös heijastamiseen, joka kertoo
      väkivallan ihannoimattomuuteen
      Enkeli kertoo sosiaalisuudesta
      Mä olin LSD:ssä ja mulla oli hame päällä, lemmikinsinininen, jossa oli valkovuokkoja. Se oli mun bestis ja sitten mulla oli turvaistuin kanssa ja kädet paikallaan. Radiosta soi oikeasti tai leikisti Doorsin Light My Fire ja molemmilla olkapäilläni ja päässäni istui ystäväni mummo ja hänen pappansa, joita kukaan ei tunne ja jotka ovat hartaita kristittyjä. Meno oli tosi kova, raju. Päätä hajotti ja ulkona alkoi satamaan vettä.
      Ulkona, rannalla oli sirpaleita. Ruskeita lasinsiruja rikkoontuneista keskikaljapulloista. Eläimet voisivat loukata, peseytyessään.... Taivaalla oli paljon Cumulus-pilviä. Ne leikkasivat, kuin värttinä Prinsessa Ruususesta, kun se pisti prinsessaa ja vaivutti 100-vuotiseen uneen. Leikkasivat taivaankantta, pyörivät monopolin tavoin ja satuttivat silmiäni. Minua väsytti. Pilvet leijailivat, pyörivät ja muuttuivat, sinisellä taivaalla, suurella rannalla, sinisen veden yllä.
      - Mä ainakin lähen meneen, jos ne tulee sinne, uhosi äidin serkku Petri. Näin hänet ensimmäistä kertaa tuolloin. Hän on varmaankin, ainakin pilvistä ennustettuna Kaksonen. Ääni kaiuttimesta tai auton tuulettimesta loppui samalla, kun salama löi taivaalla. "

• DDR-City_Side82

Sekin on eräs sairaus, jonka mania voi laukaista. Mistä voisi olla kysymys? Ainakaan kaikkiin kysymyksiin ei ole
      A. Pätevä
      B. Halua
      C. Osaamista

vastata...
      Mitä? Olisitteko tarvinnut jotakin muuta...? Juuri sillä hetkellä....

• M.A./Sinde vm-82

Entä mistä kertoo Doorsin Light My Fire? Olikohan se positiivinen vai negatiivinen teos... ? Siitä on ollut paljon ongelmia ja mistä se viestii? Meillä Suomessa Jim Morrisonia on näihin päiviin asti pidetty hyvin sopimattomana, mutta hänen tarkoituksensa saattoi vasta selvitä tämän vuosituhannen alusta. Ikäänkuin ihmiset hoitaisivat toinen toistaan tällä vuosituhannella ja olisivat aloittaneet sen jo joskus 1970-luvulla. Vaikka asun kristityssä perheessä, asemani ei ole minun omani, joka on hieman liioin monimutkainen asia. Monimutkaisiin asioihin ei saa mennä mukaan, eikä sekaantua. Jim Morrison ja hilluminen, tämä on hyvin kolmiulotteinen kappale, kovinkaan tunnepitoinen se ei enää ole. Se taas on pioneerien vika, tiedätkö mikä on pioni. Mä en edes nyt muista, millainen kukka se on. Se on hieman liian kuunneltu. Kenellekähän tämä kappale on tilattu? Nyt se vaikuttaa vielä enemmän surkeammalta ja törkeämmältä, jopa ehkä loukkaavalta. Turhaa riitelyä....

• Mun!Sinde vm-82
        M.A./Sinde vm-82 kirjoitti:

