14v jälkiehäkäisy? ovutlaatio=raskaana?

jessi.paju

hei!olen 14 vuotias tyttö.tiedän....olen nuori ja seksin harrastaminen näin nuorena on hullua mutta kyllä..minäkin olen harrastanut jo seksiä.olin pari päivää sitten poikaystäväni kanssa sängyssä.käytimme ehkäisyä,mutta kortsu oli jostakin syystä mennyt rikki.olin kauhuissani!kenelle kertoisin?mitä teen?no aikani mietittyä uskallauduin kertomaan äidille asiasta.äiti oli kauhuissaan.äiti osti minulle jälkiehkäisytabletin.otin sen noin 8h jälkeen seksin.minulla ei ole ollut oireita.outoa?oli kuukautis kierron 14pv eli avulaation alkamis pv.onko kenelläkään kokemusta tästä tabletista?toimiiko se?kenellä tämä tabletti on toiminut ja kenellä ei? kertokaa minulle että onko minkäänlaisia mahdollisuuksia että olisinkin raskaana?milloin voin tehdä raskaustestin? en haluaisi tänne mtn haukkumisia.tiedän että olin juolimaton mutta kannoin silti seuraukset ja kerroin äidille ja otin tabletin oikeaan aikaan!kiitos vastanneille jo etukäteen!

2

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pirkkiss

Raskaus on mahdollinen, mutta epätodennäköinen. Jälkiehkäisyn teho noin pian yhdynnän jälkeen otettuna on n. 85%. Jos jälkiehkäisy on tehonnut, kuukautiset alkavat normaaliin aikaan, tai muutamaa päivää aiemmin tai myöhemmin. Raskaustestiä ei kannata tehdä ennen kuin kuukautiset ovat selvästi myöhässä. Siis jolleivat ole alkaneet kun pitäisi, ,niin odottele vielä se muutama päivä rauhassa. Jälkiehkäisy sekoittaa omaa hormonitoimintaa hieman kuitenkin.

On hyvä, että kerroit äidillesi asiasta. Hän varmaan tukee sinua tässä nyt kuukautisiakin odotellessa. Voisitte varmaan keskustella myös siitä, olisiko sinulle fiksua hankkia vaikka e-pillerit, jos suhde poikaystävääsi on vakituinen.

Olen käyttänyt kahdesti jälkiehkäisyä ja molemmilla kerroilla se on tehonnut.

• 1+1

Joko olet tullut raskaaksi tai sitten et. Sen tiedät vasta parin viikon kuluttua. Testiä et aiemmin voi tehdä. Ja jos tulee vuotoa niin se on sitten se hyvin yleinen kyseisen lääkkeen sivuvaikutus eikä kerro siitä laisinkaan oletko raskautunut vai et.

Eli tee testi kun sen aika on (n. 3 viikon kuluttua). Vaikka kuukautisetkin alkaisivat, sillä on olemassa ns. valekuukautiset (itselläni moiset molemmissa raskauksissa kolmen ensim.kuukauden ajan)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2138
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1786
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      177
      1329
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      231
      803
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      742
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      721
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      720
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      210
      616
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      577
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      42
      532
    Aihe