HD pettymys.

entarvihoodeetä.

Ostin uuden telkkarin, 42 tuumasen ja ajattelin kokeilla että kuinka hyvä kuva tulee HD lähetyksellä. Yllätys oli että normi digi kuva ei juurikaan eroa HD kuvan laadusta 3-4 metrin etäisyydeltä, eron huomatakseen pitää mennä 1-2 merin etäisyydelle. Vanhaan 32 tuumaseen 5 vuoden ikäiseen LCD telkkariin verrattuna kuva on huomattavasti parempi värien ja ennenkaikkea liikkeen suhteen normi digi lähetyksellä. Tämä HD testi tuli maksamaan 79 euroa, jos joku haluaa ostaa tuon CI lukijan ja kortin, ne saa 30€ hintaan. Toinen juttu on se että kun tehtiin myös antenniremppa, alkoi Virosta näkyä 4 digikanavaa puhtaasti, vai johtuuko se siitä kun nyt on tuo DVB-T2 viritin, ollaan 35km Hesasta pohjoiseen.

5

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kiinnosta

Mä en kyllä viitsis mitään korttia hommata jonkun rupusen Maikkari-HD:n tai Nelonen HD:n takia. Kun se páská sisältö ei kullaksi muutu vaikka olis 5760*3240 resoluutiolla. Varsinkaan maikkarin ohjelmia ei vaan viitsi katsoa, itelleni tulee niiden tuijottamisesta mieleen sana masokismi eli itsensä kiduttaminen. Nelosella sentään on vielä hyvää noi Nelosen lastenaamut eli Disney-jutut mut muuten Nelosenkin ohjelmisto on paljolti roskaa.

• 3-4 metriä onkin pitkä etäisyys HD:lle. Ei se HD tietenkään näytä paremmalta, jos katseluetäisyys suhteessa kuvankokoon on mitoitettu SD:lle. Minä olen käyttänyt mittapuuna, että kaksi metriä on sopiva 26 tuumaiselle. Siis silloin 42 tuumaiselle etäisyys olisi 3,2 metriä ja tämäs siis SD:lle. HD:lla voi puolittaa etäisyyden. Otimi etäisyys 42 tuumaiselle on juuri tuossa metrin ja kahden välillä HD:lle.

Ideaalisesti HD:ssa kuva näkyisi suurempana kuin SD:ssä TV:t eivät vain tue tätä, joten täytyy tehdä kompromisseja tai siirtää tuolia materiaalin mukaan. Joko SD näkyy kamalalta tai HD:n hyötyä ei juuri näe.

• entarvihoodeetä

Meillä on aika iso olohuone, ei me voida sohvia siirtää telkkarin ympärille. Mutta meillä ei SD näytä ollenkaan kamalalta, vaan paljon paremmalta kun vanha 32" lcd samalta etäisyydeltä, joka on 3m 73cm. No, tuon kortinha voi saksillaa laittaa palasiksi, mutta se ci lukija tarvii vasaran käyttöä.

• marge73

Hei,

voisin olla kiinnostunut CI kortinlukijasta. Käykö se siis antenniverkkoon? Voit laittaa viestiä osoitteeseen [email protected].

• entarvihoodeetä..,.

Hei Marge, en voikkaan myydä näitä systeemejä kun aion tilata DNAalta erään kanavapaketin, ja tarvin tuota lukijaa siihen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      79
      1954
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1683
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1260
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      697
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      656
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      195
      563
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe