olen kuusitoistavuotias tyttö ja harrastin seksiä poikaystäväni kanssa noin viikko sitten, jostain syystä kondomissa oli reikä ja poikaystäväni laukesi mutta mahalleni ei siis sisääni. kävin hakemassa jälkiehkäsy pillerin ja kuukautisieni pitäisi alkaa viikon päästä mutta minulla on tullut runsasta valkovuotoa ja rintojani aristaa ja minulla on parin päivän ajan ollut myös ylävatsan mahakipua sekä nenäni on ollut tukkoinen
olenko siis raskaana?? missä vaiheessa pitäisi hakea raskaustesti?
asia pyörii koko ajan päässäni
pikaista apua!
6
105
Vastaukset
- et ole raskaana.
Älä harrasta aikuisten juttuja vielä pitkiin aikoihin jos pitää tollasia turhuuksia miettiä!!
- Dara
Hmmhhh... En minä kauhean omituisena sitä pidä, jos pelkää olevansa raskaana ja sitten pohtii omia oireitaan, varsinkin jollei sellaisia yleensä itsellä ole. Muistan kun päälle parikymppisena kerran jälkiehkäisyn hain, kun olin unohtanut yhden pillerin välistä. Kyllä minulla päässä pyöri raskauden mahdollisuus käytännössä alinomaa ennenkuin kuukautiseni taas tulivat. Varsinkin kun je-pillerit aiheutti sellaisia oireita, mistä en yleensä kuukautiskierrossani kärsinyt, kuten heikotusta ja pahoinvointia, niin tietenkin pelkäsin että kyseessä oli aamupahoinvointi ja raskausoireet... Ei niihin tuntemuksiin paljoa se auttanut, että tällaiset oireet mainittiin jo je-pillereiden käyttöohjeissa...
Olinko minäkin mielestäsi kypsymätön harrastamaan seksiä silloisen kohlattuni kanssa, kun kerran pohdin olenko raskaana? Miten ihmisen pitää ajatella tällaisessa tilanteessa, että on kypsä seksiä harrastamaan?
- Dara
Pidän hyvin epätodennäköisenä sitä, että olisit raskaana. Toimit myöskin vastuullisesti hakemalla jälkiehkäisyn vaikka poikakaverisi ei sisällesi lauennutkaan.
Jälkiehkäisy sekoittaa omaa hormonitoimintaa, joten kuukautskiertosikin on saattanut hyvinkin mennä hiukka sekaisin. Itselläni nuo mainitsemasi oireet, tukkoista nenää lukuunottamatta, ovat oireita kuukautisten alkamisesta. Toki jos sinulla ei yleensä sellaisia oireita ennen menkkoja ole, niin on täysin ymmärrettävää, että olet huolissasi.
Kehotan sinua nyt rauhoittumaan. Raskautta ei kannata nyt murehtia, sillä tuskin todellakaan raskaana olet. Lue mitä je-pilleripakkauksesi käyttöohjeissa sanottiin sivuvaikutuksista. Raskaustestiä ei kannata tehdä, ennenkuin kuukautiset ovat oikeasti myöhässä. Joten odottele nyt rauhassa vaan :) - pirkkiss
Jälkiehkäisyn yleisiä sivuoireita ovat mm.alavatsakipu, päänsärky, väsymys ja huimaus, joskus myös vuotohäiriöt ja rintojen arkuus. Todennäköisesti kuukautisesi ovat pian alkamassa.
- paniikki111
kiitos paljon vastauksista :)! nyt se tilanne että alkoi hiivatulehdus eikai se ole mikään raskauden merkki ? viikonloppuna pitäisi menkkojen alkaa eli odottelua vaan :s toivon todellakin että ne alkaisivat ja pian !
- 1977*
Hiivatulehdus ei ole raskausoireita.
Vaan se on oire sinulle sopimattomasta ruokavaliosta ja mahdollisesti myös pieni huomatus (omasi ja sukupuolikumppanisi) henkilökohtaisen hygienian tärkeydestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882088Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361756- 1801316
- 237766
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
- 65699
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49556
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337492