Entä mistä kertoo Doorsin Light My Fire? Olikohan se positiivinen vai negatiivinen teos... ? Siitä on ollut paljon ongelmia ja mistä se viestii? Meillä Suomessa Jim Morrisonia on näihin päiviin asti pidetty hyvin sopimattomana, mutta hänen tarkoituksensa saattoi vasta selvitä tämän vuosituhannen alusta. Ikäänkuin ihmiset hoitaisivat toinen toistaan tällä vuosituhannella ja olisivat aloittaneet sen jo joskus 1970-luvulla. Vaikka asun kristityssä perheessä, asemani ei ole minun omani, joka on hieman liioin monimutkainen asia. Monimutkaisiin asioihin ei saa mennä mukaan, eikä sekaantua. Jim Morrison ja hilluminen, tämä on hyvin kolmiulotteinen kappale, kovinkaan tunnepitoinen se ei enää ole. Se taas on pioneerien vika, tiedätkö mikä on pioni. Mä en edes nyt muista, millainen kukka se on. Se on hieman liian kuunneltu. Kenellekähän tämä kappale on tilattu? Nyt se vaikuttaa vielä enemmän surkeammalta ja törkeämmältä, jopa ehkä loukkaavalta. Turhaa riitelyä....

Siis voiko ihmiskunta pyrkiä siihen, ettei ole sunnuntai-päivällisiä tai hienoja sunnuntai-ruokia tai hienoja sunnuntai-lounaita? Voiko olla jo niin, ettei ruoka ole kovinkaan hienoa? Maaseutu ja yhteiset perheruokahetket, ovatko nekin vain hyposeeja? Vai oikeasti tärkeitä rakkauden, sekä yhdessä, että yksinolon hetkiä! Mistä oikeastaan skitsofreniassa on kysymys?

• Adelainen postia; os
        Mun!Sinde vm-82 kirjoitti:

Siis voiko ihmiskunta pyrkiä siihen, ettei ole sunnuntai-päivällisiä tai hienoja sunnuntai-ruokia tai hienoja sunnuntai-lounaita? Voiko olla jo niin, ettei ruoka ole kovinkaan hienoa? Maaseutu ja yhteiset perheruokahetket, ovatko nekin vain hyposeeja? Vai oikeasti tärkeitä rakkauden, sekä yhdessä, että yksinolon hetkiä! Mistä oikeastaan skitsofreniassa on kysymys?

Postmoderaattori morfiini sikalätty ja-tai/-sekä ja se vaseliini spede ihra oikea voltti takaperin raparperiin lapaset.

Oh! Höykyrä is back!

Guess what? Ja sen ja sen sen ville pojan kotiin tunkeutui pikku majava ja oli se vessapaperi tukkiutunut pöntön niskaan vaikka lepäilikin leipähyllyllä Sällylän Annen vahanukke, pilkko ja pimeä. Jarmon/Jermon kartonkinukkekoti epäily ei liity siihen.

Sutinaa. Lude. Lude.
        Kuitusen Virpin Alastaron kiihdytyskeskuksen veli oli muuttanut Imatralta pikkaraisen kohinaa-a.
        Lude. Esko.

Keke Rosberg Annu-Leena Härkönen Fiat, Gran Turismo ja Peppe. Siinä vasta pari.

Ei se mennyt niin.

• Joku Muu,Sinde82

Voi sellainen varastosta löytyä. Ihan biologian kanssa, joka liittyy mm. lapsen heräämiseen, syntymään ja nukkumiseen. Onko muuta asiaa? Miksi peilaat taas? Joitakin täytyy ihan auttaa sen peilaamisen takia, jotkut asiat taas pitää vain itse ymmärtää.

Joku muu hieman kuule arg...
      "Mä yritin taas henkirikosta mennä."
      Onko sellaisen fiktiivisen kansantutkiminen sitten taas kuinka perhekeskeistä? Olethan jo ymmärtänyt varmasti mihin perustuu perhekeskeisyys tai franchising-kvitto? Entä virkaanastuminen? Naispappeus-kiista nimekkeellä kysytty, samoihin aikoihin. Miten ihmeessä, 3- tai 4-vuotias voisi vastata näin laajoihin asioihin.

En harrasta veikkausta, kun en edes näe tai ymmärrä sillä tavalla veikkauskuponkien taustaviivoja. Kauheen pienessä luukussa ja pienellä fontilla olevaa tekstiä. Mullahan on koko elämä jo toki kuvattuna julkisesti TV:n puolella, juuri muistin, mutta sehän on vain reinkarnaatio ja yhteinen näkö, mitä siitä? Maailmassa on kaikkea ihmeellistä, myös vakuutettavia vahinkoja.

