Olen ajatellut tehdä Kelasta, Työvoimatoimistosta ja paikallisesta terveysasemastani rikosilmoituksen, koska katson heidän syyllistyneen terveyden perusteella tapahtuvaan syrjintään.
Työvoimatoimiston epäilen syyllistyneen syrjintään sen takia, koska he asiattomasti asettivat minut karenssille siitäkin huolimatta, että toimitin heille tiedon terveydentilastani kirjallisella lääkärintodistuksella. Lisäksi katson, että on kohtuutonta, että asiani korjaaminen vaatii vuosikausien käsittelyn eri valitusinstansseissa. Mielestäni se, että valitusten käsittely kestää vuosia tapauksessani on syrjintää terveydentilani ja taloudellisen asemani takia.
Katson TE keskuksen tehneen asiantuntemattomia johtopäätöksiä terveyden tilastani.
Kela taas ole informoinut minua mitenkään miten asiaani pitäisi hoitaa vaan on jättänyt oman tiedottamisvelvollisuutensa laiminlyömättä. Olen saanut paikallisen kelan virkailijalta vain epämääräisiä neuvoja tyyliin tämä lääkärin todistus ei kelpaa tyylisesti. En voi ymmärtää miksi lääkärin todistus ei voi kelvata. Mielestäni se, että minua pompotellaan edes takaisin kelpaamattomilla papereilla on syrjintää itsessään.
Terveyskeskuksen katson syyllistyneen tehtäviensä laiminlyöntiin, koska minulle ei ole annettu mahdollisuutta tavata lääkäriä tai saada tarvitsemaani hoitoa kuin vasta kuukausien jonottamisen jälkeen ja siitä syystä en ole voinut saada tarvitsemiani lääkärintodistuksia ajoissa voidakseni hoitaa asiani TE keskuksen kanssa.
Olen ajatellut rikosilmoitusta, koska mielestäni Työkkärin ja kelan toiminta on lainvastaista on tarkoituksen mukaista, että toiminnan lainmukaisuus selvitetään poliisin suorittamalla esituskinnalla.
Esitutkinta sairaiden kohtelusta Työkkärissa ja Kelassa
11
206
Vastaukset
- maassamaantavalla
B-todistuksella sairaslomalla olevia työttömiä on ajettu www.petrea.fi ronkittavaksi päästä vaikka on tuki & liikuntaelin sairaudesta selkeät vika diagnoosit ja lausunnot.Jokainen voi miettiä tahollaan kenen pussiin kelan
laitos päätökset tekee.Näissä laitoksissa et näe ensimmäistäkään maahanmuuttaja taustaista,heille ei tarvita tutkimuksia kun päätökset voidaan tehdä ihan mukavia jutellessa tomistolla virkailijan kanssa...- Totuus125
Suomessa on muistaakseni Helsingin seudulla noin 1000 työtöntä virolaista, jotka ovat joskus tulleet Suomeen töihin ja tehneet töitä muutaman vuoden. Sen jälkeen saaneet potkut eivät ole kuitenkaan oikeutettuja Suomalaiseen työttömyysturvaan.
Mitä tapahtuu no heille maksetaan Sossusta enemmän rahaa kuin Suomalainen saa työttömyysturvaa ja kun sosiaaliturva tulee sossusta ei heillä ole minkäänlaisia aktivointitoimenpiteitä tai karenssiloukkuja.
http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli/Ulkomaalaisten sosiaaliturva epäselvä/1135250438283
Virolaisia ei pysty edes kukaan valvomaan voivat ihan hyvin näyttää sossulle suomalaisen pankkitilin nolla numeroa ja nostaa korvaukset ja sen jälkeen mennä Viroon hommiin samalla kun nostavat korvaukset suomesta.
Sellaisia tapauksia on paljastunut, että virolainen on suomessa nostanut 15 000€ Sossusta rahaa ja silti pyörittänyt Virossa lakitoimistoa. Tätä on käsitelty mediassakin. En nyt löydä uutista, mutta jos löydän laitan linkin.
Totuus on se, että jos oot oikean maan kansalainen et siis suomen et joudu puoleksikään yhtä kovan paperikyykytyksen kohteeksi ja silti tuet juoksevat.
- Nuori nainen
Minuakin ärsyttää tämä jatkuva juokseminen Työvoimatoimistossa ja Kelalla, koska olen vakavasti sairas nuori nainen.Ammattia minkään-näköistä minun ei kannata hommata,koska en voi tehdä mitään työtä on sen verran pahoja sairauksia tuki ja liikuntaelinsairauksia sekä muitakin.Mielenterveysongelmia minulla ei ole.Olen ollut auto-onnettomuudessa muunmuassa,jossa olen vahingoittunut pahasti.Silti on kamala rumba kun yritän hakea eläkettä koko ajan ja luullaan,että työtä voin tehdä joka ei pidä paikkaansa.Ainoa syy ja vähimmäisturva on enää tämä yhteiskunnan maksama työmarkkinatuki miksi olen edes enää elossa.Tiedän,että olen kamalan köyhä ja sellaisena tulen pysymään,mutta en voi tilanteella mitään,koska en pysty tekemään työtä.
- Ehdotus tässä
Harkitse tätä:
Oletko harkinnut opiskella esimerkiksi kielen kääntäjäksi? Niitähän töitä voi tehdä kotoakin käsin.
