Onko Nelonen HD:ltä tulevat leffat oikeasti HD:tä?

hoodee

Vai onko nekin vain skaalattu? Jos on oikeaa HD:tä, näkeekö jostain ohjelmatiedoista, mitkä on HD:tä ja mitkä ei?

Ei ole tällä hetkellä HD-telkkua, joten en voi käyttää silmiäni tämän kysymyksen ratkaisemiseen.

8

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeillaanpas näin

      Kröhöm... Ei HD-telkkua, ei HD:ta. Miksi kysymys sitten koskettaa sinua?

      • hoodee

        Katsos kun sellaisen HD-telkun voisi vaikka hankkia lähitulevaisuudessa... Siksi asia kiinnostaa, eli onko ilmaisella kanavalla oikeaa HD-materiaalia tarjolla vai ei.


    • ..............

      Nelonen HD:n ohjelmisto on kokonaan vain skaalattua ohjelmistoa. Nelonen ei sitä ehkä suoraan myönnä mutta kiertoteitä on saatu tuokin informaatio. Sama koskee muitakin Nelosen HD-kanavia (4 Kino, 4 Perhe, 4 Maailma), poikkeus on ilmeisesti 4 Pro-kanavat joilla saattaa olla ihan aitoa HD-matskua. Mm. Digilelut-sivusto on tästä joskus uutisoinutkin.

    • -Juhani-

      Ainoaa oikeaa HD:ta on joku Canalin maksukanava joka lähettää leffoja ja uutuussarjoja. Hintaa tulee vajaa 30 euroa kuussa.

      Tuossakin tulee sitten kuvanlaadun suhteen heikennystä, koska tavara lähetetään verrattain kapeaa kanavaa myöten myös kaapelissa.

      Ainoa keino todella nautti moderin taulutelevision kuvanlaadusta on joko:

      a) pelata tietokone -tai videpelejä
      b) katso blu-ray -elokuvia blu-ray -soittimella

      Siinäpä se tällä hetkellä. Kaikki muu, mukaanlukien mainostetut tulevaisuuden esim. nettivideopalvelut ym. ovat kuvanlaadullisesti aivan paskaa, verrattuna siihen mihin halpakin taulutelevisio pystyy.

      • --------

        Satelliitin kautta saa ihan aitoa HD-kuvaa kun satelliitissa kaistaa riittää.


      • Full Hd
        -------- kirjoitti:

        Satelliitin kautta saa ihan aitoa HD-kuvaa kun satelliitissa kaistaa riittää.

        Katsokaa vaikka ESPN America HD kanavaa, niin näette oikeaa teräväpiirtoa


    • ............

      Nelonen HD on skaalattua ja tämä on se syy miksi Canal Digital ei ole kyseistä kanavaa ottanut valikoimiinsa, samoin kuin ei myöskään Nelosen maksukanavien HD-versiotkaan ole CD:tä kiinnostanut juuri tämän skaalauksen vuoksi. Canal Digital perustelee asiaa siten että he jos jotain HD-kanavia ottaa, niin sen pitää sitten olla aitoa HD:ta eikä mitään skaalattua.

    • pana 42" lcd full hd

      tuo nelosen hd kanavan kuva on silti satakertaa parempi kuin tavallinen digikuva,aina kun katon neloselta jotain käännän sen hd kanavalle jota voi taulu töllöllä kattoa ihan läheltäkin silti kuva on terävä,..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      244
      2044
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      121
      771
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe