Olenko teidän mielestä Narsisti KOSKA

Juha822222

haluan kontrolloida omaa elämääni??

En kontroilloi kylläkään toisia mut haluan pitää PALLON ITSENI HALLUSSA.
Mielenterveyspalvelut jotka ohjaa mua, käyn siellä terapiatunneilla mutta en suostu heidän ehdotuksiib että pitäisi mennä työhön tai kuntoutuslaitokseen.
Onko tää Narsismia kun ei tottele??

Mutta mielestäni perusongelma on siibä että en uskalla ja kykene.
Mut piileekö sisimmissäni pieni Narsisti-mies???

Me kaikki ollaan ehkä vähän narsisteja mut toiset on enemmnä ja he tulkitaan Narsisteiksi.

Narsistin tapaan kuuluu myös kiusata mitä itse en harrasta.
Narsisti on aika lapsellinen koska se ei lopeta mitään riitaakaan esim internetin keskustelupalstat.
Minulla on ollut yhden 3 4 henkilön kanssa mielipide-eroja emmekä ole antaneet periksi koska ollaan ns jästipäitä.
Meneekö tämä lapsellisyyden, jopa Narsismin puolelle koska ollaan oltu vähän ns "hulluja friikkejä", loputon riita KUNNES MINÄ TOTESIN MUUTA PÄIVÄ SITTEN ETTÄ LOPETETAAN JA TEHDÄÄN SOVINTO.
Sitten ollu hiljaisempaa.

Kunnes vahingossa tänänä huomasin yhden kommentin, ehkä hänen kommentti tai en tiiä mut kävin lukeen sen ja kommentoin heti perään.
Mutta mistään vihamielisyydestä ei ollut nyt kyse mutta sellaista väittelyä kuitenkin.

Ajatuksia Narsismista, mitä se oikein on ??
olemmeko kaikki vähän Narsistisia=?

9

356

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17+3

Emme ole kaikki narsistisesti persoonallisuushäiriöisiä, vain pieni osuus ihmisistä on. Psykologiassa narsismi tarkoittaa myös tervettä itsestä välittämistä joka ei tarkoita persoonallisuushäiriötä vaan on terve ominaisuus. Psykologiassa on terve narsismi ja sitten narsistinen pesoonallisuushäiriö, joita ei pidä sekoittaa keskenään.
      Kirjotuksesi perusteella en sanoisi sinua narsistisesti persoonallisuushäiriöiseksi.
      Olet ehkä hakemassa vain itseäsi, minuuttasi ja siksi on hyvä että käyt terapiassa.
      Älä etsi tietoa narsismista tietoa tällaisilta suomi24:n palstoilta varsinkaan jos et tiedä juuri mitään narsismista, oikeampaa tietoa saat vaikka googlettamalla asiantuntijoiden kirjoituksia aiheesta.

• kiitos ja anteeksi

Aikoinaan kun tuli tarve etsiä tietoa narsismista, niin se tieto enemmänkin hämmensi entisestään ja päätinkin sitten vaan elää sen ilmiön kanssa päivä kerrallaan. Silloin ei ollut vielä edes mitään tukiyhdistyksiä vaikka sellaista jo tuolloin etsinkin. Sitten kun sinne narsistienuhrit foorumille lopulta kirjauduin, en enää osannut käsitellä sitä asiaa niinkuin ne muut uhrit siellä. Nykyään tuntuisi lähinnä ahdistavalta kirjautua sinne, ehkä siksi kun sitä kokemusta ja näkemystä on tullut kerättyä myös narsistin näkökulmasta katsottuna, vaikken niitä vääryyksiä vielä hyväksykään. En tiedä saako sitä oikeutta koskaan vai pitääkö niiden juttujen kanssa vaan oppia elämään ja lopulta unohtaa kokonaan.

Niin ja olen myös jossain vaiheessa pitänyt itseäni narsistina joten sellaiset syytökset valuvat kuin vesi hanhen selästä koska olen sen asian jo itseni kanssa käsitellyt eli tiedän jo melko tarkkaan kuka olen.

• Juha82222

Joo sairaalloinen itsekkyys on Narsismia ja ilkeä kiusaajaluonne on yleensä myös Narsisti joka nauttii siitä että toisella menee huonosti.

YMMÄRRÄN, sorry älä pidä mua tyhmänä ): ... jos vähän siltä näyttää tää tietämättömyyteni mutta tyhmä en ole suinkaan, ehkä vain en aina tietoa selvitä.
      Mut jyvällä olen kuitenkin.