Haet iltalukioon ja teet ylppäripaperit jos ei vielä ole. Iltalukiossa opiskelu on mukavaa, koska siellä on yleensä aikuisia opiskelutovereita ja opiskelukin menee siten, että tehdään neljänä iltana viikossa samaa ainetta kerrallaan joten voi keskittyä yhteen aineeseen kerrallaan.
Jos olet ylioppilas niin haet johonkin yliopistoon opiskelemaan kirjallisuutta, kieliä tai vastaavaa. Jos pääset yliopistoon sisälle niin tapaat siellä taatusti fiksuja ja mukavia ihmisiä jo senkin takia se on hyvä tavote.
Jos olet nuori niin mitä menetät?
Minun vanha isänikin innostui vielä 70 vanhana ukkona menemään iltalukioon opiskelemaan englantia ja äidinkieltä. Vaikka ei varmaan enää edes elä kauaa. - istuminen myrkkyä
Ehdotus tässä kirjoitti:
Harkitse tätä:
Oletko harkinnut opiskella esimerkiksi kielen kääntäjäksi? Niitähän töitä voi tehdä kotoakin käsin.
Haet iltalukioon ja teet ylppäripaperit jos ei vielä ole. Iltalukiossa opiskelu on mukavaa, koska siellä on yleensä aikuisia opiskelutovereita ja opiskelukin menee siten, että tehdään neljänä iltana viikossa samaa ainetta kerrallaan joten voi keskittyä yhteen aineeseen kerrallaan.
Jos olet ylioppilas niin haet johonkin yliopistoon opiskelemaan kirjallisuutta, kieliä tai vastaavaa. Jos pääset yliopistoon sisälle niin tapaat siellä taatusti fiksuja ja mukavia ihmisiä jo senkin takia se on hyvä tavote.
Jos olet nuori niin mitä menetät?
Minun vanha isänikin innostui vielä 70 vanhana ukkona menemään iltalukioon opiskelemaan englantia ja äidinkieltä. Vaikka ei varmaan enää edes elä kauaa.esim.selkävaivainen ei voi istuskella ilta eikä päivä lukiossa...
- Ehdotus tässä
istuminen myrkkyä kirjoitti:
esim.selkävaivainen ei voi istuskella ilta eikä päivä lukiossa...
Kotona sitten voi istuskella kuitenkin ja tietokoneen ääressä illasta toiseen?
- eilastenleikkiähei
Ehdotus tässä kirjoitti:
Kotona sitten voi istuskella kuitenkin ja tietokoneen ääressä illasta toiseen?
hanki selkävaiva,tiedät kauanko kerrallaan voi istuksia.Onko lukioita joita voi
suorittaa makuulta??
- eutanasiako??
Työtöntä kyykytetään mutta jos sen päälle sairas(diagnoosilla)niin kohtelu on
kuin olisi rikollinen.Tiedän monia joilla vakavia tuki & liikuntaelin vaivoja mutta
tutkivatkin pää koppaa,josko siellä se vika olisikin.Toimeentulon kanssa on
todella kova temppuileminen,moni ajattelee heittääkkö 'pyyhe kehään'... - Kurjaa touhua
Itsekin tiedän juuri näitä tapauksia joilla on vakavia tuki ja liikuntaelin sairauksia ja tämä on aivan sairasta touhua mitä paperirumbaa nämä joutuu kestämään näitten asioitten takia! Siis Suomen yhteiskunnassa on paha virhe kun sairaat ihmiset joutuu tollasen kohtelun eteen! Olen nähnyt monta kertaa,kun Työkkäristä lähtee todella vihaisia ihmisiä ulos ja potkasee niinsanotusti autoa heti pihalle päästyään.Siellä paikassa sitä osataan ihmistä ärsyttää todella loistavasti.Kannatan perustulomallia ehdottomasti.Työmarkkinatuki/työttömyyspäiväraha malli kamalan vanhanaikainen ja kurja systeemi.
- kissa kissanen
miettikääpä kuka elää alle 500 eläkkellä tai työmarkkinatuella..markka aikaan olis saattanut elääkkin mutta euron aikana ei! kyllä tässä on itkut itketty ja katkera tälle yhteiskunnalle,sairastuin ...työpaikka pakko jättää .vuoden kuoleman kielissä miltein olin.
Työkkäri ja kela kohtelee kansaa kuin ei mitään mutta ompa rahaa syytää muille maille,kun muut suomessa voi huonosti!!!Pitäskö ottaa se kirves kaapista sille olis käyttöä. Muutenkin ne jotka saa lisäksi asumistukea jne.Yksinasuvat.. tuet on laskettu niin matalaksi/kireiksi .Itse en saa mitään muuta kuin sairaspäivärahaa ja se kun päättyy..pitäs muuttaa vissiin eroon perheestä ja luukulle.Työ jos löytyy ..sairaspäivärahalla kun ei elä.Siis olen niin katkera kaikelle !!työ ihmisoikeus viety moneen kertaan herrat ne ahnehtii pörssirahojaan tahkoaa niitä.Kansa kaipaa työtä ja ihminen siitä leipä lähtee eikä tuista ja nöyryytyksistä.Suomessa on työtä.Pois eusta kokio suomi.Olemme seuraava kreikka!!!nyt alkoi alamäki......Jos ne jostain säätää niin KÖYHÄSTÄ KANSASTA.katsokaa vaan vaikka nyt naurattekin näille höpinöille! :)) - ,,,,,,
Turhemmistakin aiheista tehdään esitutkintaa, niin miksei tästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh811973Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1091705- 1801286
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6666- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472