Eräs tunnettu vl on sanonut täällä palstalla, että turhaan menevät ihmiset ristin juurelle etsimään Jeesusta Kristusta, koska risti on tyhjä ja Jeesus on taivaassa. Jeesuksen tehtävää jatkaa täällä maan päällä seurakunta ja sen palvelijat. Mutta eikö edelleenkin Raamattu kehoita lähestymään Jumalaa Kristuksen kautta?
24 Mutta Jeesus pysyy ikuisesti, hänen pappeutensa on muuttumaton.
25 Siksi hän pystyy nyt ja aina pelastamaan ne, jotka hänen välityksellään lähestyvät Jumalaa. Hän elää iäti rukoillakseen heidän puolestaan.
Onko ristiriitaa?
3
83
Vastaukset
Siellä on monta ristiriitaa. Esimerkiksi, Jeesus pelasti jo ihmiskunnan, joten ei raamattujakaan enää tarvita mihinkään.
Joku voi aina väittää vaikka mitä, mutta kun itse tajuaa, ettei kyseessä ole muuta kuin jonkun henkilökohtainen mielipide, sillä eihän kukaan voi väittää tuntevansa jumalaa, koska kukaan ei voi väittää tietävänsä kaikkea tai kykeneväinen tietämään yhtään mitään varmaksi. Se vaatii jumalan. Tässä ristiriita joka tuhoaa jokaisen dogman.
Jeesus on kuollut. Se miten hän elää nykyään on aihe erikseen, hänen osansa elävät täällä, osana muita ihmisiä, hänen aatteensa ovat ehkä universumin luonteessa, eli joku voi hänen ajatuksensa löytää ilman häntä. Hänen kauttaan on ainut tie pelastukseen, ehkä juudeassa? Ei hän tiennyt muusta, oli hän sitten yksi ihminen tai useampi kirjiottaja.
Jeesuksen seurakunnan ohjeet olivat aika yksinkertaiset; Kiertele maailmaa, älä jää sinne missä sinua ei kaivata ja taas ole ihmisten keskuudessa puhumassa hyvää sanomaa niin kauan kun sinua siellä siedetään tai elätetään. Älä pakkaa mukaan mitään. Ja sitten joku rakensi vatikaanin.
Mutta näin nämä asiat menee.. :/
Ristiriitoja siis löytyy, koska tekstit on kaikki ihmisen kokoamia, mutta ne ideat ja ajatukset siellä ovat arvokkaita, ihan pohtimis mielessä, eri mieltä saa olla, ja jos joku sanoo ettei saa olla niin tämä ihminen luulee olevansa muiden yläpuolella, jumalankin tasolla, koska nämä ihmiset luulevat tietävänsä jumalan.- luteril. kristitty
Vastaan näin:
Usko on sekä kärsimysuskoa että ylösnousemususkoa.
Sydämen silmien verkkokalvoille on piirtynyt verihaavainen minunkin syntieni puolesta kärsivä Jeesus Kristus.
Tästähän Paavalikin kertoo korinttolaisille:
1. Kor. 2:1-2
Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
Ja galatalaisia Paavali varoittaa:
Gal. 3:1
Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
Mutta risti on nyt tosiasiallisesti tyhjä, se on ollut jo pari tuhatta vuotta. Jeesus on noussut ylös kuolleista. Se tarkoittaa, että Jeesus meni taivaaseen valmistamaan sijaa meille Isän tykönä. Sieltä Hän lähettää Pyhän Henkensä opettamaan jokaista joka Häneen uskoo ja turvaa, avamaan Jumalan sanaa, sekä kirkastamaan Kristusta, Jumalan kunniaksi.
Me olemme kastetut Jeesuksen kanssaan kuolemaan, ja kerran meidän herätetään ylös kuolleista niin kuin Jeesus herätettiin. Me matkaamme Jeesuksen jalanjäljissä kantaen kukin ristiämme
Luuk. 9:23
Jeesus sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua."
Seurakunta kattaa tässä ajassa palvelijana armopöydän, jossa uskovainen saa vahvistusta Jumalan alkamalle ja vaikuttamalle uskolle Poikaan Herraan Jeesukseen. Seurakunnalla ja palvelijoilla on vain saarnavirka, Jeesuksen käskyläisinä, ei tämän ylitse. Mutta Jumala on edelleenkin uskon alkaja ja päättäjä, Hän on armahtaja.
kysyt:
"Mutta eikö edelleenkin Raamattu kehoita lähestymään Jumalaa Kristuksen kautta?"
Me voimme lähestyä Jumalaa Herran Jeesuksen Kristuksen kautta. Voimme myös rukoilla suoraan näin: Rakas Herra Jeesus Kristus. Jumalan sana ja Pyhä Henki ovat valo ja voima uskovaisen vaelluksen tiellä.
Jeesus opettaa, että Isä antaa lapset eli valittunsa Jeesukselle:
Joh. 6:44
Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä.
Ja Jeesus tuo lapset takaisin Isän kotiin:
Hepr. 2:10-13
Hän, joka on kaiken luoja ja perusta, tahtoi tuoda paljon lapsia kirkkauteen, ja siksi hänen tuli tehdä heidän pelastajansa ja perilleviejänsä kärsimysten kautta täydelliseksi. Pyhittäjällä ja pyhitettävillä on kaikilla sama isä; siksi ei pyhittäjä häpeäkään kutsua näitä veljikseen: -- Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä. Hän sanoo myös: -- Minä turvaan Herraan, ja edelleen: -- Tässä me olemme, minä ja lapset, jotka Jumala minulle antoi.
Risti ei ole menettänyt merkitystään. Risti ja Jeesuksen veri on monelle loukkaukseksi tänäkin päivänä. Sydämessä ristin juurelle tulee tänäkin päivänä jättää KAIKKI murheet, ajatukset ja teot. Se kysyy uskoa mutta ristiinnaulittu Herra on sitä myös antava.
Uudestisyntyneen Jumalan palvelijan jalo mutta nöyrä velvollisuus seurakunnassa on vahvistaa, rohkaista ja vakuuttaa sinua sanomalla: usko syntisi Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen anteeksi.
Kiitän Jeesusta jos osasin olla vähänkin sinulle avuksi. - Paavo Tillikka
"Seurakunnalla ja palvelijoilla on vain saarnavirka, Jeesuksen käskyläisinä, ei tämän ylitse."
Oikein kirjoitat! Vain saarnavirka. Sovinnosta meidän tulee saarnata ja antaa Sovittajalle se kunnia ja kiitos, joka Hänelle kuuluu. Sovintoa emme ole valmiit ja kykyneväiset tekemään Jumalan ja ihmisten välillä, mutta meille on ensiarvoisen tärkeä tehtävä ja lupa saarnata sovinnosta ja SUURESTA SOVITTAJASTA: JEESUKSESTA KRISTUKSESTA!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama194939Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä563950Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve603523Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942858On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622698Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732668Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä982634Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1382408Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta572299Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl582084