Mun isäni siskon mies oli paha narsisti ja psykopaattityyppi.
      Kiusasi, hakkasi vaimoaan ja jopa omia lapsiaan ja yritti tappaa oman poikansa mutta isäni sisko pääsi väliin.
      Isäni äiti oli lujahermoinen nainen, mun mummo siis(samassa kuussa syntynyt kuin minä Toukokuu 20.päivä, minä 13.5), niin hän itsepäisyydellään ja voimakkaalla luonteellaan piiritti tämän isäni siskon miehen ja saarnasi hänelle ja sai hänet jopa itkemään ja katumaan tekojaan.
      Mutta psykopaattinarsistiksi minä luokittelen hänet koska hän oli niin PAHA mies, harvinaisen paha mies, kiusaaja ja tappajatyyppiä.

Viimeisillä henkäyksillään sairasvuoteellaan hän sanoi isoon ääneen isäni siskoraukalle näin; -haluan nujertaa sinut vielä ennenkuin kuolen.
      -ja Helvetissä nähdään sitten!!, hän sanoi lopuksi. ):

kamala äijä.

kehui aina sairaalloisen paljon itseään.
      Mut mun isäni sisko on myös aika itserakas tyyppi sillä kehuu mm omia lapsiaan hullun lailla eikä näe itsessään ja lapsissaan YHTÄÄN MITÄÄN VIKAA.
      Tässä asiassa minä ja isäni ollaan oltu jopa vihaisia hänelle kun hän ei taivu tuossa asiassa.
      Eihän ihminen voi olla täydellinen!!!

Terve itsekkyys on ok mut ei liika itsekkyys.
      Sorry jos oon näyttänyt vähän sellaiselta jääkiekkofoorumilla mutta omasta mielestä, en ainakaam muista että oisin koskaan kehaissut itseäni ylineroksi jääkiekkoasioissa.
      En vertaa itteäsni Sihvoseen eikä pidä sillä me molemmat ollaan häneen nähden amatöörejä enemmnä mut ymmärrämme silti jääkiekosta hyvin.

• Juha822222

Uskotko Astrologiaan? itse en usko mutta omalla kohdallani Nouseva merkkini Jousimies kuvastaa hyvin minua jonkun verran ja perusmerkkini Härkäkin osittain. Jouskarit on vapaasieluisia ihmisiä, usein taiteilijoita ja sama pätee Härkiin jotka hieman jääräpäisiä

jos on Härkä-Jousimies mies niin se kertoo että olet ujo ja rauhallinen, mutta sinussa asuu myös villimpi puoli itsessäsi ja olet ehkä vähän boheemi mut ainakin itsepäinen ja vapautta kaipaava individualisti.

Kuuluisia Härkiä ovat mm; Paavo Lipponen(vähän boheemi tai diktaattori), Esko Aho, Adolf Hitler(vai onko hän Härkä koska syntynyt 20.4??), Osama Bin Laden, Vappu Pimiä, Janne Ahonen, Ruotsin kuningas Kaarle Kustaa, Rasmuksen Lauri Ylönen, Tommi Hartonen(vähän boheemi), Anna-Leena Härkönen, Virpi Sarasvuo, Riitta-Liisa Roponen(TOSI SEKSIKÄS NAISHIIHTÄJÄ!!!!!!!!) jne...

kuuluisia Jousimiehiä; Pentti Linkola, Kari Tapio(kuollut), Tommy Tabermann(kuollut), Arja Saijonmaa(täydellisyyttä tavoitteleva boheemi??),
        Stalin(Venäjän entinen johtaja), Saku Koivu, Sergei Fedorov(erakko boheemi)

siis tämähän ei kuulu tähän keskusteluun mut otin vain esille tuommoisen.

• Juha82222
        Juha822222 kirjoitti:

Uskotko Astrologiaan? itse en usko mutta omalla kohdallani Nouseva merkkini Jousimies kuvastaa hyvin minua jonkun verran ja perusmerkkini Härkäkin osittain. Jouskarit on vapaasieluisia ihmisiä, usein taiteilijoita ja sama pätee Härkiin jotka hieman jääräpäisiä

jos on Härkä-Jousimies mies niin se kertoo että olet ujo ja rauhallinen, mutta sinussa asuu myös villimpi puoli itsessäsi ja olet ehkä vähän boheemi mut ainakin itsepäinen ja vapautta kaipaava individualisti.