Ensin tuli Red Sonja?
      "Hei! Suljetaan se arkkuun! Kuin ne nunnat luostarissa."
      Sitten tuli Nuori Naimaton Nainen " Sitä tikulla silmään joka vanhoja muistelee, kuin psykiatria, fransiskaanius-kvittoineen ja pätemisineen."
      Kolmanneksi Viimeinen Mohikaani "Läheisiä, omaisia, eristämistä ja kaksinaamaisuutta sekä kaksimielisyyttä. Hieman Juntti! Hei, kaikki tarvii varmasti apua, tutkia nyt sellaistakin suurennuslasin omaisesti. Franchising-kvitto"
      Kuin osoitusta-, ohjailua-, ja omistamista.
      Tai vain pelkkää aksentinsiirtoa mustalaisista naamiaisineen.

Se päihdehoitolaitos, se pitää heti paikalla lopettaa, se oli rekisterivirhe, merkurius-kuuvirhe. On väärin pyytää, että kokisi koko ajan toista ihmistä. Marionetti ei ole pantomiimiperusteinen järjestysluku. Inhimillisyyttä ei ole huomioitu lainkaan.

Fakta vai fiktio:
      Kartonkinukkekoti
      Hypoteesi: Mystiikka omistus ja Ohjaileva omistus
      Minimissään rekisterivirhe ja merkuriusvirhe
      Merkuriuskuuvirhe on nimenomaan omistusperusteinen ja omistamisperusteinen virhe, joka johtuu pätemisestä.
      Lukutaidotta ihmiskäsitys... Origon ja grafologian takia.

• Adelainen postia; o2

Malli-Origo virhe. Laiton teksti-testi pedataan haitarimusiikkia suurin elein ilman vesipostin/suihkulähteen kemiaa ja kalskahtavaa symbaalimusiikkia.

Onko kenestäkään löytynyt syntax error ilman rebublikaani-fissio uunilahnaa?
        Kiusaukseen mitä sopivin yhdistemä jos nakit ja muusi taktiikalla sidotaan haihai. En näe siihen esteitä.

Vakavaa poikaa ja tyttäriä ilman nenäsuikeineen.

Suu-ilme-eleinen kastraatio-fuusio on reaktoriperusteinen focusaattori-? (jatka samaan tapaan)

Onko Sedu Koskisen tyrä jo ommeltu?
        Ehdotus:

a) jos
        b) kevät
        c) hierarkia
        d) oma valintainen

ps. Turkki on myös vaate

• Sinde vm-82

Onkohan tällainen arviointi laillista, Doremifasollasido? En pidä esim. nyt kaikista sanoista.... En ole sillä tavalla koulutettu psykiatriaan? Miksi olet olemassa? Vain panemiseen ja nussimiseen...

• Adelainen post.3

Miksi vakuutat itseäsi reinkarnaatiolla ja taustamusiikilla? Doremifasolatido ja SeduKoskinen. Spede Pasasen ykspyörä ilman jarruja on parempi kuin tandemi ilman kilohaileja. Täytyy myöntää että sinulla on rattaat mukana ja lämmin veri. Tai pikemminkin että sanonnat ja suu-ja-sorkka-eleet ilman haitarimusiikkia tai, kuten sanoit Doorsia voivat viihdytellä pidempäänkin jos etsit kvanttiteorian sijasta elämän sisintä.

Tärkeintä olennaisessa sisin, ei pisin, tisin tai visiblin.
      Myös nämä kolme: Kissa, kissi ja tinasotilas.

Oletko tarkkaillut kuutamoa ilman hitsausmaskia? Tai oletko vyöttänyt itsesi kuin kuningas? Kuka on määrännyt vuodenaikojen lohensavustuspöntöt tai kuka on kirjoittanut hellepäivinä päivänkakkaroiden ja ukkospilvien koodit?

Vastaa jos sinulla on focusaatiota ja/tai ruuhkaperusteisesti kolmiulotteista manööveria.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      88
      2108
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1766
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      241
      784
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      732
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      566
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      502
    Aihe