Kuuluisia Härkiä ovat mm; Paavo Lipponen(vähän boheemi tai diktaattori), Esko Aho, Adolf Hitler(vai onko hän Härkä koska syntynyt 20.4??), Osama Bin Laden, Vappu Pimiä, Janne Ahonen, Ruotsin kuningas Kaarle Kustaa, Rasmuksen Lauri Ylönen, Tommi Hartonen(vähän boheemi), Anna-Leena Härkönen, Virpi Sarasvuo, Riitta-Liisa Roponen(TOSI SEKSIKÄS NAISHIIHTÄJÄ!!!!!!!!) jne...

kuuluisia Jousimiehiä; Pentti Linkola, Kari Tapio(kuollut), Tommy Tabermann(kuollut), Arja Saijonmaa(täydellisyyttä tavoitteleva boheemi??),
        Stalin(Venäjän entinen johtaja), Saku Koivu, Sergei Fedorov(erakko boheemi)

siis tämähän ei kuulu tähän keskusteluun mut otin vain esille tuommoisen.

kuuluisata Vesimiehet on myös melko erakkoja kuten mm Juice Leskinen esimerkiksi tai tämä Norjan Anders Breivik esimerkkeinä.
        ja on niitä muita tiedän.

MUTTA EN USKO ASTROLOGIAAN MUT IHAN MIELENKIINTOISTa.

• VictorVonHelsinki

Ensinnäkin ei. Et ole narsisti. Narsismiin kuuluu sairaalloinen täydellisyyden tavoittelu esim. oman ulkonäön tai fyysisen kunnon suhteen mutta näin ollen myös sairaalloista omistushalua ja manipulointia. Tottelemattomuutesi ei siis ole narsismia. Huono valinta kenties muttei narsismia. Narsismiksi luokitellaan vain SAIRAALLOINEN itsekkyys ja siihen liittyvät tekijät. En laskisi internetin keskustelupalstoilla tapahtuvaa riitaa narsismiksi. Kyllähän ihan yleistä tuo on että netissä riidellään ilman että sillä on tarkoitus vahingoittaa jompaakumpaa osapuolta sen pahemmin. Kaikki eivät siis voi olla narsisteja. Suosittelen että puhut tästäkin psykologillesi.

• Juha822222

En ole vielä puhunut Psykologilleni.
      Sinällään mua ei haittaa pahemmin vaikka joku kutsuisikin mua Narsistiksi täällä nettipalstoilla koska se ei haittaa mua ollenkaan koska koen itse olevani ei-narsisti.

Sinällään meissä jokaisessa asuu kuitenkin pieni Narsisti joka ehkä pääsee joksus valloilleen eikö??

Narsisteille en tunne sympatiaa, voiko sitä pitää ylipäätään sairautena koska Narsismi/Narsisti on PAHUUTTA, ei varsinainen mielenterveydellinen häiriö mun mielestäni.

Psykopaatit ja Narsistit on yhteiskuntamme suurimpia syöpiä, samoin nää kiusaajat kouluissa, työpaikoilla ja netissä.

Vitsi loppuun kevennykseksi; -noi tyypit saunan taa .

• henna...

Et mielestäni ole narsisti. Ehkä vaan jotenkin eksyksissä, on hyvä että käyt terapiassa. Kun tuo narsismi asia vaivaa sinua, niin suosittelen juttelemaan siitä terapeutillesi.

• Juha822222

Joo siis olen luullut itteäni Narsistiksi kerran , yhteen aikaan mut olen vaiennut siitä.
      Nykyään uskon vahvasti itse siihen että en ole mutta Narsismi on aihe josta oon kirjoittanut täällä.
      Mua kiinnostaa ylipäätään Psykologia.
      Olen lukenut näistä eri aihioista täällä ja tunnistan itseni jokseenkin eli minussa asuu pieni Narsisti mutta pieni sellainen.

Esim se näkyy siinä että haluan kontrolloida omaa elämääni, en mene käskyjen mukaan mutta toisaalta en käske muitakaan.
      Oman itsensä tietty korostaminen, että minä olen hyvä ihminen mutta mielestäni se ei ole vielä aivan Narsismia.
      Hyvällä ihmisellä en tarkoita itsessäni mitään täydellistä Jeesusta suinkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1197
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe